Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

Πρόταση φίλου επισκέπτη για το κυκλοφοριακό της Αθήνας

Καλησπέρα Νίκο,
Πέρα από τα μεγάλα έργα πιστεύω ότι το κυκλοφοριακό των πόλεων (και μιλάμε κυρίως για Αθήνα - Θεσσαλονίκη) μπορεί να λυθεί με διάφορες παρεμβάσεις πολύ οικονομικότερες από τα μεγάλα έργα. Θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις μου:

* Έξυπνα φανάρια που ρυθμίζονται ανάλογα με την κίνηση (το μοναδικό έξυπνο φανάρι στην Αθήνα που πρέπει να υπάρχει είναι στην έξοδο του πολυτεχνείου στην Κανελλοπούλου)
* Ρύθμιση φαναριών: (1) Υπάρχουν φανάρια που δεν έχουν ρυθμιστεί εδώ και δεκαετίες, παρόλο που τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Νέες γειτονιές έχουν υπερπληθυστεί και τα φανάρια παραμένουν ως έχουν.
(2) Σε μια πόλη με το κυκλοφοριακό της Αθήνας οι δεξιές στροφές δεν έπρεπε να περιορίζονται από τα φανάρια, αλλά να είναι συνέχεια ανοιχτές, πχ. με ένα stop, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία.

* Καλύτερη διαγράμμιση και διευθέτηση διασταυρώσεων. Η μεγαλύτερη λεωφόρος της Αθήνας, η λ. Κηφισού αποτελεί χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα.
* Κυκλικοί κόμβοι (που αποτελούν πολύ καλή λύση και χρησιμοποιούνται ευρέως στο εξωτερικό). Στην Ηλιούπολη που έχει πολλές πλατείες σε κεντρικές διασταυρώσεις, οι ουρές είναι μικρές και σε ώρες αιχμής.
* Μονοδρομήσεις. (Το καλύτερο παράδειγμα είναι οι μονοδρομήσεις στη Φειδιππίδου και την αρχή της Μεσογείων)
* Χωροθέτηση θέσεων πάρκινγκ γύρω από σταθμούς προαστιακού, εκτός λεκανοπεδίου, όσο ακόμα υπάρχουν ελεύθεροι χώροι

* Χωροθέτηση ποδηλατόδρομων: Άπό τις πιο σημαντικές υποδομές μιας σύγχρονης πόλης. Που θα μπουν όμως? Εδώ δεν χωράει τίποτα άλλο ! Κι όμως, οι περισσότεροι δρόμοι της Αθήνας έχουν ένα χαρακτηριστικό: έχουν μισή λωρίδα χαμένη, αυτή που απομένει στη δεξιά λωρίδα όταν παρκάρει ένα αυτοκίνητο. Εδώ προκύπτει το πρόβλημα: ένας δρόμος έχει πραγματικά πχ. 3 λωρίδες και ελευθερες 2,5 - η μισή είναι χαμένη (στην οποία άλλοι διπλοπαρκάρουν, άλλοι στριμώχνονται κάνοντας επιπλέον λωρίδα κλπ). Σε αυτή τη λωρίδα μπορεί να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος.

Η ελεγχόμενη στάθμευση σε όλες τις περιοχές μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό της κυκλοφορίας (φυσικά η ελεγχόμενη στάθμευση πρέπει να λειτουργεί προς όφελος των μονίμων κατοίκων στις γειτονιές).

Αυτά!
Φώτης Τσιρώνης

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τα παραπάνω εκτός από το γεγονός οτι οι κυκλικοί κόμβοι της Ηλιούπολης, ναί, μποτιλιάρουν τις ώρες αιχμής.
Επ' ευκαιρίας λοιπόν θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα, στο θέμα των κυκλικών κόμβων έχει μείνει πολύ πίσω. Εκτός ότι δεν υπάρχει πολύς χώρος να κατασκευαστούν, αυτοί που κατασκευάζονται, αυτοί που έχω δεί τουλάχιστον μέχρι τώρα, δεν ακολουθούν τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές π.χ. μπορεί να τυχει σε ένα κόμβο μέσα να βρείς STOP ή να ξεχάστουν τα σήματα παραχώρησης προτεραιότητας στις εισόδους.
Όσο για τους κυκλικούς κόμβους Ηλιουπόλεως εκεί υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Πρώτον, γιατί είναι κατασκευασμενοί με προδιαγραφές '70(δεν μπορείς να κατάλάβεις πόσες λωρίδες έχει η πλατεία και οι έξοδοι είναι τοποθετημένοι πιο ππίσω από τη νοητή δεξιά λωρίδα της πλατείας) και δεύτερον γιατί πιστεύω ότι ο δήμος δεν έχει σε όλες τις εξόδους αρμοδιότητα. Π.χ. στην τελευταία πλατεία πριν τον Καρέα, ο δρόμος που συνεχιζει εως Κατεχάκη είναι οδός προτεραιότητας και αυτό είναι τραγικο λάθος!! Επιπλέον τα φανάρια στο Καρέα κάνουν την κατάσταση της ώρες αιχμής αφόρητη με ουρά χιλιομέτρου να σχηματίζεται ήδη από τις 7 το πρωί.
Λύση: Παράκαμψη όλων των οδών που συνδέονται με φανάρια, από την πλατεία Ηλειουπόλεως μεχρι το φανάρι του Καρέα, στην πλατεία την ίδια και τοποθέτηση σημάτων παραχώρησης προτεραιότητας σε όλες τις οδούς που μπαίνουν στην πλατεία.

Ελπίζω ότι στο τέλος από τα λάθη θα μάθουμε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα