Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

Τραμ Αθήνας: Επιτέλους δημοπρατήθηκε η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά!!

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ. Μόνο με αυτή τη λέξη μπορεί να περιγραφεί η υπομονή όλων μας για την πιο
ταλαιπωρημένη επέκταση του Αθηναϊκού Τραμ στον Πειραιά όπου μετά από χρόνια διαφωνιών, καβγάδων, αλλαγής χάραξης, ενστάσεων και άλλα πολλά έληξε και δημοπρατήθηκε ο διαγωνισμός για την επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά μήκους 5,4χλμ. Ο προϋπολογισμός για το έργο αυτό ανέρχεται σε 91.808.500εκ€ και η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού είναι η 5η Μαΐου 2009. Η πλήρης περιγραφή του έργου είναι :
Κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων για την επέκταση του τροχιόδρομου (ΤΡΑΜ) στον Πειραιά. Κτιριακές εγκαταστάσεις Αμαξοστασίου στο Ελληνικό, Εργασίες ενίσχυσης και συμπλήρωσης της γραμμής.
Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Τραμ όπου μετά από το Κέντρο της Αθήνας πλέον σε 2-3 χρόνια θα τροχιοδρομεί και στο κέντρο του Πειραιά. Είναι μια κρίσιμη εμπορικά επέκταση του Τραμ καθώς αναμένεται να ισοσκελίσει το ισοζύγιο εσόδων-εξόδων μεταφέροντας καθημερινά περισσότερους από 35.000 με 40.000 επιβάτες. Η επέκταση του Τραμ στο κέντρο και στο Λιμάνι του Πειραιά θα επηρεάσει και θα επαναπροσδιορίσει την δρομολόγηση λεωφορείων προς το Κέντρο του Πειραιά από τα Νότια Προάστια και αναμένεται να βοηθήσει τα μέγιστα στην βελτίωση της κορεσμένης κυκλοφοριακής κίνησης του Πειραιά, να τονώσει την αγορά και το εμπόριο και με την έλευση του Μετρό το 2015 -2016 αλλά και τις προγραμματισμένες επεκτάσεις του Τραμ στις συνοικίες του Πειραιά να δώσει οριστική λύση.
Η διαδρομή του Τραμ από το Νέο Φάληρο θα ακολουθεί την παρακάτω διαδρομή:
Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βασιλέως Γεωργίου Α΄ - Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθνικής Αντιστάσεως – Ομηρίδου Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
Η διαδρομή προς Πειραιά θα είναι 3,1χλμ και από Πειραιά προς Νέο Φάληρο 2,3χλμ. Η μέση ταχύτητα ορίζεται σε περίπου 23χλμ/ωρα και ενδεικτικά η απόσταση από το ΣΕΦ στο Δημοτικό Θέατρο θα καλύπτεται περίπου σε 6` λεπτά έναντι 20-30 λεπτών που σήμερα χρειάζεται κάποιος με το λεωφορείο ή το ιχ του. Θα υπάρχουν 7 στάσεις στη διαδρομή εισόδου: 1.ΓΗΠΕΔΟ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ (Σύνδεση με ΗΣΑΠ), 2.Μ. ΑΣΙΑΣ, 3.ΛΑΜΠΡΑΚΗ, 4.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ, 5.ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ, 6.ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ, 7.ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (τερματικός).
Από Ακτή Ποσειδώνος έως Σ.Ε.Φ θα υπάρχουν 5 στάσεις: 1.ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ, 2.ΠΛΑΤΕΙΑ ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑΣ, 3.34ου ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, 4.ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ (Σύνδεση με Σταθμό ΗΣΑΠ «Καμίνια»), 5.ΟΜΗΡΙΔΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ.
Για την επέκταση του Τραμ θα χρειαστούν 18 νέα Τραμ. Στην Αττικό Τραμ και στο Υπουργείο Μεταφορών ελπίζουν μέχρι τον Ιούνιο να υπάρχει ο ανάδοχος έτσι ώστε να δούμε τους πρώτους συρμούς να κυλούν στον Πειραιά στα τέλη του 2010 χάρις στην τοποθέτηση προκατασκευασμένων τμημάτων τροχιόδρομου.
Εγώ λέω πως και εντός του 2011 αν είναι έτοιμο θα είναι μεγάλη επιτυχία δεδομένου του χρόνου που τρώνε οι δημοπρατήσεις στην Ελλάδα με τις ενστάσεις κλπ.
Τέλος να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επέκταση του Τραμ που από το 2004 είχε προσθέσει μόλις 700μ. από Γλυφάδα προς Βούλα. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης ανοίγουν και οι επόμενες επεκτάσεις προς Χατζηκυριάκειο, Φρεατύδα, Κερατσίνι, Καμίνια και τέλος προς Πέραμα.

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έχω δηλώσει επανειλημμένα ότι είμαι κατά του τραμ και υπέρ του μετρό. Από τη στιγμή όμως που αποφασίστηκε να επεκταθεί το τραμ στον Πειραιά, έπρεπε να επιλεγεί η διαδρομή που εξυπηρετεί περισσότερο και αυτή δεν είναι άλλη από τη Τζαβέλλα - Βασ. Σοφίας (έτσι την ξέρουμε εμείς οι παλιότεροι) - Βασ. Γεωργίου. Αυτό που πάει να γίνει είναι η μαλακία επί δύο. Μία φορά για την άσκοπη υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό από το Νέο Φάληρο ως τον Πειραιά (με ένα κλάσμα του κόστους θα μπορούσαν να δοθούν αποζημιώσεις στους θιγόμενους καταστηματάρχες για να βουλώσουν το στόμα τους) και δεύτερη φορά για τη διαδρομή του τραμ που δεν θα εξυπηρετεί κανέναν στο ρεύμα από Πειραιά προς Ν. Φάληρο.

Ανώνυμος είπε...

Μετα τα σκάνδαλα για υπερβάσεις και τις εντολές Σουφλιά για οικονομικό έλεγχο στο μετρό Θεσσαλονίκης αναγγελία άλλης άσκοπης δαπάνης. Απο τις φορές που εύχεσαι να μην προχωρήσει κάτι. Τα χρήματα στον ΟΣΕ γρήγορα.

Μάνος Μανδαλάκης

Ανώνυμος είπε...

E όχι και άσκοπη δαπάνη το τραμ! Ασκοπη δαπάνη αντίθετα είναι η κατανάλωση βενζίνης και πετρελαίου από χιλιάδες τροχοφόρα που ρυπαίνουν ασύστολα το λεκανοπέδιο και τα εκατομμύρια παγιδευμένους, που υποχρεώνονται να ζουν σ' αυτό!
Θέλουμε ποιότητα ζωής και όχι άλλη βρώμα. 200 χλμ τραμ εδώ και τώρα. Παντού! Να φύγουν τα ΙΧ κι ο θάνατος από τις γειτονιές...

Ανώνυμος είπε...

Mhn mizeriazeis gkiaourh, xamogela kai pes kai kamia kalh koubenta pou kai pou...

Ανώνυμος είπε...

γκιαούρη; είναι δυνατό; τέτοια πρόοδο έχει κάνει η τουρκία σήμερα; και 'γώ που νόμιζα ότι είχε παραμείνει Βαρβαρία!

Ανώνυμος είπε...

Πάλι αλλάζετε κουβέντα; Σεβαστείτε λίγο το βέλτιστο μέσο μαζικής μεταφοράς διεθνώς και αφήστε τα ελληνικά κόμπλεξ και τις βρισιές κατά μέρος...το τραμ ομορφαίνει τη ζωή μας και αξίζει να επεκταθεί σε όλο το λεκανοπέδιο.

Ανώνυμος είπε...

To gkiaourh phgaine ston Taso, ston Giakoumh kai ston odostrothra Mano.
Gkiaourhdes kai mizeroi me olh th shmasia ths leksews.

Nai to tram na proxwrhsei, kai xara se olous ekeinous pou epefhmoun erga dhmiourgika.

Klegan(-oun) kai oriontai(-an) to tram, den ksekina klp, klp twra den tous aresei h xaraksh.

Oust re tourkosporoi ths mizerias kai ths mayrilas, kopsidofaga zagaria.

Oso gia thn hlithia pia epimonh se ayto to site kathysterhmewn tou typou nai sto metro oxi sto tram, den yparxoun sxolia.

Ανώνυμος είπε...

Άλλο ο ρομαντισμός και άλλο η πραγματικότητα. Το τραμ είναι προβληματικό μέσο για την Αθήνα λόγω κυρίως στενότητας χώρου. Και στο Λονδίνο υπήρχε τραμ μέχρι τη δεκαετία του 50 αλλά μετά ξηλώθηκε γιατί είναι αργό, φράζει τους στενούς δρόμους και έτσι αντικαταστάθηκε με τραίνο και λεωφορεία ή μετρό. Ουδείς διανοείται να το επαναφέρει σε δρόμους με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση γιατί απλά είναι ΑΣΚΟΠΗ ΣΠΑΤΑΛΗ να αναμιγνύεται με την κυκλοφορία. Γιατι δημιουργεί προβλήματα αντί να τα λύνει. Μόνο αν έχει αποκλειστική λωρίδα το τραμ (πράγμα πολύ δύσκολο σε πυκνοκατοικημενες περιοχές) το τραμ ενδεχομένως προσφέρει κάποιο όφελος. Αλλά το να ονειρευόμαστε τραμ σε κάθε γωνιά για να "ανασάνει" η πόλη είναι λίγο αστείο αφού στην Αθήνα δεν υπάρχουν οι χώροι. Ναι στην αποθάρυνση των ΙΧ αλλά μόνο με μέσα ελκυστικά, γρήγορα και αξιόπιστα είναι αυτή δυνατή.
Επικροτώ πολλά νέα έργα και έχω δώσει συγχαρητήρια σε παλιότερες αναρτήσεις στον ΟΣΕ και στο Δήμο Αγ. Αναργύρων οπότε δε θεωρώ τον εαυτό μου 'οδοστροτῆρα" αλλά συζητητή. Τά έργα δεν είναι εξορισμού δημιουργικά όπως και η μιζέρια του βρισίματος δεν είναι εξορισμού ελληνική.

Μάνος Μανδαλάκης

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Το τραμ έχει επανέλθει πανηγυρικά σε περισσότερες από 450 πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι το πιο φιλικό μέσο που υπάρχει για όλους. Οποιου δεν του αρέσει ας χρησιμοποιεί τα τριτοκοσμικά λεωφορεία ή να ψάχνει να παρκάρει το ΙΧ του στους μποτιλιαρισμένους δρόμους γύρω από σταθμούς του Μετρό. Το Μετρό είναι μια τρύπα κάτω από τη γη για να κυκλοφορούν ελεύθερα οι ρυπαντές στην επιφάνεια. Το σύγχρονο τραμ αντίθετα είναι μια ζωγραφιά στο απόλυτο Αττικό φως, ομορφαίνει και αναβαθμίζει τον αστικό χώρο, κλέβει και μαγκιά του, χώρο από τη λοιπή κυκλοφορία που δεν χρειάζεται, ειδικά σε μια επιβαρυμένη πόλη όπως η Αθήνα, είναι κατάλληλο και για στενούς δρόμους αφού αυτοί πεζοδρομηθούν και εντέλει, ας καταλάβουν ορισμένοι ότι οι εποχές έχουν πια αλλάξει κι ότι ο πλανήτης απειλείται με τεράστια οικολογική καταστροφή λόγω της ανθρώπινης βλακίας με την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων για αυτοκίνηση και για ενέργεια κι ότι το τραμ παίρνει πλέον την εκδίκησή του και ξηλώνει τα ΙΧ από τους δρόμους μα κυρίως, τις ξεπερασμένες νοοτροπίες του '50 από τις σκέψεις ορισμένων. Και πάλι: όσοι δεν το αγαπούν, αντί να κλαίνε τη μοίρα τους, ας πάρουν γκάπα γκούπα λεωφορείο ή ας μπουν στην τρύπα του Μετρό να απολαύσουν...τη "λιακάδα" του ηλεκτροφωτισμού. Στα υποβρύχια νοιώθεις καλύτερα απ' ότι στο Μετρό...

Φώτης είπε...

Νομίζω ότι έχετε χάσει τον στόχο και οι μεν (υπερ του Μετρό) και οι δε (υπέρ του τραμ). Τα μέσα πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά: Στό κέντρο και τις πυκνοδομημένες περιοχές Μετρό και από κει και πέρα διακλαδώσεις στους δήμους με τραμ. Το τραμ σε σχέση με τα λεωφορεία έχει πλεονέκτημα του να χωράει 3πλάσιο κόσμο, άρα να εξυπηρετεί περισσότερους. Ασφαλώς έχει και θέμα ευελιξίας. Σε σχέση με το μετρό, το τραμ κατασκευάζεται πιο γρήγορα + οικονομικά, αλλά χάνει σε ταχύτητα. Αυτό που μαλλον δεν έχει κάνει η ελληνική πολιτεία είνια ένα πλάνο ανάπτυξης μετρό-τραμ σε συνδυασμό, ώστε να ξέρουμε που θα γίνει μετρό και που θα γίνει τραμ, και να μη συζητάμε αν είναι καλύτερο το ένα ή το άλλο. Το καθένα είναι καλό εκεί που πρέπει.

Ανώνυμος είπε...

Αφού κατέστρεψαν την ομορφιά του Τραμ της Παραλίας και του Τραμ του Περάματος,τώρα κοιτάνε να ξαναφτιάξουν-αποκαταστήσουν το λάθος τους. Μπράβο τους! Είναι αξιέπαινοι...και με σχέδιο...κοιτάνε μπροστά.

Για τον κ. Μανδαλάκη μια μικρή υπενθύμιση: το Λονδίνο έχει τραμ (στην περιοχή του Croydon)και μάλιστα πολύ λειτουργικό, όπου έχει προγραμματιστεί και η περαιτέρω επέκταση του. Επίσης μην ξεχνάτε ότι καθώς αφαιρούσαν τις γραμμές του τραμ έφτιαχναν μετρό εμείς ξηλώναμε τα τραμ και...βάζαμε αυτοκίνητα. Δεν μπορούμε να λέμε ότι εμποδίζει και ότι είναι αργό. Τα έχουμε ξαναπεί. Είναι αργό γιατί ο Σουφλιάς το θέλει έτσι. Απλός ακολουθεί τη νοοτροπία των ομοϊδεατών του που το κατήργησαν.
Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Sa thn ellhnida kakopethera edw kai mhnes opotedhpote yparxoun nea gia to metro, kollaei h velona kai oi idioi anthrwpoi epanalambanoun ta idia epixeirhmata.

H ypoloiph thematologia ths istoselidas ayths den sxoliazetai, otan o Kos Karagiannhs anarthsei kati gia tram speydoun kapoioi kai zalizoun apantes peri tou tews Karamanlh pou mas kshlwse to tram, peri tou Souflia kai ths peribohths dhlwshs tou oti protima to metro (thn dhlwsh ayth thn exoun kseskisei toso poly pou pia den exei ousia), peri eyrwpikwn polewn kai tram, peri metro kai kleistofobias (oi tou tram ypermaxoi), peri ths elepshs taxythtos tou tram, peri lewforeiwn kai treoley kai poso protimotera einai h den einai..

kai stamathmo den exei ayth h syzhthsh.

To tram kai to metro opws lene kai oi fysikoi den syndeontai.

Stamathste san kalssikoi Ellhnes na trwgwsaste metaksy sas xwris logo kai koitaxte opws o Kos Karagiannhs na eiste ligo thetikoi kai yperano kommatwn otan anakoinwnontai nea kala, dhl. dhmoptrathseis h olklhrwseis ergwn metro, ethnikwn odwn, epektasewn tram h otidhpote allo.

Dinoume thn entypwsh kokoriwn pou dagkanoun to ena to allo xwris na mporoun na skefthoun ti kanoun kai giati to kanoun.

As ksekolisei epitelous h belona.

Xairometha giati ksekolhse epitelous h dhmopratish tou metro gia Peiraia.
Xairometha giati ksekolhse h epektash tou tram gia Peiraia.


Ke Karagiannh ayto to FIX opou tha xtisthei to mouseio pote epitelous tha gremistei?

Gia na allaksei kai ligo h kathola aniarh metrotramikh gkiaourikh fagomara...

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μέλος των Οικολόγων, συναναγνώστη του παρόντος ιστολογίου για να μην παρεξηγούμε θέλω να τονίσω ότι δεν υποστηρίζω κάποια παράταξη. Έχεις απόλυτο δίκιο. Μάλλον η τάση που επικρατεί η νοοτροπία αν προτιμάς δεν είναι και τόσο διαφορετική μεταξύ των "δυο"...Αν ήταν, όλα αυτά που σήμερα χρειάζονται και δεν μπορούν να γίνουν λόγο κόστους, θα είχαν γίνει και δεν θα ήμασταν ουραγοί στις υποδομές ΜΜΜ. Είναι απίστευτο ότι η Αθήνα ήταν η τρίτη πόλη στον κόσμο που απέκτησε μετρό (ΣΑΠ 1869)μετά το Λονδίνο (1865) και την Νέα Υόρκη (1867) και έμεινε τόσο πίσω. Επίσης όπως προείπα, αυτά που είχαμε δεν έπρεπε να τα καταστρέψουμε. Ένα από τα καλύτερα δίκτυα τραμ με καταπληκτικά μοντέρνα οχήματα.
Εγώ υποστηρίζω φανατικότατα τα ΜΜΜ, κυρίως τα σταθερής τροχιάς αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι "σνομπάρω" λεωφορεία και τρόλλεϋ. Επιπλέον δεν έχω Ι.Χ. και δεν θέλω, τονίζω δεν θέλω να αποκτήσω ποτέ.
Τέλος ο Αντώνης Τρίτσης είχε αρκετά καλές ιδέες αλλά βλέπεις όποιος προτείνει κάτι που «ξεβολεύει» είναι τρελός...
Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Μην υπερβάλλουμε σχετικά με την οικολογικότητα του τραμ αφού με ηλεκτρική ενέργεια κινείται και όσα καυσαέρια γλιτώνει η Αθήνα άλλα τόσα (και περισσότερα λογω απωλειών ενέργειεας στη μεταφορά) φορτώνεται η Πτολεμαΐδα πχ. Ανάλογο φυσικά πρόβλημα υπάρχει και με το μετρό, όμως αυτό τουλάχιστον εξυπηρετεί τον κόσμο. Η οικολογικότερη λύση είναι τα λεωφορεία με φυσικό αέριο (για τον πλανήτη και όχι μονο για την Αθήνα). Ναι να πεζοδρομηθούν δρόμοι για να κινείται το τραμ αλλά αν ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ άλλοι δρόμοι για τα οχήματα τότε αυτά δε θα μπορούν καθόλου να κινηθούν και πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα αυτή έστω και περιορισμένη γιατί δεν είναι δυνατό να υποκατασταθεί το 100% των μεταφορών με μαζικά μέσα (πχ δεν είναι δυνατό να πεζοδρομηθεί η Πειραιώς από το Γκάζι μέχρι τον Πειραιά για να προχωρά απρόσκοπτο το τράμ γιατί δεν υπάρχουν επαρκείς παράδρομοι). Άρα το τραμ περιορίζεται σε περιφερειακές περιοχές. Στο Λονδίνο το τραμ υπαρχει σε μια περιορισμένη έκτραση κάπου χαμένο στα νότια προάστια και ΣΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΧΩΡΟ που δύσκολα το ξεχωρίζεις από τραίνο.
Ας μου επιτραπεί λοιπόν να μη χαίρομαι για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά αλλά για τα έργα ανισοπεδοποίησης/ηλεκτροκίνησης ΟΣΕ και τις επεκτάσεις του μετρό, έργα που με βλέμμα στο μέλλον θα δημιουργήσουν κάποιο στοιχειώδες επίπεδο στις μεταφορές.

Mάνος Μανδαλάκης

Τάσος είπε...

Κ. Μανδαλάκη, πρέπει να μαζευτούμε κι άλλοι αντιτραμικοί και να φτιάξουμε σωματείο!!!
Κι εγώ έχω επιφυλάξεις για το τραμ, όχι μόνο για την επέκταση προς τον Πειραιά, αλλά και για τις επόμενες επεκτάσεις που μελετώνται. Η επέκταση προς Κερατσίνι π.χ. θα ακολουθεί τους δρόμους και θα στρίβει σε γωνία 90 μοιρών. Αν ακολουθούσε τη χάραξη της παλιάς γραμμής του Περάματος, που κόβει δρόμο, θα έφτανε σε ανεκτό χρόνο από το σταθμό του ΗΣΑΠ στο κέντρο του Κερατσινίου. Θα μπορούσε να επεκταθεί μέχρι και το Πέραμα. Όμως οι δήμοι έχουν φτιάξει παρτεράκια και παιδικές χαρούλες εκεί όπου πέρναγε το παλιό τραμ και δεν θα δεχόντουσαν με τίποτα να τα ξηλώσουν. Όσο για τη χερσόνησο της Φρεατίδας, είναι τόσο πυκονκατοικημένη που θα σήκωνε τουλάχιστον 2 σταθμούς μετρό. Αν έκανα εγώ τη χάραξη της γραμμής 3 θα την πήγαινα από τα Ταμπούρια στα Καμίνια (εργοστάσιο Κεράνη) για ανταπόκριση με τη γραμμή 1, μετά θα τη συνέχιζα ευθεία στο Δημοτικό Θέατρο και μετά Βρυώνη και Άγιο Βασίλειο. Έτσι όπως πάει να γίνει τώρα προβλέπω μεγάλα κατασκευαστικά προβλήματα. Αφενός πλησιάζει επικίνδυνα τη θάλασσα στο σταθμό του ΗΣΑΠ, με κίνδυνο να μπάζει νερά, αφετέρου προβλέπεται να περάσει κάτω από πολυκατοικίες για να φτάσει από εκεί στο Δημοτικό Θέατρο.

Ανώνυμος είπε...

Πολλά τραμ στην Ευρώπη κινούνται από ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από τον ήλιο. Μονάχα στη χώρα του ήλιου το...Μετρό κινείται με... λιγνίτη, ενώ το τραμ ως πολύ πιο οικονομικό του Μετρό στη συντήρηση και στην κατανάλωση ενέργειας θα μπορούσε κάλλιστα να κινείται με ενέργεια παραγόμενη από ηλιακά πάνελ! Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά αρκεί. Αρκετά με τα πολυδάπανα έργα σε μια φτωχή χώρα για να επωφελούνται κι άλλο οι μεγαλοεργολάβοι. Από 'κεί και πέρα η Αθήνα και ο Πειραιάς χρειάζονται τουλάχιστον άλλα 200 χλμ τραμ και κατάργηση πολλών λεωφορειακών γραμμών και όλων των τρόλεϋ να ξεβρωμίσει ο τόπος.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω τι χρειάζεται αυτό το πανάκριβο πρότζεκτ της γραμμής 4 του Μετρό που σήμερα κοστολογείται πάνω από 2.5 δις ευρώ!!!
Δεν μπορεί να μονοδρομηθεί η Κηφισίας και στη μισή να δημιουργηθεί αποκλειτσική ρότα ενός τούρμπο τραμ με προτεραιότητα ή ο άξονας Γαλατσίου-Πατησίων; Για όνομα του Θεού πια! Με ένα γρήγορο τραμ κανείς δεν θα χρησιμοποιούσε το ΙΧ του μέσα στην πόλη και με παράλληλη κατάργηση λεωφορείων και ενεργοβόρων τρόλεϋ (καίνε λιγνίτη όπως και το ενεργοβόρο επίσης Μετρό), θα ανάσαινε η πόλη!
200 με 250 χλμ τραμ χρειάζεται η Αθήνα, ο Πειραιάς και τα προάστια να γίνουν ανθρώπινες οι συνθήκες ζωής. Φτάνει πια με το πανάκριβο Μετρό! Δεν πληρώνουμε άλλο για την εξυπηρέτηση των εμπόρων αυτοκινήτων και των εργολάβων!
Με τιμή
Ενας Επιβάτης

Τάσος είπε...

Όποιος προτείνει να γίνουν 200 ή 250 χιλιόμετρα τραμ πρέπει να μας πει από πού ακριβώς θα περάσουν.
Αυτό που διάβασα για τη Λεωφ. Κηφισίας είναι άτοπο. Αν μονοδρομηθεί, ποιος δρόμος θα εξυπηρετήσει το αντίθετο ρεύμα; Το μετρό κάτω από την Κηφισίας μπορεί να κατασκευαστεί άνετα, αφού οποιαδήποτε καθίζηση θα είναι κάτω από το δρόμο και όχι κάτω από κτίρια. Εκεί όπου με ανησυχεί η πρόοδος της γραμμής 4 είναι όταν περνάει κάτω από πολυκατοικίες. Ελπίζω να πάει σε αρκετά μεγάλο βάθος για να μην πειράξει τα θεμέλιά τους. Άλλωστε είμαι λάτρης των πολύ βαθιών σταθμών. Όταν πρόκειται να ταξιδέψω σε ξένη πόλη φροντίζω να μάθω ποιοι σταθμοί είναι οι βαθύτεροι για να τους επισκεφτώ!

Ανώνυμος είπε...

Den pas sthn Mosxa tote na xatheis sta bathy kai na glitwsoume apo se

Ανώνυμος είπε...

Δεν χρειάζεται αντίθετο ρεύμα στην Κηφισίας αγαπητέ συνέλληνα!
Θα διατηρηθούν οι λωρίδες για τα ΙΧ με κατεύθυνση την Αττική Οδό. Μπορεί να τους δοθεί και μία επιπλέον. Να εγκαταλείψουν την πόλη μαζικά. Να πάνε στον αγύριστο! Οποιος αντίθετα είναι έξυπνος, θα χρησιμοποιεί το αεροδυναμικό όχημα του Τούρμπο Τραμ. Από το The Mall στην Αττική Οδό έως το Σύνταγμα 20 λεπτά με ελάχιστες στάσεις. Γιατί να σκάβω στη γη σε βάθη απρόσιτα; Δεν μας φτάνει που θα μας παραχώσουν πεθαίνοντας; Ζωντανοί θέλουμε Τούρμπο Τραμ 27 χλμ/ώρα. Αντε να δεις εσύ μετά άλλο επιφανειακό μέσο σε πόλη να τρέχει τόσο. Ετσι γουστάρουμε ρε αδερφέ, πώς το λένε; Δεν είμαστε οι βιτσιόζοι των μεγάλων βαθών, θέλουμε να βλέπουμε τις ωραίες γυναίκες της ζωής μας μέσα στο Τούρμπο Τραμ, στο απόλυτο φως! Εσύ που αγαπάς τα βάθη των σκοταδιών πήγαινε στη Μόσχα. Καλά στο είπε ο προηγούμενος...

Ανώνυμος είπε...

Θεωρω πως η Αθηνα αυτο που χρειαζεται (εκτος απο την αυτονοητη επεκταση των γραμμων μετρο και την δημιουργια νεων), ειναι η δημιουργια πολλων γραμμων τραμ. Πιο συγκεκριμενα νομιζω πως ολες οι γραμμες τρολλευ πρεπει να μετατραπουν σε τραμ (αφου αποτελουν ατυπα μεσα σταθερης τροχιας) καθως και βασικες λεωφορειακες γραμμες που περνουν απο κομβικα σημεια (οπως οι γραμμες 040, 500, 550, 608...). Τοτε μονο η πολη θα μπορει να ελπιζει σε εκτεταμενη μειωση του κυκλοφοριακου. Μονο του το μετρο δεν κανει τιποτα. ΜΟΝΟ ετσι θα μπορουν να την απολαμβανουν οι κατοικοι της!

Κανελλης Γιωργος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα