Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Εγνατία: Ενα ακόμα τμήμα ολοκληρώθηκε, αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση

Στο τελικό στάδιο μπαίνει πλέον η Εγνατία Οδός καθώς σήμερα παραδόθηκε ένα ακόμα τμήμα 9χλμ που ολοκληρώνει τα έργα στη Θεσπρωτία και συμπληρώνοντας ένα ακόμα κομμάτι του πάζλ της Εγνατίας.
Συγκεκριμένα παραδόθηκε το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νεοχωρίου μέχρι το Ελευθεροχώρι, μήκους 9 χλμ. Είναι από τα πλέον δύσκολα τμήματα καθώς διασχίζει ορεινά τμήματα και περιοχές με κατολισθήσεις που ανάγκασαν τους υπεύθυνους της κατασκευής να εφαρμόσουν ειδικές τεχνικές προκειμένου να γίνει πραγματικότητα και αυτό το τμήμα αυτοκινητόδρομου. Με την παράδοση του τμήματος ο χρόνος ταξιδιού από τα Γιάννενα στην Ηγουμενίτσα μειώνεται κατά 6χλμ και θα γίνεται 20 λεπτά γρηγορότερα λόγω του αυτοκινητόδρομου.
Το έργο που παραδόθηκε περιλαμβάνει:
Τέσσερεις γέφυρες συνολικού μήκους 1200μ διπλού κλάδου με πιό χαρακτηριστική τη χαραδρογέφυρα Γ4, μήκους 188μ που αποτελείται από συνεχή σύμμεικτο φορέα τριών ανοιγμάτων, η πρώτη γέφυρα αυτού του τύπου που κατασκευάζεται στην Εγνατία Οδό,
Τέσσερεις σήραγγες μήκους 2300μ περίπου.

ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ
Η Εγνατία κατασκευάζεται συστηματικά από το 1994 και πλέον απομένουν λίγα τμήματα για την πλήρη παράδοση του έργου. Αυτή είναι και η επιδίωξη της εταιρείας αλλά και του Υπουργείου που θέλει να λειτουργήσει ο δρόμος έστω και με ελλείψεις προκειμένου να γίνει πραγματικότητα η υπόσχεση για παράδοση όλης της Εγνατίας τον Δεκέμβριο του 2008. Έτσι γίνεται αγώνας δρόμου και απομένουν περίπου 45 μέρες μέχρι το τέλος του έτους για να δούμε την εξέλιξη.

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Η κατασκευή της Β και Γ φάσης του νέου λιμένα Ηγουμενίτσας αποτελεί μία πραγματικά εθνική στρατηγική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για ένα κομβικό λιμάνι για την καλύτερη σύνδεση της χώρας με τη Δύση. Η Β’ φάση των έργων κατασκευής του Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, έχει προϋπολογισμό 66,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2011.
Κατασκευάζονται:
- σημαντικά λιμενικά έργα
- 2 θέσεις πλάγιο- πρυμνοδέτησης για πλοία τύπου ferries
- 2 Αποβατικούς σταθμούς συνολικής επιφάνειας περίπου 4.500 τ.μ. και προβλήτα 170 μέτρων
- Υδραυλικά έργα, οδοποιία, χώρους στάθμευσης, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου
-εκπονούνται οι μελέτες και για την Γ’ Φάση των έργων του Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας οι οποίες θα ολοκληρωθούνε μέχρι τον Μάρτιο του 2009 και στην συνέχεια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου.
Η χρηματοδότηση των έργων της Γ΄ φάσης είναι ήδη εξασφαλισμένη καθώς έχουν ενταχθεί τα έργα στην 4η Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ) με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ.
Τα έργα της Γ΄ Φάσης περιλαμβάνουν τις ακόλουθες λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις:
- Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 610 μέτρων, για τη δημιουργία 2 ανεξάρτητων θέσεων πλάγιο-πρυμνοδέτησης, για ferries μήκους έως 220m.
- Κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 90 μέτρων για προσωρινή λειτουργία μίας επιπλέον θέσης για ferries.
- Κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων όπως Τερματικός Επιβατικός Σταθμός Νο 4 επιφάνειας 2.000m2 και άλλα.
ΟΔΙΚΑ
Στην Δ΄Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ) περιλαμβάνουν την χρηματοδότηση της αναβάθμισης του Οδικού Άξονα Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα
Συγκεκριμένα, υπό μελέτη είναι ήδη τα τμήματα:
α) Ηγουμενίτσα – Πλαταριά και παράκαμψη Πλαταριάς
β) Κόμβος Πάργας – Γέφυρα Αχέροντα
Για τα δύο αυτά τμήματα μήκους 23,5 χλμ οι μελέτες θα ολοκληρωθούν το τέλος του 2009 και αμέσως μετά δημοπρατούνται.
γ) Κόμβος Καρτερίου – Κόμβος Πάργας μήκους 15 χλμ για το οποίο έχουν αποπερατωθεί οι μελέτες και θα δημοπρατηθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2009 προϋπολογισμού περίπου 30 εκ. ευρώ.
δ) Αμβρακία – Ακτιο κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, μήκους 50 χλμ, και προϋπολογισμό 300 εκ. ευρώ. Εντός 2 μηνών θα γίνει η δημοπράτηση καθώς οι μελέτες είναι ολοκληρωμένες.
Πολλά έργα σημαίνει ανάπτυξη και είναι το ζητούμενο σήμερα στη χώρα μας για να μπορεί να ανταγωνιστεί τις ανεπτυγμένες οικονομίες της Δ. Ευρώπης.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΚΑΙ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ; ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΟΥΝΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2008 ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ... ΣΕ 45 ΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΟΛΗ Η ΕΓΝΑΤΙΑ (Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ) Ή ΟΧΙ.

Geo είπε...

Δηλαδή σε 45 μέρες θα είναι δυνατό να ξεκινήσεις από Ηγουμενίτσα οδικώς πάνω σε μια ολοκληρωμένη Α2 μέχρι και τους Κήπους; Λίγο υπερβολικό για να το πιστέψω...

Ανώνυμος είπε...

Στην ιστοσελίδα egnatia.gr βλέπουμε ένα κάπως μεγάλο τμήμα στην Ήπειρο-Δυτική Μακεδονία αλλά και ένα άλλο μικρότερο στην Ανατολίκή Μακεδονία υπό κατασκευή. Πόσο ρεαλιστική είναι η πρόβλεψη για ολοκλήρωση τέλος 2008 (εκτός αν είναι τυπογραφικό λαθος αντι "2009).

ΥΓ Με τη νέα μορφή του αυτό το ιστολόγιο με το Σύνταγμα φωταγωγημένο ίσως θα έπρεπε να λέγεται "Ευχολόγιο για τα έργα στην Ελλάδα"!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

καλός!!! έγραψες!
Υ.Γ. Δεν ειναι το Σύνταγμα :)

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Μία ερώτηση: Το τμήμα Αμβρακία-Ακτιο, που αναφέρεις ως έτοιμο για έναρκη εργασιών.Μιλάμε για την διαδρομή από την λίμνη Αμβρακία μέχρι το Ακτιο;
Ευχαριστώ

Geo είπε...

Και όπως ίσως ήταν αναμενόμενο το 2008 δεν το προλαβαίνουν πλέον, και επίσημα. Τώρα ο λόγος γίνεται για Ιανουάριο / Φευρουάριου του 2009... Να το εκλάβουμε αυτό ως «μέσα 2009»;

http://www.ana.gr/anaweb/user/showplain?maindoc=7142267&service=141

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα