κείμενο από το ypodomes.com
Η επόμενη χρονιά θα είναι η χρονιά των «παραχωρήσεων». Κατασκευές , αεροδρόμια, λιμάνια και άλλα θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι και αν δημιουργηθούν επενδύσεις. Τα μεγάλα έργα που θα γίνουν με παραχώρηση είναι πέντε. Μέσα στο 2011 ένα από τα έργα που πρόκειται να μας απασχολήσει είναι ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη.
Μπορεί να μην ακούγεται σαν ένα τεράστιο έργο στην πραγματικότητα όμως είναι. Το συνολικό του μήκος φτάνει περίπου τα 50χλμ δημιουργώντας τις αρχικές προϋποθέσεις για μεγάλο κατασκευαστικό ενδιαφέρον. Το βασικότερο πλεονέκτημα όμως αυτού του νέου οδικού άξονα είναι πως παρακάμπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αττική και όχι μόνο αυτό.
Αυτός που θα θελήσει να χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο για να μετακινηθεί από την Υλίκη στην Ελευσίνα θα γλυτώσει περίπου 80χλμ δρόμου και τουλάχιστον 3 σταθμούς διοδίων. Το κόστος μετακίνησης για τα 50χλμ θα είναι σαφώς λιγότερα από αυτά που χρειάζεται σήμερα να δαπανήσει κάποιος συν το γεγονός ότι ο χρόνος οδήγησης θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 40 λεπτά!
Ήδη από το καλοκαίρι έχει γνωστοποιήσει τις προθέσεις της κυβέρνησης ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση θα προκαλέσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων τεχνικών εταιρειών καθώς πρόκειται για ένα δρόμο με συνεχή και πυκνή ροή λόγω της στρατηγικής θέσης που έχει.
Η χάραξη του αυτοκινητόδρομου δεν θα ακολουθεί την παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας- Θήβας αλλά θα είναι νέα με 3 λωρίδες ανά κυκλοφορία και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Θα ξεκινάει από την Αττική Οδό στο ύψος της Ελευσίνας και θα καταλήγει στον ΠΑΘΕ στο ύψος της Υλίκης παρακάμπτοντας έτσι την Αττική. Το έργο αυτό συζητιέται περισσότερο από 10 χρόνια.
Τα υπόλοιπα έργα που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών να τα προωθήσει με τη μέθοδο της παραχώρησης είναι η υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας και φυσικά το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου που μετρά λίγες βδομάδες πλέον για την δημοπράτηση του.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Το έργο αυτό θα πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να συνοδεύεται από διπλή σιδ/κη γραμμή που θα συνδέει το ΣΚΑ με την Θήβα μέσω Βιλίων Αττικής, η οποία θα συντομεύσει την απόσταση Θεσσαλονίκης Αθηνών τουλάχιστον κατά 30 - 35 min. Επίσης θα απελευθερωθεί και ο Σιδ/κος άξονας Αθηνών - Οινόης - Θηβών για χρήση μόνο προαστιακών συρμών. Η ευκαιρία είναι μοναδική και ανεπανάληπτη. Οφείλουμε να σχεδιάζουμε ολοκληρωμένα έργα υποδομών - μεταφορών και όχι να χτυπάμε το κεφάλι μας (όπως λ.χ. στην μη κατασκευή σιδ/κης υποδομής στην γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου). "Δει προνοείν και ου μετανοείν..."
Πράγματι μόνο έτσι θα μπορεί να κατέβει ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες ή και λιγότερο.
Οι γραμμές βόρεια της Πάρνηθας είναι κάπως χάλια, έχουν στροφές, δεν κάνουν για άνετο ταξίδι.
Είναι τελείως διαφορετική μια οδική από μία σιδηροδρομική χάραξη. Όσοι έχουν πάει ποτέ από τον τωρινό δρόμο Ελευσίνας-Θήβας γνωρίζουν ότι οι υψομετρικές διακυμάνσεις είναι σημαντικές. Η σιδηροδρομική χάραξη ΣΚΑ-Θήβα που έχει προταθεί παλαιότερα περιέχει σήραγγες μεγάλου μήκους, μεγαλύτερες από του Καλλίδρομου, καθώς μόνο έτσι είναι δυνατή η χααξη γραμμής υψηλής ταχύτητας σε αυτό τον άξονα. Συνεπώς το κόστος είναι εξωφρενικό για τα τωρινά οικονομικά δεδομένα της χώρας, μόνο αν ενδιαφερθεί κάποιος ιδιώτης (που δεν το πολυβλέπω) θα προχωρήσει κάτι τετοιο...
Βέβαια τα όνειρα είναι τζάμπα :-)
Προς ανώνυμο 12 Δεκεμβρίου 2010 7:12 μ.μ.: Πολύ ωραία τα γράφεις. Γι' αυτό σήραγγες και χρήματα μόνο στους αυτοκινητοδρόμους. Να κινήσουμε περισσότερα ΙΧ, να εισπράξουμε φόρους από βενζίνη, διόδια, ασφάλιστρα, συντήρηση κ.λ.π. να γίνεται τζίρος δηλαδή. Με τον σιδηρόδρομο τι να κερδίσει κανείς; Γι΄ αυτό οι Ιταλοελβετοί έκαναν 54 χλμ. σήραγγα. Είναι "κουτόφραγκοι" Μόνο εμείς έχουμε "οικονομικό μυαλό". Και κάτι τελευταίο: εκτός από τα όνειρα τζάμπα επίσης είναι οι ρεμούλες πάσης φύσης των πολιτικών μας, οι λάθος επιλογές, οι κακοί σχεδιασμοί, οι υπεράριθμες προσλήψεις, οι ελλειματικοί προϋπολογισμοί των ΔΕΚΟ, η προμήθεια άστοχου υλικού και ένα σωρό άλλα για τα οποία οι πολιτικοί μας ταγοί δεν απέδοσαν ευθύνες ποτέ στο χαμένο εισόδημα (και αξιοπρέπεια) του Ελληνικού Λαού. Δυστυχώς...
Εφόσον το έργο δεν μπορεί να γίνει σε ένα εργοτάξιο, τότε δεν έχει νόημα.. Πράγματι, καλύτερα να γίνει μόνο το σιδηροδρομικό έργο και να έχουμε μια υπεργρήγορη σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3 ώρες... Έτσι θα απεξαρτηθούμε από τις αεροπορικές μεταφορές
Δημοσίευση σχολίου