Μετά τα σχέδια για υπερσταθμούς στην Αθήνα και τον Πειραιά ο ΟΣΕ θα αναπτύξει παρόμοιο υπερσταθμό και στον Κεντρικό Σταθμό στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τον πιο σημαντικό σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας (μαζί με της Αθήνας) και ο πρώτος μητροπολιτικός από την βόρεια ανατολική και δυτική είσοδο της χώρας.
Η υπεύθυνη εταιρεία είναι η ΓΑΙΟΣΕ που έχει φιλόδοξα σχέδια καθώς ο σταθμός θα έχει ανταπόκριση με τον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό της πόλης. Ο στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα κεντρικό σταθμό που να θυμίζει Δυτική Ευρώπη με την ανάπτυξη καταστημάτων, εστιατορίων χώρους επιβατών με ηλεκτρονική ενημέρωση wi fi σύνδεση με το ιντερνετ κλπ.
Στην παρούσα φάση έχει ολοκληρωθεί οικονομικοτεχνική μελέτη για ξενοδοχείο 150 κλινών, για ένα τετραώροφο κτίσμα που θα φιλοξενήσει τα γραφεία της διοίκησης του ΟΣΕ και εμπορικά καταστήματα στο ισόγειο, όπως και για υπόγειο παρκινγκ τριών επιπέδων, όλες αναπτύξεις που τοποθετούνται σε εκτάσεις εκατέρωθεν του σταθμού. Το επόμενο στάδιο θα είναι να καθοριστούν οι όροι δόμησης σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Ρυθμιστικού, ώστε να προκηρυχθεί το έργο και να επιλεγεί ο ενδιαφερόμενος ιδιώτης για την υλοποίηση της επένδυσης.
Για την ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου με την επωνυμία Trainspot εντός του σιδηροδρομικού σταθμού, επένδυσης περί το 1 εκατ. ευρώ και έκτασης 1.300 τ.μ. Εταιρεία εκμετάλλευσης είναι η Trainspot, ενώ την κατασκευή έχει αναλάβει η Technoeconomiki-TEMKA. Το εμπορικό κέντρο θα φιλοξενήσει δεκαέξι καταστήματα, εκ των οποίων τα τρία υγειονομικού ενδιαφέροντος (Goodyʼs, Τερκενλής, Ελιά Λεμόνι) και τα υπόλοιπα εμπορικά, μεταξύ των οποίων καταστήματα ρουχισμού, παιχνιδιών, υποδημάτων, καλλυντικών, κοσμημάτων, μίσθωσης αυτοκινήτων, φαρμακείο και κομμωτήριο. Στους νέους ενοίκους θα περιλαμβάνεται και ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Οι κατασκευαστικές εργασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του επόμενου τριμήνου.
Σύμφωνα με τον Δ/νων Σύμβουλο της εταιρείας “ο σιδηροδρομικός σταθμός της Θεσσαλονίκης είναι από τους πρώτους στη χώρα που θα αναπλαστεί κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα με νέες χρήσεις”.
Επιτέλους λέω εγώ ήρθε η ώρα για τον Σιδηρόδρομο στην Ελλάδα να πετάξει τη ρετσινιά του "καρβουνιάρη" και των ατελείωτων ωρών διαδρομής σε βρώμικους και απεριποίητους σταθμούς με μηδενική εξυπηρέτηση αρχαιολογική δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και να δημιουργηθεί μια μοντέρνα ευρωπαϊκή εταιρεία σιδηροδρόμων με νέα ηλεκτρικά τρένα, με σταθμούς που να θυμίζουν Ευρώπη και όχι κάποια τριτοκοσμική χώρα της Ασίας.
Χωρίς να θέλω να φανώ σαν προπαγανδιστής της κυβέρνησης πιστεύω πως πλέον γίνονται σωστά βήματα στον εκμοντερνισμό των Ελληνικών Σιδηροδρόμων και μόλις φανούν τα πρώτα αποτελέσματα θα πρέπει να υπάρξει συντονισμένη πανελλαδική κίνηση για την επιστροφή του κόσμου στα νέα ηλεκτροκίνητα δίκτυα με καλύτερες υπηρεσίες και αναβαθμισμένους Σταθμούς (ειδικά τους κεντρικούς στις μεγάλες Ελληνικές πόλεις).
Επανερχόμενος στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης αναφέρεται πως θα μοιάζει με τον αντίστοιχο σταθμό της Κολονίας και θα αναβαθμίσει αισθητικά τόσο την περιοχή όσον και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της πόλης.
Με δεδομένη δε την ύπαρξη των τερματικών σταθμών του ΟΑΣΘ αλλά και του μετρό η κίνηση, άρα και το target group του εμπορικού κέντρου θα αυξηθεί σημαντικά σύμφωνα με τους υπολογισμούς.
Μεγάλη σημασία επίσης θα δοθεί και στην αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής που θα ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων χωρών και θα μοιάζει με αυτό ων αεροπορικών εταιριών που το ακριβό εισιτήριο θα είναι λίγες μέρες πριν το δρομολόγιο και όσο πιο νωρίς θα υπάρχει κράτηση τόσο πιο φθηνά θα είναι και τα εισιτήρια.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Ναι δεν αποκλείεται να βαδίζει προς τον εξευρωπαϊσμό του ο ΟΣΕ. Ίσως και να μοιάσει με τον σταθμό της Κολωνίας ο Σ.Σ. Θεσσαλονίκης μια και "ταιριάζει", "δένει" αρχιτεκτονικά με την παρούσα μορφή.
Αλλά για μένα εξευρωπαϊσμός ή εκσυγχρονισμός είναι και η κατάργηση όλων των μετρικών δικτύων η αντικατάσταση με κανονικού εύρους, διπλή κατεύθυνση παντού και η επέκταση σε περιοχές χωρίς σιδηροδρομική κάλυψη κυρίως σε μεγάλες πόλεις (Σιδηρόδρομος Δυτικής Ελλάδος, Κρητικός Σιδηρόδρομος, Σιδηροδρομική Εγνατία).
Εφικτά όλα αυτά; Δεν το γνωρίζω.
Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος
ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΞΑΓΓΕΛΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΛΛΟ ΥΠΕΡΕΡΓΟ.ΤΙ ΤΥΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ.Σ'ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΧΡΟΝΟΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ???ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ?ΝΟΜΙΖΩ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.ΕΧΩ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ?
PETER
Πάλι καλά.
Αν φτιάξουν και κανά καινούριο Κ.Ε.Κ μπορεί και να μην απολυθούμε.
Δημοσίευση σχολίου