Μετά τους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης έφτασε η ώρα του Σταθμού ΟΣΕ του Πειραιά. Ο υποτιμημένος σήμερα σταθμός φιλοδοξεί να αποκτήσει λάμψη ανάλογη με αυτή σταθμών της Δυτικής Ευρώπης.
Έτσι χθες η προθεσμία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών των ενδιαφερόμενων σχημάτων για την ανάληψη του έργου που αφορά την κατασκευή του νέου εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, στην τελική φάση του διαγωνισμού που προεπιλέχθηκαν οι κοινοπραξίες: Ελλάκτωρ- Lamda Development, Τεχνική Ολυμπιακή Ρlaza Centers και Ακροπόλ Χαραγκιώνης- Ιντρακάτ- Γαντζούλας.
Πρόκειται για την αξιοποίηση ενός από τα πιο σημαντικά ακίνητα, του οποίου την εκμετάλλευση θα αναλάβει ιδιώτης για περίοδο 30 ετών. Θα καταβάλει επίσης εφάπαξ ποσό 3 εκατ. ευρώ, ενώ η οικονομική προσφορά θα κριθεί από το επιπλέον ποσό του 1 εκατ. ευρώ που θα προσδιορίσουν οι συμμετέχοντες στην προσφορά τους. Στην τελική βαθμολογία, η τεχνική πρόταση των ενδιαφερομένων θα έχει βαρύτητα 30% και η οικονομική 70%. Η συνολική δαπάνη προϋπολογίζεται σε 50εκ.€
Σύμφωνα με τον διαγωνισμό της ΓΑΙΟΣΕ, στον Πειραιά προβλέπεται η ανάπτυξη νέων χώρων πάνω από τον σταθμό του ΟΣΕ, των οποίων η δόμηση θα έχει συνολική επιφάνεια 39.600 τ.μ., ενώ το εκτιμώμενο ύψος των επενδύσεων υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ ενώ θα διαθέτει 6 ορόφους.
Στο ισόγειο θα λειτουργήσει ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του ΟΣΕ στον Πειραιά με προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια, αφού σήμερα εξυπηρετεί μόνο τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, που συνδέει το λιμάνι κυρίως και την πόλη του Πειραιά με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την υπόλοιπη χώρα.
Στα σχέδια των υπευθύνων περιλαμβάνονται χώροι γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής και χώροι στάθμευσης.
Το σχέδιο που έχει δημοσιευτεί πάντως δείχνει ένα κτίριο όχι και τόσο ελκυστικό ενώ μέσα στα σχέδια περιλαμβάνεται και η παρουσία του σημερινού νεοκλασικού κτιρίου. Με τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου επιδιώκεται επίσης και η προσέλκυση επιβατών του έρημου σήμερα Προαστιακού σταθμού Πειραιά που βλέπει επιβάτες μόνο με το κιάλι. Εξάλλου ο μελλοντικό σταθμός της Γραμμής 3 του Μετρό θα κατασκευαστεί απέναντι από το Σταθμό του ΟΣΕ.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 2 ημέρες
10 σχόλια:
einai kati pou ipostiriza me thermi se palioteri mou topothetisi kai kapoioi me katekrinan ,o ose axiopiontas tin periousia tou tha exei tixi na kanei kati,sindiazontas to terpnon me ta to ofelimou.
as doume sto mellon ti tha ginei.
alexis
Η εκμετάλλευση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ με άμεση χρήση των κονδυλίων,την επίσπευση των διαδικασιών εκσυγχρονισμού,τον δελεασμό των επιβατικών και εμπορικών μεταφορών μπορεί μακροχρόνια (8 χρόνια και βάλε...)να επιστρέψει σε νεκρό σημείο.Αυτό σε συνδυασμό με περικοπές δρομολογίων και εργατών θα σώσει τον ΟΣΕ από τα νύχια των ιδιωτών.
Ο σταθμός του προαστιακού θα ήταν συνετό να μετεγκατασταθεί στον σταθμό ΟΣΕ του Πειραιά (Δραπετσώνας)μιάς και η περιοχή που βρίσκεται τώρα εξυπηρετείται ήδη από τον ηλεκτρικό...
...υπάρχει όμως και η έννοια της ανταπόκρισης! Αν είναι έτσι, ας μην γίνει καν και ο σταθμός Πειραιάς στη γραμμή 3!
Ο σταθμός πρέπει να μείνει εκεί που είναι...
Στην παρούσα στιγμή είναι καλύτερο να μείνει ο σταθμός του Πειραιά εκεί που είναι. Με το σταθμό του Μετρό (Γ3) κοντά, το σταθμό του Ηλεκτρικού και το λιμάνι αποτελούν ένα σημαντικό μεταφορικό κόμβο.
Απο την άλλη νιώθω ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει μια γραμμή του μετρό που θα συνδέει Πέραμα, Δραπετσώνα με Πειραιά. Ίσως να είναι μια νέα γραμμή του μετρο, ή η επέκταση της Γ1.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια γραμμή του Προαστιακού που θα συνδέει τον Ρέντη με τη Δραπετσώνα και το Πέραμα και ίσως μέσω μίας γέφυρας τη Σαλαμίνα.
Θεωρώ πως είναι πιο απαραίτητο να επεκταθεί επιτέλους ο προαστιακός όπως πρέπει προς Πειραιά και να μην χρειάζονται 2 αλλαγές τρένου από Άνω Λόσια και πέρα... Για Πέραμα υπάρχουν ήδη άλλα σχέδια (βλ. Τραμ) τα οποία ούτως η άλλως θα αργήσουμε να δούμε, και τα οποία πιστεύω θα διαγράψουν για αρκετά χρόνια απο το χάρτη κάποια πιθανή επέκταση προς Πέραμα με άλλο μέσο (πχ. Μετρό, ΗΣΑΠ ή Προαστιακός)
Θα ήταν ωραία πάντως η μελλοντική επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά να συνέχιζε για τα πυκνοκατοικιμένα Ταμπούρια/Δραπετσώνα/Κερατσίνι, μετά Ιχθυόσκαλα, μετά Πέραμα. Νομίζω θα έκανε όμως ένα μικρό ζικ-ζακ. Και θα χρειαζόταν πολλές άδειες και πολλά χρήματα και πολύ χρόνο :P
ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ
Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.
Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.
Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.
Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.
Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «...χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.
Ο αδελφός Φώλιας
Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.
Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».
Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.
«Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 16.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 8.000 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι' άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ' αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά».
ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ημ. Δημοσίευσης : 02/09/2009 16:07
2/9/2009
ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ , Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, Βουλευτής, Βουλή, Ερώτηση, Μεταφορές
Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο.
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκη
Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.
Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουρια γραφεία του Σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο. Και τις σχετικές διαδικασίες ανέλαβε η ΓΑΙΟΣΕ, δηλαδή η θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ που ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του.
Έτσι λοιπόν, η ΓΑΙΟΣΕ, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που θα κατασκεύαζε. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου συνολικού εμβαδού 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (στις 11/9/2006 και στις 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι. Στη συνέχεια έγιναν απευθείας διαπραγματεύσεις με τέσσερις ενδιαφερομένους, οι οποίοι εμφανίστηκαν μετά την κήρυξη των διαγωνισμών ως άγονων, ώσπου υπογράφηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ- Εκμετάλλευση Ακινήτων», η οποία εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.
Το μισθωτήριο συμφωνητικό πληροφορούμαστε ότι αναφέρει ξεκάθαρα πως «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή ακόμη και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ. Συνέπεια των μεθοδεύσεων αυτών και των συμφωνηθέντων με την μίσθωση όρων ήταν η κατεδάφιση του κτιρίου.
Κατόπιν των ανωτέρω
Κατόπιν των ανωτέρω
Α. Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
1. Παραδόθηκε, ναι ή όχι, τον Νοέμβριο του 2005 το κτίριο που κατασκευάσθηκε στον χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης με τον ρητό σκοπό της εγκατάστασης σε αυτό των υπηρεσιών του ΟΣΕ;
2. Αν ναι, γιατί δεν εγκαταστάθηκαν σε αυτό οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, όπως είχε προγραμματισθεί εξ αρχής;
3. Ποιο ήταν το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ολοκλήρωσης και παράδοσης του εν λόγω κτιρίου και της μίσθωσής του;
4. Ποιο είναι το χρηματικό ποσό που απώλεσε ο ΟΣΕ κατά το ως άνω διάστημα από την μη χρήση ή εκμετάλλευση του κτιρίου, ιδίως υπό την μορφή ενοικίων για την στέγαση των υπηρεσιών του ή υπό την μορφή διαφυγόντων κερδών;
5. Σε ποιο ύψος ανέρχεται η ετήσια δαπάνη του ΟΣΕ για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του στην Θεσσαλονίκη;
6. Με ποιο σκεπτικό αποφασίσθηκε η μίσθωση του κτιρίου σε ιδιώτες;
7. Για ποιους λόγους κηρύχθηκαν άγονοι οι διαγωνισμοί, που προκηρύχθηκαν για τον σκοπό αυτό;
8. Ποιες εταιρίες ή φυσικά πρόσωπα μετείχαν τόσο στους διαγωνισμούς όσο και στις απ' ευθείας διαπραγματεύσεις; Ειδικότερα πότε συνεστήθησαν και πότε πραγματοποίησαν έναρξη της οικονομικής τους δραστηριότητας τα μετασχόντα στις διαδικασίες νομικά πρόσωπα;
9. Με ποια κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη μισθώτρια εταιρία ανάμεσα στους τέσσερις ενδιαφερομένους, που μετείχαν στην διαδικασία των απ' ευθείας διαπραγματεύσεων;
10. Με ποιο σκεπτικό μία σύμβαση μίσθωσης μπορεί να επιτρέπει στον μισθωτή την κατά την κρίση του κατεδάφιση του μισθίου;
11. Με ποιες διαδικασίες και για ποιους λόγους αποφασίσθηκε η κατεδάφιση του συγκεκριμένου κτιρίου;
Β. Καλείται ο αρμόδιος κ. Υπουργός να καταθέσει κάθε έγγραφο που να τεκμηριώνει τις απαντήσεις του στα ανωτέρω ερωτήματα και ιδίως
1. Έγγραφα στοιχεία που να τεκμηριώνουν το ύψος των δαπανών που πραγματοποιεί ο ΟΣΕ ετησίως από το 2005 έως σήμερα για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του.
2. Έγγραφα στοιχεία σχετικά με το κόστος κατασκευής του εν λόγω κτιρίου και τυχόν αποδεικτικά παράδοσής του στον ΟΣΕ.
3. Αντίγραφο της σύμβασης μίσθωσης του εν λόγω κτιρίου.
Δημοσίευση σχολίου