Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη: Κατασκευή 50 χλμ υπερσύγχρονου δρόμου

κείμενο από το ypodomes.com
Η επόμενη χρονιά θα είναι η χρονιά των «παραχωρήσεων». Κατασκευές , αεροδρόμια, λιμάνια και άλλα θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι και αν δημιουργηθούν επενδύσεις. Τα μεγάλα έργα που θα γίνουν με παραχώρηση είναι πέντε. Μέσα στο 2011 ένα από τα έργα που πρόκειται να μας απασχολήσει είναι ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη.

Μπορεί να μην ακούγεται σαν ένα τεράστιο έργο στην πραγματικότητα όμως είναι. Το συνολικό του μήκος φτάνει περίπου τα 50χλμ δημιουργώντας τις αρχικές προϋποθέσεις για μεγάλο κατασκευαστικό ενδιαφέρον. Το βασικότερο πλεονέκτημα όμως αυτού του νέου οδικού άξονα είναι πως παρακάμπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αττική και όχι μόνο αυτό.

Αυτός που θα θελήσει να χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο για να μετακινηθεί από την Υλίκη στην Ελευσίνα θα γλυτώσει περίπου 80χλμ δρόμου και τουλάχιστον 3 σταθμούς διοδίων. Το κόστος μετακίνησης για τα 50χλμ θα είναι σαφώς λιγότερα από αυτά που χρειάζεται σήμερα να δαπανήσει κάποιος συν το γεγονός ότι ο χρόνος οδήγησης θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 40 λεπτά!

Ήδη από το καλοκαίρι έχει γνωστοποιήσει τις προθέσεις της κυβέρνησης ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση θα προκαλέσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων τεχνικών εταιρειών καθώς πρόκειται για ένα δρόμο με συνεχή και πυκνή ροή λόγω της στρατηγικής θέσης που έχει.

Η χάραξη του αυτοκινητόδρομου δεν θα ακολουθεί την παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας- Θήβας αλλά θα είναι νέα με 3 λωρίδες ανά κυκλοφορία και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Θα ξεκινάει από την Αττική Οδό στο ύψος της Ελευσίνας και θα καταλήγει στον ΠΑΘΕ στο ύψος της Υλίκης παρακάμπτοντας έτσι την Αττική. Το έργο αυτό συζητιέται περισσότερο από 10 χρόνια.

Τα υπόλοιπα έργα που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών να τα προωθήσει με τη μέθοδο της παραχώρησης είναι η υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας και φυσικά το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου που μετρά λίγες βδομάδες πλέον για την δημοπράτηση του.

5 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Το έργο αυτό θα πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να συνοδεύεται από διπλή σιδ/κη γραμμή που θα συνδέει το ΣΚΑ με την Θήβα μέσω Βιλίων Αττικής, η οποία θα συντομεύσει την απόσταση Θεσσαλονίκης Αθηνών τουλάχιστον κατά 30 - 35 min. Επίσης θα απελευθερωθεί και ο Σιδ/κος άξονας Αθηνών - Οινόης - Θηβών για χρήση μόνο προαστιακών συρμών. Η ευκαιρία είναι μοναδική και ανεπανάληπτη. Οφείλουμε να σχεδιάζουμε ολοκληρωμένα έργα υποδομών - μεταφορών και όχι να χτυπάμε το κεφάλι μας (όπως λ.χ. στην μη κατασκευή σιδ/κης υποδομής στην γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου). "Δει προνοείν και ου μετανοείν..."

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι μόνο έτσι θα μπορεί να κατέβει ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες ή και λιγότερο.

Οι γραμμές βόρεια της Πάρνηθας είναι κάπως χάλια, έχουν στροφές, δεν κάνουν για άνετο ταξίδι.

Ανώνυμος είπε...

Είναι τελείως διαφορετική μια οδική από μία σιδηροδρομική χάραξη. Όσοι έχουν πάει ποτέ από τον τωρινό δρόμο Ελευσίνας-Θήβας γνωρίζουν ότι οι υψομετρικές διακυμάνσεις είναι σημαντικές. Η σιδηροδρομική χάραξη ΣΚΑ-Θήβα που έχει προταθεί παλαιότερα περιέχει σήραγγες μεγάλου μήκους, μεγαλύτερες από του Καλλίδρομου, καθώς μόνο έτσι είναι δυνατή η χααξη γραμμής υψηλής ταχύτητας σε αυτό τον άξονα. Συνεπώς το κόστος είναι εξωφρενικό για τα τωρινά οικονομικά δεδομένα της χώρας, μόνο αν ενδιαφερθεί κάποιος ιδιώτης (που δεν το πολυβλέπω) θα προχωρήσει κάτι τετοιο...

Βέβαια τα όνειρα είναι τζάμπα :-)

τρενομανής είπε...

Προς ανώνυμο 12 Δεκεμβρίου 2010 7:12 μ.μ.: Πολύ ωραία τα γράφεις. Γι' αυτό σήραγγες και χρήματα μόνο στους αυτοκινητοδρόμους. Να κινήσουμε περισσότερα ΙΧ, να εισπράξουμε φόρους από βενζίνη, διόδια, ασφάλιστρα, συντήρηση κ.λ.π. να γίνεται τζίρος δηλαδή. Με τον σιδηρόδρομο τι να κερδίσει κανείς; Γι΄ αυτό οι Ιταλοελβετοί έκαναν 54 χλμ. σήραγγα. Είναι "κουτόφραγκοι" Μόνο εμείς έχουμε "οικονομικό μυαλό". Και κάτι τελευταίο: εκτός από τα όνειρα τζάμπα επίσης είναι οι ρεμούλες πάσης φύσης των πολιτικών μας, οι λάθος επιλογές, οι κακοί σχεδιασμοί, οι υπεράριθμες προσλήψεις, οι ελλειματικοί προϋπολογισμοί των ΔΕΚΟ, η προμήθεια άστοχου υλικού και ένα σωρό άλλα για τα οποία οι πολιτικοί μας ταγοί δεν απέδοσαν ευθύνες ποτέ στο χαμένο εισόδημα (και αξιοπρέπεια) του Ελληνικού Λαού. Δυστυχώς...

πικος απίκος είπε...

Εφόσον το έργο δεν μπορεί να γίνει σε ένα εργοτάξιο, τότε δεν έχει νόημα.. Πράγματι, καλύτερα να γίνει μόνο το σιδηροδρομικό έργο και να έχουμε μια υπεργρήγορη σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3 ώρες... Έτσι θα απεξαρτηθούμε από τις αεροπορικές μεταφορές

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα