Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 23 Μαΐου 2009

Επιστολή φίλου επισκέπτη για την επαναλειτουργία της Γραμμης Πλαταμώνα

Με αφορμή την υπ' αριθ. 17486 από 08-04-2009 κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Πιερίας κ. Κουκοδήμου Κωνσταντίνου προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Στυλιανίδη Ευριπίδη με θέμα : «Παραχώρηση παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής ΟΣΕ στον Πλαταμώνα» καθώς και δημοσιεύματα στην έγκριτη εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» Λάρισας σχετικά με την παράκτια σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα, επιθυμούμε προς αποκατάσταση της αλήθειας να διευκρινίσουμε ότι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση ...(Φ.Ε.Κ. 358/τ. Β'/21-03-2005) «Χαρακτηρισμός ως ιστορικού τόπου της σιδ/κής γραμμής Πλαταμώνα» έχουν χαρακτηριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς»:
1. Ως «ιστορικός τόπος» η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα Πιερίας στο σύνολο των ορίων απαλλοτρίωσης του Ο.Σ.Ε.
2. Ως «μνημεία» το σύνολο των κτιρίων που συνθέτουν τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πλαταμώνα (συμπεριλαμβανομένου και του υδατόπυργου).
3. Ως «μνημεία» η σήραγγα και η ανοιχτή γαλαρία στη βάση του βράχου του Κάστρου Πλαταμώνα και τα γεφύρια που κατασκευάσθηκαν για τις ανάγκες λειτουργίας της γραμμής.
4. Ως «μνημεία» οι δυο πύργοι και τα τρία πολυβολεία που οικοδομήθηκαν κατά την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου για τις ανάγκες φύλαξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
5. Ως «μνημεία» ο μηχανολογικός εξοπλισμός της σιδηροδρομικής γραμμής, που περιλαμβάνει γερανό ύδρευσης για τον ανεφοδιασμό των ατμομηχανών, σηματοδότες, πλάστιγγα, μηχανισμό ρύθμισης σημαφόρων.
Αυτή η Υπουργική Απόφαση είναι η τρίτη του είδους (προστασία του συνόλου της σιδηροδρομικής υποδομής) που ελήφθη στην Ελλάδα, μετά τον χαρακτηρισμό ως διατηρητέου μνημείου του τρένου του Πηλίου και του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού - Καλαβρύτων. Όπως όλοι γνωρίζουν και οι δύο αυτές γραμμές αποτελούν σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα και μοχλούς ανάπτυξης των περιοχών από τις οποίες διέρχονται. Ομοίως και η σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα είναι απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς και διεθνώς αναγνωρίσιμη και επιβάλλεται να αξιοποιηθεί, ώστε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και «σήμα κατατεθέν» του Πλαταμώνα μαζί με το ενετικό Κάστρο. Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε υποβάλλει εγγράφως προς όλους τους συναρμόδιους φορείς εκτενείς και υλοποιήσιμες προτάσεις, τις οποίες είμαστε πρόθυμοι να τους τις εκθέσουμε ξανά και κατόπιν σχετικής αίτησης που έχουμε ήδη υποβάλλει προς την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας αναμένουμε να διορθωθούν ορισμένες ελλείψεις της αρχικής Υπουργικής Απόφασης. Βάσει του Ν. 3028/2002 απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση αλλοιώνει τον χαρακτήρα των προαναφερθέντων μνημείων και η φθορά αυτών συνιστά πράξη κακουργηματική, βάσει του αρ. 56 του ίδιου Νόμου. Όσους λοιδορούν τον χαρακτηρισμό της γραμμής ως μνημείο, απλά τους ενημερώνουμε ότι υπάρχουν ακόμη και σιδηροδρομικές γραμμές οι οποίες είναι χαρακτηρισμένες από την UNESCO ως μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς και τους προτρέπουμε να επισκεφτούν, αν όχι κάποια από τις αναρίθμητες διατηρητέες γραμμές του εξωτερικού, τουλάχιστον τις διατηρητέες γραμμές του Πηλίου και του oδοντωτού, ώστε να αντιληφθούν τα πολλαπλά οφέλη που παρέχει μια μουσειακή σιδηροδρομική γραμμή...».
Στη συνέχεια ο κ. Απ. Δημόπουλος υποστηρίζει ότι στην κοινοβουλευτική ερώτηση περιλαμβάνεται πλήθος ανακριβειών, που τις επισημαίνει στη συνέχεια αναλυτικά και καταλήγοντας τονίζει:
«Αξιώνουμε την άμεση επαναλειτουργία της διατηρητέας γραμμής, προβαίνουμε διαρκώς σε κάθε αναγκαία κίνηση για την εκπλήρωση αυτού του στόχου και δηλώνουμε απερίφραστα ότι δεν θα ανεχθούμε καμία άλλη πράξη υποβάθμισης του μνημείου. Απαιτούμε την άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας και πράττουμε τα δέοντα, ώστε άπαντες οι παρανομούντες να κριθούν από την ελληνική Δικαιοσύνη. Με την κατακραυγή για όσα προδήλως παράνομα και τριτοκοσμικά συμβαίνουν στον Πλαταμώνα να έχει υπερβεί προ πολλού τα σύνορα της πατρίδας μας, ζητούμε από όλους τους συναρμόδιους φορείς και ιδίως από τον κ. δήμαρχο Ανατολικού Ολύμπου να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και θα μας βρουν συνοδοιπόρους τους. Δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται επ' ουδενί να υποστείλουμε τη σημαία του αγώνα μας, μέχρι να επιτύχουμε την πλήρη αξιοποίηση της διατηρητέας γραμμής. Τέλος υπενθυμίζουμε σε κάθε «ενδιαφερόμενο» τις διατάξεις των άρθρων 184 και 186 του Ποινικού Κώδικα, τα οποία προβλέπουν τον ποινικό κολασμό όποιου προκαλεί ή παροτρύνει τη διάπραξη κακουργήματος ή πλημμελήματος, όπως άλλωστε χαρακτηρίζονται από τον νόμο οι φθορές σιδηροδρομικών υποδομών και διατηρητέων μνημείων...».

2 σχόλια:

Apostolos Dimopoulos είπε...

ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ & ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αφού πρώτα ευχαριστήσω για την ανάρτηση της επιστολής, παραθέτω και ολόκληρο το έγγραφο από το ακόλουθο link σε μορφή pdf.

www.leoforeia.gr/apdim/plrail.pdf

Με εκτίμηση
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (6977125591)
http://apostolos.fotopic.net/,
http://platamon-railway.blogspot.com/

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα