Ένα-ένα τα πολύ σημαντικά έργα της επόμενης δεκαετίας αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά. Ένα από αυτά τα έργα είναι και το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου Ηρακλείου! Πρόκειται να γίνει το καλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας (αναλογικά με το μέγεθος του) και ένα από τα κορυφαία στην Ευρώπη. θα αναβαθμίσει τόσο το Ηράκλειο όσο και την ανάπτυξη όλου του νησιού ενώ θα προσφέρει περίπου 2.500 άμεσες νέες θέσεις εργασίας. Θα μπορεί να εξυπηρετεί με άνεση 5,5 εκ επιβάτες ετησίως και θα έχει αρχιτεκτονική που θα θυμίζει Κρήτη και Ελλάδα. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,2 δις Ευρώ και εφόσον ο διαγωνισμός που θα ξεκινήσει το Μάιο ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2009 θα λειτουργήσει λίγο πριν το Καλοκαίρι του 2014 μαζί με τους οδικούς άξονες από και προς Ηράκλειο. Ακολουθώντας το παράδειγμα του Βενιζέλος στην Αθήνα το Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρηση και μόνο ένα μικρό ποσοστό θα ανήκει στο Δημόσιο.
Έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι μελέτες του έργου που αφορούν: Τον αναλυτικό σχεδιασμό του νέου Αεροδρομίου με όλα τα αναγκαία έργα υποδομής και ανωδομής, (Πολιτικού Μηχανικού, Υδραυλικές και Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) στην προβλεπόμενη έκταση των 6.000 στρεμμάτων, την οδοποιία του νέου οδικού άξονα Χερσονήσου - Αεροδρομίου - Αρκαλοχωρίου.
Τα χαρακτηριστικά του Αεροδρομίου είναι τα παρακάτω:
- Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και των μεγαλύτερων αεροσκαφών, τόσο των σημερινών, όσο και των προβλεπόμενων στο ορατό μέλλον.
- Κατασκευή και παράλληλου βοηθητικού διαδρόμου προσαπογειώσεων, δηλαδή τροχόδρομου, με χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρησιμοποίησή του για προσαπογειώσεις αεροσκαφών κατά τις περιόδους που θα απαιτείται συντήρηση του διαδρόμου.
- Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού.
- Ταινιόδρομοι για όλους τους επιβάτες όταν οι αποστάσεις υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο μήκος.
- Πρόβλεψη περιοχής ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων.
- Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.
Με την κατασκευή του Αεροδρομίου θα εξασφαλιστεί και η άνετη οδική σύνδεση με νέο άξονα με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση) τόσο με το Ηράκλειο όσο και τις Βόρειες και Νότιες περιοχές του Νομού Ηρακλείου.
Με βάση ειδική εκπονηθείσα μελέτη, προσδιορίζονται οι αναγκαίες αρχιτεκτονικές και περιβαλλοντικές προσεγγίσεις που διασφαλίζουν την αναγνωρισιμότητα του νέου αεροδρομίου ως κύριας πύλης εισόδου στην Κρήτη και την αβίαστη ένταξη του στο ιστορικό, πολιτιστικό, φυσικό και δομημένο περιβάλλον της και της περιοχής του Καστελλίου.
Η κατάργηση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής: Θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση, 2.780 στρεμ., με αξία πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που μετά από διαβουλεύσεις (δηλαδή πολλά χρόνια μετά) θα αποφασιστεί η τύχη του.
ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ εκτός από την ανακοίνωση για τη δημοπράτηση του Αεροδρομίου τόνισε ότι στην Κρήτη γίνονται ή θα γίνουν και άλλα μεγάλα έργα όπως ο ΒΟΑΚ, ο ΝΟΑΚ, το Φράγμα Αποσελέμη, το νέο κτίριο του Αεροσταθμού Σητείας, η αναβάθμιση του αεροδρομίου των Χανίων, τα έργα στα λιμάνια Σούδας και Ηρακλείου ένω μέχρι το 2014 θα προωθηθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 1 δις Ευρώ.
Πλέον μετά από αρκετά χρόνια όπου οι Ηρακλειώτες αποζητούσαν μια ριζική λύση για το πρόβλημα του απαρχαιωμένου αεροδρομίου στην Αλλικαρνασό επιτέλους σε 5 χρόνια από σήμερα ελπίζουμε να καμαρώσουμε το νέο υπερσύγχρονο Αεροδρόμιο της Κρήτης.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 3 ημέρες
2 σχόλια:
Υπάρχει πρόβλεψη για σιδηροδρομική σύνδεση στο μέλλον?
ΣΩστος ο Νικος
Δημοσίευση σχολίου