Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για την ανάπτυξη αυτοκινητοδρόμων τόσο αστικών όσο και υπεραστικών. Για το αν πρέπει να γίνονται τόσα πολλά χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων, αν πρέπει να πληρώνουμε διόδια, αν χρειαζόμαστε και άλλους αυτοκινητόδρομους, αν πρέπει να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον και τη χλωρίδα και πανίδα στις περιοχές που έχουν κηρυχτεί προστατευμένες.
Ένα άλλο πεδίο αντιπαράθεσης (Ω Ελλάδα της αντιπαράθεσης) είναι αν αντί για αστικούς αυτοκινητόδρομους πρέπει να αναπτύξουμε τα ΜΣΤ έτσι ώστε να εγκαταλειφθούν νέοι δρόμοι που με τη σειρά τους φέρνουν άλλους δρόμους κλπ κλπ.
Είναι όντως μια μεγάλη κουβέντα για το ποιο είναι το σωστό. Εκατέρωθεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα.
ΔΡΟΜΟΙ ή ΡΑΓΕΣ;
Τα 5 τελευταία χρόνια οι υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι ήταν αυτοί που μονοπώλησαν σχεδόν το ενδιαφέρον του ΥΠΕΧΩΔΕ και μετά από πολύ κουβέντα, προσπάθεια και τραγελαφικά γεγονότα ξεκίνησαν ουσιαστικά πέρσι.
Μέχρι το 2014 οι μεγαλύτερες Ελληνικές πόλεις θα διαθέτουν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και όλες οι περιοχές εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας: την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Επίσης όλα τα μεγάλα λιμάνια θα έχουν πρόσβαση σε αυτούς τους αυτοκινητόδρομους έτσι ώστε το εμπόριο να διεξάγεται με μεγαλύτερη ευκολία.
Στις ράγες τώρα ο ΟΣΕ προσπαθεί να καλύψει κενά 100 και πλέον ετών και να φτιάξει ένα δίκτυο. Με το γνωστό Ελληνικό ζαμανφουτισμό (περίεργος όρος αλλά πολύν ταιριαστός) η προσπάθεια ξεκίνησε αλλά κανένα χρονοδιάγραμμά ακόμα και σήμερα που μιλάμε δεν έχει ρεαλιστική βάση. Μόλις πριν λίγο διάστημα παρατάθηκε κατά 2 χρόνια η ολοκλήρωση των έργων του βασικού δικτύου ΠΑΘΕΠ για διπλή και ηλεκτροκινούμενη γραμμή από το 2013 στο 2015. Κάτι μου λέει ότι αυτό το χρονοδιάγραμμα θα επιμηκυνθεί και άλλο τουλάχιστον για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης ενώ υπάρχει κενό έργων αφού τα έργα στη γραμμή Ροδοδάφνη -Πάτρα ακόμα δεν έχουν δημοπρατηθεί. Ακόμα όμως και με την ολοκλήρωση και μετά από 20 και πλέον χρόνων προσπαθειών μόνο λίγα μέρη της Ελλάδας θα έχουν πρόσβαση στις ράγες του ΟΣΕ και ακόμα λιγότερα λιμάνια θα επωφελούνται από αυτό.
Άρα από το 2015 και μετά ο απόλυτος κυρίαρχος στις υπεραστικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων θα είναι ο αυτοκινητόδρομος και ότι κινείται πάνω σε αυτόν.
Με το ρυθμό υλοποίησης των έργων σιδηροδρόμου μετά το 2030 θα υπάρχει (και αν) ένα σοβαρό ηλεκτροκινούμενο δίκτυο...
ΑΣΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ή ΜΣΤ;
Εδώ παρατηρώ ένα πολύ σοβαρό σφάλμα. Ακόμα και από έμπειρα άτομα υπάρχει η εμμονή με την ανάπτυξη των ΜΣΤ στην Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες μεγάλες περιφερειακές πόλεις αλλά όχι αυτοκινητόδρομων. Τα ΜΣΤ στην πόλη είναι απαραίτητα και συμφωνώ απόλυτα με την όσο γίνεται μεγαλύτερη ανάπτυξη τους. Άλλωστε σε πολλά άρθρα μου έχω εκφράσει αυτή τη γνώμη.
Αλλά...
Δεν μπορούμε να λέμε όχι σε νέους αυτοκινητόδρομους για να αναπτύξουμε τα ΜΣΤ. Παίρνουμε επίσης σαν παράδειγμα μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που κάνουν επενδύσεις σε ΜΣΤ και όχι σε δρόμους.
Επειδή έχω μια εμπειρία σε Ευρωπαϊκές πόλεις θα σας έλεγα να παρατηρήσετε καλύτερα, καθώς στο σύνολο των μεγάλων πόλεων υπάρχει ήδη ένα ανεπτυγμένο δίκτυο αστικών αυτοκινητόδρομων αλλά και αστικών δρόμων μεγάλων και άνετων.
Έτσι τα ΜΣΤ αναπτύσσονται πολύ πιο εύκολα αφού το πέρασμα τους κάτω από αυτούς ή στο μέσο αυτών γίνεται με μεγαλύτερη ευκολία. Ζωντανό παράδειγμα είναι η Αττική Οδός στην Αθήνα που κορέστηκε γρήγορα γιατί είναι ίσως ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος, αλλά χάρη στην Αττική Οδό σήμερα το Μετρό και ο Προαστιακός πηγαίνουν στο Αεροδρόμιο. Και χάρη στην Αττική Οδό πολλοί από σας πάτε με ευκολία στα Μεσόγεια και στη Βόρεια Αττική. Δεν πρέπει να πυροβολούμε τους αυτοκινητόδρομους ακόμα αφού υπάρχει ανάγκη για την περαιτέρω ύπαρξη τους. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν υποδομές για το 1/5 από το στόλο των οχημάτων που κυκλοφορεί στους δρόμους τους.
Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να γίνουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης, η Υποθαλάσσια αρτηρία και ότι ακόμα χρειάζεται για την ομαλότερη κίνηση των οχημάτων ΙΧ και λεωφορείων.
Την τελευταία δεκαετία μάθαμε την αξία των ΜΣΤ αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν έγιναν όσα θα μπορούσαν να γίνουν, καθώς φοβερές καθυστερήσεις έχουν δώσει λίγα αποτελέσματα. Από το 2005 και μέχρι τα μέσα του 2010 πολεμάμε να βάλουμε 10 Σταθμούς στην Αθήνα. Μια επέκταση στον Πειραιά πιάνει τον Σεπτέμβριο τα 4 χρόνια από την εκκίνηση της πρώτης αποτυχημένης δημοπρασίας του έργου. Μια νέα 4η Γραμμή έχει γίνει τόσο θεωρητική που δεν γνωρίζουμε με σιγουριά αν θα δημοπρατηθεί σύντομα, μετά από πόσα χρόνια θα ξεκινήσουν εργασίες και με πόση καθυστέρηση θα λειτουργήσει..
ΝΑΙ στους αυτοκινητόδρομους ΝΑΙ στα ΜΣΤ.
Κάθε έργο που ακυρώνεται είναι και ένα πισωγύρισμα σε καλύτερη ποιότητα μετακίνησης του πολίτη. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χαιρόμαστε που ακυρώνεται (όπως όλα δείχνουν) η Υποθαλάσσια αρτηρία στη Θεσσαλονίκη ή τα πόσα χρόνια θα πάρουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού να ξεκινήσουν και πόσα να τελειώσουν.
Όσοι ασχολούνται με τη χρηματοδότηση των έργων γνωρίζουν ότι δεν γίνεται έτσι απλά μετάβαση κονδυλίων από ένα έργο σε ένα άλλο. Για να φτάσει ένα έργο στη χρηματοδότηση έχουν υπάρξει πρώτα η πολιτική βούληση, η προμελέτη, οι μελέτες και η δημοπράτηση (κ φυσικά οι ενστάσεις). Όλα αυτά μπορεί να έχουν διάρκεια ακόμα και 5-6 χρόνια συνολικά. Δεν είναι λαϊκή αγορά. Α αυτό το έργο δεν έγινε ας ρίξουμε τα λεφτά σε κάτι άλλο.
Με την ίδια λογική χάθηκαν τα λεφτά για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά που δεν προχώρησε εντός του Γ ΚΠΣ λόγω των αντιδράσεων και των ενστάσεων. Δεν πήγαν σε άλλο έργο Τραμ ή Μετρό....
Ας σκεφτούμε πολύ καλά αν θέλουμε μια Αθήνα και μια Θεσσαλονίκη χωρίς δρόμους και χωρίς ΜΣΤ.
Είναι πολύ απλό.
ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΑ
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
12 σχόλια:
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Το επίπεδο από το οποίο ξεκινήσαμε για να δημιουργήσουμε ένα σωστό δίκτυο επίγειων υποδομών ήταν πολύ χαμηλό και τώρα έχουμε αρχίσει να αποκτούμε την απαιτούμενη οργάνωση και το κατάλληλο μοντέλο για να τις δημιουργήσουμε!
Οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες δημιούργησαν ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων τις δεκαετίες του 60 και 70, όταν φαινόταν ότι το αυτοκίνητο είναι η μοναδική λύση για την βελτίωση της κινητικότητας. Τα τραμ ξηλώθηκαν, ο αστικός χώρος πνίγηκε στις οδικές υποδομές και το αυτοκίνητο έγινε απαραίτητο για την οικονομική μας επιβίωση. Παρόλ'αυτά από τη δεκαετία του 90 αυτό έχει αλλάξει και έχει αναδειχθεί ο ρόλος των μέσων σταθερής τροχιάς. Τραμ, μετρό, προαστιακοί, τρένα κατασκευάζονται με τόσο πάθος που μολις πρόσφατα η Γαλλία είπε ένα μεγάλο όχι στην κατασκευή καινούργιων οδικών υποδομών, παρά μονο για την βελτίωση της ασφάλειας.
Και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει προβάλλει ως σημαντικό στόχο τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου σιδηροδρόμων, κάτι που απαιτεί μεγάλη πολιτική και οικονομική προσπάθεια.
Η Ελλάδα, από την άλλη είναι αρκετά πίσω, γι΄αυτό είναι αναγκαία η κατασκευή του δικτύου αυτοκινητοδρόμων - που έχει ως στόχο να βγάλει από την απομόνωση κάθε μεγάλη πόλη της ηπειρωτικής Ελλάδας - και του σιδηροδρομικού δικτύου - με στόχο να εκμεταλευθεί τις μεγάλες μεταφορικές ροές (συγνώμη για την έκφραση, δε μου ήρθε κάποια άλλη στο μυαλό) επιβατών μεταξύ των πόλεων και εμπορευμάτων ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση.
Συνοψίζοντας και τα δύο μέσα μεταφοράς είναι απαραίτητα διότι ο σιδηρόδρομος συνδέει σημεία μεταξύ τους και ο αυτοκινητόδρομος βελτιώνει τη σχέση μεταξύ των σημείων αυτών και των γύρω περιοχών.
Η σημαντικότερη ερώτηση, δεν είναι τι θέλουμε. Εγω θα εστίαζα περισσότερο στο με μετρήσιμες, μη άπειρες, ικανότητες να σχεδιάσουμε, να χρηματοδοτήσουμε και να κατασκευάσουμε, ποια θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά μας ωςς χώρα?
Με άλλα λόγια, τι από όλ΄αυτά τα έργα που φανταζόμαστε, μελετάμε και κατασκευάζουμε έχουμε περισσότερο ανάγκη σήμερα?
Εκτορας
Έκτωρα τρομερη η απάντηση σου συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
σε αυτο το ερωτημα θα απαντησουμε σοβαρα μετα το 2013-14 ,,οπου θα υπαρχει αν πληρες δικτυο αυτοκινητοδρομων σε ολη την Ελλαδα..τωρα ειναι σχεδον γελοιο το ερωτημα...για οποιον ταξιδευει πχ στην Δυτικη Ελλαδα..
eimaste mia xora h opoia den exei vasikes ypodomes kai emeis malonoume an prepi na xodeyoume xrimata se mmm h se dromous.Xronia tora akoume gia ta troxea kai tous nekrous pou einai o simatikoteros logos na kanoume dromous grigorous sostous kai asfalis.tha mporesoume na anaptixoume exontas kalo diktio emporio kai tourismo kai opos eipa xoris troxea kai nekrous.
ta trena poy tosos logos ginete
eidate ti ellimata exei o ose me ti xrimata na kanei ypodomemi kai giati na dinoume xrimata se ena kako organismo opos kai stin olimpiaki tosa xronia.o ose exei tosa akinita as ta poulisi kai as xexreosi na kanei kai ependisis.omos pali tha fane ta xrimata ara as ependisoume prota se grigorous kai asfalis dromous
thanks for your time
@ alexis32.
Μάλλον ψιλομπερδεύεις τα πράγματα φίλε. Δεν νομίζω ότι σχετίζονται τα χρέη στον ΟΣΕ με την ανάγκη για επενδύσεις στα ΜΜΜ. Δεν φταίει το τρένο για τα χρέη, φταίει η αδιαφορία των εμπλεκομένων που δεν αγαπούν και δεν τιμούν αυτό που κάνουν και καταστρέφουν τον οργανισμό. Να πουλήσει ο ΟΣΕ την περιουσία του; Σοβαρά μιλάς τώρα; Αυτά μπορεί να είναι ιδιοκτησία του ΟΣΕ αλλά ανήκουν σε όλους τους Έλληνες. Δεν ανήκουν στον καθένα που ψάχνει να φάει και να κλέψει πράγματα που δεν του ανήκουν. Η Ολυμπιακή και ο ΟΣΕ είναι εκεί που είναι σήμερα γιατί η μεν πρώτη επέτρεπε στον κάθε βουλευτή, υπουργό να ταξιδεύει δωρεάν παίρνοντας όλο του το σόι μαζί, δωρεάν επίσης, και έκανε χιλιάδες προσλήψεις χωρίς να υπάρχει ανάγκη φέρνοντας στο σημερινό ξεπούλημά της. Στον δε ΟΣΕ οι προσλήψεις δεν σταμάτησαν ποτέ! Όχι όμως για να τοποθετηθούν σε θέσεις που ακόμη και σήμερα είναι κενές και χρειάζονται να καλυφθούν, αλλά για γραφεία που είναι υπερπλήρη σε στελέχωση.
Το πρόβλημά μας δεν είναι 100% η ύπαρξη κακής ποιότητας δρόμων, αλλά μεγάλο μέρος της ευθύνης, το μεγαλύτερο κατ'εμέ, έχουν όσοι οδηγούν και έχουν συμπεριφορά κάκιστη, εγωιστική με την νοοτροπία του κυρίαρχου, του απόλυτου ηγέτη λες και το γκάζωμα και όλα τα σχετικά είναι κομμάτι αναπόσπαστο της ζωής τους, άκρως σημαντικό για την επιβίωσή τους! Δεν φταίει ο κακός δρόμος αν ο άλλος θέλει να τρέχει, να προσπερνάει με κόκκινο, να περνάει στο αντίθετο ρεύμα σε στροφές στην Κορίνθου-Πατρών και πάει και σκοτώνεται. Το ξέρει ή δεν το ξέρει το πρόβλημα του δρόμου; Μέχρι να φτιαχτεί ο δρόμος γιατί δεν προσέχει; Αυτό γίνεται παντού και μέσα στα αστικά κέντρα! Σχεδόν κανείς οδηγός δεν προσέχει τίποτα! Ούτε τους πεζούς που και στην γειτονιά τους κινδυνεύουν, ούτε τους ποδηλάτες αλλά ούτε και τα άλλα αυτοκίνητα...
Επειδή εγώ, σε όσους με ξέρουν από το σχόλια μου σε αυτό το ιστολόγιο, είμαι υποστηρικτής των άμεσων έργων σε ΜΜΜ και επενδύσεις σε αυτά, θα υποστηρίζω τη άποψή μου γιατί πιστεύω πραγματικά σε αυτό. Θέλω να δω την ζωή μου να αλλάζει, την πόλη μου να αλλάζει. Αυτός είμαι εγώ. Υπάρχουν και άλλοι που στηρίζουν τα ίδια με εμένα. Αλλά δεν μπορώ να αρνηθώ την ανάγκη νέων δρόμων υψηλής ποιότητας. Ούτε το έχω αρνηθεί ποτέ. Αυτό που δεν θέλω είναι η επένδυση αποκλειστικά σε δρόμους και η μη αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου σκέψης. Μπορεί να χρειαζόμαστε εδώ και εκεί γρήγορους δρόμους όπως αναφέρεις αλλά δεν είναι αυτό η λύση. Δεν είναι λύση για παράδειγμα να τρυπήσουμε τον Υμηττό για να κάνουμε δρόμο ή να γίνει ένας περιφερειακός γύρω από την Πεντέλη. Εκεί που χρειάζεται ας γίνουν δρόμοι αλλά όχι παντού. Ας προσπαθήσουμε τουλάχιστον να δούμε το μέλλον λίγο διαφορετικά.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Αλέξης Παπαζήσιμος
file me rotas ean ego milao sovara kai an mperdeytika?esi pou nomizeis oti zeis stin elvetia?stin elladitsa zeis.pou opos eipe o protos filos oi alloi kanane dromous to 60-70 kai emeis 40 xronia meta....
gia ton ose,exeis esi protasi mallon oxi?gia ta ellimata pou prepi h ellada na ta midenisi mexri to 2012 exeis akousi?mallon oxi?gia to oti h kivernisi sxediazei na apolisi 3000 ergazomenous ston ose oste na ton kanei antagonistiko exeis akousi?mallon oxi?exeis na mou vris protasi pos tha ftasoume sto diktio ton allon gia na anaptixoume kai emeis ose kai proastiako.
H APANTISI EINAI MIA!!!OSE KAI EKKLISIA EXOUN THN MEGALITERI AKINITI PERIOUSIA STIN ELLADA POULAS XEXRONIS KAI EPENDIEIS.....
Malista diavazo ti grafis legontas mou an xero,ti leo ,esi exeis na mas protineis kati,giati den diavazeis kala ti grafo gia tous dromous pou apo to ena thema piges sto allo.
diabase me prosextika kai tha katalavis
alexis
Εγώ κατάλαβα πάρα πολύ καλά το τι γράφεις φίλε alexis32. Δεν χρειάζεται να ξαναδιαβάσω το σχόλιό σου είναι ξεκάθαρα αυτά που προτείνεις.
Δεν θα κάνω ποτέ σύγκριση το τι έχει η Ελβετία, ή το τι έχει κάνει η οποιαδήποτε χώρα ούτε θέλω να μοιάσει η Ελλάδα με άλλη. Με ενδιαφέρει τι υποδομές δεν έχει η χώρα μας και κατά κύριο λόγο σε μέσα μεταφοράς. Επίσης δεν με ενδιαφέρει πότε τα έκαναν οι άλλοι, αλλά ότι εμείς ενώ μπορούσαμε δεν κάναμε, και ενώ είχαμε για παράδειγμα αξιόλογο δίκτυο τροχιοδρόμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το ξηλώσαμε για τα αυτοκίνητα. Επιπλέον η Ελλάδα δεν είναι "Ελλαδίτσα".
Ναι έχω πάρα πολλά να προτείνω για όλα τα μέσα μεταφοράς και για τον ΟΣΕ αφού με ρωτάς. Έχω σκεφτεί πολλά. Ξέρω πάρα πολύ καλά τα θέματα των συγκοινωνιών, ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια, και αν διάβαζες τα σχόλια που γράφω κατά καιρούς εδώ θα το ήξερες. Δεν μπορείς από την μια μέρα στην άλλη να φτάσεις ένα δίκτυο αναπτυγμένο μιας οποιασδήποτε χώρας. Πρέπει όμως να ξεκινήσεις από κάπου και όχι να μένεις μόνο στον ΠΑΘΕΠ. Που είναι τα έργα στο υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου, ο σιδηρόδρομος Δυτικής Ελλάδος;
Ο ΟΣΕ μπορεί να εξυγιανθεί χωρίς να ξεπουληθεί στον κάθε χαραμοφάη ιδιώτη ημεδαπό ή αλλοδαπό. Αρκετά έχουμε πουλήσει από την πατρίδα μας. Δεν με ενδιαφέρουν οι απόψεις και τα τελεσίγραφα της ΕΕ. Με ενδιαφέρει να γίνει δουλειά και να προοδεύσει η Ελλάδα και μόνο αυτή. Να πάψουν κάποιοι να πληρώνονται για να κάθονται σε ένα γραφείο όταν υπάρχουν θέσεις κενές θέσεις αλλού και άμεσες ανάγκες.
Άσε τις συγκρίσεις με την Εκκλησιά και το «πουλάς ξεχρεώνεις και επενδύεις» γιατί μάλλον αποδεικνύεις ότι εσύ πηγαίνεις από το ένα θέμα στο άλλο και όχι εγώ όπως με κατηγόρησες.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Νομίζω ότι τηα πρέπει να συμφωνήσω εν μέρει με τον alexis32. Ο ΟΣΕ έχει τεράστια ακίνητη περιουσία, το ΣΣ Αθηνών, το ΣΣ Θεσαλλονίκης, το Θριάσιο Πεδίο, 500 χλμ γραμμής ανάμεσα στην Αθήνα και στη Θεσαλλονίκη εύρους 13 μέτρων, τούνελ, γέφυρες κλπ. Δηλαδή τι υποννοείς, ότι σε τώρα που ο ΟΣΕ επιτέλους κάνει τη προσπάθεια να εκσυγχονιστεί, πρέπει να πουλήσει το περιεχόμενο της δουλειάς του? Και ποιος θα αγοράσει δηλαδή τα τούνελ, κανένας μανιταροπαραγωγός?!
Θα συμφωνήσω μαζί σου αν ο λόγος που ο ΟΣΕ έχει ζημιές, είναι τα χρηματοοικονομικά έξοδα, δλδ οι δόσεις για τα 8 δις του χρέους. Αλλά αν προσέξεις καλά τις οικονομικές του καταστάσεις, η κατάσταση συνοψίζεται ως εξής:
ο ΟΣΕ ΔΕΝ εχει έσοδα.
Και δεν έχει, γιατί στην Ελλάδα απ΄ότι φαίνεται μπορούσαμε να κάνουμε ένα πράγμα τη φορά. Δώσαμε τη βάση για τη δημιουργία ενός δικτύου αυτοκινητοδρόμων και τώρα σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τον σιδηρόδρομο. Που σημαίνει πως αυτή τη στιγμή τα ΚΤΕΛ έχουν το πλεονέκτημα γιατί δώσαμε περισσότερη σημασία, όχι όμως γιατί έχουν εγγενή πλεονεκτήματα.
Ειλικρινά κάθομαι να αναρωτιέμαι, πώς είναι δυνατόν το εισιτήριο του ΟΣΕ να αντιστοιχεί στο 30% εκείνου του ΚΤΕΛ? Και πιστεύω ότι θα ήταν μάλιστα λογικό το τρένα να κοστίζει παραπάνω - όταν όμως έχει το ίδιο επίπεδο εξυπηρέτησης και επιτρέπει να κερδίζεις χρόνο από το ταξίδι. Φυσικά και πρέπει η διαδρομή Αθήνα - Θεσαλλονίκη να κοστίζει παραπάνω, όταν το 2014 θα μπορούμε να κάνουμε τη διαδρομή σε 3:20, ενώ με το ΚΤΕΛ θα χρειαζόμαστε περίπου 5:30 ώρες.
Και αν αυτό το άλμα εξυπηρέτησης (και ταυτόχρονα εισιτηρίων) συνδυαστεί με βελτίωση της παραγωγικότητας, τότε ο οργανισμός, όχι μόνο δε θα ζημιώνει, αλλά θα μπορεί και να βγάζει και κέρδος.
Απο την άλλη, ως εταιρεία που βρίσκεται σε ανταγωνιστική αγορα (οι εμπορευματικές μεταφορές βρίσκονται ήδη σε ανταγωνισμό, η αγορά ανοίγει το Δεκέμβριο του 2009 για τις διεθνείς επιβατικές και μάλλον προς το 2016 για τις επιβατικές εθνικές) δεν είναι υποχρεωμένη να τελεί ζημιογόνες γραμμές. Αυτές μπορούν να τελούν ύπο τη μορφή των άγονων γραμμών όπως με τα πλοία- υπο τη προϋπόθεση ότι υπάρχει ένα σύστημα που εγγυάται διαφάνεια και βελτίωση της παραγωγικότητας.
Μ'αυτόν τον τρόπο, να μην αμφιβάλλεις Alexis32 ότι τα έσοδα του ΟΣΕ θα αρκούν να καλύψουν τα έξοδά του και αυτά δε θα προέρχονται από επιδοτήσεις, αλλά από τους χρήστες του.
Κι επειδή πολύς λόγος γίνεται για το χρέος, μη ξεχνάμε ότι χώρες πρωτοπόροι των σιδηροδρόμων, όπως η Γαλλία διατηρούν μεγάλα χρέη. Η RFF, η εταιρεία που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή έχει χρέος 28 (και ολογράφως είκοσι οχτώ) δισ ευρώ, τα 20 από τα οποία τα κληρονόμησε από την SNCF με την ίδρυσή της το 1997 και το έτος 2008 είχε ζημιές 800 εκατομυρίων. Από την άλλη, η SNCF έχει χρέος μερικών μόνο δις και το 2008 είχε τη τρίτη μόλις κερδοφόρα χρήση της (με 1 δις κέρδος).
Ας μην εστιάζουμε λοιπόν μόνο στα κακώς κείμενα και μηδενίζουμε, αλλά ας κοιτάξουμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι προς το όφελος της χώρας.
Αλλωστε ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο πολύ χρήσιμο. Οι ΗΠΑ για παράδειγμα - η πατρίδα του αυτοκινήτου - τώρα συνειδητοποιούν την αξία του σιδηροδρόμου, προσφέροντας δεκάδες δις για την δημιουργία της απαραίτητης υποδομής. Είναι αποδεδειγμένα ένα μέσο απαραίτητο, καθώς μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα κορεσμού των αυτοκινητοδρόμων και αεροδρομίων.
kirioi ,me xara mou vlepo oti telika uparxi dialogos.
ektora mou diavazo pragmatika oti eisai poli enimeromenos giro apo to thema.apla xanatonizo
ti exoume protereotita kai pou prepi na xodepsoume xrimata kai pos tha ta diaxiristoume.
dromous vlepoume oti kanoume kai opos diavazoume kai edo sto blog sta teli 2013 arxes 2014 tha exoume tha exoume ena plires odiko diktio kai tha stamatisoun epitelous oi apisteutes ores diadromon kai ta troxea.malista ego niotho eidi tixeros giati eimai apo tin kastoria kai exoume ena poli kalo diktio pleon tin egnatia.treno den exoume kai den nomizo oti me enoxli.stin agglia omos pou zousa h metakinisis mou ginotan mono me treno.
as doume ena ena pali ta pragmata.
ellada:megala ellimata me dio poli megalous organismous vlepe ose olympic,mas sisoreysan xreh polla.h olympiaki einai pleon parelhon kai eidame amesos ta ofeli.kaliteroi olympic nees eteries opos eina h athens airways.
ose pou einai kai to zitoumeno mas,exei ellimata megala kai sin tis allis mas epivarini 1.2 ek euro an den kano lathos tin mera.
ayti h kivernisi tis opoias den eimai fun omos ofeilo na tis anagnoriso oti prospathi na vali telos se auto to chaos tou ose.
exoume trena 2hs genias otan h alloi exoun 4hs.kako diktio kako service.o ose mpori na ginei antagonistikos kai na gini viosimos.
simera prepi na kanei perikopes prosopikou,na dosi to ketering se idiotiki eteria.na idiotikopoihsh ton ose oste na erthoun kai alles eteries sto diktio.na perikopsi dromologia zimiogona.kai apo ekei kai pera na poylisi h na noikiasi ta akinita tou.etsi tha mporesi kai na kanei diktio kai na ginei antagonistikos.
oi times einai kales sxetika to athina thessaloniki eiani 52 euro to intercity.
perimeno nea sas.
Τελικά είχα καταλάβει απόλυτα το μήνυμά σου alexis32. Αυτό υποστηρίζεις, δικαίωμά σου, να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ. Να τον πάρουν ξένοι ή Έλληνες ιδιώτες, και να έρθουν και ξένοι να κάνουν δρομολόγια στην χώρα μας. Στην Αγγλία που λες ότι έζησες έχει Γάλλους, Γερμανούς και Ιταλούς που κάνουν δρομολόγια στους σιδηροδρόμους; Μήπως ξέχασες ότι σιγά σιγά επανακρατικοποιούνται όλες οι σιδηροδρομικές γραμμές που ήταν διαμοιρασμένες; Η μήπως ξέχασες την άθλια περίοδο της Θάτσερ με την πλήρη διάλυση των Βρετανικών Σιδηροδρόμων όπως και του Υπογείου του Λονδίνου;
Μόνο στην Ελλάδα διαλύεται και περιφρονείται ο σιδηρόδρομος την σήμερον. Στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ξαναχτίζεται με την μέριμνα του κράτους που κοιτάει το μέλλον και όχι να ξεπουλήσει τα πάντα πριν αποχωρήσει από την εξουσία. Δεν έχει κανένα δικαίωμα καμία κυβέρνηση να πουλά την περιουσία της Ελλάδας. Ο ΟΣΕ ανήκει σε όλο το έθνος, η περιουσία και οι γραμμές του δικτύου επίσης! Μάθανε όλοι τώρα ανταγωνιστικός και τα πουλάνε όλα στον καθένα και όπως προείπα περιουσία που δεν τους ανήκει.
Όλα να μείνουν κρατικά, όχι άλλα ξεπουλήματα και απαλλαγή από αυτούς που δεν αγαπάνε και δεν σέβονται την θέση και την υπηρεσία στην πατρίδα. Έτσι φτιάχνουν τα πράγματα με πίστη και με όρεξη για δουλειά και τα ξεπουλήματα είναι για αυτούς που βαριούνται να εργαστούν και φοβούνται να παραδεχτούν τα σφάλματά τους και βέβαια να τα διορθώσουν ή αν δεν μπορούν να δηλώσουν παραίτηση.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Κακά τα ψέμματα, όσο και να θέλουμε να μιμηθούμε ότι γίνεται έξω, η Ελλάδα παραμένει Ελλάδα. Είμαι σύμφωνος ότι ο ΟΣΕ πρέπει να εξορθολογήσει το δίκτυο του, να δει τι έχει παραπάνω και τι του χρειάζεται για να κάνει τη δουλειά του. Όπως πρέπει να δούμε και πως δουλέυουν τα πράγματα στην Ελλάδα. Είμαι αντίθετος σε ότι έχει σχέση με φουλ ιδιωτικοποίηση των μεταφορών. Είναι αλήθεια, ότι αυτό είναι το πνεύμα των οδηγιών της ΕΕ, αλλά πιστεύω ότι ο ΟΣΕ είναι κτήμα του ελληνικού λαού και είναι κρίμα να προσπαθήσουμε να τον ξεφορτωθούμε χωρίς να προσπαθήσουμε να το σώσουμε.
Θέλω να το βλέπω, χωρίς να βάζω κομματικό χρωματισμό, αλλά η ιδιωτικοποίηση δεν είναι η μόνη λύση. Είναι ίσως η εύκολη λύση, καθώς το κράτος διώχνει ότι του προκαλεί πρόβλημα, σαν τη λογική - πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι.
Το πρόβλημα με τον ΟΣΕ, δεν είναι ότι είναι προβληματικός, αλλά περισσότερο ότι η εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου νιώθει ότι μ αυτον θα ικανοποιήσει τις διάφορες προεκλογικές υποσχέσεις. Και η Ολυμπιακή μπαίνει στο ίδιο καλάθι...
Όσο για την προτεραιότητα για το οδικό δίκτυο, δε διαφωνώ. Αλλά πάνω κάτω είμαστε σύμφωνοι με το τι χρειάζεται να γίνει, λίγη υπομονή να μπουν όλα τα έργα στη σειρά και μετα βλέπουμε το αποτέλεσμα.
Ίσως δηλαδή ήρθε η ώρα να δούμε λίγο πιο μακρια από το 2011, πέρα από το 2014 (δυστυχώς ο χρόνος των μεταφορών είναι μακρύς). Πιστεύω λοιπόν ότι μπορούμε πια να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει για να βρούμε πώς θα εκμεταλευτούμε το δίκτυο που θα αποκτήσουμε μέχρι τότε. Γιατί αν με τους αυτοκινητοδρόμους η εκμετάλευση είναι απλή, με το σιδηροδρόμους αυτό είναι το κομμάτι που κάνει τη διαφορά. Έτσι λοιπόν πρέπει να βιαστούμε να ασχοληθούμε τώρα με τον ΟΣΕ για να τον προετοιμάσουμε, όχι για τον ανταγωνισμό, αλλά για να μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην κοινωνία.
Όσο για την τιμή, όντως είναι αρκετά, αλλά είναι και η μόνη γραμμή που προσφέρει έσοδα στον ΟΣΕ... Δε μπορεί και δε πρέπει να εγγυηθεί από μόνη της την βιωσιμότητα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τα πράγματα είναι απλά και άκρως αλγεβρικά!
Ποιό είναι μεγαλύτερη εκλογική δύναμη?Οι κακομοίρηδες που χρησιμοποιούν ΜΜΜ ή οι αξιοπρεπείς πολίτες που χρησιμοποιούν για την μετακίνηση στο περίπτερο το αυτοκίνητο τους και προφανώς σέβονται τον εαυτό τους?
Με συντριπτική διαφορά κερδίζουν τα ΙΧ(=υποδηλώνουν την εικόνα σου και την κατάταξη σου στην κοινωνία.Ο Έλληνας θέλει να δείχνει άρχοντας.)Άρα έργα για τα ΙΧ(=αυτοκινητόδρομοι).Τόσο απλό!!!
Δημοσίευση σχολίου