Μετά την ολοκλήρωση του άξονα της Εγνατίας το ενδιαφέρον στρέφεται στους κάθετους άξονες οι οποίοι έχουν ξεχωριστή σημασία γιατί εκτός από την σύνδεση που προσφέρουν με την Εγνατία Οδό, δημιουργούν ένα μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που καλύπτουν στο σύνολο τους την Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι όλοι αυτοί οι άξονες είναι πύλες εισόδου και εξόδου από τη χώρα μας στις γειτονικές μας χώρες και κατ επέκταση στην Ευρώπη και είναι ενταγμένοι σε Πανευρωπαϊκούς διαδρόμους. 5 κάθετοι άξονες είναι στο σύνολο τους και οι 4 είναι υπό κατασκευή ενώ ένας είναι υπό μελέτη με στόχο σε 3-4 χρόνια να έχουν ολοκληρωθεί όλοι.
Κομοτηνή- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Βρίσκεται στην περιοχή της Θράκης και θεωρείται "εύκολος". Είναι ο μικρότερος σε μήκος αυτοκινητόδρομος καθώς έχει μήκος 23χλμ και είναι έτοιμα τα 4 μόλις χλμ. Τα υπόλοιπα είναι υπό μελέτη και αναμένεται να ολοκληρωθούν με το ΕΣΠΑ 07-13.
Θεσσαλονίκη- Σέρρες - Προμαχώνας
Αποτελεί το τέρμα του Πανευρωπαϊκού Άξονα IV και είναι ο σημαντικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας. Ενώνει την συμπρωτεύουσα με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το συνολικό του μήκος είναι 96χλμ εκ των οποίων τα 24χλμ (Κιλκίς-Λαχανά και Πετρίτσι-Προμαχώνας) είναι σε κυκλοφορία ενώ τα υπόλοιπα 72χλμ είναι υπό κατασκευή.
Σιάτιστα-Κρυσταλοπηγή (Ελληνοαλβανικά σύνορα)
Εχει μήκος 72χλμ και είναι αρκετά προχωρημένος. Συνδέει την Εγνατία με τα Ελληνοαλβανικά σύνορα. 40χλμ είναι στην κυκλοφορία ενώ τα υπόλοιπα 32χλμ είναι 11χλμ υπό κατασκευή (Αλιάκμων-Ν. Κωσταράζι) και 22χλμ θα κατασκευαστούν με το ΕΣΠΑ 07-13 (Κορομηλιά- Κρυσταλλοπηγή).
Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Αποτελεί στρατηγικής σημασίας κάθετο που ενώνει το δίκτυο της Εγνατίας με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος κάθετος καθώς είναι 124χλμ. Συνολικά στην κυκλοφορία έχουν δοθεί 73χλμ και τα υπόλοιπα 51χλμ είναι υπό κατασκευή εκ των οποίων τα 33χλμ είναι αναβάθμιση μέσω του ΕΣΠΑ 07-13 (Αρδάνιο-Σουφλί-Μάνδρα). Όλος ο άξονας βρίσκεται στο Νομό Έβρου.
Ξάνθη-Εχίνος- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Είναι ο τέταρτος κάθετος που φτάνει μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα εξασφαλίζοντας άνετη σύνδεση με τη γειτονική χώρα. Έχει μήκος 60χλμ αλλά προς το παρόν είναι στα χαρτιά. Είναι ενταγμένος στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και βρίσκεται υπό μελέτη. Πρόκειται να κατασκευαστεί και να είναι έτοιμος μέχρι το 2014.
Οι κάθετοι άξονες με την ολοκλήρωση τους μετατρέπουν σε σύγχρονη Ευρώπη όλη την περιφέρεια Βόρειας Ελλάδας που θα έχει το αρτιότερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ελλάδα μετατρέποντας την περιοχή σε ατμομηχανή της Ελληνικής Οικονομίας.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Υπάρχει και ένας ακόμα "ξεχασμένος" κάθετος άξονας που συνδέει την Βέροια με την Έδεσσα και είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία, την ανάπτυξη και τις ασφαλείς μεταφορές των νομών Ημαθίας και Πέλλας. Σας παραθέτω και μερικούς συνδέσμους σχετικά με το θέμα αυτό.
http://www.maknews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=225:2009-05-08-15-39-09&catid=1:imathia&Itemid=59
http://www.imnews.gr/index.php?id=4&did=61
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=28842
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=26224
http://www.rcm.gr/articleview.cfm?id=A0ED56C0-145E-4521-4329DACB117F5DBB&pid=546
Δυστυχώς είναι ένα βαλτωμένο έργο για περισσότερο από μια δεκαετία που όποτε προχωράει το κάνει μάλλον πρόχειρα.
Άντε, έτσι όπως πάμε θα φτάσουν τετράϊχνοι αυτοκινητόδρομοι και στο τελευταίο χωριό!
Αλίμονο στις αρκούδες και στα άλλα ζώα που κυκλοφορούν στην περιοχή.
Οι εταιρειες παιρνουν μετρα και για τα ζωα. Η ολυμπια οδος θα κατασκευασει ειδικα περασματα για τα ζωα.
Δημοσίευση σχολίου