Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 8 Απριλίου 2009

Εγνατία Οδός: Αλλα 17,5 χλμ στην κυκλοφορία, τέλος η Κατάρα

Άλλη μια σημαντική μέρα για την Εγνατία Οδό ήταν σήμερα 8 Απριλίου 2009 καθώς δόθηκαν στην κυκλοφορία άλλα 17,5 χλμ αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Ηπείρου καταργώντας επιτέλους τη διέλευση από την περιοχή της Κατάρας και κάνοντας τη σύνδεση με την Θεσσαλία γρήγορη και ασφαλής.
Τα τμήματα που δόθηκαν στην κυκλοφορία είναι τα εξής 2:
- Από σήραγγα Δρίσκου μέχρι τον κόμβο του Αράχθου 2,5 χλμ. που περιλαμβάνει και την γέφυρα Αράχθου.
- Από Κόμβο Μετσόβου μέχρι Κόμβο Παναγιάς – Έξοδος προς Θεσσαλία 15 χλμ.
Με τα τμήματα αυτά πέραν των άλλων επιτυγχάνεται η συγκοινωνία Θεσσαλίας και Ηπείρου μέσω της Εγνατίας. Έτσι αποφεύγεται η Κατάρα και επικίνδυνος δρόμος μήκους 90 χλμ. και συντομεύεται η διαδρομή μέχρι τα Γιάννενα κατά 1,5 ώρα περίπου.
Απομένουν: στην Ήπειρο η γέφυρα Τ9 στο Περιστέρι, και η σήραγγα Σ2 στα Τύρια, η οποία εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στα τέλη του έτους. Στην Δυτική Μακεδονία 31 χλμ. προς Γρεβενά για να ολοκληρωθεί ολόκληρος ο άξονας της Εγνατίας. Εξ αυτών τα μισά είναι έτοιμα και τα υπόλοιπα θα ολοκληρωθούν τέλος Απριλίου.
Η απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα που έθεσε το Υπουργείο θα είναι συνολικά 5 μήνες που αποδόθηκαν στην έντονη φετινή κακοκαιρία.
Το σύνολο του έργου όταν θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα θα αλλάξει για πάντα τις μεταφορές και τις συγκοινωνίες της Ηπείρου της Μακεδονίας και της Θράκης ενώ μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις από την πρωτεύουσα και φυσικά από την Θεσσαλία όπου με την κατασκευή της Κεντρικής Οδού θα έχει ένα φυσικό διάδρομο από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενά.
Ουσιαστικά, με αυτά τα δύο τμήματα, η Εγνατία οδός διασχίζει κάθετα την οροσειρά της Πίνδου, ενώνοντας την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
Η περιοχή είναι γεωλογικά ασταθής. Πέρα από τα ψηλά βουνά το πέρασμα των οποίων απαιτεί την κατασκευή σηράγγων και τις χαράδρες που πρέπει να γεφυρωθούν, έπρεπε να αντιμετωπισθούν τεράστια προβλήματα κατολισθήσεων με ειδικές τεχνικές.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει:
- 24 σήραγγες διπλού κλάδου με συνολικό μήκος 25,6 χλμ. Η μεγαλύτερη του Δρίσκου έχει μήκος 4563 μέτρα και ακολουθεί η σήραγγα Μετσόβου μήκους 3570 μέτρων.
- 18 γέφυρες με συνολικό μήκος 6,9 χλμ. Η μεγαλύτερη είναι του Αράχθου μήκους 1036 μέτρων.
- 10 ανισόπεδους κόμβους
Το έργο αυτό είχε επισκέφθηκε πριν από λίγο καιρό και η Επίτροπος κα Χούμπνερ που συνεχάρη για την ποιότητα και το εύρος του συγκεκριμένου έργου. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με την επίσημη παράδοση του δρόμου δήλωσε υπερήφανος και προέτρεψε και τους υπόλοιπους Έλληνες να νιώσουν αυτό το συναίσθημα
Σίγουρα φτάσαμε στο παρά ένα για την ολοκλήρωση της Εγνατίας που θα είναι και ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη πιο σύντομα και από τον Αθήνα- Θεσσαλονίκη ο οποίος θα ολοκληρωθεί 3 χρόνια αργότερα. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από τις αρχές τις δεκαετίας του 90` και έχουμε ευτυχήσει να μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο (με τις μικρές ατέλειες του βέβαια). Ο επόμενος αυτοκινητόδρομος ο Αθήνα- Θεσσαλονίκη (ή κατά το ήμισυ Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) όταν θα ολοκληρωθεί θα έχουν περάσει σχεδόν 30 χρόνια από την πρώτη προσπάθεια αναβάθμισης του.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΩΡΑΙΑ ΝΕΑ! Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΘΕΤΕΣ; ΚΑΠΟΙΟ ΝΕΟΤΕΡΟ;

i-know.gr είπε...

Επιτέλους...για να δούμε πότε θα ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα κομμάτια

Ανώνυμος είπε...

Μπραβο, οποιος και αν ειναι στην κυβερνηση ας ακουμε συχνα ολοκληρωσεις υποδομων, ποσοι ανθρωποι γλυτωνουν την ζωη τους απο την καταρα...

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΑΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΑΡΑΧΘΟΥ
ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΜΕΤΣΟΒΙΤΙΚΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ
Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΟΜΒΟΣ ΜΕΤΣΟΒΟΥ ΜΕ ΚΟΜΒΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΕΓΙΝΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ 20 ΛΕΠΤΑ
ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΑΝΤΟ ΚΑΤΑΡΑ...
ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΣΟΒΟ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ (>140 KM/H)
ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΗ ΞΕΧΑΣΤΕΙΤΕ

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ-ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ?
ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑΠΙΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΑΔΙΕΑΖΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΠΟΛΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ...

Unknown είπε...

Μπράβο αλλά πότε θα τελειώσει δεν εχω καταλάβει καλά?

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Τάσο
Τελικά "αν σου δίναμε εσένα τα 7 Δις να φτιάξεις αυτοκινητόδρομους" αντί της Εγνατίας, αφού γέμιζες με "αστικούς και περιαστικούς αυτοκινητοδρόμους την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη" θα μας ζήταγες άλλα 7 Δις για να φτιάξεις μετρό, τραμ, προαστικές κλπ συγκοινωνίες για τα δύο αυτά τέρατα, που εν τω μεταξύ θα πολλαπλασίαζαν τον πληθυσμό τους. Γιατί και εμείς που ζούμε στα Γιάννενα, στην Κοζάνη, στις Σέρρες, στην Καβάλα, στην Αλεξανδρούπολη θα μετακομίζαμε μαζικά στις δυό τερατουπόλεις για δουλειά και για καλή ζωή.Ήδη οι μισοί συμμαθητές μου απο το Λύκειο στα Γιάννενα (και είμαι 35 χρ.) ζούν και εργάζονται μόνιμα στην Αθήνα.
Η Αττική οδός, που κόστισε όσο μεγάλο ποσοστό της Εγνατίας δεν θα μας έφτανε και έτσι θα μας ζήταγες και άλλα λεφτά, για να φτιάξεις μια νέα υπόγεια Υποαττική οδό με 18 λωρίδες, να μας πετάει μέχρι το αεροδρόμιο σε λίγα λεπτά, ώστε να μη χάνουμε το shopping στο Λονδίνο στα weekends.
Καλλίτερα να δούμε τα πράγματα διαφορετικά.
Σκέψου την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σιγά σιγά να αδειάζουν και από αφόρητες ποντικούπολεις να γίνονται άνετες και όμορφες μεγαλούπολεις...
Σκέψου τα ποντίκια που φεύγουν να γεμίζουν τις πόλεις και τα χωριά της επαρχίας και να ξαναβαπτιζονται σε καθαρούς και ευγενικούς Έλληνες πολίτες. Ανθρώπινες πόλεις και χωριά με ποιότητα ζωής, που δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα της Αυστρίας, Γερμανίας και Γαλλίας που θαυμάζαμε στα ταξιδάκια για σκι που κάναμε τον άλλο χειμώνα...
Πως θα ήταν η πατρίδα μας τότε φίλε Τάσο?
Και πως θα γινόταν όλα αυτά χωρίς δρόμους, νοσοκομεία, δουλειές, υποδομές?

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Ανώνυμε διαφωνώ κάθετα με αυτά που γράφει και εκφράζει ο κ. Τάσος. Μου θυμίζει, μάλιστα αυτούς που βγαίνουν στα τηλεπαράθυρα και τους έχουν μόνο και μόνο για να υπάρχει κάποιος αντίλογος και να ανεβάζουν την τηλεθέαση τους!!! Παρόλα αυτά δεν θα τον έβριζα μόνο και μόνο επειδή έχει αυτές τις απόψεις.
Κ. Τάσο, οι δρόμοι, τα τρένα, τα μετρό, οι ποδηλατοδρόμοι κτλ δεν γίνονται μόνο για να βγάζουν λεφτά οι κατασκευαστικές και οι εκάστοτε κυβερνήσεις!!!! Γίνονται και για κάποιους άλλους λόγους που λέγονται κοινωνικοί!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα