Αν και θα αποφύγω να χαρακτηριστώ μίζερος θα επισημάνω: πολλές φορές έχουμε χαιρετήσει την προσπάθεια του ΟΣΕ για την μεγάλη επένδυση για τον εκσυγχρονισμό του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Αυτή τη στιγμή όμως γίνεται ένα "φάουλ" εις βάρος των κατοίκων της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου.
Ας γίνω πιο συγκεκριμένος: Εδώ και ένα χρόνο σχεδόν είναι έτοιμα τα έργα ανακαίνισης της περιφερειακής γραμμής του ΟΣΕ από την Κόρινθο στην Τρίπολη. Ο χρόνος που χρειάζεται πλέον ο επιβάτης σε σχέση με το παρελθόν είναι ο μισός και χαρακτηριστικά από την Αθήνα στην Τρίπολη ή το Αργος χρειάζεται μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά ενώ στις 2 ώρες θα είναι ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι την Καλαμάτα και κάτι λιγότερο προς Ναύπλιο.
Τα δρομολόγια διακόπηκαν από τις αρχές του 2004 προκειμένου να ανακαινιστεί η γραμμή που υπήρχε από τη εποχή του Τρικούπη στο πλαίσιο της ανακαίνισης και εκμοντερνισμού του ΟΣΕ. Τα έργα μέχρι την Τρίπολη έχουν ολοκληρωθεί από τον Φεβρουάριο του 2008 και έχουν πραγματοποιηθεί και τα δοκιμαστικά δρομολόγια!! Τα έργα εξακολουθούν στο τμήμα Τρίπολη -Καλαμάτα χωρίς και εκεί να γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθούν παρότι έχουν περάσει 5 χρόνια...
Αν και από καιρό σε καιρό ανακοινώνεται η επαναλειτουργία της γραμμής αυτή συνεχώς αναβάλλεται. Το αποτέλεσμα είναι να έχει εξοργίσει τόσο τους κατοίκους που περιμένουν την επανέναρξη των δρομολογίων όσο και τους τοπικούς φορείς που μιλούν για εμπαιγμό και κοροϊδία από μέρους του ΟΣΕ.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει έστω ένα δελτίο τύπου που να ορίζει την έναρξη των δρομολογίων και αυτό έχει δημιουργήσει μια παραφιλολογία σχετικά με την τύχη αυτής της σημαντικής γραμμής που αναμένεται να έχει μεγάλη ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό λόγω της μείωσης του χρόνου και των νέων συρμών που θα χρησιμοποιηθούν και όλοι περιμέναμε τον Δεκέμβριο του 2008 ως χρόνο έναρξης της επαναλειτουργίας της γραμμής σύμφωνα και με τις δηλώσεις του πρώην Υπουργού Μεταφορών.
Δυστυχώς ένα έργο που μας κόστισε 31εκ€, που έχει ολοκληρωθεί που θα εξυπηρετεί σχεδόν τη μισή Πελοπόννησο (Κόρινθο, Αργος, Ναύπλιο, Τρίπολη, και μελλοντικά Καλαμάτα) παραμένει ανενεργό και είναι απορίας άξιο γιατί δεν υπάρχουν πιο έντονες διαμαρτυρίες προκειμένου να ιδρώσει το αυτί των υπευθύνων και να κάνουν αυτό που πρέπει: να παραδώσουν στο κοινό τη νέα, ανακαινισμένη γραμμή έτσι ώστε το τρένο να κερδίσει ακόμα περισσότερο έδαφος, να αποδείξει σε όλους ότι τα τεράστια ποσά που δαπανώνται πιάνουν τόπο και δεν γίνονται απλώς και μόνο για να γίνουν.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
12 σχόλια:
1,5 ώρα θέλεις για Κόρινθο, όχι για Άργος και σίγουρα ούτε για Τρίπολη.
Για ξαναελέγξτε τους χρόνους!
Το ghetto του ΚΤΕΛ Καλαμάτας είναι πολύ ισχυρό και αυτό είναι η μία από τις αιτίες που δεν παραδίδεται η γραμμή σε κυκλοφορια.Οσοι είναι από την Καλαμάτα ξέρουν για τι πράγμα μιλάμε.
Ειναι πολυ θετικο που ανακατασκευαστηκε η συγκεκριμενη γραμμη. Αναμφισβητητα! Αλλα απ'οσο γνωριζω αντι να φτιαξουμε κανονικη γραμμη φτιαξαμε παλι(!) μετρικη. Δηλαδη δεν θα μπορουν να δρομολογηθουν απ'ευθειας τρενα απο Αθηνα μεχρι Τριπολη-Καλαματα, αλλα θα πρεπει να γινεται μετεπιβιβαση στον προαστιακο. Δηλαδη αν θελει καποιος να παει απο την Τριπολη στην Θεσσαλονικη θα πρεπει να παρει 3(!) τρενα. Δεν ειναι λιγο οπισθοδρομηση αυτο? Θα πρεπει να περιμενουν αλλα 30-40 χρονια οι κατοικοι αυτης της περιοχης ωστε να εχουν απ'ευθειας και γρηγορη συνδεση με την Αθηνα και ολη την υπολοιπη Ελλαδα? Η ευκαιρια νομιζω χαθηκε...
Κανελλης Γιωργος
Εγώ θα πω κάτι που είναι ξεκάθαρο εδώ και πολλά χρόνια. Αξιόλογο σιδηροδρομικό δίκτυο, εφάμιλλο των ευρωπαϊκών δεν θα αποκτήσουμε ποτέ στη Ελλάδα. Αν νομίζουν οι κύριοι στον ΟΣΕ που, ούτος ή άλλος είναι υπό κατάρρευση, ότι με μια γραμμούλα ΠΑΘΕΠ εκσυγχρονίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο και πρέπει να είμαστε περίφανοι είναι γελασμένοι. Ξεχάσανε την Τρίπολη, τον Σιδηρόδρομο Δυτικής Ελλάδος και πολλά άλλα τμήματα που παραμένουν στην εποχή του Τρικούπη. Εκείνος ήξερε τι έκανε, βέβαια με τα μέτρα και σταθμά της εποχής του, ίσως και πολύ καλύτερα, αλλά θα έκανε ακόμη περισσότερα αν είχε μείνει περισσότερο.
Το να αλλάξω το μετρικό δίκτυο και να ξανακάνω μετρικό αυτό είναι μοναδικό φαινόμενο και δείχνει την πλήρη ανωριμότητα του ΟΣΕ. Ίσως αυτοί οι κύριοι να είναι περισσότερο έξυπνοι από όσο φανταζόμαστε και να τους παρεξηγούμε. Ίσως να βρουν την ευκαιρία να ξαναλλάξουν το μετρικό δίκτυο σε κανονικού εύρους στο μέλλον για ευνόητους λόγους.
Συμπέρασμα; Απογοήτευση, πικρία και διαπίστωση του πόσο πίσω είμαστε και θα είμαστε αφού σε τέτοιους τομείς υπάρχουν άνθρωποι που δεν αγαπούν το τρένο και δεν αγαπούν την Ελλάδα και το συμφέρον της. Κρίμα για τον σιδηρόδρομο, κρίμα για όλους μας. Αγαπώ το τρένο και θα ήθελα να δω την ηλεκτροκίνηση σχεδόν παντού. Ακόμη και διπλή γραμμή κανονικού εύρους θα ήταν αρκετή...
Αλέξης Παπαζήσιμος
Κατι παρομοιο εγινε και με τη γραμμη Αγρινιο-Μεσολογγι-Κρυονερι που επισης δε λειτουργει. Μα ειναι τοσο δυσκολο να λειτουργησει? Ενας απλος συρμος ειναι αρκετος για καλυψει το τμημα αυτο. Και ποσο δυσκολο ειναι να γινει εστω μια επεκταση απο το Κρυονερι ως το Αντιρριο (10-20 χλμ) ωστε να γινει πιο εξυπηρετικη? Δε μιλαω για σιδηροδρομικη συνδεση Ριου-Αντιρριου. Αυτο μαλλον δεν θα γινει ουτε μετα απο 30-40 χρονια.
Κανελλης Γιωργος
Οντας ρεαλιστής θέλω να πιστεύω ότι μόνο αν ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ με βασικούς μετόχους τα ΚΤΕΛ, μπορεί να εκσυγχρονιστεί τάχιστα, δημιουργώντας ένα πλήρες δίκτυο αλληλοσυμπληρούμενο με τα λεωφορεία. Το γεγονός ότι όλες οι κυβερνήσεις μετά τον πόλεμο ευνόησαν προκλητικά τα ΚΤΕΛ και άφησαν τον σιδηρόδρομο στην απαξίωση, δεν οφείλεται στα ΚΤΕΛ αλλά στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν την εποχή εκείνη από τους μιμητές των αμερικανών αφεντικών τους. Π.χ. κατάργηση τραμ όπως και σε αμερικανικές μεγαλουπόλεις, σιδηροδρομικής γραμμής Λαυρίου, κανένας εκεσυγχρονισμός στο σιδηροδρομικό δίκτυο κλπ.
Μετά την ανάληψη της Ολυμπιάδας έγινε μία προσπάθεια υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς. Οι ρυθμοί εκσυγχρονισμού και επέκτασής τους όμως είναι απογοητευτικοί. Η Ελλάδα δυστυχώς παραμένει ακόμη τριτοκοσμική χώρα στις υποδομές, αν και 30 χρόνια μέλος της Ε.Ε.
Καί άντε και την ανοίξανε την γραμμή. Πως θα λειτουργεί η ανταπόκριση στον προαστιακό?
Έχετε υπόψιν σας ποια είναι η κατάσταση και τα χρονοδιαγράμματα σε αυτό το μέσο?
ρίχτε μια ματιά στο νέο site των επιβατών του προαστιακού
http://proastiakos.ning.com/profiles/blogs/peri-elektrodoteses-tes
Κύριε Κανέλλη Γιώργο,Αλέξη Παπαζήσιμο και Σπύρο Γιακουμάκη έχετε απόλυτο δίκιο που λέτε ότι σε καμιά 40ετία θα έχουμε ένα καλό σιδηροδρομικό δίκτυο.Ελπίζω μάλιστα με ευρωπαικά και όχι με βαλκανικά δεδομένα,ευχαριστώ.
Ο εκσυχρονισμος της γραμμης δεν περιελαμβανε ουτε ξηλωμα με στρωση νεας γραμμης ουτε και νεα χαραξη. Απλως επισκευες και συντηρησεις στα διαφορα τμηματα ηταν.
http://proastiakos.ning.com/profiles/blogs/sthase-nemhea-dervenhakia
Γιάννος Κατσιριντάκης
Ειμαι απολυτα συμφωνος! Μονο οταν τα ΚΤΕΛ γινουν βασικοι μετοχοι στο σιδηροδτομικο δικτυο της Πελοποννησου, θα ξαναπραγματοποιει το τρενο, εκσυγχρονισμενο πια, δρομολογια σε ολοκληρο το δικτυο της Πελοποννησου και κυριως στον αξονα Αθηνα- Τριπολη- Καλαματα.
Δημοσίευση σχολίου