Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

ΟΣΕ: Κατάθεση προσφορών για το Εμπορικό κέντρο στο σταθμό Πειραιά

Μετά τους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης έφτασε η ώρα του Σταθμού ΟΣΕ του Πειραιά. Ο υποτιμημένος σήμερα σταθμός φιλοδοξεί να αποκτήσει λάμψη ανάλογη με αυτή σταθμών της Δυτικής Ευρώπης.
Έτσι χθες η προθεσμία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών των ενδιαφερόμενων σχημάτων για την ανάληψη του έργου που αφορά την κατασκευή του νέου εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, στην τελική φάση του διαγωνισμού που προεπιλέχθηκαν οι κοινοπραξίες: Ελλάκτωρ- Lamda Development, Τεχνική Ολυμπιακή Ρlaza Centers και Ακροπόλ Χαραγκιώνης- Ιντρακάτ- Γαντζούλας.
Πρόκειται για την αξιοποίηση ενός από τα πιο σημαντικά ακίνητα, του οποίου την εκμετάλλευση θα αναλάβει ιδιώτης για περίοδο 30 ετών. Θα καταβάλει επίσης εφάπαξ ποσό 3 εκατ. ευρώ, ενώ η οικονομική προσφορά θα κριθεί από το επιπλέον ποσό του 1 εκατ. ευρώ που θα προσδιορίσουν οι συμμετέχοντες στην προσφορά τους. Στην τελική βαθμολογία, η τεχνική πρόταση των ενδιαφερομένων θα έχει βαρύτητα 30% και η οικονομική 70%. Η συνολική δαπάνη προϋπολογίζεται σε 50εκ.€
Σύμφωνα με τον διαγωνισμό της ΓΑΙΟΣΕ, στον Πειραιά προβλέπεται η ανάπτυξη νέων χώρων πάνω από τον σταθμό του ΟΣΕ, των οποίων η δόμηση θα έχει συνολική επιφάνεια 39.600 τ.μ., ενώ το εκτιμώμενο ύψος των επενδύσεων υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ ενώ θα διαθέτει 6 ορόφους.
Στο ισόγειο θα λειτουργήσει ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του ΟΣΕ στον Πειραιά με προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια, αφού σήμερα εξυπηρετεί μόνο τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, που συνδέει το λιμάνι κυρίως και την πόλη του Πειραιά με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την υπόλοιπη χώρα.
Στα σχέδια των υπευθύνων περιλαμβάνονται χώροι γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής και χώροι στάθμευσης.
Το σχέδιο που έχει δημοσιευτεί πάντως δείχνει ένα κτίριο όχι και τόσο ελκυστικό ενώ μέσα στα σχέδια περιλαμβάνεται και η παρουσία του σημερινού νεοκλασικού κτιρίου. Με τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου επιδιώκεται επίσης και η προσέλκυση επιβατών του έρημου σήμερα Προαστιακού σταθμού Πειραιά που βλέπει επιβάτες μόνο με το κιάλι. Εξάλλου ο μελλοντικό σταθμός της Γραμμής 3 του Μετρό θα κατασκευαστεί απέναντι από το Σταθμό του ΟΣΕ.

10 σχόλια:

alexis32 είπε...

einai kati pou ipostiriza me thermi se palioteri mou topothetisi kai kapoioi me katekrinan ,o ose axiopiontas tin periousia tou tha exei tixi na kanei kati,sindiazontas to terpnon me ta to ofelimou.
as doume sto mellon ti tha ginei.
alexis

DESIRO EMU είπε...

Η εκμετάλλευση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ με άμεση χρήση των κονδυλίων,την επίσπευση των διαδικασιών εκσυγχρονισμού,τον δελεασμό των επιβατικών και εμπορικών μεταφορών μπορεί μακροχρόνια (8 χρόνια και βάλε...)να επιστρέψει σε νεκρό σημείο.Αυτό σε συνδυασμό με περικοπές δρομολογίων και εργατών θα σώσει τον ΟΣΕ από τα νύχια των ιδιωτών.

DESIRO EMU είπε...

Ο σταθμός του προαστιακού θα ήταν συνετό να μετεγκατασταθεί στον σταθμό ΟΣΕ του Πειραιά (Δραπετσώνας)μιάς και η περιοχή που βρίσκεται τώρα εξυπηρετείται ήδη από τον ηλεκτρικό...

Ανώνυμος είπε...

...υπάρχει όμως και η έννοια της ανταπόκρισης! Αν είναι έτσι, ας μην γίνει καν και ο σταθμός Πειραιάς στη γραμμή 3!

Ο σταθμός πρέπει να μείνει εκεί που είναι...

Εκτορας είπε...

Στην παρούσα στιγμή είναι καλύτερο να μείνει ο σταθμός του Πειραιά εκεί που είναι. Με το σταθμό του Μετρό (Γ3) κοντά, το σταθμό του Ηλεκτρικού και το λιμάνι αποτελούν ένα σημαντικό μεταφορικό κόμβο.

Απο την άλλη νιώθω ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει μια γραμμή του μετρό που θα συνδέει Πέραμα, Δραπετσώνα με Πειραιά. Ίσως να είναι μια νέα γραμμή του μετρο, ή η επέκταση της Γ1.

Ανώνυμος είπε...

Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια γραμμή του Προαστιακού που θα συνδέει τον Ρέντη με τη Δραπετσώνα και το Πέραμα και ίσως μέσω μίας γέφυρας τη Σαλαμίνα.

Unknown είπε...

Θεωρώ πως είναι πιο απαραίτητο να επεκταθεί επιτέλους ο προαστιακός όπως πρέπει προς Πειραιά και να μην χρειάζονται 2 αλλαγές τρένου από Άνω Λόσια και πέρα... Για Πέραμα υπάρχουν ήδη άλλα σχέδια (βλ. Τραμ) τα οποία ούτως η άλλως θα αργήσουμε να δούμε, και τα οποία πιστεύω θα διαγράψουν για αρκετά χρόνια απο το χάρτη κάποια πιθανή επέκταση προς Πέραμα με άλλο μέσο (πχ. Μετρό, ΗΣΑΠ ή Προαστιακός)

Θα ήταν ωραία πάντως η μελλοντική επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά να συνέχιζε για τα πυκνοκατοικιμένα Ταμπούρια/Δραπετσώνα/Κερατσίνι, μετά Ιχθυόσκαλα, μετά Πέραμα. Νομίζω θα έκανε όμως ένα μικρό ζικ-ζακ. Και θα χρειαζόταν πολλές άδειες και πολλά χρήματα και πολύ χρόνο :P

Ανώνυμος είπε...

ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ


Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!


Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.

Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.

Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «...χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.

Ο αδελφός Φώλιας

Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.

Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».

Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.

«Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 16.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 8.000 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι' άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ' αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά».

Ανώνυμος είπε...

ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ημ. Δημοσίευσης : 02/09/2009 16:07
2/9/2009
ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ , Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, Βουλευτής, Βουλή, Ερώτηση, Μεταφορές

Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο.



ΕΡΩΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκη


Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουρια γραφεία του Σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο. Και τις σχετικές διαδικασίες ανέλαβε η ΓΑΙΟΣΕ, δηλαδή η θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ που ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του.

Έτσι λοιπόν, η ΓΑΙΟΣΕ, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που θα κατασκεύαζε. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου συνολικού εμβαδού 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (στις 11/9/2006 και στις 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι. Στη συνέχεια έγιναν απευθείας διαπραγματεύσεις με τέσσερις ενδιαφερομένους, οι οποίοι εμφανίστηκαν μετά την κήρυξη των διαγωνισμών ως άγονων, ώσπου υπογράφηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ- Εκμετάλλευση Ακινήτων», η οποία εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

Το μισθωτήριο συμφωνητικό πληροφορούμαστε ότι αναφέρει ξεκάθαρα πως «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή ακόμη και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ. Συνέπεια των μεθοδεύσεων αυτών και των συμφωνηθέντων με την μίσθωση όρων ήταν η κατεδάφιση του κτιρίου.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ανώνυμος είπε...

Κατόπιν των ανωτέρω

Α. Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός

1. Παραδόθηκε, ναι ή όχι, τον Νοέμβριο του 2005 το κτίριο που κατασκευάσθηκε στον χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης με τον ρητό σκοπό της εγκατάστασης σε αυτό των υπηρεσιών του ΟΣΕ;

2. Αν ναι, γιατί δεν εγκαταστάθηκαν σε αυτό οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, όπως είχε προγραμματισθεί εξ αρχής;

3. Ποιο ήταν το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ολοκλήρωσης και παράδοσης του εν λόγω κτιρίου και της μίσθωσής του;

4. Ποιο είναι το χρηματικό ποσό που απώλεσε ο ΟΣΕ κατά το ως άνω διάστημα από την μη χρήση ή εκμετάλλευση του κτιρίου, ιδίως υπό την μορφή ενοικίων για την στέγαση των υπηρεσιών του ή υπό την μορφή διαφυγόντων κερδών;

5. Σε ποιο ύψος ανέρχεται η ετήσια δαπάνη του ΟΣΕ για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του στην Θεσσαλονίκη;

6. Με ποιο σκεπτικό αποφασίσθηκε η μίσθωση του κτιρίου σε ιδιώτες;

7. Για ποιους λόγους κηρύχθηκαν άγονοι οι διαγωνισμοί, που προκηρύχθηκαν για τον σκοπό αυτό;

8. Ποιες εταιρίες ή φυσικά πρόσωπα μετείχαν τόσο στους διαγωνισμούς όσο και στις απ' ευθείας διαπραγματεύσεις; Ειδικότερα πότε συνεστήθησαν και πότε πραγματοποίησαν έναρξη της οικονομικής τους δραστηριότητας τα μετασχόντα στις διαδικασίες νομικά πρόσωπα;

9. Με ποια κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη μισθώτρια εταιρία ανάμεσα στους τέσσερις ενδιαφερομένους, που μετείχαν στην διαδικασία των απ' ευθείας διαπραγματεύσεων;

10. Με ποιο σκεπτικό μία σύμβαση μίσθωσης μπορεί να επιτρέπει στον μισθωτή την κατά την κρίση του κατεδάφιση του μισθίου;

11. Με ποιες διαδικασίες και για ποιους λόγους αποφασίσθηκε η κατεδάφιση του συγκεκριμένου κτιρίου;

Β. Καλείται ο αρμόδιος κ. Υπουργός να καταθέσει κάθε έγγραφο που να τεκμηριώνει τις απαντήσεις του στα ανωτέρω ερωτήματα και ιδίως

1. Έγγραφα στοιχεία που να τεκμηριώνουν το ύψος των δαπανών που πραγματοποιεί ο ΟΣΕ ετησίως από το 2005 έως σήμερα για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του.

2. Έγγραφα στοιχεία σχετικά με το κόστος κατασκευής του εν λόγω κτιρίου και τυχόν αποδεικτικά παράδοσής του στον ΟΣΕ.

3. Αντίγραφο της σύμβασης μίσθωσης του εν λόγω κτιρίου.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα