Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Προαστιακός: υπολειτουργεί μέχρι νεωτέρας, άφαντοι οι σταθμοί σε Ταύρο και Αχαρνές!

κείμενο από τo ypodomes.com
Εν μέσω γενικότερης σύγχυσης για το θέμα του ΟΣΕ, ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος βαδίζει στο άγνωστο. Μέσα στο 2010 υπήρξαν ελπίδες ότι αυτό το πολύ σημαντικό μέσο θα καταφέρει να παίξει το ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκε.

Είναι τουλάχιστον απογοητευτικό το γεγονός ότι ενώ την χρονιά που μας πέρασε ξεκίνησαν τη λειτουργία τους δύο σταθμοί στο δίκτυο (Άγιοι Ανάργυροι και Μεταμόρφωση) ξεκίνησε έστω και με χίλια ζόρια ο ηλεκτροκινούμενος Προαστιακός στο Κιάτο ωστόσο είναι τόσο θολό το τοπίο που ο επιβάτες δεν μπορούν να εμπιστευτούν το μέσο αυτό.

Με τις απεργίες να διαδέχονται η μία την άλλη, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια να βγάζουν μάτι, οι γραμμές να υπολειτουργούν, έργα να μην τελειώνουν δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για αισιοδοξία όσον αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών.

Η ηλεκτροκίνηση δεν αναμένεται να τελειώσει σύντομα στον βασικό άξονα πράγμα τουλάχιστον παράδοξο καθώς θα έπρεπε να είναι το πρώτο τμήμα που θα είχε ηλεκτροκινούμενα τρένα. Αντ αυτού είναι παγιδευμένο ανάμεσα στα έργα διαπλάτυνσης των γραμμών, των έργων που δεν τελειώνουν ποτέ.

ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ
Ο κεντρικός σταθμός στην Αθήνα σήμερα έχει την ίδια εικόνα που είχε πριν από 3-4 χρόνια. Οι εργασίες είναι αφόρητα αργές και δεν φαίνεται να υπάρχει κανένα ενδιαφέρον σχετικά με το μέλλον του κεντρικότερου σταθμού στη χώρα.

Ο σταθμός του Πειραιά είναι κυριολεκτικά φάντασμα με δρομολόγια ανά μία ώρα! Όποιος κάνει μια βόλτα στον ιστορικό σταθμό του Πειραιά θα διαπιστώσει πως οι επιβάτες είναι ελάχιστοι και μυημένοι στα δρομολόγια μιας και αν κάνει κάποιος το λάθος να χάσει ένα τρένο πρέπει να περιμένει μια ώρα ακόμα και αν θέλει να πάει μέχρι την Αθήνα.

Προφανώς λόγω της πιθανολογούμενης πώλησης μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πώλησης του δικτύου του Προαστιακού να έχουν παγώσει τα πάντα. Πόροι όχι μόνο δεν υπάρχουν αλλά γίνεται και προσπάθεια ισοσκέλισης του ισολογισμού του ομίλου.

Αυτά λειτουργούν εις βάρος της λειτουργίας του και δεν προβλέπεται η κατάσταση να καλυτερεύσει μέχρι να αποφασιστεί η επόμενη μέρα του Προαστιακού.

ΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΕΣ
Αναφορικά με τους σταθμούς Ταύρος και Αχαρνές είναι έτοιμοι εδώ και μήνες αλλά κανείς δεν τους εντάσσει στα δρομολόγια του Προαστιακού. Φυσικά οι σταθμοί αυτοί δεν θα φέρουν μεγάλες αλλαγές στα νούμερα του Προαστιακού αλλά είναι τουλάχιστον άδικο, σταθμοί που έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστικά να στέκουν άχρηστοι.

Ειδικά για τον σταθμό Ταύρος στο σημείο που έχει κατασκευαστεί μάλλον είναι απίθανο να έχει επιβατική κίνηση γιατί βρίσκεται σε σημείο εκτός της οικιστικής ζώνης και μακριά από οποιαδήποτε επαγγελματική ζώνη.

Αντίθετα ο σταθμός Αχαρνές με τη λειτουργία του θα δώσει την ευκαιρία σε κατοίκους της περιοχής που μέχρι σήμερα δεν έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιούν μέσα σταθερής τροχιάς να αποκτήσουν το δικό τους σταθμό.

Κλειδί σε όλα είναι η λειτουργία της βασικής γραμμής από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα και ακολούθως μέχρι το ΣΚΑ σε πολύ πιο τακτικά δρομολόγια που θα φέρουν κόσμο στο μέσο που θέλει να το χρησιμοποιεί αλλά αδυνατεί με τις σημερινές συνθήκες. Πάντως μέχρι νεωτέρας καλά νέα για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο δεν περιμένουμε..

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

1)ΕΠΙΣΗΣ ΑΤΥΧΗΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑ 1 ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΛΙΟΣΙΑ (ΚΙΑΤΟ). ΩΣΑΝ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑΣ, ΛΕΩΦ. ΚΗΦΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΟΜΒΙΚΟΙ, ΕΝΩ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΜΑΚΡΙΝΟ! ΣΑΡΔΕΛΟΠΟΙΗΣΗ (ΤΟ ΠΡΩΙ) ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΝΗ (ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ). ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΕΛΛΕΙΠΕΙ, ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ.
2) ΟΙ ΚΥΛΙΟΜΕΝΕΣ ΣΤΗ ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ. Η ΠΙΝΑΚΙΔΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ, ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΤΑΘΜΟ, ΛΕΕΙ "ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ". ΜΟΥ ΕΤΥΧΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΛΛΑΓΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗ ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΝΑ ΠΝΙΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΑΣ(ΕΠΙΒΑΤΕΣ) ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ. ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ. 3 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΣΟ, ΟΥΔΕΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΧΩ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΓΙΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ. ΠΛΗΡΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ

Ανώνυμος είπε...

Λιγο πιο κατω απο το σταθμο μετρο του Κεραμεικού περνανε οι γραμμες του ΟΣΕ για Πειραια. Δεν θα ηταν πιο εξυπνο να κατασκευαστει εκει ενας σταθμος μετεπιβιβασης του ΟΣΕ παρα στο Ρουφ?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα