κείμενο από το ypodomes.com
Η Θεσσαλονίκη ενδέχεται να αποκτήσει το δικό της monorail. Σύμφωνα με δημοσίευμα του agelioforos.gr γίνεται αναγνωριστική μελέτη από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» για την δυνατότητα ανάπτυξης του monorail από τον μελλοντικό τερματικό σταθμό του Μετρό στην Καλαμαριά (σταθμός ΜΙΚΡΑ) μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Το monorail είναι ένα υπέργειο μέσο το οποίο κινείται σε μία γραμμή και ουσιαστικά είναι «χωμένο» μέσα σε αυτή. Όλη η κατασκευή του στηρίζεται σε γέφυρες και είναι η εναλλακτική λύση στα μέσα σταθερής τροχιάς σε σχέση με το Μετρό και με το Τραμ.
Έχει τα ίδια πλεονεκτήματα με Μετρό και Τραμ (δεν εκπέμπει ρύπους, κινείται με ηλεκτρισμό, μεταφέρει πολλούς επιβάτες) και κοστίζει σχετικά φτηνά. Ένας από τους σοβαρότερους λόγους που προτείνεται το monorail είναι και η μικρή επιβατική κίνηση που ίσως δεν δικαιολογεί την επένδυση με Μετρό.
Ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης το χαρακτηρίζει «φτηνό και λειτουργικό». Ένα ενδεικτικό κόστος για την απόσταση Καλαμαριά- Αεροδρόμιο μήκους 6,3 χλμ είναι 300-400.000.000 ευρώ και μετά την αναγνωριστική μελέτη θα φανεί αν είναι δυνατή η ανάπτυξη του. Ο χρόνος που θα χρειαζόταν για αυτή τη διαδρομή είναι μόλις 12 λεπτά.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτό το σχέδιο είναι το πάντρεμα Μετρό- monorail καθώς το ένα μέσο καταλήγει σε υπόγειο σταθμό (ΜΙΚΡΑ) και από κει σε ένα υπέργειο μέσο. Η ενδεδειγμένη λύση είναι η συνύπαρξη των δύο μέσων υπόγεια και η σταδιακή άνοδος του monorail στην υπέργεια μορφή του στην γέφυρα όπου και θα γίνει η κατασκευή του.
Ανάλογο παράδειγμα συνύπαρξης Μετρό- Funicular (ένα παρόμοιο μέσο το οποίο μεταφέρει σε σταθερές ράγες και είναι ιδανικό για κατοικημένες πλαγιές) υπάρχει στην πόλη της Βαρκελώνης όπου τα δύο μέσα συναντούνται υπόγεια και το funicular συνεχίζει την πορεία του ανεβαίνοντας.
Για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης φυσικά το παράδειγμα της Κοπεγχάγης είναι ενδεικτικό. Το Μετρό της Κοπεγχάγης είναι το πρότυπο της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης και έχει τα ίδια χαρακτηριστικά σε συρμούς, αποβάθρες κλπ. Τα τελευταία χιλιόμετρα του Δανέζικου Μετρό προς το Αεροδρόμιο Kastrup είναι σε υπέργεια μορφή πάνω σε γέφυρα και μάλιστα η αποβάθρα του αεροδρομίου είναι και αυτή πάνω σε γέφυρα προφανώς για τεχνικούς λόγους και μάλιστα είναι μέρος του Αεροδρομίου χωρίς να χρειάζεται να βγεις εκτός αεροσταθμού.
Πηγή: ypodomes.com με πληροφορίες από agelioforos.gr
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Αυτό που γίνεται είναι εγκληματικά ηλίθιο και εξωφρενικό!!! Εκατομμύρια ευρώ σε άχρηστες και απαράδεκτες μελέτες, σε πράσινους μελετητές και επιστήμονες την ώρα που χρεοκοπούμε; Και ερωτώ: αφού τα δίκτυα σταθερής τροχιάς "είναι ασύμφορα, εξ αιτίας της μικρής επιβατηγής κίνησης από και προς τα αεροδρόμια", για ποιον λόγο κατασκευάστηκε ο φαραωνικός προαστιακός προς τον αερολιμένα Αθηνών; Η επιβατηγή του κίνηση δε θα μπορούσε να καλυφθεί από τους συρμούς της μετρικής σιδ/κης γραμμής εάν επαναστρώνονταν η γραμμή Άγιοι Ανάργυροι - Λαύριο με τις αναγκαίες παραλλαγές και με μια διακλάδωση μονής γραμμής από το Κορωπί προς το αεροδρόμιο; Η γραμμή αυτή διέθετε ήδη σταθμό μετεπιβίβασης στο σταθμό (Νέο Ηράκλειο) θα γινόταν και μια δεύτερη στο Χαλάνδρι (Δουκίσσης Πλακεντίας?), στον Πειραιά ο Σταθμός θα ήταν εκεί που είναι τώρα ο Σ.Σ. του προαστιακού και η Αθήνα θα εξυπηρετούνταν από τον ΩΡΑΙΟΤΑΤΟ Σταθμό Πελοποννήσου. Η επανάστρωση της μονής μετρικής γραμμής Άγιοι Ανάργυροι - Λαύριο θα κόστιζε πολύ λιγότερο από τον Φαραωνικό προαστιακό, θα συνέδεε την Αθήνα, τους Αγίους Αναργύρους, το Ίλιον, τη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Νέα Ιωνία, το Νέο Ηράκλειο, την Καλογρέζα, το Χαλάνδρι, την Αγία Παρασκευή, τον Γέρακα την Παλλήνη με την νοτιανατολική Αττική, το Λαύριο και τον Αερολιμένα Αθηνών. Θα ήταν δυνατόν να έχει την πιο σύχρονη τηλεδιοίκηση, αλλά και ηλεκτροκίνηση. Επίσης, εκτός από αυτούς που συνέδεσαν τόσο προαστιακό όσο και μετρό με τον αερολιμένα Αθηνών, "ηλίθιοι" πιθανόν να είναι και όλες οι σύγχρονες πόλεις και πρωτεύουσες στον κόσμο, που τα δίκτυα των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων και προαστιακών συνδέονται με τα παρακείμενα αεροδρόμια, εξυπηρετώντας όλους τους επιβάτες. Μοναδικοί "ευφυείς" στον πλανήτη οι ημέτεροι πολιτικάντηδες που σκέφτηκαν το...καταστροφικό του κόστους μιας επίγειας επέκτασης του μετρό Θεσ/κης από την Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Γι' αυτό σκέφτηκαν την πολύ...διαδεδομένη λύση του μονορέιλ και της επιπλέον μετεπιβίβασης (ξέρετε με βαλίτσες, μπαγκάζια κ.λ.π....). Επίσης το μονορέιλ δε θα κάνει ενδιάμεσες σταθμεύσεις, αφού ούτως η άλλως οι χιλιάδες εργαζόμενοι και επισκεπτόμενοι το νότιο κομμάτι του Δήμου Πυλαίας (γήπεδο μπάσκετ ΠΑΟΚ, Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, Φένα, Διαβαλκανικό Ιατρικό Κέντρο, ΙΚΕΑ, ΑΒ Βασιλόπουλος, ΤΕΛ και ΤΕΣ Πυλαίας, δεκάδες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και σκαφών, Βυαμύλ, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Καζίνο κ.λ.π.) θα προτιμούσαν να χαζεύουν το μονορέιλ να περνά, από το να εξυπηρετούνταν από μια επίγεια επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο. Τέλος, οι οδηγοί προτιμούν με βεβαιότητα την κίνηση περισσοτέρων ΙΧ και αστικών λεωφορείων στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης - Περαίας, διότι μπρος στο να χαζεύει μποτιλιρισμένος επιβάτης το μονορέιλ, τι είναι οι χαμένες ώρες μέσα στα ΙΧ;
Τώρα εσύ τρενομανή μουρμουράς για κάτι που έχει ήδη γίνει και είναι επιτυχημένο. ΑΝ είχαμε μονή γραμμή για το αεροδρόμιο, θα είχαμε δρομολόγια ανά μία ώρα και καλά κρασιά και καλά χριστούγεννα. :)
Εγώ πάντως συμφωνώ σε όλα με τον τρενομανή! Αυτά τα: "μικρή επιβατική κίνηση που ίσως δεν δικαιολογεί την επένδυση με Μετρό" είναι δικαιολογίες για να μην πουν ότι δεν περισσεύει μία! Είναι δυνατόν πόλη της τάξεως του 1 εκατομμυρίου να μην χρειάζεται γραμμή Μετρό προς το ΔΙΕΘΝΕΣ αεροδρόμιό της? Στα δεδομένα του 1960 έχουμε μείνει?
Για να μην αναφέρουμε και την ταλαιπωρία της μετεπιβίβασης από το ένα μέσο στο άλλο και μάλιστα με τόσα μπαγκάζια, εφόσον μιλάμε για αεροδρόμιο. Πάντως σε όσες μεγάλες πόλεις έχω πάει ως τώρα (πρόσφατα μάλιστα γύρισα από εκδρομή στο εξωτερικό) ΟΛΕΣ συνδέονται με τα παρακείμενα αεροδρόμια ΠΑΝΤΑ με μητροπολιτικό σιδηρόδρομο.
Υ.Γ. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!!!!
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Η καταλληλότερη επέκταση προς το αεροδρόμιο της της θεσσαλονίκηειναι κάτι στο πρότυπο του προαστιακού της Αθήνας.
Θα μου άρεσε να υπάρξει επέκταση προαστιακού προς Χαλκιδική.
Δημοσίευση σχολίου