Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Εγνατία Οδός ΑΕ: Ηλεκτρονικά διόδια ακόμα και στο Άκτιο, διάψευση για Χαλκιδική!

κείμενο από το ypodomes.com
Επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός της Εγνατίας Οδού για την «Προμήθεια, εγκατάσταση προσωρινή λειτουργία και συντήρηση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων (ΣΗΔ) απρόσκοπτης διέλευσης από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας στην Εγνατία Οδό, στους Κάθετους Άξονες και σε άλλες οδούς αρμοδιότητας της Εγνατίας Οδού ΑΕ».

Η νέα διαγωνιστική διαδικασία κρύβει ..εκπλήξεις καθώς η τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων δεν θα αφορά μόνο τον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού όπως αρχικά ήταν γνωστό αλλά και όποιο οδικό άξονα έχει την αρμοδιότητα ή την εποπτεία του! Έτσι λοιπόν εκτός από τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα- Θεσσαλονίκη- Κήποι Έβρου που είναι ο οριζόντιος άξονας προβλέπται τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων στους κάθετους Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή και Θεσσαλονίκη-Σέρρες.

Αυτά σε πρώτη φάση. Η δεύτερη φάση (η πιο μελλοντική) είναι η τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων και σε άλλους οδικούς άξονες όπως ο Άκτιο- Αμβρακία, Κλειδί-Χαλάστρα- Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά!!!

Πρακτικά όταν κάποιος θελήσει μελλοντικά από την Θεσσαλονίκη να κάνει ένα μπάνιο στην Χαλκιδική θα πρέπει να πληρώσει διόδια και μάλιστα πολύ αλμυρά!! Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους άξονες όπως ο Άκτιο - Αμβρακία που για ένα δρόμο μόλις 48χλμ θα πρέπει το χέρι να μπαίνει βαθειά στην τσέπη.

Το ΥΠΟΜΕΔΙ με χτεσινοβραδυνή του ανακοίνωσε ουσιαστικά εκθέτει την Εγνατία Οδό ΑΕ αναφέροντας ότι δεν ήταν ποτέ στα σχέδια της Κυβέρνησης να βάλει διόδια στη Χαλκιδική. Ζήτησε όπως γράφει και την απόσυρση του σχετικού κειμένου που αφορά τη Χαλκιδική.

Τα νέα δεν είναι και τόσο αισιόδοξα και αυτό που προκαλεί εντύπωση πλέον είναι η γενίκευση της τοποθέτησης διοδίων και εκτός των Αυτοκινητόδρομων που δόθηκαν με παραχώρηση. Πλέον διόδια θα μπουν και σε οδικούς άξονες που έχουν χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Άγνωστη παραμένει η αντίδραση των πολλών φορέων κατά των διοδίων που το φαινόμενο τους τα επόμενα χρόνια θα γιγαντωθεί και σε όλο και περισσότερους Ελληνικούς δρόμους θα καταλαμβάνουν χώρο δυσκολεύοντας τις μετακινήσεις λειτουργώντας αποτρεπτικά στην συχνή χρήση τους.

2 σχόλια:

Πικος Απίκος είπε...

Είμαι της άποψης ότι πρέπει να μπουν διόδια στον άξονα Θεσσαλονίκης - Μουδανιών, με τα οποία θα χρηματοδοτηθούν τα οδικά έργα σε πρώτο και δευτερο πόδι που πρέπει να γίνουν άμεσα.

Τα έργα που απαιτούνται είναι ο άξονας Μουδανιών - Ποτίδαιας, Κεντρικός άξονας Κασσάνδρας, άξονας Μουδανιών - δεύτερο πόδι, παρακάμψεις οικισμών, με σημαντικότερη την Καλλιθέα (πρώτο πόδι) και Νικήτη (δεύτερο πόδι) με το "καταραμένο" φανάρι που κάνει ουρές > 10 χιλιομέτρων.

Είναι παράλογο να γίνονται εκατοντάδες χιλιάδες μετακινήσεις προς Χαλκιδική δωρεάν, οι οποίες επιβαρύνουν κατά συνέπεια και το τοπικό οδικό δίκτυο. Θα είναι καλό συνολικά, καθώς (σε συνδυασμό με την ακριβή βενζίνη) θα ωθήσει τον κόσμο να χρησιμοποιεί πιο συνετά το ΙΧ (4 άτομα σε ένα αυτοκίνητο), πιστεύω θα ενισχύσει τις διαμονές γιατί αυτή την στιγμή υπάρχουν πολλοί που πηγαινοέρχονται μια φορά το Σάββατο και μια την Κυριακή, ενώ ίσως τώρα επιλέξουν να διανυκτερεύσουν.

Οδηγός_Που_Έχει_Βαρεθεί_Να_Πληρώνει είπε...

Κύριε Καραγιάννη, γράφετε:
[..Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους άξονες όπως ο Άκτιο - Αμβρακία που για ένα δρόμο μόλις 48χλμ θα πρέπει το χέρι να μπαίνει βαθειά στην τσέπη...]

Γιατί σας κάνει εντύπωση ότι για 48 km θα μπουν διόδια? Στο τμήμα Λάρισα - Κατερίνη έχει 3 σταθμούς σε αποστάσεις 20 χλμ μεταξύ τους.

Στο Μεταμόρφωση - Λαμία (200 χλμ) έχουμε 4 σταθμους που σημαίνει ένας σταθμός κάθε 50 χλμ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα