Η Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι ο αυτοκινητόδρομος που φιλοδοξεί να λύσει το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει επιφέρει ο κορεσμός της εσωτερικής περιφερειακής της πόλης. Να γίνει ο Υπέρ-δρόμος της Θεσσαλονίκης και να δώσει Ευρωπαϊκό αέρα (και κυκλοφοριακές λύσεις).
Η διατομή του αυτοκινητόδρομους είναι εξάιχνη, συνολικού μήκους 38,5χλμ και φυσικά θα είναι κλειστός χωρίς φανάρια. Τα 6,6χλμ του δρόμου θα είναι υπόγεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι οχλήσεις στο περιβάλλον και σε τοπικές κοινωνίες.
Ο δρόμος είναι αντίστοιχος της Αττικής Οδού και τα στοιχεία του είναι: πλάτος 40 μέτρα, 6 λωρίδες κυκλοφορίας ,2 λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).
Τα προβλήματα ξεκινούν στο σημείο που η Μελέτη προβλέπει διέλευση κάτω απο το δάσος του Σειχ Σου, μέσα στη ζώνη προστασίας με σήραγγες μήκους 2,5χλμ και 320μ , κοιλαδογέφυρες 770 μέτρων, cut and cover 570 μέτρων και επιφανειακό οδόστρωμα 3.000 μέτρων.
Στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων προβλέπεται η δημιουργία ενός ανισόπεδου υπερκόμβου με σήραγγες και γέφυρες, συνολικού μήκους τεχνικών 2160 μέτρων ,που θα συνδέει εξωτερική με εσωτερική περιφερειακή οδό.
Εδώ λοιπόν αρχίζουν τα προβλήματα καθώς είναι σίγουρο ότι θα προσφύγουν στο ΣτΕ προκειμένου να αποτρέψουν τη διέλευση του αυτοκινητόδρομου μέσα από το δάσος του Σειχ Σου που (και λογικό είναι) θα καταστρέψει μέρος από το πολύ όμορφο δάσος.
Σήμερα ο σχεδιασμός προχωρά έτσι ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να δημοπρατηθεί κ να ξεκινήσει ο απεγκλωβισμός χιλιάδων οδηγών ιχ και η καλυτέρευση του -κατά πολλούς χειρότερου κυκλοφοριακού και από την Αθήνα- προβλήματος της Θεσσαλονίκης.
Να θυμίσω ότι η επιτροπή για την Προστασία του Σειχ Σου,που μαζί με άλλες κινήσεις πολιτών της Θεσσαλονίκης πέτυχε, με προσωρινή διαταγή του ΣτΕ , την αποτροπή της ασφαλτόστρωσης του δασικού δρόμου Χίλια Δένδρα-Εξοχή από το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης, είναι μία από τις ομάδες πολιτών που τάσσεται ενάντια στην κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής.
Επίσης την διαφωνία τους για την διέλευση του δρόμου από το μέρος τους έχουν εκφράσει οι κάτοικοι το Δήμου Θέρμης και συγκεκριμένα των χωριών Τριάδι και Νέας Ραιδεστού καθώς ο δρόμος θα περνά σε απόσταση μόλις 50μ από τις εστίες τους.
Θα έχουμε να λέμε λοιπόν το επόμενο διάστημα καθώς το σήριαλ μόλις αρχίζει, τα τύμπανα του πολέμου ηχούν και οι αντίπαλες παρατάξεις είναι έτοιμες για όλα..
3 σχόλια:
Εάν εξαιρέσουμε την επιτροπή προστασίας του Σέιχ Σού που αντιδρά συνολικά στην κατασκευή του έργου,οι διαφωνίες των κατοίκων του Τριαδίου και της Θέρμης έγκειται στην πολύ κοντινή διέλευση της οδού μέσα από τους οικισμούς που θα προκαλέσει μεγάλη ηχορύπανση στους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Είναι λοιπόν απαραίτητο αφού οι μελέτες τις οποίες διενεργεί η Εγνατία Οδός δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί,να τροποποιηθούν στα σημεία εκείνα που έχουν σημειωθεί αντιδράσεις αναφορικά με την χάραξη της οδού έστω και εάν αυτό συνεπάγεται επιπλέον κόστος και καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής του έργου,αφού οι μελέτες σύμφωνα με τις προκυρήξεις που δημοσιεύει η Εγνατία Οδός στην ιστιοσελίδα της θα χρειαστούν από 8 έως 12 μήνες για να ολοκλρωθούν,άρα στο τέλος του 2010 αναμένεται να τελειώσει η διαδικάσία αυτή οπότε το 2011 θα αρχίσει να κατασκευάζεται το έργο επομένως ο χρόνος επαρκεί για τις απαραίτητες αλλαγές που χρείαζεται να γίνουν για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις από ενδεχόμενες προσφυγές στο ΣΤΕ.
Εγω θα συνεχίσω να μην καταλαβαίνω το σκοπό να γίνει αυτό το έργο.
Εκτός από κάποια κομμάτια του, όπως το βόρειο και το νότιο τμήμα, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να δημιουργήσουμε άλλο ένα περιφερειακό έξω από το περιφερειακό.
Μήπως τα ΜΣΤ που κατασκευάζονται αρκούν για να αφαιρέσουν από το περιφερειακό αρκετά αυτοκίνητα, ώστε αυτά που μένουν να κυκλοφορούν με καλύτερες συνθήκες?
Δεν αρκει το μετρο.Καθε απογευμα ολο το χρονο εκτος απο τον Ιουλιο και τον Αυγουστο γινεται πανικος στον περιφερειακο.
Ειναι τρελο αυτο που συμβαινει.Ο δρομος αυτος επρεπε ηδη να υπαρχει.Οπως το κομματι της Εγνατιας εφερε βελτιωση στον εσωτερικο παλιο περιφερειακο ετσι κι αυτος ο δρομος θα αποδυμφορησει τα κεντρικοτερα κομματια της πολης.
Οσο για τις αντιδρασεις ειναι υπερβολικες.Θυμαστε και τις αντιδρασεις που ειχαν δημιουργηθει πριν την κατασκευη του παροντος περιφερειακου απο οικολογικες οργανωσεις?Φανταστειτε πως θα ταν η κατασταση αν δεν ειχε φτιαχτει.
Δημοσίευση σχολίου