Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2009

Αθήνα- Ρώμη : Διαφορές στις υποδομές

Η Αθήνα και η Ρώμη είναι 2 πόλεις που μοιάζουν και είναι τόσο διαφορετικές μαζί! Είναι πόλεις που κατοικούνται απο Μεσογειακούς λαούς, των οποίων η φλόγα είναι τέτοια που πολλές φορές καταστρέφει την ίδια τους την πόλη. Σαφώς διαφέρει από τη σύγκριση με το Μιλάνο.
Η Ρώμη είναι μια πόλη που οι υποδομές της είναι ελαφρά καλύτερες από την Αθήνα. Βασικά κερδίζει την Αθήνα μάλλον στα σημεία και στις λεπτομέρειες, όπως θα δούμε παρακάτω. Με βάση την εμπειρία που είχα απο την επίσκεψη μου στην Ρώμη σας παρουσιάζω την άποψη μου για τις υποδομές των 2 πόλεων.
ΜΕΤΡΟ

Ρώμη: 2 γραμμές- 49 Σταθμοί
Αθήνα: 3 γραμμές - 55 Σταθμοί

Η Ρώμη έχει 2 γραμμές Μετρό αλλά σε αριθμό σταθμών είναι ελαφρώς λιγότεροι απ `οτι στην Αθήνα. Η γραμμή 1 είναι 19 χλμ και έχει 27 σταθμούς.Η δεύτερη γραμμή είναι 20 χλμ με 22 σταθμούς. Η εκκίνηση της λειτουργίας ήταν το 1955 με ένα πρώτο τμήμα και η σημερινή μορφή ολοκληρώθηκε το 2000. Η Αθήνα έχει 3 γραμμές με 55 Σταθμούς. Σαφώς η Αθήνα υπερέχει διότι εξυπηρετεί πολύ περισσότερες κατευθύνσεις με το Μετρό της. Επίσης θα αναφέρω για μια ακόμη φορά ότι το Μετρό της Αθήνας είναι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ και δείχνει 9 χρόνια μετά τη λειτουργία των 2 νέων γραμμών και 5 χρόνια μετά την ανανέωση του Ηλεκτρικού (Μετρό Γραμμή 1) ολοκαίνουργιο. Το αντίστοιχο της Ρώμης είναι πολύ βρώμικο και τα τρένα, ακόμα και τα καινούργια, έχουν την αίσθηση της βρωμιάς. Δεν θα μιλήσω για τα παλιά τους τρένα τα οποία είναι ακόμη χειρότερα.
Η Αθήνα έχει υπο κατασκευή 7 χλμ γραμμής με 10 Σταθμούς, ενω σχεδιάζει επεκτάσεις για τη γραμμή 1 προς Βορρά με 6 Σταθμούς, για τη γραμμή 2 προς Δύση και Νότο με 5 Σταθμούς, της γραμμής 3 προς Πειραιά με 6 Σταθμούς και τη νέα γραμμή 4 με 20 Σταθμούς. Η Ρώμη έχει μια νέα γραμμή 3 υπό κατασκευή με περίοδο ολοκλήρωσης το 2012 με 30 Σταθμούς (προυπήρχε σαν light rail) και μια επέκταση της γραμμής 2 (3 Σταθμοί) ενώ ένα παρακλάδι της γραμμής 2 (Β1-4 Σταθμοί) είναι υπο κατασκευή και σχεδιάζεται μια 4η Γραμμή, της οποίας το κεντρικό τμήμα θα είναι έτοιμο το 2015 καθώς και επεκτάσεις για τις γραμμές 1,2,3.
ΤΡΑΜ
Μεγάλη διαφορά καθώς η Ρώμη διαθέτει 8 γραμμές Τραμ και αρκετά χιλιόμετρα γραμμής. Η Αθήνα διαθέτει μόνο 3 γραμμές και 2 επεκτάσεις, προς Πειραιά και Αργυρούπολη. Τα Τραμ στη Ρώμη είναι διαφόρων τύπων: από τραμ 80ετίας μέχρι και πολύ μοντέρνα ολοκαίνουργια. Στην Αθήνα λόγω νεότητας τα Τραμ είναι μόνο καινούργια.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Η Ρώμη έχει ένα αρκετά εξελιγμένο σύστημα Προαστιακού Σιδηροδρόμου, με 8 γραμμές που διατρέχουν την Ρώμη σχεδόν προς όλες τις κατευθύνσεις και συνδέουν την πρωτεύουσα με όλες τις κοντινές πόλεις. Η Αθήνα έχει μόλις 2 γραμμές σε λειτουργία, υπο κατασκευή άλλες 3 (Χαλκίδα, Θήβα, Ξυλόκαστρο) και σχεδιάζει άλλες 2 (Ραφήνα και Λαύριο). Αρα και στο Τραμ είναι πίσω.
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ-ΤΡΟΛΛΕΫ
Τα λεωφορεία στη Ρώμη είναι σαν αυτά της Αθήνας, με τη διαφορά οτι υπάρχει ένα εξελιγμένο σύστημα τηλεειδοποίησης στους Σταθμούς, μέσω του οποίου αναγράφεται κατά τα πρότυπα του Μετρό ποιό λεωφορείο έρχεται και σε πόση ώρα. Επίσης είναι καλύτερη η συχνότητα των λεωφορείων καθώς δεν χρειάστηκε ποτέ να περιμένουμε περισσότερο από 8-10 λεπτά για το λεωφορείο, σε όποια περιοχή πηγαίναμε. Δεν έχουν λεωφορεία φυσικού αερίου όπως έχει η Αθήνα και δεν έχουν Τρόλλεϋ. Επίσης ήταν σαφώς πιο βρώμικα τα λεωφορεία στη Ρώμη. Αρα εδώ υπάρχει μια ισορροπία.
ΔΡΟΜΟΙ
Οι κεντρικοί αλλά και οι υπόλοιποι δρόμοι στο κέντρο της Ρώμης είναι κλάσεις ανώτεροι από αυτούς της Αθήνας και με πολύ περισσότερο πράσινο. Παρά ταύτα, η κίνηση στους δρόμους είναι σχεδόν ίδια με αυτή της Αθήνας, αφού μάλλον και οι Ρωμαίοι αγαπούν το Ι.Χ. τους.
Ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος της Ρώμης είναι χάλια σε εμφάνιση, σε οδόστρωμα και σε χρήση. Η Αττική Οδός είναι τουλάχιστον 3 επίπεδα καλύτερη και πρέπει να είμαστε πολύ περήφανοι για αυτήν. Είναι η πρώτη εικόνα που έχει ο επισκέπτης από την Αθήνα. Η αντίστοιχη της Ρώμης είναι πολύ-πολύ χειρότερη, ίσως και λόγω παλαιότητας.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ-ΤΡΕΝΑ
Τα υπεραστικά τρένα της Ρώμης, με εξαίρεση την υπερταχεία, είναι τα ίδια χάλια με τα δικά μας, με μια σημαντική διαφορά.... Είναι ΜΟΝΟ ηλεκτροκίνητα. Ας μην κάνουμε γενικότερη σύγκριση με τα αντίστοιχα δικά μας δίκτυα.....
**Να τονιστεί οτι ο κεντρικός Σταθμός Termini(αντίστοιχος με το Σταθμό Λαρίσσης) είναι υπερσταθμός με όλη τη σημασία της λέξης. Τεράστιος, με 8 αποβάθρες, με δεκάδες καταστήματα, εστιατόρια, γεμάτο με μηχανήματα με touch screen οθόνες για πληροφορίες σχετικά με δρομολόγια, τιμές κλπ, ανταπόκριση με 2 γραμμές μετρό υπογείως, τερματικός σταθμός για τουλάχιστον 10 γραμμές λεωφορείων.
Το Αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης είναι παλαιότερο απο το «Ελ.Βενιζέλος» αλλά ακολουθεί πιστά την εικόνα του Μετρό. Βρωμιά παντού , πάτωμα επικαλυμένο με πλαστικό, ούτε ίχνος εμφανούς καθαριότητας και καθαρίστριας. ΠΟΥΘΕΝΑ. Το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει κατηγορηθεί για έλλειψη προσωπικότητας και εμφάνισης, αλλά είναι πολλές κλάσεις καλύτερο, καθαρότερο και πρακτικότερο από αυτό της Ρώμης. Για αυτό και κάθε χρόνο, από το 2002 μέχρι και πέρσι, το αεροδρόμιο μας στα Σπάτα παίρνει το ένα βραβείο μετά το άλλο.
Συμπερασματικά, η Ρώμη είναι ανώτερη σε υποδομές αλλά όχι με μεγάλη διαφορά από την Αθήνα, την οποία χωρίζει μεγάλη απόσταση από άλλες μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις (Παρίσι, Λονδίνο, Μαδρίτη, Βερολίνο, Μόσχα κλπ). Σε μια δεκαετία από σήμερα, όμως, αν γίνουν αυτά που έχουν εξαγγελθεί, η Αθήνα θα βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από πλευράς υποδομών. Τώρα χάνουμε στα σημεία....

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δείτε και www.urbanrail.net Το αθλιότερο μετρό που έχω δει είναι αυτό της Νάπολης. Δεν παίζεται!!!

Ανώνυμος είπε...

Τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα και γενικότερα στην Ελλάδα, παρ'όλες τις καθυστερήσεις, γίνονται σημαντικότατα άλματα αλλά ακόμη σημαντικότερο είναι το ό,τι οι καινούριες υποδομές συντηρούνται κατά τρόπο άψογο. Μια που μιλάμε για την Ιταλία, αλλά αυτό ισχύει και αλλού, είναι ότι οι καινούριες υποδομές δείχνουν τρισάθλιες αν και καινούριες διότι συντήρηση δεν υπάρχει ούτε στο ελάχιστο. Όσο για τις καθυστερήσει που έλεγα στην Αθήνα, δεν φταίνε πάντα οι κυβερνήσεις: σκεφτείτε πόσο πίσω είναι πολλές φορές οι κάτοικοι ορισμένων περιοχών της Αθήνας, ή μάλλον κάποιες οργανώσεις δήθεν κατοίκων, που καθυστερούν ένα έργο όπως το νέο Σταθμό Λαρίσης του Τομπάζη, που θα ήταν κοσμογονία για την ιστορικότατη πλην όμως υποβαθμισμένη περιοχή του Κολωνού Κάποια στιγμή, αντί να γίνουν προσφυγές για να σταματήσουν τα έργα, το υγιές μέρος του πληθυσμού της πόλης θα πρέπει να μαζέψει υπογραφές και να προσφύγει στο ΣΤΕ για να γίνουν τα έργα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω απολυτα με τον προηγουμενο αναγνωστη, θελω επισης να αναφερω οτι κατα την αποψη μου το προβλημα δεν ειναι τοσο η δυο εναλλακτικες κυβερνησεις των τελευταιων ετων αλλα η νομοθεσια, δηλαδη το τρισαθλιο σνομικο πλαισιο και το συμβουλιο της επικρατιεας.
Εθνικα εργα μεγιστης σημασιας και βεληνεκους ειναι αδυνατο να καθυστερουνται λογω προσφυγων εσχατως φιλαργυρων κατασκευαστικων, αμορφωτων δημαρχων και νομαρχων, υπετροφων μητροπολιτων, 131 πολιτων τυπου συριζα κλπ, κλπ...

Κοιταχετε γραμμη 3 μετρο Αθηνων, υποθαλασσια Θεσσαλονικης, μητροπολιτικο παρκο ελληνικου, αναπλαση Παναθηνακικου-ελεεινων Κουντουριωτικων (τωρα θυμηθηκαμε την ιστορια μας και δεν αφηνουμε να γινει ενα ανθρωπινο παρκο με δενδρα και οξυγονο), οι 2 αρτ-νουβο πολυκατοικιες στην Αεροπαγειτου, Vangelis τι κριμα που δεν αφηνετε τουσ μελλοντικουε επισκεπτες να θαυμαζουν τον Παρθενωνα, μετεφερτε το ομορφο αλλο κτιριο διπλα στη ισπανικη πρεσβεια στο εγκαταλελημενο), ΤΡΑΜ προς Πειραια, μοναδες αιολικης Σκυρου (τωρα θυμηθηκαν τα αλογακια οι αμορφωτοι αγροικοι του νησιου οταν τα χωρια της Μακεδονιας δεν εχουν παππουδες και γιαγιαδες...), κουραστηκα να γραφω...

Πως να το πληροφορηθει εντονως ο Κος Σουφλιας, ωστε να προλαβει την ολοκληρωση των εργων πριν αποχωρησει?

Ανώνυμος είπε...

Για αυτό είπα στο post μου ότι θα έπρεπε να μαζευτούν υπογραφές από πολίτες που θέλουν τα έργα να γίνουν. Είναι 131 τα Τσιπρόπουλα; Εμείς είμαστε 131.000. Προφανώς προσφυγές για να γίνουν τα έργα δεν γίνονται (φαντάζομαι, δεν είμαι νομικός) αλλά μια φορά όμως θα φανεί ότι φωνή δεν έχουν μόνο ορισμένοι που απλώς φωνάζουν και για αυτό ακούγονται αλλά και οι υπόλοιποι πολίτες, οι οποίοι μελέτησαν κάτι παραπάνω, διάβασαν κάτι παραπάνω και δεν έχουν κανενός είδους σκοπιμότητα.

Ανώνυμος είπε...

Δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει να συγκρίνονται οι πόλεις μεταξύ τους. Η κάθε πόλη φτιάχνει τις υποδομές για να καλύψει τις ανάγκες της και όχι για να ξεπεράσει τις άλλες πόλεις. Η σύγκριση αυτή μου θυμίζει παιδάκια του δημοτικού που μετράνε ποιο είναι ψηλότερο.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Φίλε Τάσο. Οι συγκρίσεις δεν γίνονται για να δούμε ποιος είναι καλύτερος αλλά για να υπάρχει εικόνα των υποδομών προκειμένου να καταλάβουμε τι συμβαίνει και σε άλλες μεγαλουπόλεις.
Οι συγκρίσεις είναι χρήσιμες για να γινόμαστε καλύτερο. Σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο για το θέμα αυτό.
Επίσης το σχόλιο σου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προσβλητικό τόσο για εμένα που το ανέρτησα όσο και για τους φίλους που σχολίασαν σε αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνήσω απόλυτα με εσένα Νίκο Καραγιάννη γιατί ο σκοπός ενός ιστολογίου είναι να μοιράζονται απόψεις πάνω στο εκάστοτε θέμα για το οποίο υπάρχει το ιστολόγιο. Όταν θέλει κάποιος να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής της πόλης του θα κάνει θέλει δεν θέλει μια σύγκριση με μια άλλη πόλη κάπου αλλού. Καλώς επέλεξες την Ρώμη και τα έχω δει αυτά που περιγράφεις. Το μετρό τους ειναι όχι απλώς βρώμικο αλλά και απίστευτα σκοτεινό, πήγα απο Spagna εως valle Aurelia στην Γραμμή 1. Μια λεπτομέρεια που την θεωρώ σημαντική: Ζήτησα χάρτη του Μετρο και μου είπαν οτι πρέπει να τον αγοράσω από έξω γιατί εκείνοι δεν έχουν και δεν δείνουν δωρεάν!!! Αλλά σε αυτό που τους παραδέχομαι είναι στο καλό δίκτυο τραμ που "οι δικοί μας πολιτικοί" έχουν ονομαστεί και "εθνάρχες" εκεί κατα την δεκαετία του 50 ξήλωσαν το καλύτερο δίκτυο τραμ της Ευρώπης...

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι οπαδός του Τσίπρα αλλά έτυχε να μελετησω το θέμα της ανάπλασης του βοτανικού και διαπίστωσα ότι είναι κοροιδία και πολύ δίκαιο έχει ο σύριζα και αντιδράει. Η Αθήνα έχει ανάγκη από ΠΡΑΣΙΝΟ!!! Καταλάβαιτέ το επιτέλους!!! Το πράσινο που υπάρχει σε αυτήν την ψευτοανάπλαση είναι σκέτη κοροιδία! Είναι η τελευταία ευκαιρία ο βοτανικός για να αποκτήσει η Αθήνα μία αξιοπρεπή ποσότητα πρασίνου. Μη σας κοροιδεύουν λοιπον με μερικά παρτεράκια γύρω από τα κτίρια!!! Απο αυτό φάνηκε καθαρά ότι οι κύριοι αυτοί δεν νοιάζονται καθόλου για το πράσινο της Αθήνας και μας δουλεύουν κανονικά! Μην πέφτετε στην παγίδα! 5 χρόνια ζούσα στο Παρίσι και δεν είναι στα πάρκα τους κανένα εμπορικό κέντρο.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Νίκο είσαι πολύ εύθικτος και δεν πρέπει.

Αν αρχίσουμε τις συγκρίσεις δε θα τελειώσουν ποτέ. Αύριο θα συγκρίνουμε την Αθήνα με το Βερολίνο, μεθαύριο με τη Μαδρίτη, παραμεθαύριο με το Τόκιο και θα γεμίσουμε το ιστολόγιο με ανούσιες δημοσιεύσεις. Προτιμώ να συζητάμε τι μπορεί να γίνει στην Αθήνα, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές δυνατότητες του ελληνικού κράτους.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

H επόμενη σύγκριση θα είναι το Φθινόπωρο με το Βερολίνο

Ανώνυμος είπε...

Η Αθήνα έχει ανάγκη από ρεαλισμό και δράση. Το Ελληνικό Κράτος δεν έχει τα κονδύλια για να αναπλάσει τον Ελαιώνα χωρίς την ιδιωτική πρωτοβουλία. Από την άλλη, ο Ελαιώνας, μόλις λίγα χιλιόμετρα από την Ομόνοια, είναι σε απαράδεκτη κατάσταση. Η προτεινόμενη λύση "γήπεδο-εμπορικό κέντρο" μπορεί να μην είναι ιδανική αλλά είναι η καλύτερη δυνατή, πιστεύω, για μια περιοχή τρισάθλια, και κυρίως υπήρχαν οι πόροι και η πολιτική βούληση για να προχωρήσει. Κοιτάξτε τι έγινε στο Ελληνικό: οι κάτοικοι αρνήθηκαν την πρόταση του Σουφλιά να κτιστεί μέρος του μελλοντικού πάρκου. Τα κατάφεραν και ιδού τα αποτελέσματα: ακόμα και οι κάτοικοι έπαψαν να ενδιαφέρονται για το Ελληνικό! Οπότε, πάρκο δεν θα έχουμε, πάρκο-κατοικία ούτε και σε 15 χρόνια από τώρα που η υπόθεση θα έχει ξεχαστεί θα αναλάβουν δράση οι μεγαλοεργολάβοι και θα τα κάνουν όλα τσιμέντο (ενώ μπορούσαμε να έχουμε ένα τεράστιο πάρκο αν και με κάποια κτήρια μέσα). Στην παγίδα πέφτουν οι κάτοικοι που ξέρουν μόνο να γκρινιάζουν χωρίς εναλλακτικές και τεκμηριωμένες σοβαρές προτάσεις. Έτσι κάνουν το παιχνίδι των εργολάβων. Όσο για τα πάρκα στο Παρίσι που αναφέρθηκαν, σίγουρα δεν υπάρχουν μέσα εμπορικά κέντρα (όπως εξάλλου στο δικό μας Εθνικό Κήπο, στο Ζάππειο και αλλού) αλλά παντού στην Ευρώπη είναι κοινή πρακτική να ανεγερθούν αθλητικές και εμπορικές εγκαταστάσεις σε πρώην υποβαθμισμένες περιοχές. τα λεφτά στέρεψαν παντού και όχι μόνο σην Ελλάδα.

Ανώνυμος είπε...

Οι αφορισμοί είναι ευτελείς και παιδιάστικοί!
Οι πόλεις δεν είναι παιδάκια! Είναι χαοτικά συστήματα που αναπτύσσονται σύμφωνα με τις αναγκες τους αλλά και το χαρακτήρα τους.
Κάθε τέτοια σύγκριση είναι χρήσιμη για τη συνολική πρόοδο των ίδιων των πόλεων.
Μέσα από τη σύγκριση μαθαίνεις και προλαβαίνεις
Και είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η σύγκριση τώρα που είμαστε σε μία ένωση κρατών και μοιραζόμαστε κοινά όνειρα, νόμους και προϋπολογισμούς
Οσο αφορά την Νάπολη-αλλά και την υπόλοιπη Ιταλία-έχει ένα εξαιρετικό δίκτυο μέσω μαζικής μεταφοράς:
άπειρες λεωφοριακές γραμμές με τηλεματική ενημέρωση στη στάση
μετρό συνεχώς αναπτυσσόμενο με καινούριους σταθμούς
προαστιακό προς κάθε κατεύθυνση
Δαιδαλώδεις περιφερειακές οδούς-με διόδια πάνω από 5 ευρώ παρακαλώ
Ακόμα και κάποιες γραμμές φέρυ
Το εντυπωσιακό είναι όμως το υπόγειο τηλεφερικ σαν αυτό του Λυκαβηττού που εξυπηρετεί χιλιάδες κόσμο με τακτά δρομολόγια και χλμ διαδρομής
Σε καθαρότητα αλλά και σε ντιζάιν υστερούν από τα δικά μας καινούρια συστήματα μαζικών μεταφορών

Και τι μαθαίνουμε από τη σύγκριση;
Οτι οι Ιταλοί δεν είναι τοσο ντιζαινάτοι όσο λένε ότι είναι;Οτι Ευρώπη δεν είναι μονο το Παρίσι;;
Ιδια δίκτυα συγκοινωνίας υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις χωρίς απαραίτητα να είναι προτεύουσες
Αρα η σύγκριση αποδεικνύει ότι δεν χρειάζεται να είσαι Πρωτεύουσα για να έχεις συγκοινωνίες

Αυτό που με προβληματίζει έντονα όμως είναι ότι συνήθως οι εντυπωσικές υποδομές είναι αποτέλεσμα φασιστικών καθεστώτων, ενώ οι δημοκρατικές διαδικασίες αδυνατούν να φτιάξούν ένα πεζοδρόμιο!!
Και προβληματίζομαι ακόμα πιο έντονα αν προσθέσω τα πρόσφατα γεγονότα και τις εξελίξεις με το γήπεδο, την ανάγκη ιδιωτικής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία λυρικής σκηνής, τους αιώνες διαμαχών γύρω από το οικόπεδο που τελικά ανεγέρθει το υπέροχο νέο μουσείο της Ακρόπολης, τα 200 χλμ ανα ώρα στην αριστερή λωρίδα της Αττικής οδού,τη κατάντια των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, τις αντιδράσεις για το πάρκινγκ στην πατησιών αποτέλεσμα της κουτοπονηριάς του δήμου και άλλα πολλά...
Αλλα δε καταλήγω ότι χρειαζόμαστε ένα δικτάτορα. Συμπεράνω ότι η δημοκρατία μας δυσλειτουργεί
Οι ελληνικές πόλεις θα μπορούσαν αν είναι καθ΄όλα πιο όμορφες και πιο λειτουργικές αν υπήρχε πρώτα από όλα η θέληση από τους πολίτες τους και αίσθημα συλλογικής ευθύνης.
Οι κυβερνήσεις πάνε και έρχονται,αλλά η νοοτροπία δεν αλλάζει.

Σας συγχαίρω για την εξαιρετική δουλεία σε αυτό το ιστολόγιο

Κλείνω υπευθυμίζοντας ότι οι σταθμοί του μετρό του Παρισιού σχεδιάστηκαν από το Αρ Νουβώ αρχιτέκτονα Γκιμάρ για να είναι έτοιμοι για τη Διεθνή Εκθεση του 1900, μόνο μετά από αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με πολλές εξαιρετικές προτάσεις.
Οι φυτόμορφες μεταλλικές του κατασκευές που σήμερα είναι διατηρητεές και θεωρούνται έργα τέχνης, τότε κέρδισαν γιατί συνδύαζαν οικονομία και καλαισθησία Αλλά δεν έγιναν απόλυτως αποδεκτές από όλους τους τότε χρήστες και λαικούς κριτές
Για αυτό τέτοιες συγκρίσεις είναι απαραίτητες
Για να ορίζουμε κριτήρια με βάση των άνθρωπο και όχι τα στενά χρονικά περιθώρια μιας μόδας

Ανώνυμος είπε...

Συγκρίνετε μία πόλη κόσμημα με μία πόλη έκτρωμα. Παλιά και η Αθήνα με τα τραμ και τα νεοκλασσικά της ήταν κόσμημα. Ωστόσο, αυτό δεν άρεσε σε κάποιους κι έτσι...σήμερα η σύγκριση με τη Ρώμη είναι τουλάχιστον ατυχής.

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα της Αθήνας είναι ακριβώς αυτή η ηττοπάθεια και ισοπεδωτική διάθεση (αναφέρομαι στο αμέσως προηγούμενο ποστ). Η Ρώμη είναι κόσμημα και άρα βρίσκεται στο αλώβητο; Όλες οι πόλεις του κόσμου είναι κόσμημα πλην της Αθήνας; Και την Αθήνα, την πόλη όπου ζούμε, εργαζόμαστε, ερωτευόμαστε, διασκεδάζουμε, δημιουργούμε, πρέπει να τη φτύνουμε και έτσι να την καταδικάσουμε στον αφανισμό; Η Αθήνα είναι αυτό που έχουμε: πιο γενναίο είναι να έχεις κάτι άσχημο και να το κάνεις κόσμημα παρά να έχεις ένα κόσμημα και απλώς να το αφήσεις όπως το βρήκες. Η Αθήνα μπορεί και πρέπει να συγκρίνεται με τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, ως προς τις πάσης φύσεως υποδομές, και να προσπαθήσει να τις φτάσει όπου ακόμη καθυστερεί, και να είναι υπερήφανη όπου υπερτερεί (και υπερτερεί σε κάποιους τομείς) και αυτό λόγω της δυναμικής και της ποιότητας των ανθρώπων που την κατοικούν: οι άνθρωποι είναι η δύναμη των πόλεων πρωτίστως. Και αν μάθουμε να βλέπουμε με άλλα μάτια την Αθήνα, θα γίνει όλο και ομορφότερη. Επ'ευκαιρία, συγχαρητήρια στον κύριο Καραγιάννη για τη δουλειά του και το μεράκι του.

Ανώνυμος είπε...

28 δισεκατομύρια Ευρώ για τις τράπεζες έχουν, για τα πάρκα και το πράσινο στις πόλεις μας δεν έχουν λεφτά!!! Το οτι πρέπει να μπει οποσδήποτε ιδιώτης μέσα στην οποιαδήποτε ανάπλαση αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει χρηματοδότηση είναι σκέτος ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ!!! Μην σας κοροιδεύουν! Να πάρουν τις μίζες θέλουν

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα