Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2013

Η επιλογή αναδόχου για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, κλειδί για τη βασική γραμμή

κείμενο από το ypodomes.com
Η απόφαση της Πέμπτης από την Αττικό Μετρό για την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου στο έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά είναι εξαιρετικά σημαντική.

Όχι μόνο για το αυτονόητο, ότι δηλαδή ένα νέο μεγάλο έργο μπαίνει στην πρίζα και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη και την απασχόληση. Αυτή είναι η προφανής πτυχή αυτού του έργου. Μία ακόμα εξίσου σημαντική είναι πως με την προώθηση της κατασκευής αυτού του έργου καταδεικνύεται η αποφασιστικότητα του ΥΠΑΝΥΠ και της Αττικό Μετρό να ξεπεραστούν τα προβλήματα στην κατασκευή της βασικής γραμμής και το έργο να «τρέξει» προκειμένου να ολοκληρωθεί.

Με αυτή την απόφαση ουσιαστικά «κλειδώνει» το έργο στην ΑΕΓΕΚ που παίρνει μεγάλη ανάσα αλλά και ψήφο εμπιστοσύνης από την Κυβέρνηση καθώς το βύθισμα ενός έργου με το βεληνεκές του Μετρό θα έφερνε τσουνάμι από αντιδράσεις, προβλήματα ενώ θα έστελνε την λειτουργία του έργου αρκετά χρόνια πίσω.

Το έργο της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά που θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ της βασικής γραμμής έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Η ολοκλήρωση του προβλέπεται σε 5 χρόνια. Δηλαδή περίπου κάπου στα μέσα του 2018. Πρακτικά όμως για να λειτουργήσει η επέκταση θα πρέπει να λειτουργήσει καταρχάς η βασική γραμμή.

Μια άλλη και ίσως πιο πιθανή περίπτωση είναι βασική γραμμή και επέκταση Καλαμαριάς να λειτουργήσουν ταυτόχρονα το 2018. Αυτό όμως όσο και αν ακούγεται κακό, στην ουσία δεν είναι. Εδώ και 3 χρόνια η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό κατρακυλά από χρονιά σε χρονιά. Από το 2012 φτάσαμε να μιλάμε για το 2017 και το 2018.

Με την εκκίνηση των εργασιών το ερχόμενο καλοκαίρι για την επέκταση προς Καλαμαριά μπαίνει ένα μεγάλο φρένο στην κατρακύλα καθώς πλέον όλη η πόλη θα είναι «υπό κατασκευή» και θα έχει 18 ενεργά εργοτάξια μέσα στον αστικό της ιστό.

Ποιος σώφρων πολιτικός θα άφηνε λοιπόν στην τύχη του ένα τέτοιο project  να καθυστερεί για χρόνια; Άλλωστε η παρούσα Κυβέρνηση έχει κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μείνει το έργο ζωντανό.

Μην ξεχνάμε πάντως πως η επιλογή του ΑΚΤΩΡΑ για την επέκταση προς Καλαμαριά είναι καθησυχαστική και για όλο το έργο καθώς με την σημερινή συγκυρία αν το έργο το κέρδιζε η ΑΕΓΕΚ θα υπήρχε πολύ μεγάλο προβληματισμός για την έγκαιρη κατασκευή του.

Το σίγουρο είναι πως η επιλογή αναδόχου για την επέκταση προς Καλαμαριά πάει το έργο ένα τεράστιο βήμα μπρος και κάνει την Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στα μεγάλα έργα υποδομής.

Μην ξεχνάμε πως ήδη δουλεύει ο ΑΚ16, τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, η γραμμή του Μετρό, πάμε για έναρξη στην επέκταση Καλαμαριάς ενώ σύντομα περιμένουμε να ξεκινήσουν τα έργα στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και  στο Λιμάνι.

Θα είναι λοιπόν το έτος 2018 η χρονιά λειτουργίας του Μετρό που θα αλλάξει για πάντα την Θεσσαλονίκη; Νομίζω θα το συζητήσουμε πολύ το 2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα