Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

ΟΣΕ: τι γίνεται με την γραμμή της Τρίπολης;

Αν και θα αποφύγω να χαρακτηριστώ μίζερος θα επισημάνω: πολλές φορές έχουμε χαιρετήσει την προσπάθεια του ΟΣΕ για την μεγάλη επένδυση για τον εκσυγχρονισμό του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Αυτή τη στιγμή όμως γίνεται ένα "φάουλ" εις βάρος των κατοίκων της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου.
Ας γίνω πιο συγκεκριμένος: Εδώ και ένα χρόνο σχεδόν είναι έτοιμα τα έργα ανακαίνισης της περιφερειακής γραμμής του ΟΣΕ από την Κόρινθο στην Τρίπολη. Ο χρόνος που χρειάζεται πλέον ο επιβάτης σε σχέση με το παρελθόν είναι ο μισός και χαρακτηριστικά από την Αθήνα στην Τρίπολη ή το Αργος χρειάζεται μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά ενώ στις 2 ώρες θα είναι ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι την Καλαμάτα και κάτι λιγότερο προς Ναύπλιο.
Τα δρομολόγια διακόπηκαν από τις αρχές του 2004 προκειμένου να ανακαινιστεί η γραμμή που υπήρχε από τη εποχή του Τρικούπη στο πλαίσιο της ανακαίνισης και εκμοντερνισμού του ΟΣΕ. Τα έργα μέχρι την Τρίπολη έχουν ολοκληρωθεί από τον Φεβρουάριο του 2008 και έχουν πραγματοποιηθεί και τα δοκιμαστικά δρομολόγια!! Τα έργα εξακολουθούν στο τμήμα Τρίπολη -Καλαμάτα χωρίς και εκεί να γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθούν παρότι έχουν περάσει 5 χρόνια...
Αν και από καιρό σε καιρό ανακοινώνεται η επαναλειτουργία της γραμμής αυτή συνεχώς αναβάλλεται. Το αποτέλεσμα είναι να έχει εξοργίσει τόσο τους κατοίκους που περιμένουν την επανέναρξη των δρομολογίων όσο και τους τοπικούς φορείς που μιλούν για εμπαιγμό και κοροϊδία από μέρους του ΟΣΕ.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει έστω ένα δελτίο τύπου που να ορίζει την έναρξη των δρομολογίων και αυτό έχει δημιουργήσει μια παραφιλολογία σχετικά με την τύχη αυτής της σημαντικής γραμμής που αναμένεται να έχει μεγάλη ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό λόγω της μείωσης του χρόνου και των νέων συρμών που θα χρησιμοποιηθούν και όλοι περιμέναμε τον Δεκέμβριο του 2008 ως χρόνο έναρξης της επαναλειτουργίας της γραμμής σύμφωνα και με τις δηλώσεις του πρώην Υπουργού Μεταφορών.
Δυστυχώς ένα έργο που μας κόστισε 31εκ€, που έχει ολοκληρωθεί που θα εξυπηρετεί σχεδόν τη μισή Πελοπόννησο (Κόρινθο, Αργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, και μελλοντικά Καλαμάτα) παραμένει ανενεργό και είναι απορίας άξιο γιατί δεν υπάρχουν πιο έντονες διαμαρτυρίες προκειμένου να ιδρώσει το αυτί των υπευθύνων και να κάνουν αυτό που πρέπει: να παραδώσουν στο κοινό τη νέα, ανακαινισμένη γραμμή έτσι ώστε το τρένο να κερδίσει ακόμα περισσότερο έδαφος, να αποδείξει σε όλους ότι τα τεράστια ποσά που δαπανώνται πιάνουν τόπο και δεν γίνονται απλώς και μόνο για να γίνουν.

12 σχόλια:

Yank_o είπε...

1,5 ώρα θέλεις για Κόρινθο, όχι για Άργος και σίγουρα ούτε για Τρίπολη.
Για ξαναελέγξτε τους χρόνους!

Ανώνυμος είπε...

Το ghetto του ΚΤΕΛ Καλαμάτας είναι πολύ ισχυρό και αυτό είναι η μία από τις αιτίες που δεν παραδίδεται η γραμμή σε κυκλοφορια.Οσοι είναι από την Καλαμάτα ξέρουν για τι πράγμα μιλάμε.

Ανώνυμος είπε...

Ειναι πολυ θετικο που ανακατασκευαστηκε η συγκεκριμενη γραμμη. Αναμφισβητητα! Αλλα απ'οσο γνωριζω αντι να φτιαξουμε κανονικη γραμμη φτιαξαμε παλι(!) μετρικη. Δηλαδη δεν θα μπορουν να δρομολογηθουν απ'ευθειας τρενα απο Αθηνα μεχρι Τριπολη-Καλαματα, αλλα θα πρεπει να γινεται μετεπιβιβαση στον προαστιακο. Δηλαδη αν θελει καποιος να παει απο την Τριπολη στην Θεσσαλονικη θα πρεπει να παρει 3(!) τρενα. Δεν ειναι λιγο οπισθοδρομηση αυτο? Θα πρεπει να περιμενουν αλλα 30-40 χρονια οι κατοικοι αυτης της περιοχης ωστε να εχουν απ'ευθειας και γρηγορη συνδεση με την Αθηνα και ολη την υπολοιπη Ελλαδα? Η ευκαιρια νομιζω χαθηκε...

Ανώνυμος είπε...

Κανελλης Γιωργος

Ανώνυμος είπε...

Εγώ θα πω κάτι που είναι ξεκάθαρο εδώ και πολλά χρόνια. Αξιόλογο σιδηροδρομικό δίκτυο, εφάμιλλο των ευρωπαϊκών δεν θα αποκτήσουμε ποτέ στη Ελλάδα. Αν νομίζουν οι κύριοι στον ΟΣΕ που, ούτος ή άλλος είναι υπό κατάρρευση, ότι με μια γραμμούλα ΠΑΘΕΠ εκσυγχρονίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο και πρέπει να είμαστε περίφανοι είναι γελασμένοι. Ξεχάσανε την Τρίπολη, τον Σιδηρόδρομο Δυτικής Ελλάδος και πολλά άλλα τμήματα που παραμένουν στην εποχή του Τρικούπη. Εκείνος ήξερε τι έκανε, βέβαια με τα μέτρα και σταθμά της εποχής του, ίσως και πολύ καλύτερα, αλλά θα έκανε ακόμη περισσότερα αν είχε μείνει περισσότερο.
Το να αλλάξω το μετρικό δίκτυο και να ξανακάνω μετρικό αυτό είναι μοναδικό φαινόμενο και δείχνει την πλήρη ανωριμότητα του ΟΣΕ. Ίσως αυτοί οι κύριοι να είναι περισσότερο έξυπνοι από όσο φανταζόμαστε και να τους παρεξηγούμε. Ίσως να βρουν την ευκαιρία να ξαναλλάξουν το μετρικό δίκτυο σε κανονικού εύρους στο μέλλον για ευνόητους λόγους.
Συμπέρασμα; Απογοήτευση, πικρία και διαπίστωση του πόσο πίσω είμαστε και θα είμαστε αφού σε τέτοιους τομείς υπάρχουν άνθρωποι που δεν αγαπούν το τρένο και δεν αγαπούν την Ελλάδα και το συμφέρον της. Κρίμα για τον σιδηρόδρομο, κρίμα για όλους μας. Αγαπώ το τρένο και θα ήθελα να δω την ηλεκτροκίνηση σχεδόν παντού. Ακόμη και διπλή γραμμή κανονικού εύρους θα ήταν αρκετή...


Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Κατι παρομοιο εγινε και με τη γραμμη Αγρινιο-Μεσολογγι-Κρυονερι που επισης δε λειτουργει. Μα ειναι τοσο δυσκολο να λειτουργησει? Ενας απλος συρμος ειναι αρκετος για καλυψει το τμημα αυτο. Και ποσο δυσκολο ειναι να γινει εστω μια επεκταση απο το Κρυονερι ως το Αντιρριο (10-20 χλμ) ωστε να γινει πιο εξυπηρετικη? Δε μιλαω για σιδηροδρομικη συνδεση Ριου-Αντιρριου. Αυτο μαλλον δεν θα γινει ουτε μετα απο 30-40 χρονια.

Κανελλης Γιωργος

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Οντας ρεαλιστής θέλω να πιστεύω ότι μόνο αν ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ με βασικούς μετόχους τα ΚΤΕΛ, μπορεί να εκσυγχρονιστεί τάχιστα, δημιουργώντας ένα πλήρες δίκτυο αλληλοσυμπληρούμενο με τα λεωφορεία. Το γεγονός ότι όλες οι κυβερνήσεις μετά τον πόλεμο ευνόησαν προκλητικά τα ΚΤΕΛ και άφησαν τον σιδηρόδρομο στην απαξίωση, δεν οφείλεται στα ΚΤΕΛ αλλά στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν την εποχή εκείνη από τους μιμητές των αμερικανών αφεντικών τους. Π.χ. κατάργηση τραμ όπως και σε αμερικανικές μεγαλουπόλεις, σιδηροδρομικής γραμμής Λαυρίου, κανένας εκεσυγχρονισμός στο σιδηροδρομικό δίκτυο κλπ.
Μετά την ανάληψη της Ολυμπιάδας έγινε μία προσπάθεια υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς. Οι ρυθμοί εκσυγχρονισμού και επέκτασής τους όμως είναι απογοητευτικοί. Η Ελλάδα δυστυχώς παραμένει ακόμη τριτοκοσμική χώρα στις υποδομές, αν και 30 χρόνια μέλος της Ε.Ε.

janokary είπε...

Καί άντε και την ανοίξανε την γραμμή. Πως θα λειτουργεί η ανταπόκριση στον προαστιακό?
Έχετε υπόψιν σας ποια είναι η κατάσταση και τα χρονοδιαγράμματα σε αυτό το μέσο?
ρίχτε μια ματιά στο νέο site των επιβατών του προαστιακού

http://proastiakos.ning.com/profiles/blogs/peri-elektrodoteses-tes

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Κανέλλη Γιώργο,Αλέξη Παπαζήσιμο και Σπύρο Γιακουμάκη έχετε απόλυτο δίκιο που λέτε ότι σε καμιά 40ετία θα έχουμε ένα καλό σιδηροδρομικό δίκτυο.Ελπίζω μάλιστα με ευρωπαικά και όχι με βαλκανικά δεδομένα,ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Ο εκσυχρονισμος της γραμμης δεν περιελαμβανε ουτε ξηλωμα με στρωση νεας γραμμης ουτε και νεα χαραξη. Απλως επισκευες και συντηρησεις στα διαφορα τμηματα ηταν.

janokary είπε...

http://proastiakos.ning.com/profiles/blogs/sthase-nemhea-dervenhakia


Γιάννος Κατσιριντάκης

Παναγιώτης Ραζελος είπε...

Ειμαι απολυτα συμφωνος! Μονο οταν τα ΚΤΕΛ γινουν βασικοι μετοχοι στο σιδηροδτομικο δικτυο της Πελοποννησου, θα ξαναπραγματοποιει το τρενο, εκσυγχρονισμενο πια, δρομολογια σε ολοκληρο το δικτυο της Πελοποννησου και κυριως στον αξονα Αθηνα- Τριπολη- Καλαματα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα