Με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό το 2000 μάθαμε και την διασύνδεση των μέσων. Κοινές στάσεις δηλαδή που ο επιβάτης μπορεί να αλλάξει γραμμές Μετρό χωρίς να μετακινηθεί εκτός του Σταθμού. Το 2004 με τη λειτουργία του Τραμ και του Προαστιακού αυτό επεκτάθηκε και έγινε αυτό που ονομάζουμε ιστός ή πλέγμα.
Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν Σταθμοί που συνδέονται μεταξύ τους ως εξής:
1.Σταθμός Πειραιά: Σύνδεση Προαστιακού και Μετρό-Γραμμή 1
2.Σταθμός Φάληρο: Σύνδεση Μετρό-Γραμμή 1 -Τραμ
3.Σταθμός Μοναστηράκι: Σύνδεση Μετρό-Γραμμές 1 και 3
4.Σταθμοί Ομόνοια : Σύνδεση Μετρό- Γραμμές 1 και 2
5.Σταθμός Αττική: Σύνδεση Μετρό- Γραμμές 1 και 2
6.Σταθμός Λαρίσης: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 2 με ΟΣΕ και Προαστιακό
6.Σταθμός Νερατζιότισσα: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 1 και Προαστιακού
7.Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 3 και Προαστιακού
8.Σταθμός Σύνταγμα: Σύνδεση Μετρό Γραμμές 2 και 3 και Τραμ
9,10.Σταθμός Συγγρού-Φιξ και Νέος Κόσμος: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 2 και Τραμ.
Όλες αυτές οι διασυνδέσεις βοηθούν στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση των επιβατών αλλά όχι μόνο. Δίνουν περισσότερες επιλογές στις διαδρομές των πολιτών που λόγω αυτών των Σταθμών μπορούν να πάνε σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.
Πολυσταθμοί
Στην Αθήνα υπάρχει μόνο ένας πολυσταθμός. Το Σύνταγμα που ενώνει 2 Γραμμές Μετρό και την απόληξη του Τραμ.
Ένας σημαντικός μελλοντικός Σταθμός στο μέλλον πρόκειται να είναι ο Σταθμός Μετρό Ελληνικό καθώς θα ενωθεί και με το δίκτυο του Τραμ ενώ αυτή τη εποχή γίνεται μελέτη κόστους- εφικτότητας για την επέκταση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) του Μετρό. Θα είναι ένας τριπλής δυνατότητας διαδρομής Σταθμός. Ένας Πολυσταθμός.
Το ίδιο θα γίνει με το Σταθμό Πειραιάς με τη επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αλλά και του Τραμ. Σταθμοί διασύνδεσης θα γίνουν μελλοντικά και οι Σταθμοί: Μαρούσι(Γρ.1 και 4), Κηφισίας (Γρ.4 και Προαστιακός) Κατεχάκη και Ευαγγελισμός(Γρ.3 και 4)Πανεπιστήμιο(Γρ.2 και 4)
Με τέτοιους Σταθμούς οι δυνατότητες επιλογής μετακίνησης πολλαπλασιάζονται έλκοντας χιλιάδες περισσότερους επιβάτες αποτρέποντας τη χρήση του αυτοκινήτου.
Τι λείπει;
Με τις επόμενες επεκτάσεις των μέσων στην Αθήνα θα μεγαλώσει αυτή η λίστα. Χρειάζονται όμως σίγουρα και άλλοι Σταθμοί διασύνδεσης. Το Τραμ π.χ θα μπορούσε επεκτεινόμενο στο Σταθμό Λαρίσης να συνδεθεί και με τον Προαστιακό και προς τα Πατήσια με τη Γραμμή 1.
Απουσιάζει και σύνδεση Τραμ και Μετρό με τα Βορειονατολικά Προάστια που θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή του Παγκρατίου ή του Χίλτον.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν και σίγουρα πρέπει να γίνουν. Οι συγκοινωνιολόγοι μιλούν για μη αναστρέψιμο έμφραγμα στις μετακινήσεις στην Αθήνα το 2010 η το 2011.
*** Για να διευκρινίσω: Ο ΗΣΑΠ (Ο Ηλεκτρικός δηλαδή) εκπονεί μελέτη κόστους- οφέλους για την επέκταση στο Ελληνικό. Πρόκειται για υπόγεια επέκταση του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1. Πρόκειται για μελέτη κατά πόσο θα ήταν εμπορικά επιτυχής μια τέτοια επέκταση. Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση ακόμα για αυτή την επέκταση. Γεωγραφικά προφανώς ένας νέος υπόγειος κλάδος θα ξεκινούσε από το Σταθμό Φάληρο. Πρόκειται πάντως για μια πολύ σημαντική εξέλιξη στις μελλοντικές επεκτάσεις στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες τους επόμενους μήνες.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
6 σχόλια:
Ερώτηση:
"Ένας σημαντικός μελλοντικός Σταθμός στο μέλλον πρόκειται να είναι ο Σταθμός Μετρό Ελληνικό καθώς θα ενωθεί και με το δίκτυο του Τραμ ενώ αυτή τη εποχή γίνεται μελέτη κόστους- εφικτότητας για την επέκταση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) του Μετρό. Θα είναι ένας τριπλής δυνατότητας διαδρομής Σταθμός. Ένας Πολυσταθμός."
Προς τα που θα επεκταθεί η Γραμμή 1 για να φτάσει ως το Ελληνικό; Μήπως εννοείς τη Γραμμή 3 αντί για την 1;
ο ησαπ εχει προκυρηξει μελετη επεκτασης στο ελληνικο
www.isap.gr
ισως υποθετω να φτασει ο ησαπ μεσω
των γραμμων του τραμ απο το φαληρο στο ελληνικο και η γραμμη 3 να τερματιζει στο φαληρο περνοντας απο την ευαγγελιστρια
Πρώτη φορά το ακούω αυτό!!! Σίγουρα ισχύει; Υπάρχει κάπου η προκύρηξη της μελέτης επέκτασης του ΗΣΑΠ προς το Ελληνικό; Έψαξα στο www.isap.gr αλλά δε βρήκα κάτι...
www.isap.gr
εργα
αλλα εργα
μελετες
Πράγματι, μετά την πολύτιμη βοήθειά σου το βρήκα... Απλά απίστευτο!!! Για πιθανή επέκταση προς Πέραμα είχα ακούσει. Για πιθανή επέκταση προς Σχολή Δοκίμων (Χ"κυριάκειο) είχα ακούσει. Αλλά επέκταση προς το Ελληνικό πρώτη φορά το ακούω!!! Μ'αρέσει πολύ σαν ιδέα, για την πληρέστερη και σωστότερη κάλυψη των νοτίων προαστίων με μέσο σταθερής τροχιάς. Το τραμ καλό-χρυσό αλλά είναι μόνο για μικρές διαδρομές. Οι περιοχές αυτές θα χρειαστούν και μετρό.
Υπάρχει έστω και μια ιδέα για την χάραξη που θα ακολουθηθεί ή είναι ακόμα πολύ νωρίς για να το συζητάμε;
Δημοσίευση σχολίου