Ένα σημαντικό έργο παραδόθηκε σήμερα στα Νότια Προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στην πυκνοκατοικημένη Νέα Σμύρνη.
Πρόκειται για τον πρώτο αυτοχρηματοδοτούμενο υπόγειο Σταθμό στην περιοχή και αποτελείται από τρία (3) υπόγεια και έχει συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 18.920 τ.μ. και 665 θέσεις στάθμευσης.
Διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, όπως πυροπροστασία, πυρασφάλεια (αυτόματη και χειροκίνητη), ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος για αυτονομία ηλεκτροδότησης και εξαερισμό, ο οποίος συνδυάζεται με εγκατάσταση ειδικών φίλτρων και ηχοαποσβεστήρων, που συντελούν στην εκμηδένιση των αερίων ρύπων και λοιπών θορύβων, σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη που έχει εκπονηθεί.
Ο Σταθμός θα λειτουργεί με αυτοεξυπηρέτηση (δηλαδή οι πελάτες οδηγούν οι ίδιοι το αυτοκίνητό τους στη θέση στάθμευσης, το κλειδώνουν και το παίρνουν οι ίδιοι κατά την αναχώρησή τους, αφού πληρώσουν) και φύλαξη σε 24ωρη βάση.
Σε κατάλληλες θέσεις έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικές πινακίδες, που πληροφορούν τους οδηγούς για την πληρότητα του σταθμού και το επίπεδο στάθμευσης, όπου υπάρχουν κενές θέσεις, ώστε να αποφεύγονται οι περιττές κινήσεις.
Το έργο κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης από την Κ/Ξ των Εταιρειών ΑΕΓΕΚ ΑΕ., ΒΙΟΤΕΡ ΑΕ., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, J&Ρ-ΑΒΑΞ, ΓΕΚ. Ο ανάδοχος παραχώρησης αναλαμβάνει τη συντήρηση – λειτουργία και εκμετάλλευση του σταθμού για 30 έτη, αποδίδοντας στο Δημόσιο το 3% επί των ακαθαρίστων μηνιαίων εσόδων. Μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης, ο σταθμός θα αποδοθεί στο κύριο του χώρου που είναι ο Δήμος Ν. Σμύρνης, σε πλήρη λειτουργία.
Το έργο ουσιαστικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006, όταν δόθηκαν οι σχετικές εγκρίσεις από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και έγιναν αποδεκτές από το Δήμο οι προταθείσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Όμως υπήρξε και περαιτέρω καθυστέρηση, περίπου ενάμισι έτους, από τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ για μετατόπιση των δικτύων τους, με αποτέλεσμα το έργο να κατασκευάζεται σε τρεις φάσεις αντί μίας, όπως αρχικά είχε μελετηθεί. Αυτό είχε ως συνέπεια επιπλέον καθυστέρηση. Έτσι δημιουργείται ένας σημαντικός χώρος στάθμευσης που αν έχει και χαμηλή τιμολόγηση θα βοηθήσει στην ομαλοποίηση στους κεντρικούς δρόμους πέριξ της πλατείας της Νέας Σμύρνης.
Το οικόπεδο στο οποίο κατασκευάστηκε ο Σταθμός εμβαδού περίπου 7300 τ.μ. είναι ιδιοκτησίας του Δήμου Νέας Σμύρνης, στον οποίο αποδόθηκε η ισόγεια επιφάνεια του σταθμού και που θα τη διαμορφώσει σύμφωνα με τη μελέτη που έχει ήδη εκπονήσει.
Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή δημιουργείται ενιαίος ελεύθερος χώρος από το Άλσος της Νέας Σμύρνης μέχρι την Κεντρική Πλατεία με τη δημιουργία πεζογέφυρας πάνω από την οδό Αγ. Φωτεινής. Διαμορφώνονται κλιμακωτά παρτέρια που δέχονται κηπευτικό χώμα μέχρι ύψους 2,ΟΟμ. για υψηλή φύτευση, τα υπέργεια τμήματα του σταθμού (κλιμακοστάσια κ.λ.π.) εντάσσονται σε παρτέρια πρασίνου και δημιουργούνται χώροι για την κάλυψη συμβατών με την πλατεία χρήσεων όπως αμφιθεατρικά καθιστικά, κιόσκια, σιντριβάνια κ.λ.π.Η λειτουργία του Σταθμού έχει ξεκινήσει και δεν επηρεάζεται από τα έργα διαμόρφωσης της ισόγειας επιφάνειας του σταθμού.
3 σχόλια:
Συμφωνώ απόλυτα με την κατασκευή και λειτουργία χώρων στάθμευσης, ιδίως σε περιφερειακές περιοχές του Λεκκανοπεδίου (για να μην φορτώνεται το κέντρο).
Δεν είμαι όμως σίγουρος για την ωριμότητα των Αθηναίων οι οποίοι μονίμως όλα (και τους χώρους στάθμευσης) τα ζητάνε δωρεάν.
Εύχομαι να γεμίζουν τα πάρκινγκ, ώστε να σταματήσει το αίσχος με όλους τους ανεύθυνους συμπολίτες που παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Νώντα με μια σημείωση : Να υπάρχουν λογικές τιμές. Το προηγούμενο Σάββατο το πρωί χρησιμοποίησα το πάρκινγκ στην Πλατεία Αιγύπτου (νομίζω της ίδιας κοινοπραξίας) για 3 ώρες και πλήρωσα 10 ευρώ. Το θεωρώ υπερβολικό το ποσό αυτό και επιβεβαίωσε και το γεγονός ότι το πάρκινγκ ήταν σχεδόν άδειο.
Καλές αυτού του είδους οι υποδομές αλλά με λογικές τιμές, αλλιώς θα βλέπουμε τα πεζοδρόμια γεμάτα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Σε όλα τα παρκινγκ αλανες δινεις εφαπαξ 10€ με την εισοδο οσο και να κατσεις. Στα PolisPark ειναι καπως κλιμακουμενο για λιγοτερο της 1 ωρας αλλα και παλι δεν ειναι τοσο προσιτα. Στο πολεμικο μουσειο ειναι σχεδον αδειο καθημερινα. Στην Κανιγγος κατι γινεται αλλα οχι ολες τις μερες. Αν θες καθημερινα γυρω στο 10ευρο μονο για να σταθμευσεις φυσικο ειναι να καταλαμβανονται τα πεζοδρομια.
Δημοσίευση σχολίου