Με αφορμή την υπ' αριθ. 17486 από 08-04-2009 κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Πιερίας κ. Κουκοδήμου Κωνσταντίνου προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Στυλιανίδη Ευριπίδη με θέμα : «Παραχώρηση παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής ΟΣΕ στον Πλαταμώνα» καθώς και δημοσιεύματα στην έγκριτη εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» Λάρισας σχετικά με την παράκτια σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα, επιθυμούμε προς αποκατάσταση της αλήθειας να διευκρινίσουμε ότι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση ...(Φ.Ε.Κ. 358/τ. Β'/21-03-2005) «Χαρακτηρισμός ως ιστορικού τόπου της σιδ/κής γραμμής Πλαταμώνα» έχουν χαρακτηριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς»:
1. Ως «ιστορικός τόπος» η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα Πιερίας στο σύνολο των ορίων απαλλοτρίωσης του Ο.Σ.Ε.
2. Ως «μνημεία» το σύνολο των κτιρίων που συνθέτουν τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πλαταμώνα (συμπεριλαμβανομένου και του υδατόπυργου).
3. Ως «μνημεία» η σήραγγα και η ανοιχτή γαλαρία στη βάση του βράχου του Κάστρου Πλαταμώνα και τα γεφύρια που κατασκευάσθηκαν για τις ανάγκες λειτουργίας της γραμμής.
4. Ως «μνημεία» οι δυο πύργοι και τα τρία πολυβολεία που οικοδομήθηκαν κατά την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου για τις ανάγκες φύλαξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
5. Ως «μνημεία» ο μηχανολογικός εξοπλισμός της σιδηροδρομικής γραμμής, που περιλαμβάνει γερανό ύδρευσης για τον ανεφοδιασμό των ατμομηχανών, σηματοδότες, πλάστιγγα, μηχανισμό ρύθμισης σημαφόρων.
Αυτή η Υπουργική Απόφαση είναι η τρίτη του είδους (προστασία του συνόλου της σιδηροδρομικής υποδομής) που ελήφθη στην Ελλάδα, μετά τον χαρακτηρισμό ως διατηρητέου μνημείου του τρένου του Πηλίου και του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού - Καλαβρύτων. Όπως όλοι γνωρίζουν και οι δύο αυτές γραμμές αποτελούν σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα και μοχλούς ανάπτυξης των περιοχών από τις οποίες διέρχονται. Ομοίως και η σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα είναι απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς και διεθνώς αναγνωρίσιμη και επιβάλλεται να αξιοποιηθεί, ώστε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και «σήμα κατατεθέν» του Πλαταμώνα μαζί με το ενετικό Κάστρο. Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε υποβάλλει εγγράφως προς όλους τους συναρμόδιους φορείς εκτενείς και υλοποιήσιμες προτάσεις, τις οποίες είμαστε πρόθυμοι να τους τις εκθέσουμε ξανά και κατόπιν σχετικής αίτησης που έχουμε ήδη υποβάλλει προς την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας αναμένουμε να διορθωθούν ορισμένες ελλείψεις της αρχικής Υπουργικής Απόφασης. Βάσει του Ν. 3028/2002 απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση αλλοιώνει τον χαρακτήρα των προαναφερθέντων μνημείων και η φθορά αυτών συνιστά πράξη κακουργηματική, βάσει του αρ. 56 του ίδιου Νόμου. Όσους λοιδορούν τον χαρακτηρισμό της γραμμής ως μνημείο, απλά τους ενημερώνουμε ότι υπάρχουν ακόμη και σιδηροδρομικές γραμμές οι οποίες είναι χαρακτηρισμένες από την UNESCO ως μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς και τους προτρέπουμε να επισκεφτούν, αν όχι κάποια από τις αναρίθμητες διατηρητέες γραμμές του εξωτερικού, τουλάχιστον τις διατηρητέες γραμμές του Πηλίου και του oδοντωτού, ώστε να αντιληφθούν τα πολλαπλά οφέλη που παρέχει μια μουσειακή σιδηροδρομική γραμμή...».
Στη συνέχεια ο κ. Απ. Δημόπουλος υποστηρίζει ότι στην κοινοβουλευτική ερώτηση περιλαμβάνεται πλήθος ανακριβειών, που τις επισημαίνει στη συνέχεια αναλυτικά και καταλήγοντας τονίζει:
«Αξιώνουμε την άμεση επαναλειτουργία της διατηρητέας γραμμής, προβαίνουμε διαρκώς σε κάθε αναγκαία κίνηση για την εκπλήρωση αυτού του στόχου και δηλώνουμε απερίφραστα ότι δεν θα ανεχθούμε καμία άλλη πράξη υποβάθμισης του μνημείου. Απαιτούμε την άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας και πράττουμε τα δέοντα, ώστε άπαντες οι παρανομούντες να κριθούν από την ελληνική Δικαιοσύνη. Με την κατακραυγή για όσα προδήλως παράνομα και τριτοκοσμικά συμβαίνουν στον Πλαταμώνα να έχει υπερβεί προ πολλού τα σύνορα της πατρίδας μας, ζητούμε από όλους τους συναρμόδιους φορείς και ιδίως από τον κ. δήμαρχο Ανατολικού Ολύμπου να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και θα μας βρουν συνοδοιπόρους τους. Δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται επ' ουδενί να υποστείλουμε τη σημαία του αγώνα μας, μέχρι να επιτύχουμε την πλήρη αξιοποίηση της διατηρητέας γραμμής. Τέλος υπενθυμίζουμε σε κάθε «ενδιαφερόμενο» τις διατάξεις των άρθρων 184 και 186 του Ποινικού Κώδικα, τα οποία προβλέπουν τον ποινικό κολασμό όποιου προκαλεί ή παροτρύνει τη διάπραξη κακουργήματος ή πλημμελήματος, όπως άλλωστε χαρακτηρίζονται από τον νόμο οι φθορές σιδηροδρομικών υποδομών και διατηρητέων μνημείων...».
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ & ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Αφού πρώτα ευχαριστήσω για την ανάρτηση της επιστολής, παραθέτω και ολόκληρο το έγγραφο από το ακόλουθο link σε μορφή pdf.
www.leoforeia.gr/apdim/plrail.pdf
Με εκτίμηση
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (6977125591)
http://apostolos.fotopic.net/,
http://platamon-railway.blogspot.com/
Δημοσίευση σχολίου