κείμενο από το ypodomes.com
Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ή Ε-65 όπως είναι ευρύτερα γνωστός είναι ένας από τους οδικούς άξονες που κατασκευάζεται με το σύστημα της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και ολοκληρώθηκε με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στις 31 Μαρτίου 2008. Η ισχύς της περιόδου παραχώρησης είναι 30 χρόνια (λήξη: 31 Μαρτίου 2038) και η κατασκευαστική περίοδος 66 μήνες (λήξη: 30 Σεπτεμβρίου 2013).
Αυτό θα ίσχυε φυσικά αν δεν υπήρχαν τα γνωστά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, την υποχρηματοδότηση, τα αρχαιολογικά ευρήματα και άλλα προβλήματα που απασχολούν και αυτό το πολύ μεγάλο έργο. Το τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι και την σύνδεση με την Εγνατία Οδό που τερματίζει ο Ε-65 έχει «παγώσει» λόγω προσφυγής στο ΣτΕ για περιβαλλοντικούς λόγους.
Το υπόλοιπο τμήμα είναι σε κατασκευή όπου έχει αποδοθεί ο απαιτούμενος χώρος από το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό σημαίνει φυσικά ότι υπάρχουν ακόμα και σήμερα (σχεδόν τρία χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης) σημεία στα οποία δεν γίνονται εργασίες.
Η εταιρεία παραχώρησης είναι μια κοινοπραξία εταιρειών που αποτελείται από τις: ACS GROUP (DRAGADOS, IRIDIUM), CINTRA, ΓΕΚ- ΤΕΡΝA.
Την κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου έχει αναλάβει η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος E65», που αποτελεί κοινοπραξία των εταιριών FERROVIAL-AGROM?N S.A, DRAGADOS CONSTRUCTIONES και Γ.Ε.Κ. ΤΕΡΝΑ.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο ξεκινά λίγο πριν την πόλη της Λαμίας σε ένα ημικόμβο με τον ΠΑΘΕ και διασχίζοντας δυτικά της Λαμίας, το δυτικό τμήμα του Θεσσαλικού κάμπου που συναντά τις πόλεις Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα, καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία Οδό στο Νομό Γρεβενών(στο Δρυμό της Πίνδου), Το συνολικό μήκος είναι 174χλμ και είναι το μεγαλύτερο μέρος είναι με νέα χάραξη.
Ο αυτοκινητόδρομος σε όλο του το μήκος θα διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:
* 15 Κόμβους
* 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
* 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας
* 7 x 2 Σήραγγες (Συνολικό Μήκος 18.285 M)
* 146 Γέφυρες (Άνω / Κάτω Διαβάσεις)
* 88 Διαβάσεις Πανίδας
Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος συνδέοντας τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό δίνει νέες εναλλακτικές διαδρομές, βοηθά στην γιγάντωση των οικονομιών που διασχίζει, καλυτερεύει τις εν γένει κυκλοφοριακές συνθήκες και μετατρέπει όλη τη Δυτική Θεσσαλία σε ένα κομβικό σημείο μετακινήσεων από και προς τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Η χρηματοδότηση
Το συνολικό κόστος του έργου βάσει της σύμβασης είναι περίπου 1,65 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση θα γίνει: Με κεφάλαια του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων της Ε.Ε.) ύψους 500 εκατ. Ευρώ, με ιδία κεφάλαια ύψους περίπου 217 εκατ. Ευρώ, με τραπεζικά κεφάλαια.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο αυτοκινητόδρομος είναι λίγο έως πολύ γνωστά και στους υπόλοιπους δρόμους με παραχώρηση. Μετά την απόφαση για την τύχη του τμήματος Καλαμπάκα- Εγνατία θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα για την ολοκλήρωση του άξονα, ενώ πλέον τα χρονοδιαγράμματα όπως είχαν δοθεί από το Υπουργείο δεν ισχύουν και το βάρος πέφτει στα σημεία που είναι σε εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες. Μία από τις μεγαλύτερες σήραγγες του έργου είναι στο τμήμα Λαμία- Δομοκός και έχει μήκος περίπου 3χλμ. Φυσικά υπάρχουν και άλλες μικρότερες αλλά και σημεία που συναντά τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.
Με την ολοκλήρωση του άξονα αυτού η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος και η Θεσσαλία θα γίνουν οι περιοχές με τους περισσότερους αυτοκινητόδρομους και η πρόσβαση στα Νότια της χώρας θα είναι πολύ πιο εύκολη και πολύ πιο ασφαλής.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Υπαρχει κάποιος που μπορει να μας ενημερωσει για την πρόοδο των έργων, όπου αυτά έχουν ξεκινησει?
Δημοσίευση σχολίου