Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Εγνατία: Οι κάθετοι άξονες και η πρόοδος τους

Μετά την ολοκλήρωση του άξονα της Εγνατίας το ενδιαφέρον στρέφεται στους κάθετους άξονες οι οποίοι έχουν ξεχωριστή σημασία γιατί εκτός από την σύνδεση που προσφέρουν με την Εγνατία Οδό, δημιουργούν ένα μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που καλύπτουν στο σύνολο τους την Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι όλοι αυτοί οι άξονες είναι πύλες εισόδου και εξόδου από τη χώρα μας στις γειτονικές μας χώρες και κατ επέκταση στην Ευρώπη και είναι ενταγμένοι σε Πανευρωπαϊκούς διαδρόμους. 5 κάθετοι άξονες είναι στο σύνολο τους και οι 4 είναι υπό κατασκευή ενώ ένας είναι υπό μελέτη με στόχο σε 3-4 χρόνια να έχουν ολοκληρωθεί όλοι.
Κομοτηνή- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Βρίσκεται στην περιοχή της Θράκης και θεωρείται "εύκολος". Είναι ο μικρότερος σε μήκος αυτοκινητόδρομος καθώς έχει μήκος 23χλμ και είναι έτοιμα τα 4 μόλις χλμ. Τα υπόλοιπα είναι υπό μελέτη και αναμένεται να ολοκληρωθούν με το ΕΣΠΑ 07-13.
Θεσσαλονίκη- Σέρρες - Προμαχώνας
Αποτελεί το τέρμα του Πανευρωπαϊκού Άξονα IV και είναι ο σημαντικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας. Ενώνει την συμπρωτεύουσα με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το συνολικό του μήκος είναι 96χλμ εκ των οποίων τα 24χλμ (Κιλκίς-Λαχανά και Πετρίτσι-Προμαχώνας) είναι σε κυκλοφορία ενώ τα υπόλοιπα 72χλμ είναι υπό κατασκευή.
Σιάτιστα-Κρυσταλοπηγή (Ελληνοαλβανικά σύνορα)
Εχει μήκος 72χλμ και είναι αρκετά προχωρημένος. Συνδέει την Εγνατία με τα Ελληνοαλβανικά σύνορα. 40χλμ είναι στην κυκλοφορία ενώ τα υπόλοιπα 32χλμ είναι 11χλμ υπό κατασκευή (Αλιάκμων-Ν. Κωσταράζι) και 22χλμ θα κατασκευαστούν με το ΕΣΠΑ 07-13 (Κορομηλιά- Κρυσταλλοπηγή).
Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Αποτελεί στρατηγικής σημασίας κάθετο που ενώνει το δίκτυο της Εγνατίας με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος κάθετος καθώς είναι 124χλμ. Συνολικά στην κυκλοφορία έχουν δοθεί 73χλμ και τα υπόλοιπα 51χλμ είναι υπό κατασκευή εκ των οποίων τα 33χλμ είναι αναβάθμιση μέσω του ΕΣΠΑ 07-13 (Αρδάνιο-Σουφλί-Μάνδρα). Όλος ο άξονας βρίσκεται στο Νομό Έβρου.
Ξάνθη-Εχίνος- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Είναι ο τέταρτος κάθετος που φτάνει μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα εξασφαλίζοντας άνετη σύνδεση με τη γειτονική χώρα. Έχει μήκος 60χλμ αλλά προς το παρόν είναι στα χαρτιά. Είναι ενταγμένος στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και βρίσκεται υπό μελέτη. Πρόκειται να κατασκευαστεί και να είναι έτοιμος μέχρι το 2014.
Οι κάθετοι άξονες με την ολοκλήρωση τους μετατρέπουν σε σύγχρονη Ευρώπη όλη την περιφέρεια Βόρειας Ελλάδας που θα έχει το αρτιότερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ελλάδα μετατρέποντας την περιοχή σε ατμομηχανή της Ελληνικής Οικονομίας.

3 σχόλια:

Έφεδρος Ανθυποέλλην είπε...

Υπάρχει και ένας ακόμα "ξεχασμένος" κάθετος άξονας που συνδέει την Βέροια με την Έδεσσα και είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία, την ανάπτυξη και τις ασφαλείς μεταφορές των νομών Ημαθίας και Πέλλας. Σας παραθέτω και μερικούς συνδέσμους σχετικά με το θέμα αυτό.
http://www.maknews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=225:2009-05-08-15-39-09&catid=1:imathia&Itemid=59
http://www.imnews.gr/index.php?id=4&did=61
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=28842
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=26224
http://www.rcm.gr/articleview.cfm?id=A0ED56C0-145E-4521-4329DACB117F5DBB&pid=546

Δυστυχώς είναι ένα βαλτωμένο έργο για περισσότερο από μια δεκαετία που όποτε προχωράει το κάνει μάλλον πρόχειρα.

Αρκούδος είπε...

Άντε, έτσι όπως πάμε θα φτάσουν τετράϊχνοι αυτοκινητόδρομοι και στο τελευταίο χωριό!
Αλίμονο στις αρκούδες και στα άλλα ζώα που κυκλοφορούν στην περιοχή.

GeorgeM είπε...

Οι εταιρειες παιρνουν μετρα και για τα ζωα. Η ολυμπια οδος θα κατασκευασει ειδικα περασματα για τα ζωα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα