Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009

Η δημιουργία του Τραμ Βόλου μπαίνει σε φάση μελέτης

Ευνοικά προχωράει πλέον μετά απο χρόνια προσπαθειών το θέμα της χρηματοδότησης, προμελέτης και κατασκευής δικτύου τραμ στο Βόλο.
Τη θετική αυτή εξέλιξη για το Δήμο Βόλου μετέφερε στον δήμαρχο Βόλου Αλέκο Βούλγαρη χθες το μεσημέρι ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Σούρλας, που είχε συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κώστα Χατζηδάκη πρίν λίγες μέρες. Το γεγονός αλλαγής της ηγεσίας του Υπουργείου θεωρείται ότι δεν θα επηρεάσει την εξέλιξη του έργου.
Θα δοθεί εντολή από το Υπουργείο Μεταφορών στον ΟΑΣΑ και στην ΤΡΑΜ ΑΕ να προχωρήσουν σε μια προμελέτη, όπως ήδη κάνουν στην Πάτρα και τα Ιωάννινα, για να διερευνηθεί πώς και με ποιους όρους μπορεί να προχωρήσει το έργο του τραμ στο Βόλο.
Ο δήμαρχος Βόλου εξέφρασε την ικανοποίησή του γι΄ αυτή τη θετική εξέλιξη, που έρχεται λίγο καιρό μετά την ανακοίνωση της χρηματοδότησης του δικτύου των ποδαλητοδρόμων από το Υπουργείο Μεταφορών και επικοινώνησε αμέσως με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Σιμόπουλο, ο οποίος βρέθηκε στο Βόλο μαζί με στελέχη του ΥΜΕ, προκειμένου να συζητήσουν με τη δημοτική αρχή για το πλαίσιο της συνεργασίας, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ένταξης της προμελέτης.
Σημειώνεται ότι ο Δήμος Βόλου μέσω της ΔΕΜΕΚΑΒ έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για μέσο σταθερής τροχιάς στην πόλη του Βόλου μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος TranSUrban, στο οποίο συμμετείχαν η ΔΕΜΕΚΑΒ εκ μέρους του Δήμου Βόλου ως επικεφαλής και η ΔΕΜΚΑ εκ μέρους του Δήμου Νέας Ιωνίας ως εταίρος.
Μετά από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στο Δήμο Βόλου πραγματοποιήθηκαν επιτόπου επισκέψεις στελεχών και υποβλήθηκαν φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος από όλες ουσιαστικά τις γνωστές εταιρίες του χώρου: BOMBARDIER, SIEMENS, INEKON, TRANSLOHR VEOLIA, TRANSDEV και ALSTOM/Ν. ΚΙΟΛΕΪΔΗΣ.
Το ποσό για τη χρηματοδοτήση της μελέτης σκοπιμότητας για την λειτουργία τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου αγγίζει τα 400.000 ευρώ, ποσό το οποίο θα απορροφηθεί από πιστώσεις του ΕΣΠΑ.
Στη σύσκεψη στην Αθήνα εκτός από το Δήμαρχο Βόλου πήραν ακόμη μέρος ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας ( ΟΑΣΑ) κ.κ. Γούναρης και Κοντογιάννης, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής της ΤΡΑΜ Α.Ε κ. Παναγιωτάκης. Η μελέτη θα υλοποιηθεί από την ΤΡΑΜ Α.Ε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ.
Η μελέτη που θα εκπονηθεί, σύμφωνα με το Δήμαρχο Βόλου , θα περιλαμβάνει την οικονομική και τεχνική σκοπιμότητα και όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για την κατασκευή και λειτουργία τραμ και βέβαια όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία, προκειμένου μέσα από τις εναλλακτικές διαδρομές, να προκριθεί ως πλέον εφικτή διαδρομή η λειτουργία του τραμ σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα και ειδικότερα σε μία συνολική διαδρομή 18 χιλιομέτρων.
ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ο Δήμαρχος Βόλου χαρακτήρισε την πρόσφατη σύσκεψη στην Αθήνα αποφασιστικής σημασίας καθώς υπήρξαν δεσμεύσεις, όπως είπε, των συμμετεχόντων για την υλοποίηση των παρακάτω χρονοδιαγραμμάτων. Ειδικότερα αποφασίστηκε:
- Η Α΄ φάση να αφορά στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, προκειμένου να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την επιλογή του γραφείου που θα αναλάβει τη σύνταξη της οικονομικοτεχνικής μελέτης, της μελέτης σκοπιμότητας και της τεχνικής μελέτης. Η προθεσμία που ορίστηκε για να βγει στον «αέρα» η προκήρυξη είναι η 15η Μαρτίου του 2009
- Η Β’ φάση είναι η 30η Μαΐου του 2009 για να υπογραφεί η σύμβαση, ενώ η μελέτη θα παραδοθεί στις 30 Μαρτίου του 2010.
Ο Δήμαρχος Βόλου είπε ακόμη ότι κατά τη διάρκεια σύνταξης της μελέτης και αντλώντας τα πρώτα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία ο Δήμος θα αρχίσει συζητήσεις με την ΤΡΑΜ Α.Ε για το ενδεχόμενο χρηματοδότησης του έργου, όπου θα είναι σίγουρη η συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα.
Ο Δήμαρχος Βόλου είπε ακόμη ότι είναι μία σημαντική στιγμή για την πόλη και για το συγκεκριμένο έργο, αφού όπως σημείωσε έχουμε πλέον μπροστά μας την αφετηρία, τον προγραμματισμό και τη χρηματοδότηση της μελέτης. Χωρίς τη μελέτη, πρόσθεσε, που θα δώσει τα απαραίτητα τεχνικοοικονομικά στοιχεία, τόσα χρόνια δεν μπορούσαμε να έχουμε ουσιαστικές προτάσεις από υποψήφιους επενδυτικούς οίκους του εξωτερικού , καθώς ήδη για το θέμα του τραμ έχουν ήδη επισκεφθεί το Δήμο επενδυτές από τη Γερμανία, την Κίνα και το Ισραήλ.
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η μελέτη, δεν μπορούμε, είπε ο Δήμαρχος Βόλου, να διαμορφώσουμε την οικονομική δυνατότητα χρηματοδότησης και λειτουργίας του έργου. Αυτό θα υπάρχει, όπως υπογράμμισε, μέχρι τα τέλη του 2009, όταν θα υπάρχουν οι ενδείξεις για να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με τα διάφορα χρηματοδοτικά σχήματα, είτε ιδιωτικά είτε με εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών για ενδεχόμενη χρηματοδότηση του έργου από πόρους του ΕΣΠΑ.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση αν το έργο αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέχρι το 2013 που θα γίνουν οι Μεσογειακοί Αγώνες, ο Δήμαρχος Βόλου δεν το απέκλεισε, αφού, όπως είπε, οι πρωταρχικές λύσεις που έχουν προταθεί δεν θα επιφέρουν μεγάλη αναταραχή στην πόλη, καθώς δεν προβλέπεται ιδιαίτερα μεγάλο τεχνικό έργο.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα κανείς δεν βιάζεται! Θα προλάβουν τους Μεσογειακούς του 2013; Αν εξαιρέσεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καμμία επαρχιακή πόλη δεν διαθέτει αξιόλογη συγκοινωνία με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερκατάχρηση του ΙΧ και να έχει επέλθει ήδη κυκλοφοριακός κορεσμός.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα