Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Θεσσαλονίκη: Ξεκινά η μελέτη για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με Monorail

κείμενο από το ypodomes.com
Η Θεσσαλονίκη ενδέχεται να αποκτήσει το δικό της monorail. Σύμφωνα με δημοσίευμα του agelioforos.gr γίνεται αναγνωριστική μελέτη από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» για την δυνατότητα ανάπτυξης του monorail από τον μελλοντικό τερματικό σταθμό του Μετρό στην Καλαμαριά (σταθμός ΜΙΚΡΑ) μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Το monorail είναι ένα υπέργειο μέσο το οποίο κινείται σε μία γραμμή και ουσιαστικά είναι «χωμένο» μέσα σε αυτή. Όλη η κατασκευή του στηρίζεται σε γέφυρες και είναι η εναλλακτική λύση στα μέσα σταθερής τροχιάς σε σχέση με το Μετρό και με το Τραμ.

Έχει τα ίδια πλεονεκτήματα με Μετρό και Τραμ (δεν εκπέμπει ρύπους, κινείται με ηλεκτρισμό, μεταφέρει πολλούς επιβάτες) και κοστίζει σχετικά φτηνά. Ένας από τους σοβαρότερους λόγους που προτείνεται το monorail είναι και η μικρή επιβατική κίνηση που ίσως δεν δικαιολογεί την επένδυση με Μετρό.

Ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης το χαρακτηρίζει «φτηνό και λειτουργικό». Ένα ενδεικτικό κόστος για την απόσταση Καλαμαριά- Αεροδρόμιο μήκους 6,3 χλμ είναι 300-400.000.000 ευρώ και μετά την αναγνωριστική μελέτη θα φανεί αν είναι δυνατή η ανάπτυξη του. Ο χρόνος που θα χρειαζόταν για αυτή τη διαδρομή είναι μόλις 12 λεπτά.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτό το σχέδιο είναι το πάντρεμα Μετρό- monorail καθώς το ένα μέσο καταλήγει σε υπόγειο σταθμό (ΜΙΚΡΑ) και από κει σε ένα υπέργειο μέσο. Η ενδεδειγμένη λύση είναι η συνύπαρξη των δύο μέσων υπόγεια και η σταδιακή άνοδος του monorail στην υπέργεια μορφή του στην γέφυρα όπου και θα γίνει η κατασκευή του.

Ανάλογο παράδειγμα συνύπαρξης Μετρό- Funicular (ένα παρόμοιο μέσο το οποίο μεταφέρει σε σταθερές ράγες και είναι ιδανικό για κατοικημένες πλαγιές) υπάρχει στην πόλη της Βαρκελώνης όπου τα δύο μέσα συναντούνται υπόγεια και το funicular συνεχίζει την πορεία του ανεβαίνοντας.

Για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης φυσικά το παράδειγμα της Κοπεγχάγης είναι ενδεικτικό. Το Μετρό της Κοπεγχάγης είναι το πρότυπο της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης και έχει τα ίδια χαρακτηριστικά σε συρμούς, αποβάθρες κλπ. Τα τελευταία χιλιόμετρα του Δανέζικου Μετρό προς το Αεροδρόμιο Kastrup είναι σε υπέργεια μορφή πάνω σε γέφυρα και μάλιστα η αποβάθρα του αεροδρομίου είναι και αυτή πάνω σε γέφυρα προφανώς για τεχνικούς λόγους και μάλιστα είναι μέρος του Αεροδρομίου χωρίς να χρειάζεται να βγεις εκτός αεροσταθμού.

Πηγή: ypodomes.com με πληροφορίες από agelioforos.gr

4 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Αυτό που γίνεται είναι εγκληματικά ηλίθιο και εξωφρενικό!!! Εκατομμύρια ευρώ σε άχρηστες και απαράδεκτες μελέτες, σε πράσινους μελετητές και επιστήμονες την ώρα που χρεοκοπούμε; Και ερωτώ: αφού τα δίκτυα σταθερής τροχιάς "είναι ασύμφορα, εξ αιτίας της μικρής επιβατηγής κίνησης από και προς τα αεροδρόμια", για ποιον λόγο κατασκευάστηκε ο φαραωνικός προαστιακός προς τον αερολιμένα Αθηνών; Η επιβατηγή του κίνηση δε θα μπορούσε να καλυφθεί από τους συρμούς της μετρικής σιδ/κης γραμμής εάν επαναστρώνονταν η γραμμή Άγιοι Ανάργυροι - Λαύριο με τις αναγκαίες παραλλαγές και με μια διακλάδωση μονής γραμμής από το Κορωπί προς το αεροδρόμιο; Η γραμμή αυτή διέθετε ήδη σταθμό μετεπιβίβασης στο σταθμό (Νέο Ηράκλειο) θα γινόταν και μια δεύτερη στο Χαλάνδρι (Δουκίσσης Πλακεντίας?), στον Πειραιά ο Σταθμός θα ήταν εκεί που είναι τώρα ο Σ.Σ. του προαστιακού και η Αθήνα θα εξυπηρετούνταν από τον ΩΡΑΙΟΤΑΤΟ Σταθμό Πελοποννήσου. Η επανάστρωση της μονής μετρικής γραμμής Άγιοι Ανάργυροι - Λαύριο θα κόστιζε πολύ λιγότερο από τον Φαραωνικό προαστιακό, θα συνέδεε την Αθήνα, τους Αγίους Αναργύρους, το Ίλιον, τη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Νέα Ιωνία, το Νέο Ηράκλειο, την Καλογρέζα, το Χαλάνδρι, την Αγία Παρασκευή, τον Γέρακα την Παλλήνη με την νοτιανατολική Αττική, το Λαύριο και τον Αερολιμένα Αθηνών. Θα ήταν δυνατόν να έχει την πιο σύχρονη τηλεδιοίκηση, αλλά και ηλεκτροκίνηση. Επίσης, εκτός από αυτούς που συνέδεσαν τόσο προαστιακό όσο και μετρό με τον αερολιμένα Αθηνών, "ηλίθιοι" πιθανόν να είναι και όλες οι σύγχρονες πόλεις και πρωτεύουσες στον κόσμο, που τα δίκτυα των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων και προαστιακών συνδέονται με τα παρακείμενα αεροδρόμια, εξυπηρετώντας όλους τους επιβάτες. Μοναδικοί "ευφυείς" στον πλανήτη οι ημέτεροι πολιτικάντηδες που σκέφτηκαν το...καταστροφικό του κόστους μιας επίγειας επέκτασης του μετρό Θεσ/κης από την Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Γι' αυτό σκέφτηκαν την πολύ...διαδεδομένη λύση του μονορέιλ και της επιπλέον μετεπιβίβασης (ξέρετε με βαλίτσες, μπαγκάζια κ.λ.π....). Επίσης το μονορέιλ δε θα κάνει ενδιάμεσες σταθμεύσεις, αφού ούτως η άλλως οι χιλιάδες εργαζόμενοι και επισκεπτόμενοι το νότιο κομμάτι του Δήμου Πυλαίας (γήπεδο μπάσκετ ΠΑΟΚ, Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, Φένα, Διαβαλκανικό Ιατρικό Κέντρο, ΙΚΕΑ, ΑΒ Βασιλόπουλος, ΤΕΛ και ΤΕΣ Πυλαίας, δεκάδες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και σκαφών, Βυαμύλ, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Καζίνο κ.λ.π.) θα προτιμούσαν να χαζεύουν το μονορέιλ να περνά, από το να εξυπηρετούνταν από μια επίγεια επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο. Τέλος, οι οδηγοί προτιμούν με βεβαιότητα την κίνηση περισσοτέρων ΙΧ και αστικών λεωφορείων στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης - Περαίας, διότι μπρος στο να χαζεύει μποτιλιρισμένος επιβάτης το μονορέιλ, τι είναι οι χαμένες ώρες μέσα στα ΙΧ;

Ανώνυμος είπε...

Τώρα εσύ τρενομανή μουρμουράς για κάτι που έχει ήδη γίνει και είναι επιτυχημένο. ΑΝ είχαμε μονή γραμμή για το αεροδρόμιο, θα είχαμε δρομολόγια ανά μία ώρα και καλά κρασιά και καλά χριστούγεννα. :)

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πάντως συμφωνώ σε όλα με τον τρενομανή! Αυτά τα: "μικρή επιβατική κίνηση που ίσως δεν δικαιολογεί την επένδυση με Μετρό" είναι δικαιολογίες για να μην πουν ότι δεν περισσεύει μία! Είναι δυνατόν πόλη της τάξεως του 1 εκατομμυρίου να μην χρειάζεται γραμμή Μετρό προς το ΔΙΕΘΝΕΣ αεροδρόμιό της? Στα δεδομένα του 1960 έχουμε μείνει?

Για να μην αναφέρουμε και την ταλαιπωρία της μετεπιβίβασης από το ένα μέσο στο άλλο και μάλιστα με τόσα μπαγκάζια, εφόσον μιλάμε για αεροδρόμιο. Πάντως σε όσες μεγάλες πόλεις έχω πάει ως τώρα (πρόσφατα μάλιστα γύρισα από εκδρομή στο εξωτερικό) ΟΛΕΣ συνδέονται με τα παρακείμενα αεροδρόμια ΠΑΝΤΑ με μητροπολιτικό σιδηρόδρομο.

Υ.Γ. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!!!!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Αεροδρόμιο είπε...

Η καταλληλότερη επέκταση προς το αεροδρόμιο της της θεσσαλονίκηειναι κάτι στο πρότυπο του προαστιακού της Αθήνας.
Θα μου άρεσε να υπάρξει επέκταση προαστιακού προς Χαλκιδική.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα