Άλλη μια σημαντική μέρα για την Εγνατία Οδό ήταν σήμερα 8 Απριλίου 2009 καθώς δόθηκαν στην κυκλοφορία άλλα 17,5 χλμ αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Ηπείρου καταργώντας επιτέλους τη διέλευση από την περιοχή της Κατάρας και κάνοντας τη σύνδεση με την Θεσσαλία γρήγορη και ασφαλής.
Τα τμήματα που δόθηκαν στην κυκλοφορία είναι τα εξής 2:
- Από σήραγγα Δρίσκου μέχρι τον κόμβο του Αράχθου 2,5 χλμ. που περιλαμβάνει και την γέφυρα Αράχθου.
- Από Κόμβο Μετσόβου μέχρι Κόμβο Παναγιάς – Έξοδος προς Θεσσαλία 15 χλμ.
Με τα τμήματα αυτά πέραν των άλλων επιτυγχάνεται η συγκοινωνία Θεσσαλίας και Ηπείρου μέσω της Εγνατίας. Έτσι αποφεύγεται η Κατάρα και επικίνδυνος δρόμος μήκους 90 χλμ. και συντομεύεται η διαδρομή μέχρι τα Γιάννενα κατά 1,5 ώρα περίπου.
Απομένουν: στην Ήπειρο η γέφυρα Τ9 στο Περιστέρι, και η σήραγγα Σ2 στα Τύρια, η οποία εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στα τέλη του έτους. Στην Δυτική Μακεδονία 31 χλμ. προς Γρεβενά για να ολοκληρωθεί ολόκληρος ο άξονας της Εγνατίας. Εξ αυτών τα μισά είναι έτοιμα και τα υπόλοιπα θα ολοκληρωθούν τέλος Απριλίου.
Η απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα που έθεσε το Υπουργείο θα είναι συνολικά 5 μήνες που αποδόθηκαν στην έντονη φετινή κακοκαιρία.
Το σύνολο του έργου όταν θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα θα αλλάξει για πάντα τις μεταφορές και τις συγκοινωνίες της Ηπείρου της Μακεδονίας και της Θράκης ενώ μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις από την πρωτεύουσα και φυσικά από την Θεσσαλία όπου με την κατασκευή της Κεντρικής Οδού θα έχει ένα φυσικό διάδρομο από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενά.
Ουσιαστικά, με αυτά τα δύο τμήματα, η Εγνατία οδός διασχίζει κάθετα την οροσειρά της Πίνδου, ενώνοντας την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
Η περιοχή είναι γεωλογικά ασταθής. Πέρα από τα ψηλά βουνά το πέρασμα των οποίων απαιτεί την κατασκευή σηράγγων και τις χαράδρες που πρέπει να γεφυρωθούν, έπρεπε να αντιμετωπισθούν τεράστια προβλήματα κατολισθήσεων με ειδικές τεχνικές.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει:
- 24 σήραγγες διπλού κλάδου με συνολικό μήκος 25,6 χλμ. Η μεγαλύτερη του Δρίσκου έχει μήκος 4563 μέτρα και ακολουθεί η σήραγγα Μετσόβου μήκους 3570 μέτρων.
- 18 γέφυρες με συνολικό μήκος 6,9 χλμ. Η μεγαλύτερη είναι του Αράχθου μήκους 1036 μέτρων.
- 10 ανισόπεδους κόμβους
Το έργο αυτό είχε επισκέφθηκε πριν από λίγο καιρό και η Επίτροπος κα Χούμπνερ που συνεχάρη για την ποιότητα και το εύρος του συγκεκριμένου έργου. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με την επίσημη παράδοση του δρόμου δήλωσε υπερήφανος και προέτρεψε και τους υπόλοιπους Έλληνες να νιώσουν αυτό το συναίσθημα
Σίγουρα φτάσαμε στο παρά ένα για την ολοκλήρωση της Εγνατίας που θα είναι και ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη πιο σύντομα και από τον Αθήνα- Θεσσαλονίκη ο οποίος θα ολοκληρωθεί 3 χρόνια αργότερα. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από τις αρχές τις δεκαετίας του 90` και έχουμε ευτυχήσει να μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο (με τις μικρές ατέλειες του βέβαια). Ο επόμενος αυτοκινητόδρομος ο Αθήνα- Θεσσαλονίκη (ή κατά το ήμισυ Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) όταν θα ολοκληρωθεί θα έχουν περάσει σχεδόν 30 χρόνια από την πρώτη προσπάθεια αναβάθμισης του.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
8 σχόλια:
ΩΡΑΙΑ ΝΕΑ! Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΘΕΤΕΣ; ΚΑΠΟΙΟ ΝΕΟΤΕΡΟ;
Επιτέλους...για να δούμε πότε θα ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα κομμάτια
Μπραβο, οποιος και αν ειναι στην κυβερνηση ας ακουμε συχνα ολοκληρωσεις υποδομων, ποσοι ανθρωποι γλυτωνουν την ζωη τους απο την καταρα...
ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΑΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΑΡΑΧΘΟΥ
ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΜΕΤΣΟΒΙΤΙΚΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ
Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΟΜΒΟΣ ΜΕΤΣΟΒΟΥ ΜΕ ΚΟΜΒΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΕΓΙΝΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ 20 ΛΕΠΤΑ
ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΑΝΤΟ ΚΑΤΑΡΑ...
ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΣΟΒΟ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ (>140 KM/H)
ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΗ ΞΕΧΑΣΤΕΙΤΕ
ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ-ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ?
ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑΠΙΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΑΔΙΕΑΖΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΠΟΛΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ...
Μπράβο αλλά πότε θα τελειώσει δεν εχω καταλάβει καλά?
Φίλε Τάσο
Τελικά "αν σου δίναμε εσένα τα 7 Δις να φτιάξεις αυτοκινητόδρομους" αντί της Εγνατίας, αφού γέμιζες με "αστικούς και περιαστικούς αυτοκινητοδρόμους την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη" θα μας ζήταγες άλλα 7 Δις για να φτιάξεις μετρό, τραμ, προαστικές κλπ συγκοινωνίες για τα δύο αυτά τέρατα, που εν τω μεταξύ θα πολλαπλασίαζαν τον πληθυσμό τους. Γιατί και εμείς που ζούμε στα Γιάννενα, στην Κοζάνη, στις Σέρρες, στην Καβάλα, στην Αλεξανδρούπολη θα μετακομίζαμε μαζικά στις δυό τερατουπόλεις για δουλειά και για καλή ζωή.Ήδη οι μισοί συμμαθητές μου απο το Λύκειο στα Γιάννενα (και είμαι 35 χρ.) ζούν και εργάζονται μόνιμα στην Αθήνα.
Η Αττική οδός, που κόστισε όσο μεγάλο ποσοστό της Εγνατίας δεν θα μας έφτανε και έτσι θα μας ζήταγες και άλλα λεφτά, για να φτιάξεις μια νέα υπόγεια Υποαττική οδό με 18 λωρίδες, να μας πετάει μέχρι το αεροδρόμιο σε λίγα λεπτά, ώστε να μη χάνουμε το shopping στο Λονδίνο στα weekends.
Καλλίτερα να δούμε τα πράγματα διαφορετικά.
Σκέψου την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σιγά σιγά να αδειάζουν και από αφόρητες ποντικούπολεις να γίνονται άνετες και όμορφες μεγαλούπολεις...
Σκέψου τα ποντίκια που φεύγουν να γεμίζουν τις πόλεις και τα χωριά της επαρχίας και να ξαναβαπτιζονται σε καθαρούς και ευγενικούς Έλληνες πολίτες. Ανθρώπινες πόλεις και χωριά με ποιότητα ζωής, που δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα της Αυστρίας, Γερμανίας και Γαλλίας που θαυμάζαμε στα ταξιδάκια για σκι που κάναμε τον άλλο χειμώνα...
Πως θα ήταν η πατρίδα μας τότε φίλε Τάσο?
Και πως θα γινόταν όλα αυτά χωρίς δρόμους, νοσοκομεία, δουλειές, υποδομές?
Κύριε Ανώνυμε διαφωνώ κάθετα με αυτά που γράφει και εκφράζει ο κ. Τάσος. Μου θυμίζει, μάλιστα αυτούς που βγαίνουν στα τηλεπαράθυρα και τους έχουν μόνο και μόνο για να υπάρχει κάποιος αντίλογος και να ανεβάζουν την τηλεθέαση τους!!! Παρόλα αυτά δεν θα τον έβριζα μόνο και μόνο επειδή έχει αυτές τις απόψεις.
Κ. Τάσο, οι δρόμοι, τα τρένα, τα μετρό, οι ποδηλατοδρόμοι κτλ δεν γίνονται μόνο για να βγάζουν λεφτά οι κατασκευαστικές και οι εκάστοτε κυβερνήσεις!!!! Γίνονται και για κάποιους άλλους λόγους που λέγονται κοινωνικοί!!!
Δημοσίευση σχολίου