Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009

Νέα Γενιά έργων προ των πυλών: Αλληλούια!

Η καλή μέρα απο το πρωί φαίνεται. Οι παροιμίες του λαού έχουν νόημα πολλές φορές στη ζωή μας. Τις πρώτες μέρες του 2009 ζήσαμε την παράδοση 70χλμ αυτοκινητόδρομου στην Εγνατία Οδό. Τις επόμενες μέρες αναμένεται και η παράδοση των τελευταίων 50χλμ που θα ολοκληρώσουν την Εγνατία. Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες παράδοσης των έργων Μετρό για τους επόμενους 14 μήνες. Δημοπρατείται ο βοηθητικός αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού Ακτιο-Αμβρακία που μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Πρέβεζα-Φιλιπιάδα θα δημιουργήσουν ενα δίκτυο αυτοκινητόδρομων της Ιόνιας Οδού.
Ανακοινώθηκς η εντός τριμήνου δημοπράτηση των Αυτοκινητόδρομων Αττικής, περιμένουμε τη δημοπράτηση του Τραμ για τον Πειραιά, αναμένεται η ανακοινωση για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης και της Νέας Γραμμής 4 της Αθήνας. Και άλλα έπονται το επόμενο χρονικό διάστημα.
Στον κατάλογο που αναρτησα στα τέλη του έτους με τα έργα υπό μελέτη είχα διαπιστώσει μια τελμάτωση στα έργια που είχαν εξαγγελθεί. Πλέον φαίνεται ότι τα πράγματα έχουν πάρει το δρόμο τους και απο εδώ και πέρα έργα που γνωρίζουμε εδώ και 4-5 χρόνια αλλά δεν ακουγόταν τίποτα αρχίζουν και τρέχουν. Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στον τρίτο χρόνο του ΕΣΠΑ 2007-2013 και τώρα τα κονδύλια πρέπει να τρέξουν για να μη χαθούν κονδύλια.
Θα τολμήσω να κάνω μια πρόβλεψη και θα πω ότι φέτος στο τέλος του έτους θα είναι μια πολύ παραγωγική χρονιά και πολλά νέα έργα πρόκειται να εξαγγελθούν και πολλά θα δημοπρατηθούν. Και στις παραδόσεις όμως περιμένουμε αρκετα: τις επεκτάσεις του Μετρό με τους Σταθμούς: Χαιδάρι, Περιστέρι, Ανθούπολη, Χολαργός και Νομισματοκοπείο, τις νέες ηλεκτροκίνητες γραμμές του Προαστιακού προς Θήβα και Χαλκίδα αλλά και το Σταθμό Μεταμόρφωση. Τον αριστερό ημιδιάδρομο του ΟΣΕ μέχρι το ΣΚΑ(ίσως και τον ίδιο το Σταθμό ΣΚΑ). Το τμήμα της Ανατολικής Οδού Πελοπονήσσου απο Τρίπολη μέχρι το Αθήναιο, την παράκαμψη Λαμίας και τον αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι-Χαλκίδα κ.α
Για όλους εμάς που αγαπάμε τα έργα μια είναι η λέξη που χαρακτηρίζει τη χαρά μας: Αλληλούια!!

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

k.Kαραγιάννη,νομίζω οτι βιάζεστε πολύ να αναφωνήσετε αλληλούια.Έχουμε βαρεθεΊ πια να ακούμε για τα έργα που ξεκινάνε και ποτέ δεν ξεκινούν.Πέστε μου ενα έργο απο αυτά που έχουν εξαγγελθεί και εχουν αρχείσει.Αφήστε πρώτα να ξεκινήσου και μετα γράψτετα.μην γράφετε ετσι για να γράφετε.Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΝΤΑ
PETER

Ανώνυμος είπε...

Afhste thn mizeria gkiaourides mprizolodofagoi, kai ginete pio thetikoi sth zwh sas, ola mayra ki'araxna kai oi kafeteries gemates.
Douleia kai ligh aisiodoksia ore anatolikotourkoi!

Mhn ptoeisthe Ke Karagiannh, kanete kala pou elpizete kai anixneyete thn aisiodoksia, poso alhtheia thn xreiazomaste oloi..

NIKOS, HALANDRI είπε...

Σπύρο,
Νομίζω ότι ο κ.Καραγιάννης είναι αρκετά καυστικός & επικριτικός όταν παρατηρεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις. Ανέφερε ένα σημαντικό αριθμό έργων που πρόκειται να ξεκινήσουν αλλά και άλλα που τελειώνουν και παραδίδονται φέτος και εξέφρασε την ικανοποίησή του. Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Νίκο γεια σου.
Για να μην παρεξηγηθώ, θα πω οτι δεν ειμαι αντίθετος με τα όσα γράφει ο κ΄Καραγιάννης άλλωστε μας δινει χρήσιμες πληροφορίες για τα
διάφορα έργα που ΘΑ γίνουν αλλά και αυτά που έγιναν.Η ενστανσή μου είναι στη λέξει αλληλούια η οποία διχνει υπέρμετρο ενθουσιασμό,και θα συμφωνούσα αν ζούσα π.χ. στη Γερμανία.Αλλά αυτό που έγραψα ειναι οτι θα φωνάξω αλληλούια όταν ξεκινήσουν τα έργα αφού μονο εκεί ταιριάζει η λέξη αυτή.Η λέξει που ταιριάζει τώρα είναι 'ελπίζω'.Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Κ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ. ΠΑΝΤΩΣ, ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1989-2006, Π.Χ. ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΙΟΥ, ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ, ΤΗΝ ΖΕΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΚΛΠ.
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΑΡΧΩΝ

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Οπως γράφω και στην πρώτη σελίδα μπορείτε να εκφράζετε τα σχόλια σας ελεύθερα ακόμα και όταν δεν συμφωνείτε απόλυτα με τα γραφόμενα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα