Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 31 Μαΐου 2009

Εγνατία Οδός: Ενα στρατηγικό έργο παραδόθηκε!!!


Η Εγνατία Οδός είναι από εχτές 30 Μαΐου 2009 γεγονός. Και εννοώ γεγονός στο σύνολο της. Πλέον από την Ηγουμενίτσα μέχρι και του Κήπους του Έβρου μπορείς να διανύσεις τον αυτοκινητόδρομο χωρίς παρακάμψεις. Ο δρόμος 670χλμ. λειτουργεί κανονικά και με ταχύτητα που φτάνει το όριο (130χλμ./ωρα είναι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο) μπορεί κάποιος από την Ήπειρο να φτάσει στα σύνορα του Έβρου σε 5.15 λεπτά!! Μόλις πριν από 15 χρόνια χρειαζόταν (σε καλές καιρικές συνθήκες) περίπου 12 ώρες!!!
Ένας ιστορικός και ταυτόχρονα στρατηγικής σημασίας αυτοκινητόδρομος είναι η Εγνατία που ξεκίνησε δειλά - δειλά να ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και από το 1994 και μετά τμήμα -τμήμα άρχισε να παραδίδεται. Όπως είναι λογικό τα πιο ήπια πεδινά τμήματα κατασκευάστηκαν σχετικά εύκολα (δηλαδή τα τμήματα της Μακεδονικής και Θρακικής πεδιάδας) και προς το τέλος έμειναν τα δύσκολα τεχνικά τμήματα της Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου που χρειάζονταν και πολύ μεγαλύτερα κονδύλια.
Χρειάστηκαν λοιπόν 15 χρόνια και περισσότερα από 5,5 δις ευρώ για να καμαρώνουμε σήμερα τον καλύτερο και μεγαλύτερο Ελληνικό Αυτοκινητόδρομο. Τα 15 χρόνια είναι σχετικά πολλά ειδικά αν τα αντιπαραβάλλουμε με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα αλλά αν βάλουμε στη ζυγαριά και την Ελληνική πραγματικότητα θα δούμε ότι είναι ένα έργο σχετικά on time. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το 85 ξεκίνησε ο περίφημος ΠΑΘΕ (Πάτρα- Αθήνα -Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) και ακόμα κατασκευάζεται. Κατασκευάστηκε λοιπόν σχεδόν στο μισό χρόνο από ότι ο ΠΑΘΕ και μάλιστα με περισσότερα χιλιόμετρα.
Οι Νομοί που διασχίζει η Εγνατία είναι οι: Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων, Γρεβενών, Κοζάνης, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Σερρών, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου.
Συνολικά 570 γέφυρες συνολικού μήκους 41,6χλμ και 76 δίδυμες σήραγγες μήκους περίπου 50χλμ κατασκευάστηκαν σε όλη τη χρονική διαδρομή των 15 ετών.
Με την παράδοση και των τελευταίων 31χλμ από τον Α/Κ Παναγιάς έως τον Α/Κ Βενέτικου η Εγνατία ξεκινά να βγάλει από την φυσική γεωγραφική απομόνωση την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία. Θα ανατρέψει τα δεδομένα στο εμπόριο, τις μετακινήσεις, το βιοτικό επίπεδο όλων των Νομών που διέρχεται και θα προσελκύσει εμπορικά οχήματα κυρίως απο την Ασία μετατρέποντας ως ανταγωνιστικό εμπορικό και επιβατικό το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται ως η απόλυτη Μητρόπολη της Βόρειας Ελλάδας και όχι μόνο θα είναι το κέντρο των διαδρομών τόσο στις διαδρομές εντός των συνόρων όσο και σε αυτές από τις γειτονικές χώρες και κυρίως την Τουρκία. Το λιμάνι και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αναμένεται αν εκτοξευτούν εμπορικά καθώς λόγω της Εγνατίας θα αποκτήσουν φυσικό πλεονέκτημα έναντι άλλων.
Είναι επίσης αυτοκινητόδρομος απόληξης μεγάλων Ευρωπαϊκών οδικών αξόνων όπως αυτού του Βερολίνου-Σόφιας-Θεσσαλονίκης και του Ελσίνκι-Αλεξανδρούπολης.
Με τους κάθετους άξονες της Εγνατίας να μπαίνουν και αυτοί στην πρίζα και μέχρι την ολοκλήρωση του το 2013 η Ήπειρος η Μακεδονία και η Θράκη θα είναι οι πιο προηγμένες συγκοινωνιακά (σε υπεραστικό επίπεδο) στην Ελλάδα διαθέτοντας σχεδόν 1.000χλμ κλειστών αυτοκινητόδρομων.
Σε μερικά χρόνια η Εγνατία θα συναντά στο διάβα της και άλλους 3 σύγχρονους Αυτοκινητόδρομους. Προς το παρόν συναντά τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου στο Κλειδί Ημαθίας (που έχει όμως ακόμα τμήματα υπό κατασκευή) ενώ μελλοντικά θα συναντά στα Γρεβενά τον Α/Δ Κεντρική Οδός (Λαμία- Τρίκαλα- Γρεβενά) και τον Α/Δ Ιόνια Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα). δημιουργώντας ένα μεγάλο σύμπλεγμα αυτοκινητόδρομων που θα προσθέσουν πολλά χλμ αυτοκινητόδρομων στις περιφέρειες αυτές.
ΔΙΟΔΙΑ-ΣΕΑ
Τα καλά νέα είναι αυτά. Τα κακά νέα για τους χρήστες είναι πως ξεκινά η πληρωμή διοδίων και μάλιστα με χρεώσεις αντίστοιχες του ΠΑΘΕ. Το κόστος υπολογίζεται περίπου σε 0,04-0,05 ανά χιλιόμετρο οπότε για την πλήρη διαδρομή υπολογίστε περίπου σε 26-33€.
Επίσης ετοιμάζονται και δημοπρατούνται 13 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων που θα περιέχουν Στάθμευση, Πρατήρια Καυσίμων, Εστιατόρια, Καφέ κλπ. Για αυτό το λόγο δεν υπάρχει και κανένα παρκινγκ σε όλο το μήκος του δρόμου. Κάποια από τα ΣΕΑ που δημοπρατήθηκαν δεν βρήκαν το ανάλογο ενδιαφέρον και έτσι θα καθυστερήσουν για κάποιους μήνες.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι κάποια μικρά τμήματα βρίσκονται υπό κατασκευή χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει τις διαδρομές. Ας μην γκρινιάζουμε και ας χαρούμε ένα ακόμα τεράστιο έργο το τελευταίο αυτής της δεκαετίας.

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Mpravo.

Ανώνυμος είπε...

file kali i prospa8eia gia stiriksh ths kybernhshs... apo ti mia mas les oti teleiwse kai apo tin alli oti merika tmimata ftiaxnontia akomh... diladi ti akribws teleiose? h maketa?

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

Επιτέλους, καιρος ήταν. Ήδη προγραματίζω μια...εκδρομούλα (να τόση δα) Αθήνα - θεσσαλονίκη - Μέτσόβο - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα - Πρέβεζα - Ακτιο - Άρτα - Μεσολόγγι - Ρίο - Αντίρριο - Ξυλόκαστρο - Λουτράκι - Αθήνα.

spiros go είπε...

den tha simfoniso oute me ton arthografo oute me ton anonimo 10:29.
eime euxaristimenos pou epitelous teleiose ena toso megalo kai simantiko ergo,kai perifanos oso anafora sto oti h xora mas epitelous mpainei ston europaiko xarti me tous autokinitodromous,alla i alitheia einai oti,pano, kai se ayto to ergo aselgisane oles oi kiverniseis pou perasan,kai to ergo den einai olokliromeno opos ipothike apo ton arthografo.Gia pardigma, sta TIRIA apo igoumenitsa gia gianinna to kommati fisika then exei te liosei,kai ginete parakampsi,kai otan then iparxei venzinadiko na gemiseis kai prepei na vgeis apo auton,pos exei oloklirothei?
Par'ola auta as min mepsimiroume,as poume ena OUF EPITELOUS,kai mpravo,alla i alitheia omos einai auti kai prepei na legete.
kai kati akomi.Perasa to sabbatokiriako apo tin nea parakampsi agriniou.to sxolio mou?KATAPLIKTIKO.

Ανώνυμος είπε...

Γιώργο, θα σου πρότεινα καλύτερα να αλλάξεις το πρόγραμμα σου και να πάς πρώτα Αντίρριο και μετά Ρίο :-)

Σπύρο, η παράκαμψη Αγρινίου δόθηκε στην κυκλοφορία μεν, ατελής δε. Με κίτρινη διαγράμμιση και με αρκετά αδέσποτα να την διασχίζουν από ότι μαθαίνω...Κοινό μυστικό ότι και η Εγνατία δεν ειναι 100% έτοιμη (ούτε το κυρίως έργο), αλλά τουλάχιστον με το πρόσφατο τμήμα που παραδόθηκε τα πολλά βάσανα ανήκουν στο παρελθόν.

Ανώνυμος είπε...

Είμαι ο Γιώργος από Γιάννενα και θέλω να επιβεβαιώσω οτι η Εγνατια οδος δεν ειναι ακομα ετοιμη 100 % οσο αφορα την Ηπειρο και μονο καθως απο το Μετσοβο εως τους Κηπους του Εβρου τα εργα πραγματι εχουν ολοκληρωθει. Πρωτα απο ολα η σηραγγα Σ2 αναμεσα σε Τυρια και Δωδωνη δεν εχει δωθει και ολοι αναγκαζομαστε να βγαινουμε απο την Εγνατια και για καποια χιλιομετρα να κινουμαστε σε εναν στενο και επικινδυνο δρομο με μια λωριδα ανα κατευθυνση και χωρισ φωτισμο.Το προβλημα εχει γινει εντονοτερο τους τελευταιους μηνες λογω της διελευσης φορτηγων τα οποια συχνα διπλωνουν στο εν λογω κομματι με αποτελεσμα να διακοπτεται η κυκλοφορια για ωρα. Επισης λογω της κακης ποιοτητας της ασφαλτου καθημαερινα συμβαινουν μικρα ή μεγαλα ατυχηματα.
Δευτερο αναμεσα στην γεφυρα του Αραχθου και τον κομβο Περιστεριου για ενα μικρο μεν αλλα σημαντικο δε κομματι κινουμαστε παλι απο τον παλαιο δρομο.
Η τριτη παρατηρηση αφορα τον κομβο Βασιλικου λιγο πριν την Ηγουμενιτσα ενας κομβος που εδω και παρα πολλα χρονια δουλευεται χωρις να εχει δωθει στην κυκλοφορια.Ο κομβος αυτος θα οδηγει τα αυτοκινητα προς τις παραθαλασσιες περιοχες της Θεσπρωτιας και της Πρεβεζας και παρα την σπουδαιοτητα του εχει καθυστερησει αδικαιλογητα να ολοκληρωθει παρα το γεγονος οτι το τμημα Ηγουμενιτσα - Παραμυθια εχει δωθει στην κυκλοφορια εδω και τουλαχιστον 4 χρονια.
Τεταρτο ,αλλα λιγοτερο σημαντικο, η γεφυρα του Αραθχου ειναι μιση δηλαδη δεν εχουν δωθει και τα δυο ρευματα.Βεβαια σημασια εχει οτι τουλαχιστον εχουμε ενα ρευμα και αποφευγουμε ολες τις στροφες.
Τελος ενα εργο το οποιο δεν σχετιζεται αμεσα με τη Εγνατια αλλα εμμεσα ειναι ο κομβος 5 δηλαδη ο κομβος για την πολη των Ιωαννινων αλλα και για την εθνικη προς Αντιριο.Οσοι εχουν επισκεφτει τον τελευταιο καιρο την πολη μεσω Εγνατιας θα γνωριζει πως ο κομβος ειναι σε αθλια κατασταση καθως για ολες τις κατευθυνσεις υπαρχουν φαναρια με αποτελεσμα και μεγαλες ουρες αυτοκινητων τις ωρες αιχμης και συχνα ατυχηματα.Ο κομβος συμφωνα με τις εξαγγελιες του υπουργου ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ Γ. Σουφλια θα μετατραπει σε πληρως ανισοπεδο σε συντομο χρονικο διαστημα.Ας περιμενουμε και θα δουμε.
Ολα τα παραπανω δεν τα αναφερω επειδη δεν συμεριζομαι την αξια του εργου απλα καλο θα ηταν να τονισουμε τα τυχον προβληματα ωστε αυτα με τον καιρο να διορθωθουν.Η Εγνατια ειναι με διαφορα το σημαντικοτερο εργο για την χωρα μας αλλα απο μονη της δεν μπορει να λυσει ολα τα προβληματα.Θ α πρεπει να ολοκληρωθουν και ολοι οι υπολοιποι αυτοκινητοδρομοι για να μπορεσουμε να μιλαμε για ασφαλεις μετακινησεις.
Οποιος εχει τυχον αντιθετες γνωμες ή θελει να προσθεσει κατι αλλο ας το κανει.

Ανώνυμος είπε...

Αναγνωρίζωντας και εγώ τη σπουδαιότητα του έργου είμαι χαρούμενος που παραδόθηκε μετά από 15 χρόνια σκληρών προσπαθειών,φέρνωντας πιο κοντά Ήπειρο,Μακεδονία και Θράκη.
Θα ήθελα όμως να επισημάνω ότι χωρίς την συμβολή των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ δεν θα είχαμε φθάσει ως εδώ,γιατί το 1994 το έργο ούτε ολοκληρωμένες μελέτες είχε,ούτε και επαρκή χρηματοδότηση και έγινε μεγάλη προσπάθεια να ενταχθεί στα διευρωπαικά δίκτυα μεταφορών ώστε να έχει αρκετή χρηματοδότηση,αρκεί μάλιστα να αναφερθεί ότι το τμήμα από Θεσσαλονίκη έως Κήπους είχε χρηματοδότηση μόνο για το 40%.
Άρα η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ το 2004 όταν ανέλαβε είχε αρκετά λιγότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει αφού ακόμα και όσα έργα δεν είχαν δημοπρατηθεί όπως το πέρασμα της αρκούδας ή μεσόγεια χάραξη στον νομό Καβάλας είχαν σχεδόν ολοκληρωμένες μελέτες,άρα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν αμέσως,αλλά παρόλα αυτά χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να ολοκληρώσουν το έργο έστω και ημιτελές σε 3 σημεία στην Ήπειρο,πράγμα που αμφιβάλλω εάν μπορούσε να γίνει εάν το 2004 οι συνθήκες ήταν ίδιες με το 1994.
Υ.Γ Ζητώ συγγνώμη προκαταβολικά για το μακροσκελές σχολιό μου,αλλά το έκανα γιατί ο πρωθυπουργός προσπάθησε να το παρουσιάσει ως έργο αποκλειστικά της κυβερνησής του ενώ δεν είναι αυτή η αλήθεια.

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

Σωστός Ανώνυμε. Πρώτα το Αντίριο κ μετα το Ριο.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Νομίζω οτι όλοι συμφωνούμε πως τα εργα δεν ανήκουν στα κόμματα. Ανήκουν σε μας τους πολίτες. Το ίδιο ισχύει για την Εγνατία που γνώρισε 4 διαφορετικες κυβερνήσεις. Αρα δεν ανήκει ουτε σε ΝΔ ουτε σε ΠΑΣΟΚ.
Ποσες φορες εχουμε πει όχι πολιτική στα εργα;
Επίσης απο τα 670χλμ να υπάρχουν στα 10 ή τα 15 που δεν εχουν ολοκληρωθει κ να γκρινιάζουμε εε είναι Ελληνικό φαινόμενο. Αντι να χαιρόμαστε κ πάλι μιζεριάζουμε. Χαρείτε το θαυμάσιο αυτο έργο κ ταξιδεψτε!! Εγω παντως αισθάνομαι υπερηφανος που ενας τετοιος δρόμος υπάρχει στη χώρα μου.

Ανώνυμος είπε...

Se ola na fagwnetai o gkiaourhs, poios to kane, pote?
Ore zagaria teleiwse afhste ta kommata kata meros kai xamogelaste kai seis mia fora, tourkosporoi

spiros go είπε...

Ston anonimo 10:56 tha ithela na ton parakaleso,an einai na ipovivazei osous katathetoun tin apopsi tous, na min xanagrapsei.
Tora oso anafora tin egnantia,ena mono einai sigouro,oti einai tou ellinikou laou pou to exei plirosei.Kata sinepia kai olon ton ellinikon kommaton.Sas parakalo na min kanete politiki s'auto to mplog,dioti den tha vgei tipota.
Toso ego oso kai o giorgos pou egrapse parapano an diavasete prosektika den mizeriazoume,apla grafoume kai pliroforoume auta pou vlepoume.Skeftite na me rotisei enas pou erxete apo germania meso ancona-igoumenitsa gia thesaloniki, na tou po oti ola einai etoima kai ti stigmi pou tha xriastei venzini na min tin exei,i na tou po prosexe auto to simeio giati exei parakampsi.pou einai to kako?Epithei pliroforoume ton kosmo?
kai ston filo anonimo 10:29 o k.karagiannis den stirizei kiverniseis.mias kai ego tou ta eixa psalei kai mou diavevevaiose oti s'auto to blog then xoraei politiki,kai ego pisteuo tis kales protheseis tou

spiros go είπε...

mia dirthosi.ekei pou grafo 10:56 einai 10:25

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Αμάν αυτή η γκρίνια του νεοέλληνα!
Κανένας δεν επισημαίνει ότι η Εγνατία μήκους 680 χλμ στον κύριο άξονα ήταν πολύ σύνθετο έργο με σήραγγες, κοιλαδογέφυρες με πυλώνες θεόρατους κλπ κλπ και ολοκληρώθηκε σε 15 χρόνια όταν η παντέρμη ΠΑΘΕ έχει ξεκινήσει από το 1985(!!!) και ακόμη φτάχνονται το "Πέταλο", ο Πλαταμώνας και τα Τέμπη. Επί Σουφλιά έγινε σημαντικό έργο οδοποιίας, μακάρι και στα υπόλοιπα να ήταν το ίδιο καλός.

Ανώνυμος είπε...

Αν μπείτε στο www.egnatia.gr και επιλέξετε κάτω δεξιά το χάρτη εξέλιξης έργου, θα δείτε όντως στην Ήπειρο 2 μικρά τμήματα με πράσινο χρώμα (υπό κατασκευή).
Ελπίζω να τελειώσουν και αυτά σύντομα.

Δημήτρης Κ. είπε...

Ενας απο τους χειρότερους δρόμους της Ελλάδας , είναι ο δρόμος Λαμία-Πάτρα μέσω Αμφισσας. Ενας δρόμος με απίστευτες στροφές-πέταλο σε ανηφόρα-κατηφόρα, πολύ στενός σε πολλά σημεία και με πολλές ανάποδες στροφές. Ενα επιπλέον πρόβλημα είναι οι πολλές νταλίκες που έχουν αφετηρία ή προορισμό το λιμάνι της Πάτρας. Μια διαδρομή περίπου 200χιλ/τρων που χρειάζονται 3 κουραστικές ώρες για να τη διανύσεις. Δεν ακούσαμε τίποτα για κανένα σχεδιασμό, έτσι κι αλλοιώς η Φωκίδα που έχει άμεσο συμφέρον είναι μονίμως ριγμένη, οι εργολάβοι φαίνεται δεν προσδοκούν σπουδαία κέρδη, αλλά τα εκκλησάκια στις στροφές αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Τα βλέπει κανείς;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα