Το Τραμ Πάτρας μπαίνει μήνα με το μήνα όλο και περισσότερο στη συνείδηση των πολιτών της 3ης μεγαλύτερης πόλης στην Ελλάδα και πύλης από και προς την Δυτική Ευρώπη. Συγκεκριμένα από τις 16 Ιανουαρίου και μέχρι τα τέλη του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας του σημαντικού αυτού συγκοινωνιακού έργου για την πόλη της Πάτρας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η λεπτομερής εξέταση από οικονομικής, τεχνικής και περιβαλλοντικής άποψης της δυνατότητας ανάπτυξης Τραμ με 2 Γραμμές προκειμένου να αμβλυνθεί το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στην πόλη της Αχαΐας.
Τι γίνεται όμως μετά;
Τα επόμενα βήματα είναι η οριστική μελέτη χάραξης του δικτύου Τραμ της πόλης και ο τρόπος χρηματοδότησης του. Λόγω έλλειψης κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 το πιο πιθανό σενάριο είναι η παραχώρηση σε ιδιώτες ή η χρήση ΣΔΙΤ δηλαδή συνδυασμένη χρηματοδότηση από το Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα.
Κατά πάσα πιθανότητα το Τραμ της Πάτρας θα έχει 2 Γραμμές που θα ενώνουν α)τα 2 νοσοκομεία της πόλης Άγιος Ανδρέας-ΠΓΝΠ και β) το Πανεπιστήμιο με τα ΤΕΙ. Από την μελέτη θα φανεί άλλωστε και η μελλοντική επέκταση του. Μετά την εμπειρία της Αθήνας το πιο εύκολο μέρος είναι η κατασκευή αφού με την χρήση των έτοιμων προκατασκευασμένων τμημάτων τροχιόδρομου σε 1,5 χρόνο από την έναρξη των εργασιών θα μπορούσε να είναι έτοιμο το αρχικό δίκτυο που σε συνδυασμό με τα αστικά λεωφορεία αλλά και το νέο υπογειοποιημένο δίκτυο σιδηροδρόμου αλλά και δρόμων (παραγλαύκιες αρτηρίες, ευρεία παράκαμψη Πάτρας κλπ) θα έλυνε σημαντικό μέρος του προβλήματος της Πάτρας.
Τέτοια έργα όπως αυτό του Τραμ σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας θα δώσει άλλη δυναμική σε αυτά τα αστικά κέντρα που προσπαθούν να ξεπεράσουν το σύνδρομο της επαρχίας και να αποκτήσουν μια σημαντική ταυτότητα πλησιάζοντας τα πρότυπα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σειρά πλέον έχουν οι πόλεις του Βόλου (όπου υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον από πολλές ιδιωτικές εταιρείες κατασκευής Τραμ αλλά και των Ιωαννίνων. Σε αυτό τον ιδιότυπο αγώνα έχουν μείνει πίσω 2 πολύ μεγάλες πόλεις μας: το Ηράκλειο και η Λάρισα και προκαλεί εντύπωση γιατί δεν προχωρούν σε ανάλογες κινήσεις.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
6 σχόλια:
Το θέμα είναι κάποτε από τα λόγια να περάσουμε στα έργα. Το πολύ το κύριε ελέησον το βαριέται κι ο παπάς!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σήριαλ της μη επέκτασης ακόμη του δικτύου τραμ στον Πειραιά! Αυτή τη στιγμή, αν ήμασταν σοβαρή χώρα, θα έπρεπε ήδη να λειτουργούσε η πρώτη φάση. Ακόμη, και ανεξάρτητα από τη γραμμή 4 του Μετρό που θα γίνει όταν τα εγγόνια μας ενηλικιωθούν, το τραμ της Αθήνας θα έπρεπε να είχε ήδη μπει σε τροχιά επέκτασης προς Πατήσια, Ζωγράφου και Καλλιθέα μέσω Θησέως. Αρα οι Οριστικές Μελέτες θα έπρεπε ήδη να βρίσκονταν στα σκαριά. Με ανισόπεδους κόμβους όπου κριθεί αναγκαίο.
Δεν νομιζετε πως 2 γραμμες τραμ ειναι λιγες; Ισως βεβαια οι 2 αυτες γραμμες να ειναι η αρχη, αλλα σαν πατρινος που γνωριζει καλα την πολη του πιστευω πως αλλες 2-3 γραμμες θα ηταν απαραιτητες για την πατρα(1 προς το βορειο τμημα της πολης και 2 προς το νοτιο). Ο καιρος και η εμπειρια θα δειξει.
Η Πάτρα έπρεπε να είχε ήδη ένα ευρύ δίκτυο Τραμ. Βρισκόμαστε στο 2009 και ακόμη μιλάμε για 1 γραμμή για μισή γραμμή...Οι πολιτικές του παρελθόντος κατάντησαν όλες τις πόλεις της Ελλάδας πνιγμένες στα Ι.Χ. Στην Πάτρα εκτός από ένα μεγάλο δίκτυο Τραμ θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένας οργανισμός σαν τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣθ όπου θα διαχειρίζεται και τα αστικά λεωφορεία. Θα οργανώσει καλύτερα και τις γραμμές, τα δρομολόγια ίσως δημιουργόντας και νεες γραμμές. Έχω πάει στην Πάτρα και έχω μείνει αρκετές μέρες. Γιατί διαφορετικές γραμμές έχουν τον ίδιο αριθμό; Αυτό δεν το καταλαβαίνω!
Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος
Υ.Γ. Ίσως θα μπορούσε να δημιουργηθεί και ένας "μίνι Προαστιακός". Νομίζω θα βοηθούσε αρκετά την αποσυμφόρηση της πόλης
Συνεχιζοντας απο τον προηγουμενο φιλο πιστευω οτι με την κατασκευη της νεας σιδ γραμμης αθηνων- πατρων-πυργου θα πρεπει γρηγορα να γινει αστικος(προαστιακος) σιδηροδρομος που να συνδεει προαστια οπως το ριο, τα βραχνεικα, το μιντιλογλι, ο ψαθοπυργος με το κεντρο. Ετσι ωστε στην πρωτη σταση του προαστιακου (και προς τις 2 κατευθυνσεις) να καταληγουν οι γραμμες του τραμ και να γινεται μετεπιβιβαση, ωστε να μιλαμε για συνδιασμενες μεταφορες. Νομιζω πως πρεπει να κανετε μια δημοσια παρεμβαση για το θεμα μηπως και ακουστει. Και γω αν θελετε μπορω να φτιαξω ενα ενδεικτικο χαρτη των συγκοινωνιων της πατρας.
φίλε Κανέλλο μετά χαράς να δούμε και ένα χάρτη με τα μέσα σταθερης τροχιάς και για την Πάτρα. Στείλε μου mail προκειμένου να μιλήσουμε για το πως
Σε ποιο e-mail ακριβως? βοηθησε με λιγο. Ή πες μου που εχεις γραψει τη διευθυνση ωστε να τ βρω.
Κανελλής Γιωργος (κανελλος)
Δημοσίευση σχολίου