Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009

Τραμ Πάτρας: η μελέτη σκοπιμότητας είναι ήδη σε εξέλιξη

Το Τραμ Πάτρας μπαίνει μήνα με το μήνα όλο και περισσότερο στη συνείδηση των πολιτών της 3ης μεγαλύτερης πόλης στην Ελλάδα και πύλης από και προς την Δυτική Ευρώπη. Συγκεκριμένα από τις 16 Ιανουαρίου και μέχρι τα τέλη του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας του σημαντικού αυτού συγκοινωνιακού έργου για την πόλη της Πάτρας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η λεπτομερής εξέταση από οικονομικής, τεχνικής και περιβαλλοντικής άποψης της δυνατότητας ανάπτυξης Τραμ με 2 Γραμμές προκειμένου να αμβλυνθεί το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στην πόλη της Αχαΐας.
Τι γίνεται όμως μετά;
Τα επόμενα βήματα είναι η οριστική μελέτη χάραξης του δικτύου Τραμ της πόλης και ο τρόπος χρηματοδότησης του. Λόγω έλλειψης κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 το πιο πιθανό σενάριο είναι η παραχώρηση σε ιδιώτες ή η χρήση ΣΔΙΤ δηλαδή συνδυασμένη χρηματοδότηση από το Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα.
Κατά πάσα πιθανότητα το Τραμ της Πάτρας θα έχει 2 Γραμμές που θα ενώνουν α)τα 2 νοσοκομεία της πόλης Άγιος Ανδρέας-ΠΓΝΠ και β) το Πανεπιστήμιο με τα ΤΕΙ. Από την μελέτη θα φανεί άλλωστε και η μελλοντική επέκταση του. Μετά την εμπειρία της Αθήνας το πιο εύκολο μέρος είναι η κατασκευή αφού με την χρήση των έτοιμων προκατασκευασμένων τμημάτων τροχιόδρομου σε 1,5 χρόνο από την έναρξη των εργασιών θα μπορούσε να είναι έτοιμο το αρχικό δίκτυο που σε συνδυασμό με τα αστικά λεωφορεία αλλά και το νέο υπογειοποιημένο δίκτυο σιδηροδρόμου αλλά και δρόμων (παραγλαύκιες αρτηρίες, ευρεία παράκαμψη Πάτρας κλπ) θα έλυνε σημαντικό μέρος του προβλήματος της Πάτρας.
Τέτοια έργα όπως αυτό του Τραμ σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας θα δώσει άλλη δυναμική σε αυτά τα αστικά κέντρα που προσπαθούν να ξεπεράσουν το σύνδρομο της επαρχίας και να αποκτήσουν μια σημαντική ταυτότητα πλησιάζοντας τα πρότυπα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σειρά πλέον έχουν οι πόλεις του Βόλου (όπου υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον από πολλές ιδιωτικές εταιρείες κατασκευής Τραμ αλλά και των Ιωαννίνων. Σε αυτό τον ιδιότυπο αγώνα έχουν μείνει πίσω 2 πολύ μεγάλες πόλεις μας: το Ηράκλειο και η Λάρισα και προκαλεί εντύπωση γιατί δεν προχωρούν σε ανάλογες κινήσεις.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα είναι κάποτε από τα λόγια να περάσουμε στα έργα. Το πολύ το κύριε ελέησον το βαριέται κι ο παπάς!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σήριαλ της μη επέκτασης ακόμη του δικτύου τραμ στον Πειραιά! Αυτή τη στιγμή, αν ήμασταν σοβαρή χώρα, θα έπρεπε ήδη να λειτουργούσε η πρώτη φάση. Ακόμη, και ανεξάρτητα από τη γραμμή 4 του Μετρό που θα γίνει όταν τα εγγόνια μας ενηλικιωθούν, το τραμ της Αθήνας θα έπρεπε να είχε ήδη μπει σε τροχιά επέκτασης προς Πατήσια, Ζωγράφου και Καλλιθέα μέσω Θησέως. Αρα οι Οριστικές Μελέτες θα έπρεπε ήδη να βρίσκονταν στα σκαριά. Με ανισόπεδους κόμβους όπου κριθεί αναγκαίο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομιζετε πως 2 γραμμες τραμ ειναι λιγες; Ισως βεβαια οι 2 αυτες γραμμες να ειναι η αρχη, αλλα σαν πατρινος που γνωριζει καλα την πολη του πιστευω πως αλλες 2-3 γραμμες θα ηταν απαραιτητες για την πατρα(1 προς το βορειο τμημα της πολης και 2 προς το νοτιο). Ο καιρος και η εμπειρια θα δειξει.

Ανώνυμος είπε...

Η Πάτρα έπρεπε να είχε ήδη ένα ευρύ δίκτυο Τραμ. Βρισκόμαστε στο 2009 και ακόμη μιλάμε για 1 γραμμή για μισή γραμμή...Οι πολιτικές του παρελθόντος κατάντησαν όλες τις πόλεις της Ελλάδας πνιγμένες στα Ι.Χ. Στην Πάτρα εκτός από ένα μεγάλο δίκτυο Τραμ θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένας οργανισμός σαν τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣθ όπου θα διαχειρίζεται και τα αστικά λεωφορεία. Θα οργανώσει καλύτερα και τις γραμμές, τα δρομολόγια ίσως δημιουργόντας και νεες γραμμές. Έχω πάει στην Πάτρα και έχω μείνει αρκετές μέρες. Γιατί διαφορετικές γραμμές έχουν τον ίδιο αριθμό; Αυτό δεν το καταλαβαίνω!

Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος

Υ.Γ. Ίσως θα μπορούσε να δημιουργηθεί και ένας "μίνι Προαστιακός". Νομίζω θα βοηθούσε αρκετά την αποσυμφόρηση της πόλης

Ανώνυμος είπε...

Συνεχιζοντας απο τον προηγουμενο φιλο πιστευω οτι με την κατασκευη της νεας σιδ γραμμης αθηνων- πατρων-πυργου θα πρεπει γρηγορα να γινει αστικος(προαστιακος) σιδηροδρομος που να συνδεει προαστια οπως το ριο, τα βραχνεικα, το μιντιλογλι, ο ψαθοπυργος με το κεντρο. Ετσι ωστε στην πρωτη σταση του προαστιακου (και προς τις 2 κατευθυνσεις) να καταληγουν οι γραμμες του τραμ και να γινεται μετεπιβιβαση, ωστε να μιλαμε για συνδιασμενες μεταφορες. Νομιζω πως πρεπει να κανετε μια δημοσια παρεμβαση για το θεμα μηπως και ακουστει. Και γω αν θελετε μπορω να φτιαξω ενα ενδεικτικο χαρτη των συγκοινωνιων της πατρας.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

φίλε Κανέλλο μετά χαράς να δούμε και ένα χάρτη με τα μέσα σταθερης τροχιάς και για την Πάτρα. Στείλε μου mail προκειμένου να μιλήσουμε για το πως

Ανώνυμος είπε...

Σε ποιο e-mail ακριβως? βοηθησε με λιγο. Ή πες μου που εχεις γραψει τη διευθυνση ωστε να τ βρω.
Κανελλής Γιωργος (κανελλος)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα