Σημαντικές αλλαγές ανακοινώθηκαν για το επόμενο διάστημα που αφορά των δικτύωση των ΕΘΕΛ και την ουσιαστική απομάκρυνση τους από το κέντρο. Είναι μια προχωρημένη και παράτολμη κίνηση αφού η Αθήνα κυριαρχείται ακόμη από τα λεωφορεία.
Συγκεκριμένα τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ πρόκειται να γίνουν τροφοδοτικές γραμμές που θα καταλήγουν στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Αυτό είναι και το θεμιτό σε μια πόλη η οποία έχει ικανοποιητικό δίκτυο ΜΣΤ.
Η Αθήνα προς το παρόν προσπαθεί να αποκτήσει ένα αξιοπρεπές δίκτυο ΜΣΤ που θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να το χρησιμοποιούν και να αφήσουν κατά μέρος τα ιχ τους που σε τελική ανάλυση και πιο ακριβή λύση είναι αλλά και προκαλούν κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη.
Σε ένα χρόνο από τώρα η Αθήνα θα έχει επεκταθεί στο Χαϊδάρι, πιο μέσα στο Περιστέρι, στη Λ. Βουλιαγμένης μέχρι το Ελληνικό αλλά και θα προσθέσει σταθμούς στη Λεωφόρο Μεσογείων. Ουσιαστικά ο χάρτης των ΜΣΤ στην Αθήνα είναι ελλιπέστατος με ένα κουτσό δίκτυο Τραμ που έχει κολλήσει τώρα 5 χρόνια, με ένα διαγωνισμό στον Πειραιά που κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί. Με ένα Προαστιακό χωρίς σταθμούς από την Αθήνα μέχρι την Αττική Οδό αλλά και με υποτυπώδη ωριαία δρομολόγια.
Αν δεν φτάσουμε στο 2015 που θα έχει ολοκληρωθεί ένα αξιοπρεπές δίκτυο ΜΣΤ με επεκτάσεις του Μετρό στον Πειραιά και ίσως την Πετρούπολη και τη Γλυφάδα και ολοκληρωμένο δίκτυο Προαστιακού και ένα μικρό -έστω- αλλά πλήρες δίκτυο Τραμ δεν μπορούν τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ να γίνουν τροφοδοτικά. Πολλές γραμμές που θα κοπούν περνούν από περιοχές που δεν υπάρχει άλλη εξυπηρέτηση.
Συμφωνώ στην διαδημοτική συγκοινωνία καθώς υπάρχουν δεσμοί εμπορικοί και άλλοι ανάμεσα σε Δήμους της Αθήνας και θα προσφέρει μια καλή λύση στην τοπική κίνηση. Αλλά με πυκνά δρομολόγια. Αν είναι τα δρομολόγια μισάωρα και βάλε τότε θα έχουμε άλλη μια τρανή αποτυχία της Δημοτικής Συγκοινωνίας που σαν θεσμός δεν πέρασε ποτέ.
Νομίζω πάντως ότι βιαζόμαστε για κάτι που ακόμα είναι σε εξέλιξη. 5 χρόνια μετά θα είμαστε σε θέση να μιλάμε καλύτερα για ένα τέτοιο εγχείρημα. Νομίζω...
Εν πάση περιπτώσει αν είναι να γίνει κάτι ας κοιτάξουν να μην τραυματίσουν το δίκτυο των ΕΘΕΛ χωρίς λόγο και ειδικά σε περιοχές που έχουν ανάγκη τη συγκοινωνία..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Να ρωτήσω περιοχές όπως η ραφήνα η Νέα Μάκρη που έχουν γίνει κανονικά προάστια της Άθήνας γιατί δεν έχουν λεωφορεία και έχουν μόνο ΚΤΕΛ;;;;;
Μην ανησυχείτε,βρε παιδιά!Δεν πρόκειται να γίνουν οι αλλαγές αυτές αφού θα καθυστερήσουν όπως όλα τα έργα που αφορούν ΜΜΜ...Άρα,όταν θα γίνει αυτό θα έχουμε πάλι 2015,αλλά το θέμα είναι ότι ούτε μετρό στη Γλυφάδα,ούτε στον Πειραιά,ούτε η γραμμή 4 που σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ,παρόλο που σπαζοκεφαλιάζουν γι' αυτά τα 2δις που χρειάζονται θα δημοπρατηθεί στο τέλος του 2009 θα υπάρξουν...Επομένως και δυστυχώς κανένας Ελληνάρας δεν θα δεχτεί να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ αντί του αυτοκινήτου του...Αν τα λεωφορεία και τα τρόλλεϋ έμοιαζαν λίγο με λιμουζίνες,ίσως κάτι να γινόταν,βέβαια...ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ και καλό μήνα-ελπίζω περί 15 Ιουλίου να δω ανάρτηση για έναρξη ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ και ΣΥΧΝΩΝ δρομολογίων του προαστιακού για ΧΑΛΚΙΔΑ...
Η μεταρρύθμιση αυτή μου θυμίζει το σύστημα "Transantiago" που εφαρμόστηκε στο Σαντιάγο της Χιλής. Αποτέλεσμα ήταν το μετρό να τιγκάρει στον κόσμο, αφού από 1.300.000 επιβάτες την ημέρα έφτασε τους 2.200.000. Γι' αυτό πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων στις γραμμές του μετρό, ιδίως στη γραμμή 1 που αυτό τον καιρό είναι προβληματική λόγω των έργων αντικατάστασης των γραμμών.
Τα πλεονεκτήματα της μετεπιβίβασης είναι αδιαμφισβήτητα. Όποιος βαριέται να σηκωθεί από το κάθισμα του λεωφορείου και να μπει στο μετρό χάνει πολύτιμο χρόνο από τη ζωή του. Μετά την καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου δεν υπάρχει πλέον η δικαιολογία ότι πληρώνει παραπάνω. Πάντως η πλειονότητα των επιβατών το έχει αντιληφθεί. Αρκεί να στηθούμε στη στάση που βρίσκεται έξω από το σταθμό του Αγίου Δημητρίου για να δούμε ότι τα λεωφορεία που κατευθύνονται προς Αθήνα σχεδόν αδειάζουν. Το ίδιο γίνεται και στο σταθμό Συγγρού Φιξ.
Το πρόβλημα είναι ο χρόνος για επιβίβαση/αποβίβαση στους κομβικούς σταθμούς όπως του Συντάγματος.
Δεδομένου ότι δεν μπορούμε να εξυπηρετηθούμε και από τις δύο πλευρές του συρμού (όπως συμβαίνει στον τερματικό του Ηλεκτρικού στον Πειραιά) σε ώρες αιχμής ο συρμός αναγκάζεται να παραμένει επιπλέον χρόνο σε στάση.
Κατά συνέπεια περιορίζεται πολύ και η δυνατότητα πύκνωσης των δρομολογίων.
Με την επέκταση του Μετρό και την προσθήκη νέων επιβατών, αλλά και τον εξαναγκασμό όσων είναι σε λεωφορεία να μπουν στο Μετρό αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ΚΟΛΑΣΗ!!!
Ξεχάστε το ποιοτικό μετρό που ξέρατε.
Θα φανούν οι 2 μεγάλες αδυναμίες στο σχεδιασμό του.
1) Το περιορισμένο (σχετικά) μήκος της αποβάθρας που εξυπηρετεί συρμούς 1000 ατόμων μόνο
2) Η μη ύπαρξη διπλής αποβάθρας εκατέρωθεν κάθε συρμού στους κομβικούς σταθμούς.
Αν είχαν γίνει αυτά τα δύο με ένα ελάχιστο επιπλέον κόστος κατασκευής η μεταφορική ικανότητα του Μετρό θα ήταν διπλάσια.
Απλά θυμηθείτε πόσο πιο ανθρώπινα ήταν τα πράγματα στο σταθμό του Συντάγματος όταν για ένα διάστημα πριν ανοίξει ο σταθμός στο Μοναστηράκι κάλυψαν τη δεύτερη γραμμή δημιουργώντας διπλή αποβάθρα!
Δημοσίευση σχολίου