Καλησπέρα Νίκο,
Πέρα από τα μεγάλα έργα πιστεύω ότι το κυκλοφοριακό των πόλεων (και μιλάμε κυρίως για Αθήνα - Θεσσαλονίκη) μπορεί να λυθεί με διάφορες παρεμβάσεις πολύ οικονομικότερες από τα μεγάλα έργα. Θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις μου:
* Έξυπνα φανάρια που ρυθμίζονται ανάλογα με την κίνηση (το μοναδικό έξυπνο φανάρι στην Αθήνα που πρέπει να υπάρχει είναι στην έξοδο του πολυτεχνείου στην Κανελλοπούλου)
* Ρύθμιση φαναριών: (1) Υπάρχουν φανάρια που δεν έχουν ρυθμιστεί εδώ και δεκαετίες, παρόλο που τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Νέες γειτονιές έχουν υπερπληθυστεί και τα φανάρια παραμένουν ως έχουν.
(2) Σε μια πόλη με το κυκλοφοριακό της Αθήνας οι δεξιές στροφές δεν έπρεπε να περιορίζονται από τα φανάρια, αλλά να είναι συνέχεια ανοιχτές, πχ. με ένα stop, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία.
* Καλύτερη διαγράμμιση και διευθέτηση διασταυρώσεων. Η μεγαλύτερη λεωφόρος της Αθήνας, η λ. Κηφισού αποτελεί χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα.
* Κυκλικοί κόμβοι (που αποτελούν πολύ καλή λύση και χρησιμοποιούνται ευρέως στο εξωτερικό). Στην Ηλιούπολη που έχει πολλές πλατείες σε κεντρικές διασταυρώσεις, οι ουρές είναι μικρές και σε ώρες αιχμής.
* Μονοδρομήσεις. (Το καλύτερο παράδειγμα είναι οι μονοδρομήσεις στη Φειδιππίδου και την αρχή της Μεσογείων)
* Χωροθέτηση θέσεων πάρκινγκ γύρω από σταθμούς προαστιακού, εκτός λεκανοπεδίου, όσο ακόμα υπάρχουν ελεύθεροι χώροι
* Χωροθέτηση ποδηλατόδρομων: Άπό τις πιο σημαντικές υποδομές μιας σύγχρονης πόλης. Που θα μπουν όμως? Εδώ δεν χωράει τίποτα άλλο ! Κι όμως, οι περισσότεροι δρόμοι της Αθήνας έχουν ένα χαρακτηριστικό: έχουν μισή λωρίδα χαμένη, αυτή που απομένει στη δεξιά λωρίδα όταν παρκάρει ένα αυτοκίνητο. Εδώ προκύπτει το πρόβλημα: ένας δρόμος έχει πραγματικά πχ. 3 λωρίδες και ελευθερες 2,5 - η μισή είναι χαμένη (στην οποία άλλοι διπλοπαρκάρουν, άλλοι στριμώχνονται κάνοντας επιπλέον λωρίδα κλπ). Σε αυτή τη λωρίδα μπορεί να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος.
Η ελεγχόμενη στάθμευση σε όλες τις περιοχές μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό της κυκλοφορίας (φυσικά η ελεγχόμενη στάθμευση πρέπει να λειτουργεί προς όφελος των μονίμων κατοίκων στις γειτονιές).
Αυτά!
Φώτης Τσιρώνης
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Συμφωνώ με τα παραπάνω εκτός από το γεγονός οτι οι κυκλικοί κόμβοι της Ηλιούπολης, ναί, μποτιλιάρουν τις ώρες αιχμής.
Επ' ευκαιρίας λοιπόν θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα, στο θέμα των κυκλικών κόμβων έχει μείνει πολύ πίσω. Εκτός ότι δεν υπάρχει πολύς χώρος να κατασκευαστούν, αυτοί που κατασκευάζονται, αυτοί που έχω δεί τουλάχιστον μέχρι τώρα, δεν ακολουθούν τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές π.χ. μπορεί να τυχει σε ένα κόμβο μέσα να βρείς STOP ή να ξεχάστουν τα σήματα παραχώρησης προτεραιότητας στις εισόδους.
Όσο για τους κυκλικούς κόμβους Ηλιουπόλεως εκεί υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Πρώτον, γιατί είναι κατασκευασμενοί με προδιαγραφές '70(δεν μπορείς να κατάλάβεις πόσες λωρίδες έχει η πλατεία και οι έξοδοι είναι τοποθετημένοι πιο ππίσω από τη νοητή δεξιά λωρίδα της πλατείας) και δεύτερον γιατί πιστεύω ότι ο δήμος δεν έχει σε όλες τις εξόδους αρμοδιότητα. Π.χ. στην τελευταία πλατεία πριν τον Καρέα, ο δρόμος που συνεχιζει εως Κατεχάκη είναι οδός προτεραιότητας και αυτό είναι τραγικο λάθος!! Επιπλέον τα φανάρια στο Καρέα κάνουν την κατάσταση της ώρες αιχμής αφόρητη με ουρά χιλιομέτρου να σχηματίζεται ήδη από τις 7 το πρωί.
Λύση: Παράκαμψη όλων των οδών που συνδέονται με φανάρια, από την πλατεία Ηλειουπόλεως μεχρι το φανάρι του Καρέα, στην πλατεία την ίδια και τοποθέτηση σημάτων παραχώρησης προτεραιότητας σε όλες τις οδούς που μπαίνουν στην πλατεία.
Ελπίζω ότι στο τέλος από τα λάθη θα μάθουμε.
Δημοσίευση σχολίου