Μεγάλες αλλαγές εξαγγέλθηκαν στις 16 Ιουλίου 2009 από τον ΥΜΕ Κό Στυλιανίδη για την χρήση των λεωφορείων στην Μητροπολιτική Αθήνα.
Καταρχάς σύμφωνα με τις εξαγγελίες τα λεωφορεία θα "εξοριστούν" από το κέντρο της Αθήνας προκειμένου να ελαττωθεί η κορεσμένη κίνηση και ο ρόλος τους θα αλλάξει ριζικά. Επίσης από τα 50χλμ λεωφορειολωρίδων σήμερα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα γίνουν 150χλμ. Θα δημιουργηθούν εξπρές λεωφορειολωρίδες προκειμένου τα λεωφορεία που θα πάψουν να τερματίζουν στο κέντρο της Αθήνας να τροφοδοτούν με επιβάτες τα ΜΣΤ και κυριότερα το δίκτυο του Μετρό.
Με αυτό τον τρόπο οι υπεύθυνοι πιστεύουν πως θα βοηθήσουν σημαντικά το προ πολλού κορεσμένου οδικό δίκτυο της πόλης και να δώσουν κίνητρο στους οδηγούς ιχ να χρησιμοποιήσουν τις συγκοινωνίες.
Είναι αλήθεια πως το κόστος μεταφοράς με ΜΜΜ είναι ελάχιστο σε σχέση με τη χρήση ιχ ειδικά αν συμπεριλάβουμε και τα έξοδα ασφάλισης, φθοράς, service κ.α. Το κίνητρο αυτό θα έχει επιτυχία αν η κάλυψη είναι μεγάλη και η χρονοαπόσταση πλησιάζει αυτή των ιχ. Σε άλληγ περίπτωση δύσκολα θα πετύχει το όλο εγχείρημα.
ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΞΠΡΕΣ
Πρόκειται να δημιουργηθούν 19 εξπρές λεωφορειακές γραμμές που σκοπός τους είναι η αδιάκοπη τροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα κυρίως τους σταθμούς του Μετρό και δευτερεύοντος του Τραμ και του Προαστιακού. Οι στάσεις θα είναι αραιές (περίπου 1 ανά χιλιόμετρο).
ΒΑ 08 ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ- ΣΤ. ΟΜΟΝΟΙΑΣ,
ΒΑ 12 ΦΥΛΗ -ΑΘΗΝΑ
ΒΑ 13 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ- ΑΘΗΝΑ,
ΒΑ 15 ΔΑΦΝΙ-ΣΤ.ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ
ΒΑ 17 ΣΤ. ΠΕΡΑΜΑ- ΑΘΗΝΑ,
ΒΒ 02 ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ- ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
ΒΒ 03 ΚΑΜΑΤΕΡΟ-ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ,
ΒΒ 05 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ
ΒΒ 06 ΕΛΕΥΣΙΝΑ- ΣΤ.ΧΑΙΔΑΡΙ,
BC 01 ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- ΣΤ. ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
BC 02 ΣΤ. ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ- ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ,
BC 05 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ- ΣΤ. ΤΑΥΡΟΣ
BC 07 ΣΤ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ- ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ,
BC 08 ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ- ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ
BC 11 ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΑΙΑΝΙΑ,
BD 03 ΣΤ. ΑΤΤΙΚΗ - ΕΜΠ
BD 065 ΣΤ.ΦΑΛΗΡΟ- ΣΤ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ,
BRTD ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ- ΣΤ. ΟΜΟΝΟΙΑ
T5 ΣΤ. ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΣΤ. ΑΝΘΟΎΠΟΛΗ
Η εφαρμογή σίγουρα θα είναι δύσκολη ενώ αμφίβολο είναι το αποτέλεσμα δεδομένου του μικρού δικτύου ΜΣΤ.
8 σχόλια:
Με ένα τόσο μικρό δίκτυο ΜΣΤ σίγουρα θα έχουμε μεγάλα προβλήματα,το Μετρό θα καταντήσει ηλεκτρικός ο ηλεκτρικός και γω δεν μπορώ να φανταστώ τι,ειδικά τώρα με τα έργα ανακαίνησης που ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινο(ήταν όμως απαραίτητα)και τα προβλήματα θα είναι πολλά...Αντί να βιαστούν να παραδόσουν τους νέους σταθμούς του προαστιακού και του ηλεκτρικού(του μετρό δεν έχουν σημαντικές καθυστερήσεις)και μετά να κάνουν αυτό,το κάνουν ανάποδα...Τι περίεργο για αυτή τη χώρα...
Γνωρίζει κάποιος τι σημαίνουν τα ονόματα των γραμμών; π.χ. η Τ5 προτείνεται να είναι γραμμή τραμ;
Και εγώ αυτή την ερώτηση κάνω: Οι κωδικοί μπροστά (και μάλιστα Αγγλικοί) τι σημαίνουν; Σημαίνουν κάτι BD, BRTD...Ότι δεν έχουν μια λογική αυτό φαίνεται αλλά νομίζω το πιο σημαντικό είναι πως και με ποία υποδομή Μ.Σ.Τ. μεταφέρονται εκτός κέντρου. Ανεπτυγμένες λεωφορειολωρίδες υπάρχουν; Γιατί από ότι καταλαβαίνω θέλουν να εφαρμόσουν την νοοτροπία Bus Ways/Transit Ways που εφαρμόζεται τώρα στο Λος Άντζελες με τους αποκλειστικούς διαδρόμους κυκλοφορίας λεωφορείων. Επίσης δεν υπάρχει ευρύ δίκτυο Μ.Σ.Τ. Που θα τροφοδοτείται όλος αυτός ο όγκος επιβατών που θα μεταφερθεί από το κέντρο;
Μήπως να περιμένουν λίγα χρόνια μέχρι να γίνουν αντίστοιχες υποδομές και να αφήσουν τους πειραματισμούς; Δεν νομίζω ότι αντέχει η Αθήνα και οι επιβάτες τέτοιους πειραματισμούς...
Αλέξης Παπαζήσιμος
απολυτο δικιο εχει ο κυριος παπαζησιμος.ας γινει πρωτα η γραμμη 4,η επεκταση της γραμμης προς πειραια,οι επεκτασεις του τραμ και μετα οχι μονο να ληφθουν αυτα τα μετρα,αλλα να μπουν και διοδια στο κεντρο αθηνων-πειραιως
...προσπαθώντας να κάνουμε τους οδηγούς ΙΧ (99% κατοίκων νομού Αττικής) να αφήσουν τα αυτοκίνητα τους(όνειρο κάθε Έλληνα από 3 χρονών να έχει 24 αυτοκίνητα,ένα για κάθε ώρα της ημέρας)και να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ(που τα βρίζουν και τα γελοιοποιούν γαιτί αυξάνουν την κίνηση,καταλαμβάνουν θέσεις πάρκινγκ και δρόμους-τραμ για τα 2 τελευταία-και θα ήθελαν να τα κάψουν μία μέρα όλα για να εξαφανιστεί η κίνηση που τόσο πολύ τους νευριάζει...)...Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δακτυλό μας κύριοι...είμαστε Έλληνες!
Μπράβο στο Υπουργείο Μεταφορών! Οι λεωφορειόδρομοι είναι ο φτηνότερος τρόπος εξασφάλισης ικανοποιητικής ταχύτητας για τα ΜΜΜ. Η εναλλακτική λύση, δηλαδή οι λεωφορειολωρίδες, παραβιάζονται ασύστολα. Βεβαίως δεν έχει νόημα να γίνουν λεωφορειόδρομοι σε λεωφόρους κάτω από τις οποίες περνάει μετρό, όπως η Μεσογείων και η Βουλιαγμένης.
Για τραμ δεν το συζητάω. Είναι πολύ ακριβότερο από τους λεωφορειοδρόμους και ρυπαίνει οπτικά την περιοχή με τα αντιαισθητικά καλώδια του.
Υπάρχει τραμ και χωρίς εναέρια καλώδια. Και επιτέλους δεν μπορούν να γίνουν, στην Ελλάδα ειδικά, λεωφορειολωρίδες με στηθαία όπως τα προτείνουν οι άσχετοι του ΥΜΕ γιατί θα σκοτωθεί ο μισός εποχούμενος πληθυσμός της χώρας.
Θα είναι καρμανιόλες για τα δίκυκλα. Το λεκανοπέδιο ειδικά χρειάζεται πλήρη κατάργηση των λεωφορείων και των τρόλευ. Μόνο Μετρό και τραμ να "αναπνεύσει" περιβαλλοντικά και κάποιες λίγες τροφοδοτικές γραμμές λεωφορείων φυσικού αερίου.
Νιώθω ότι η κίνηση αυτή του ΟΑΣΑ ήταν καλή, η οποία έγινε σε μια πολύ καλή στιγμή.
Κατ αρχήν βλεπουμε την ανάγκη για τη δημιουργία ενός "συστήματος" μέσων μαζικής μεταφοράς, που διαφέρει από απλώς το να υπάρχουν διάφορες γραμμές που συναγωνίζονται η μία την άλλη. Και επίσης εν όψει της επαναλειτουργίας του μετρό προς το αεροδρόμιο, βλέπουμε ότι υπάρχει μια κινητικότητα στα ΜΜΜ.
Προφανώς και απώτερος στόχος είναι να αφαιρεθεί ένα πολύ μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας από τους δρόμους με τη δημιουργία ενός ευρέους συστήματος ΜΣΤ, με λεωφορεία στο ρόλο τροφοδότησης, όπως και επίσης λεωφορειακές γραμμές που να καλύπτουν τις ροές που δεν αρκούν για ΜΣΤ.
Αλλά δε μπορούμε να περιμένουμε άλλο. Ίσως είναι καλύτερα να κάνουμε από τώρα ότι καλύτερο μπορούμε, όσο συνεχίσουμε να σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα στο μέλλον
Δημοσίευση σχολίου