Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Αττικό Αλσος: Ανοιξε τις πύλες του και σας περιμένει ανανεωμένο!

Επιτέλους και ένα πράσινο νέο για την γκρίζα πρωτεύουσα. Το εγκαταλειμμένο Αττικό Άλσος μέσω της Υπερνομαρχίας Αθηνών- Πειραιώς αναγεννήθηκε και πλέον μπορεί η οικογένεια, ο νέος, το ζευγάρι, ο αθλητής, η παρέα να περάσει ευχάριστα σε ένα πράσινο περιβάλλον τις ελεύθερες ώρες του.
Την ανάπλαση του Αττικού Άλσους εγκαινίασε η Υπερνομάρχης Αθηνών-Πειραιώς κα Ντίνα Μπέη εγκαινίασε την ανάπλαση του Αττικού Άλσους, παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων, της αυτοδιοίκησης και πλήθος κόσμου.
Εκατοντάδες νέα δένδρα και ακόμη περισσότερα θαμνώδη φυτά, νέα μονοπάτια και διαδρομές τζόκινγκ, φιλόξενα στέκια με πράσινο και υπέροχη θέα, υπερσύγχρονες και ασφαλείς παιδικές χαρές και αναβαθμισμένες αθλητικές εγκαταστάσεις είναι μερικά μόνο από όσα συναντά πλέον ο επισκέπτης στο Αττικό Άλσος μετά την ολοκλήρωση της ανάπλασης που ανέλαβε η Υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς.
«H σημερινή μέρα είναι κορυφαία για την Υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς καθώς παραδίδουμε στους πολίτες ένα Αττικό Άλσος μεταμορφωμένο και πλήρως αναβαθμισμένο, καταπράσινο, φιλόξενο και λειτουργικό» τόνισε η κα Μπέη στην τελετή εγκαινίων του έργου ανάπλασης, επισημαίνοντας ότι φιλοδοξία της Υπερνομαρχίας ήταν ο πράσινος αυτός χώρος, που δίνει οξυγόνο σε όλο το Λεκανοπέδιο, «να αποτελέσει τη νέα πράσινη στάση ζωής, το νέο καταφύγιο των κατοίκων που θα αναζητήσουν δροσιά, πράσινο, όμορφη θέα, αναψυχή αλλά ταυτόχρονα ψυχαγωγία και αθλητισμό».
Ιδιαίτερη μνεία έκανε η Υπερνομάρχης για το αθλητικό πάρκο πολλαπλών δραστηριοτήτων που παραδίδεται στο πλαίσιο της ανάπλασης και το οποίο αποτελείται από πλήρως ανακαινισμένα γήπεδα τένις, μπάσκετ, βόλεϊ και ποδοσφαίρου 5Χ5. Ένα αθλητικό πάρκο όπου με τη σημαντική βοήθεια της Γ.Γ. Αθλητισμού θα προσφέρεται δωρεάν άθληση και παροχή υπηρεσιών εκμάθησης αθλημάτων στους πολίτες.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ
Το Αττικό Άλσος βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα συστήματος λόφων με το όνομα «Τουρκοβούνια» (πριν την Τουρκοκρατία οι λόφοι ονομάζονταν Λυκοβούνια).
• Το Άλσος καθαρίζεται καθημερινά, κλαδεύεται και αποψιλώνεται
• Φυλάσσεται περιμετρικά
• Επισκευάσθηκαν οι αθλητικές εγκαταστάσεις και τοποθετήθηκε μια παιδική χαρά
• Απομακρύνθηκαν τόνοι από μπάζα και σκουπίδια
• Αποκαταστάθηκε μέρος του φωτισμού
• Ανατέθηκε και παραλήφθηκε από το ΙΓΜΕ Γεωτεχνική Μελέτη Ευσταθείας των πρανών
• Λειτούργησε το ξεχασμένο υπαίθριο Θέατρο με μεγάλη επιτυχία.
Η ανάπλαση του Αττικού Άλσους έγινε μέσω του Γ ΚΠΣ με κόστος 8.925.000€. Το Αττικό Άλσος είναι ένας από τους μεγαλύτερους ελεύθερους χώρους πρασίνου στο κέντρο του Λεκανοπεδίου Αττικής και το υψηλότερο σημείο της Αθήνας, με συνολική έκταση 650 στρεμμάτων και μέγιστο υψόμετρο 338 μέτρων.
• Η περιοχή Α’, έκτασης 120 στρεμμάτων περιλαμβάνει επεμβάσεις όπως φυτεύσεις, σημεία θέας, γήπεδα, μονοπάτια, παιδική χαρά, κλπ. Η είσοδος είναι από την οδό Ελληνικού.
• Η περιοχή Β, έκτασης 60 στρεμμάτων, αφορά επεμβάσεις όπως η αναμόρφωση του θεάτρου, πλατώματα, σκίαστρα, παιδική χαρά, χώρο στάθμευσης χωρητικότητας περίπου 100 θέσεων, γήπεδα, κλπ. Η είσοδος είναι από την οδό Καρπενησιώτη.
Οι βασικές αρχές τις Αρχιτεκτονικής Μελέτης είναι οι παρακάτω:
• Η λειτουργική και οπτική σύνδεση των παρεμβάσεων με τον ιστό τις πόλης.
• Η εφαρμογή βιοκλιματικής αντίληψης σύμφωνα με τη φιλοσοφία του οικολογικού σχεδιασμού.
• Η εύκολη προσπέλασή του από τις ομάδες επισκεπτών (παιδιά, άτομα με ειδικές ανάγκες, ηλικιωμένοι, κλπ)
• Η εσωτερική του οργάνωση με ορθολογική και λειτουργική διάταξη χώρων και η ανάπτυξη δικτύου κυκλοφορίας
• Η ανάπτυξη του φυτικού πλούτου
• Ο εξοπλισμός με σύγχρονες εγκαταστάσεις υποδομής
Επίσης φυτεύτηκαν 1.165 δέντρα και 1.277 ποώδη και θαμνώδη φυτά. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν τις παρακάτω δράσεις:
1. Βοτανικός Περίπατος
2. Θάμνοι της Αττικής
3. Μετεωρολογικός Σταθμός
4. Δημιουργικός χώρος για δημιουργία Φυτολογίου του Αττικού Άλσους από
μαθητές
5. Αθλητικές Εγκαταστάσεις (οι αθλητικές εγκαταστάσεις αναβαθμίστηκαν και εμπλουτίστηκαν με νέα σύγχρονα γήπεδα. Συνολικά, στις περιοχές Α και Β, το Αττικό Άλσος διαθέτει 2 γήπεδα 5x5, 4 γήπεδα τένις, 2 γήπεδα μπάσκετ και 2 γήπεδα βόλεϊ).
6. Διαμόρφωση διαδρομής Jogging, 7. Δίκτυο Μονοπατιών, 8. Διαμόρφωση Παιχνιδότοπων,
9. Ανάδειξη Σημείων Θέας, 10. Στέγαστρα & Πλατώματα για πραγματοποίηση εκδηλώσεων,
11. Υπαίθριο Αμφιθέατρο - Εκσυγχρονισμός και ανακαίνιση των χώρων για ένα
λειτουργικό θέατρο σύγχρονων απαιτήσεων,12. Αποκατάσταση και εγκατάσταση αρδευτικού δικτύου, 13. Έργα πυροπροστασίας και αποκατάστασης, βελτίωσης και εγκατάστασης
δικτύου πυρόσβεσης, 14. Διευθέτηση χώρων στάθμευσης, 15. Πρόσβαση Α.Μ.Ε.Α.
Τέτοιες παρεμβάσεις μας δίνουν κουράγιο ότι η υδροκέφαλη Αθήνα μπορεί να αναδείξει τις ομορφιές της και να δώσει στους κατοίκους της ανάσες πρασίνου και χαλάρωσης στο κέντρο ακριβώς της πόλης. Φυσικά κρίσιμο για την επιτυχία και την συμμετοχή του κόσμου είναι η συντήρηση και η επαρκής φύλαξη του πάρκου για να το χαίρονται οι πολίτες για πολλά χρόνια.
Πολλά μπράβο και περιμένουμε και άλλα τέτοια.

9 σχόλια:

Αντιπαρακμιακος είπε...

1)Τα δεντρα και το πρασινο που φυτευτηκαν ειναι ελαχιστα... Το Αττικο Αλσος χωραει ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

2)Φτανουν οι δημοτικες εκλογες και ο μακραν αθλιοτερος δημαρχος της Αθηνας προσπαθει να μετριασει την οργη των Αθηναιων για την κατασταση ολων των συνοικιων της Αθηνας με παρκα που σε 1 εβδομαδα απο σημερα θα αποτελουν ιδανικο στεκι ναρκωτικων, πορνειας, εγκληματικοτητας και δημοσιο ουρητηριο, οπως και ολα τα παρκα/πλατειες/πεζοδρομια στο ιστορικο κατα τα αλλα κεντρο της Αθηνας...

Η μονη λυση για τα παρκα εντος του γκετοποιημενου δημου Αθηναιων, ειναι η προσβαση στο παρκο να ειναι ελεγχομενη, οπως και ο Κηπος του Προεδρικου Μεγαρου, δηλαδη με ταυτοτητα ή διαβατηριο, ενω στο παρκο να ειναι φυτεμενες και δεκαδες καμερες ασφαλειας...

Καταντια...ΑΠΛΑ ΝΤΡΟΠΗ!

Γεώργιος είπε...

Κοιτα Αντιπαρακμιακε, μη διαμαρτυρεσαι τόσο γιατι πριν απο αυτες τις παρεμβασεις το παρκο ηταν μια κανονικη χωματερη. Δαπανήθηκαν πάρα πολλα χρήματα όπως ειδες σε μια δύσκολη κατα τα άλλα περίοδο. Και ασε σε παρακαλω τα δημαρχιακα και πολιτικα και εκλογικά. Δες το και σχολιασε το εδω σαν εργο και απο κει και περα η ψηφος ειναι δική σου.

Ανώνυμος είπε...

η αισιοδοξία προσωποποιημένη αυτος ο (αντι)παρακμιακός. τέτοιους πολίτες θέλει η χώρα και θα πάει μπροστά...

kostis1993 είπε...

Πες τα κύριε ανώνυμε, πες τα! Πώς να πάει η χώρα μπροστά όταν οι μισοί πολίτες μοιρολατρούν και γκρινιάζουν, ενώ οι άλλοι μισοί τους κατηγορύν παρόλο που στην πραγματικότητα φέρονται το ίδιο. ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

Αντιπαρακμιακος είπε...

Ασφαλως αναγνωριζω πως προκειται για ενα καταπληκτικο εργο, το οποιο,ομως, θα μπορουσε να γινει ακομη πιο εκπληκτικο...

Τωρα, το να προεξοφλω τη μοιρα του ειναι κατι το θεμιτο και αναμενομενο...Απλα περιμενετε αν θα γινουν αυτα που λεω...Ο χρονος θα δειξει (και θα με δικαιωσει)...

Τελος, η υπερβολικη αισιοδοξια ειναι κακος συμβουλος, γιατι "υπνωτιζει" τους ανθρωπους ωστε να ΜΗΝ βλεπουν τα χαλια γυρω τους...

Μετρόφιλος είπε...

Δυστυχώς οι Έλληνες δεν εκτιμάμε το πράσινο. Όσα πάρκα υπάρχουν είτε είναι άδεια είτε καταλαμβάνονται από παρακμιακά άτομα. Ακόμα και ο Εθνικός Κήπος δεν τραβάει το ενδιαφέρον των Αθηναίων όσο θα περίμενε κανείς. Όταν υπήρχε η αφετηρία των λεωφορείων στο Ζάππειο πέρναγε αρκετός κόσμος. Μετά την κατάργησή της ο κήπος του Ζαππείου ερήμωσε!
Να μη μιλήσω για το πάρκο Τρίτση που έχει γίνει χάλια.
Να δούμε πόσο καιρό θα διατηρηθεί το Αττικό Άλσος. Ένα άλλο μειονέκτημά του είναι η δύσκολη πρόσβαση, αφού η δημόσια συγκοινωνία δεν το καλύπτει.

Ανώνυμος είπε...

Στο μόνο που συμφωνώ με τον αντιπαρακμιακό είναι για τη δημαρχάρα μας.
Απλά φίλε μου το άλσος δεν το έκανε ο δήμος Αθηναίων, αλλά η υπερνομαρχία...

Τίποτα δεν είναι τυχαίο...

Ανώνυμος είπε...

Λίγο δύσκολο να γεμίσει "παρακμιακούς ανθρώπους" το Αττικό άλσος. Ποιός θα ανέβει όλη αυτή την ανηφόρα για να πάρει τη δόση του και δεν θα προτιμούσε την φλατ Ομόνοια;

Θ.Μ

φώτης είπε...

Θα ήθελα να αφήσω ένα σχόλιο για το πάρκο Αντώνης Τρίτης στο Ίλιον που είναι εκπληκτικό και λίγοι το ξέρουν. Βέβαια κι αυτό είναι λίγο παρατημένο αλλά είναι από τα καλύτερα πάρκα που έχουμε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα