Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2009

Αύγουστος 2009: Παραδοσεις έργων μέχρι το 2015

Η καθιερωμένη 6μηνιαία ανάρτηση με τη λίστα των έργων για τα επόμενα 5 χρόνια είναι εδώ. Πλέον σε αυτή την ανάρτηση προστίθεται και το έτος 2015 αφού πολλά έργα θα παραδοθούν εκείνη τη χρονιά και είμαστε 4 μήνες πριν το 2010. Αυτή η ανάρτηση είναι η πέμπτη στη σειρά για τις αναμενόμενες παραδόσεις έργων στη χώρα μας. Η ρευστότητα στα έργα υποδομής στη χώρα μας είναι πάντα παρούσα και τα έργα μοιάζουν με ..λάστιχο.
Θα θυμηθούμε φυσικά και τα έργα που παραδόθηκαν μέχρι τώρα στη χρονιά που διανύουμε και είναι αρκετά. Το επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του έτους μας επιφυλάσσουν παραδόσεις έργων σημαντικών.
Από την άλλη βλέπουμε ότι τα έργα ΟΣΕ και Μετρό να μετατίθενται συνεχώς χρονικά. Επίσης νέα έργα έρχονται στη λίστα και προσδιορίζονται για ολοκλήρωση το 2014 και το 2015.
Η λίστα δημοσιεύεται βάσει επίσημων ανακοινώσεων από τους αρμόδιους φορείς και από -όσο γίνεται- πιο έγκυρα δημοσιεύματα. Επίσης "σύμβουλος" σε αυτή τη λίστα είναι και τα αντίστοιχα site από Υπουργεία και των εταιρειών λειτουργίας των έργων.
Στη λίστα περιλαμβάνονται και έργα που δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται προκειμένου μελλοντικά να μπορούμε να δούμε κατά πόσο μπορούν να είναι συγκεκριμένοι στις εκτιμήσεις τους και κατά πόσο τελικά μπορεί να καθυστερήσει ένα δημόσιο έργο.
Τέλος σε όσα δεν μπόρεσα να βρω οτιδήποτε που να παραπέμπει σε σοβαρή πληροφορία είναι τα λεγόμενα "ορφανά" έργα με αδιευκρίνιστες ημερομηνίες παράδοσης. Στην επόμενη λίστα προσδοκώ να προστεθεί και η Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.
Στην λίστα δεν μπαίνουν τα έργα του Τραμ σε α) Κερατσίνι και Πέραμα καθώς αναφέρονται σε χρόνους μετά το 2015, σε β)Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο που είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και σε γ)Καβάλα και Καλαμάτα που δεν γνωρίζουμε αν θα προχωρήσουν σε δημοπρατήσεις. Ελπίζω όμως σε επόμενες λίστες να προστεθούν αν όχι όλες αλλά οι περισσότερες απο αυτές τις πόλεις..

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2009
Φέτος οι παραδόσεις έργων ξεκίνησαν από τον Μάιο. Στις 28 Μαΐου παραδόθηκε η παράκαμψη Αγρινίου της Ιόνιας Οδού. Στις 30 Μαΐου ολοκληρώθηκε η Εγνατία Οδός (εντάξει έχει ελλείψεις..). Στις 20 Ιουνίου παραδόθηκε ο μεγαλύτερος πολιτιστικός χώρος στην Ελλάδα. Το ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ. Στα μέσα Ιουνίου ξεκίνησαν προς το παρόν δοκιμαστικά δρομολόγια για την Νέα γραμμή του Προαστιακού προς τη Χαλκίδα. Τέλος του μήνα (ή Σεπτέμβρη) αναμένονται: ο πολυαναμενόμενος αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι – Χαλκίδα, η Γραμμή 3 της Αττικό Μετρό θα προσθέσει τον Σταθμό Νομισματοκοπείο και θα λειτουργήσει και ένα τμήμα ακόμα του Μαλλιακού (Παράκαμψη Λαμίας). Το Δεκέμβριο η Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Αιγάλεω στο Σταθμό Χαϊδάρι και η επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο έως τη Ανθούπολη με 2 Σταθμούς, ο Σταθμός Χολαργός της Γραμμής 3 του Μετρό και θα εγκαινιαστεί το τμήμα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Τρίπολη- Αθήναιο. Στα τέλη του έτους ο Προαστιακός εγκαινιάζει νέα γραμμή προς Θήβα ενώ νωρίτερα θα είναι έτοιμος ο σταθμός Μεταμόρφωση και θα παραδοθεί ο αριστερός ημιδιάδρομος της διαδρομής ΟΣΕ 3 Γέφυρες-ΣΚΑ.

-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ-ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ
-ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ- ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΗ ΠΡΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ- ΧΑΛΚΙΔΑ-ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ-
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ,2. ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ 1.ΧΑΙΔΑΡΙ
-ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΜΙΑΣ- ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ-
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ 1.ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ (ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ)2.ΧΟΛΑΡΓΟΣ
-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ- ΑΘΗΝΑΙΟ
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΗ ΠΡΟΣ ΘΗΒΑ
-ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΗΜΙΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΟΣΕ 3 ΓΕΦΥΡΕΣ-ΣΚΑ


ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2010
2010. Μέχρι το Καλοκαίρι η Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει μια μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό με 4 Νέους Σταθμούς κ 5,5χλμ γραμμής.
Το τελευταίο τμήμα του Μαλλιακού θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (Στυλίδα-Ράχες). Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Κομοτηνή- Σύνορα. Το καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσει ο Σταθμός Μετρό της Γραμμής 3 Αγία Παρασκευή. Η Πάτρα εντός του έτους θα γιορτάσει τα εγκαίνια 3 μεγάλων έργων της (Διακονιάρης, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου –Παραπείρου). Το ίδιο διάστημα αναμένεται το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Αξονας της Εγνατίας Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας. Τέλος αναμένεται να λειτουργήσει και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο.
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ- ΣΥΝΟΡΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑ – ΡΑΧΕΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ- ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, 2.ΑΛΙΜΟ, 3.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, 4.ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗΣ, ΠΑΡΑΓΛΑΥΚΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ, ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ)(ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)


ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2011
Τη χρονιά του 2011 συνεχίζονται τα έργα κυρίως εκτός Αθηνών. Το καλοκαίρι θα είναι έτοιμη η επέκταση του αεροδιαδρόμου στο Μακεδονία. Τον Δεκέμβριο θα είναι έτοιμο το νέο υπόγειο τμήμα Ν. Φάληρο –Πειραιά του Ηλεκτρικού με το Σταθμό Καμίνια ενώ η πρώτη μεγάλη επέκταση της Αττικό Τραμ θα είναι γεγονός με τη διαδρομή Νέο Φάληρο – Πειραιάς. Τον Οκτώβριο ολοκληρώνεται η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου με τα τμήματα Λεύκτρο –Παραδείσια και Λευκτρο-Σπάρτη. Εντός του καλοκαιριού θα παραδοθεί η επέκταση του Προαστιακού Κιάτο –Ξυλόκαστρο και τον Αύγουστο παραδίδεται το τμήμα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Τρίπολη-Καλαμάτα . Το Φθινόπωρο θα εγκαινιαστεί το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αντίρριο – Παράκαμψη Αγρινίου. Θα παραδοθεί και ο δεξιός ημιδιάδρομος της διαδρομής ΟΣΕ 3 Γέφυρες-ΣΚΑ. Προστίθενται οι σταθμοί του ΗΣΑΠ ΙΛΙΣΟΣ και ΨΑΛΙΔΙ.
-ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑ ΤΣΑΚΩΝΑ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΙΑΤΟ- ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΔΕΞΙΟΣ ΗΜΙΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΟΣΕ 3 ΓΕΦΥΡΕΣ-ΣΚΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΣΤΑΘΜΟΙ ΗΣΑΠ ΙΛΙΣΟΣ ΚΑΙ ΨΑΛΙΔΙ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2012
Το 2012 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται μεγάλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων. Τον Ιούνιο θα παραδοθεί το τμήμα της Ολύμπιας Οδού Κιάτο –Πάτρα –Πύργος. Εντός του 2012 αναμένεται το Τμήμα της Κεντρικής Οδού Εγνατία-Τρίκαλα. Το φθινόπωρο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα ολοκληρωθούν τα έργα στα Τέμπη με διπλές σήραγγες και γέφυρες και θα παραδοθεί η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα με μήκος 11χλμ. Τον Οκτώβριο θα είναι έτοιμος και ο άξονας Άκτιο- Αμβρακία. Επίσης το τέλος του έτους θα παραδοθεί η επέκταση του Τραμ από τον Άγιο Κοσμά στο Σταθμό Αργυρούπολη στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η Υπογειοποίηση και ο σταθμός ΟΣΕ Αθήνας θα είναι έτοιμη στα τέλη του έτους.

-ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ -ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ- (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΆΓΙΟ ΚΟΣΜΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΕΓΝΑΤΙΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΘΗΝΑΣ (;)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2013
Μια χρονιά που ανήκει κυρίως στην περιφέρεια. Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Τον Οκτώβριο μήνα παραδίδεται, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Οδού (Λαμία – Εγνατία). Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη : το Μετρό με 13 Σταθμούς. Επίσης ολοκληρώνεται και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο –Ροδοδάφνη και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Σιάτιστα- Κρυσταλοπηγή.

-ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ : ΓΡΑΜΜΗ 1 ΜΕ 13 ΣΤΑΘΜΟΥΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ- ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΊΣΗΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΔΕΚ. 2012)
-ΟΣΕ Ν.Δ.Σ.Γ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ (ΛΑΜΙΑ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ) (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΟΠΗΓΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2014
Συνεχίζονται οι παραδόσεις τμημάτων των Αυτοκινητοδρόμων. Μέσα στο Καλοκαίρι αναμένεται και η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού. Εντός του έτους αναμένεται η πλήρης κυκλοφορία της Ολύμπιας Οδού. Στα τέλη του έτους θα είναι έτοιμο το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα. Το Τραμ επεκτείνεται ακόμα περισσότερο σε Χατζηκυριάκειο και Φρεατύδα και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Αρδάνιο- Ορμένιο- Σύνορα. Επίσης ο Προαστιακός θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Σταθμό Κορωπί έως το Λαύριο.
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΑΓΡΙΝΙΟ-ΑΡΤΑ-ΓΙΑΝΝΕΝΑ).
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ.(ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
-ΝΕΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)
-ΤΡΑΜ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΕ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ ΚΑΙ ΦΡΕΑΤΥΔΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ-ΣΥΝΟΡΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 4 ΣΤΑΘΜΟΥΣ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2015
Αυτή τη χρονιά έχουν την τιμητική τους τα έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς. Στα τέλη του έτους αναμένεται να δοθεί στο κοινό η πρώτη μεγάλη επέκταση εδώ και 50 χρόνια του Ηλεκτρικού από το ΚΑΤ στην Εθνική Οδό με 5 υπόγειους Σταθμούς. Επίσης ο Πειραιάς και οι συνοικίες του αποκτούν επιτέλους σταθμούς Μετρό –6 το σύνολο-. Η πρώτη επέκταση στην ιστορία του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός! Από Πατρικίου- Μίκρα με 5 σταθμούς. Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής παίρνουν μπρος αφού είναι έτοιμοι. Η Ανάπλαση Δέλτα (Λυρική, Εθν. Πινακοθήκη, Αγορά, Πάρκο) είναι έτοιμη, ενώ ολοκληρώνεται και η Ηλεκτροκίνηση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθώς και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή και Ροδοδάφνη-Πάτρα με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Ξάνθη- Σύνορα.
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΗΣΑΠ ΑΠΟ ΚΑΤ-Ε.Ο ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΗΦΙΣΙΑ, ΑΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, ΕΚΑΛΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ. (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ. 1.ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, 2.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, 3. ΝΙΚΑΙΑ, 4.ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, 5.ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 6.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΟΡΕΑ- ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ (ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)
-ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ (ΛΥΡΙΚΗ, ΕΘΝ. ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΠΑΡΚΟ) (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΞΑΝΘΗ- ΣΥΝΟΡΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
Με την επιφύλαξη των χρονοδιαγραμμάτων...

ΕΡΓΑ ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ, ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ, ΟΡΦΑΝΑ
-ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΘ -ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ-
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΥΠΟ ΑΚΥΡΩΣΗ-
-ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ- ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ-
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΒΟΑΚ-ΑΓΝΩΣΤΟ-

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μία που γίνεται αναφορά στο Μουσείο Ακρόπολης, ας προσθέσουμε και την ολοκλήρωση και τα εγκαίνια του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Πάτρας, που έγινε τον Ιούλιο του 2009.

Ανώνυμος είπε...

Όσον αφορά το κάθετο της Εγνατίας Οδού Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηή, τα τμήματα που απομένουν είναι το τμήμα Αλιάκμoνας>Κωσταράζι (υπό κατασκευή-Παράδοση 15 Νοεμβρίου 2009) και Κορομηλιά>Ιεροπηγή 'Αυτοκινητόδορμος'>Κρυσταλλοπηγή 'δίιχνη διατομή'(Υπό Δημοπράτηση(;))
http://www.egnatia.eu/page/default.asp?la=1&id=251
http://www.radioargos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1122&Itemid=2

Ανώνυμος είπε...

Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι...

kostis1993 είπε...

Καταπληκτικό blog. Είναι άξιο απορίας πώς μπορέσατε να τα συγκεντρώσετε όλα αυτά! Τελικά στην Ελλάδα γίνονται πολλοί σχεδιασμοί και έργα (αργά, με προβλήματα και γκρίνια, θα συμφωνήσω) που ποτέ δεν βγαίνουν στη δημοσιότητα. Ας ελπίσουμε ότι μεσώ αυτών των απαραίτητων για μία χώρα που θέλει να συμβαδίζει με την εποχή της, εργασιών, η Ελλαδίτσα μας θα βρει το δρόμο της!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα