Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

ΟΣΕ: Απάντηση για τα έργα στην Γραμμή Κιάτο- Πάτρα από το Υποδομών

κείμενο από το ypodomes.com
Τα νέα για το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα δεν είναι και τα καλύτερα. Αυτό προκύπτει από την απάντηση σε ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κου Μπεκίρη που έδωσε το Υπουργείο Υποδομών. Το ερώτημα ήταν η έλευση της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων και η ηλεκτροκίνηση μέχρι την πόλη της Πάτρας.

Το συμπέρασμα τουλάχιστον από την απάντηση όπως δημοσιεύτηκε είναι ότι η Πάτρα δεν πρόκειται να δει το ηλεκτρικό τρένο ούτε μέχρι το 2015. Αντίθετα το τμήμα από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι το Ρίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είναι από τα μεγάλα έργα της περιόδου μέχρι το 2015 με προυπολογισμό 484.000.000 ευρώ. Συνολικά μέχρι το 2012(;) θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κιάτο- Αίγιο (Ροδοδάφνη) και μέχρι το 2015 και το τμήμα μέχρι το Ρίο και με την ηλεκτροκίνηση.

Παρακάτω είναι η απάντηση του Υπουργείου όπως δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα του βουλευτή:

«Για το τμήμα Κιάτο - Πάτρα:
Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους Κιάτου - Πάτρας, κατ' επέκταση της πρόσφατα παραδοθείσας στην κυκλοφορία νέας διπλής γραμμής Κορίνθου - Κιάτου.

1.Τμήμα Κιάτο - Αίγιο: Η υλοποίηση του χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 480.000.000 ευρώ και βρίσκεται σε φάση κατασκευής των έργων υποδομής. Η χρονική διάρκεια της απόφασης χρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής λήγει τον Δεκέμβριο 2010. Ωστόσο, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρονικής παράτασης της Απόφασης μέχρι το 2012. Τα έργα ηλεκτροκίνησης του ως άνω τμήματος θα χρηματοδοτηθούν και θα ολοκληρωθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

2. Τμήμα Αίγιο - Πάτρα: Η κατασκευή της ΣΓΎΤ στο πρώτο υποτμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (28 χλμ) έχει ενταχθεί για συγχρηματοδότηση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013 με συνολικό προϋπολογισμό 484.000.000 ευρώ. Το έργο αφορά στην πλήρη κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους σε μήκος 28 χλμ (εργασίες υποδομής, επιδομής, Σιδηροδρομικών Σταθμών, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, φωνητικής επικοινωνίας και ηλεκτροκίνησης), καθώς και σε εργασίες για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2015.

Για το υπολειπόμενο τμήμα Ρίου - Πάτρας (13 χλμ), η ΕΔΑ Μεταφορών δεν έχει λάβει πρόταση από τον αρμόδιο φορέα για αξιολόγηση. Άλλωστε, οι μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Σε κάθε περίπτωση για το τμήμα αυτό θα πρέπει να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την κατασκευή.

Σε άλλη είδηση της ιστοσελίδας μας υπάρχει η πληροφόρηση ότι τα έργα εκσυγχρονισμού του Σιδηρόδρομου θα γίνουν αλλά χωρίς την υπογειοποίηση. Το θέμα που είναι αρκετά σημαντικό και για όλο το δίκτυο αλλά και για τους κατοίκους της Πάτρας θα έχει ως φαίνεται εξελίξεις το επόμενο διάστημα. Το ypodomes.com θα είναι παρών και θα σας μεταφέρει τις εξελίξεις που αναμένονται σημαντικές το επόμενο διάστημα.

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Ποιο είναι το συμπέρασμα αγαπητοί αναγνώστες; Ότι οι πολιτικάντηδες που διοίκησαν την δύσμοιρη τούτη χώρα τουλάχιστον τις τρεις προηγούμενες δεκαετίες μας δούλευαν ψιλό γαζί. Οι προσωπικές τους οικονομίες εκτοξεύτηκαν στα ουράνια, ενώ σε περίοδο ειρήνης και με πακτωλούς δισεκατομμυρίων από την Ε.Ε. κατάφεραν το ακατόρθωτο: να βουλιάξουν την χώρα στην αθλιότητα, να την κατάχρεοκοπήσουν και να την ταπεινώσουν όπως δεν ταπεινώθηκε ούτε στον πόλεμο του 1897 (στο κάτω - κάτω πόλεμος ήταν και όχι γαλήνια περίοδος ειρήνης με τεράστιες εισροές κεφαλαίων!!!). Αλήθεια που είναι η "ισχυρή Ελλάδα" που ευαγγελίζονταν μια σειρά "καταλληλότεροι" σωτήρες - μεγαλοηγέτες της; Που είναι ο δήθεν "ισχυρός της λόγος", ο δήθεν "ισότιμος εταίρος", η "ισχυρή φωνή της Ε.Ε." και άλλες τόσες παπ...ιές που μας βομβάρδιζαν από τα συνένοχα Μ.Μ.Ε. τους; Που είναι οι φανταστικές και παραμυθένιες εξαγγελίες τους για την σιδηροδρομική ΠΑΘΕ (ούτε την οδική δεν έχουν ολοκληρώσει), για την ηλεκτροκίνηση κ.λ.π. χονδροειδέστατα ψεύδη που με πιθήκιο θράσος εκστόμιζαν με κάθε ευκαιρία; Που είναι η δήθεν "εξίσωση των μισθών και ημερομισθίων" με τον μέσο όρο αυτών της Ε.Ε. σε ορίζοντα τριετίας ή πενταετίας; Ψέμα, ψέμα, ψέμα και πάλι ψέμα. Και τώρα από όσα με ντροπή και με σκυμμένο κεφάλι ψελλίζουν μέσα από τα δόντια τους, ότι δηλαδή τα έργα θα τιναχθούν στον αέρα και τίποτα τελικά δεν θα ολοκληρωθεί πάλι ψέματα είναι... Δεν δυνάστε κύριοι να φτιάξετε έργα; Δεν φτάνουν τα χρήματα; Επαναλειτουργείστε την μετρική του Λαυρίου, βελτιώστε την χάραξή της για επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων από την δεκαετία του '50 και βάλτε της τηλεδιοίκηση λόγω του αυξημένου φόρτου. Κάνετε και έναν κλάδο Κορωπί - Αεροδρόμιο. Ούτε διπλές γραμμές, ούτε διαπλατύνσεις ούτε φαραωνικά έργα του δήθεν Rroastiakos. Αν ισομοίραζαν τα κονδύλια μεταξύ αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων δίχως διαπλατύνσεις, διπλασιασμούς γραμμής κ.λ.π. παρά μόνο με κατασκευή παραλλαγών, σηράγγων κοιλαδογεφυρών κ.λ.π. η Ελλάδα και ειδικά η Πελοπόννησος θα είχε έναν ταχύτατο μετρικό σιδηρόδρομο και όλες οι μεγάλες πόλεις της χώρας μας θα ήταν δυνατόν να συνδέονται σιδηροδρομικώς. Τώρα το μόνο που πετύχαμε είναι να κλείσουμε όλο το δίκτυο, αλλά και αυτό που βελτιώσαμε να το αφήσουμε τελικώς ανολοκλήρωτο και ατελές, καθιστώντας το τελικά άχρηστο (παράβλεπε σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας - Κοζάνης - Βέροιας που έμεινε ως μια σύνδεση φάντασμα...) Οι υπαίτιοι, αγαπητοί αναγνώστες αυτής της κατάστασης δε θα πληρώσουν ποτέ; Στο κάτω κάτω ο μ...κας ο ελληνικός λαός που τους βγάζει ηληθιωδώς τόσα και τόσα χρόνια την πληρώνει συνεχώς. Αυτοί ποτέ;

πικος απίκος είπε...

Θα συμπληρώσω το σχόλιο του αναγνώστη προηγουμένως. Φτιάχνουμε έργα με υπερβολές. Εθνική οδός Κορίνθου - Τριπόλεως: δώσαμε λεφτά για να αντικαταστήσουμε 2 (θεωρητικά) επικίνδυνες στροφές με 2 διπλές σήραγγες!!!! Την στιγμή που λείπουν δρόμοι από όλη την Ελλάδα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα