Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

Άποψη:Η διασύνδεση των μέσων βοηθά σημαντικά.

Με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό το 2000 μάθαμε και την διασύνδεση των μέσων. Κοινές στάσεις δηλαδή που ο επιβάτης μπορεί να αλλάξει γραμμές Μετρό χωρίς να μετακινηθεί εκτός του Σταθμού. Το 2004 με τη λειτουργία του Τραμ και του Προαστιακού αυτό επεκτάθηκε και έγινε αυτό που ονομάζουμε ιστός ή πλέγμα.
Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν Σταθμοί που συνδέονται μεταξύ τους ως εξής:
1.Σταθμός Πειραιά: Σύνδεση Προαστιακού και Μετρό-Γραμμή 1
2.Σταθμός Φάληρο: Σύνδεση Μετρό-Γραμμή 1 -Τραμ
3.Σταθμός Μοναστηράκι: Σύνδεση Μετρό-Γραμμές 1 και 3
4.Σταθμοί Ομόνοια : Σύνδεση Μετρό- Γραμμές 1 και 2
5.Σταθμός Αττική: Σύνδεση Μετρό- Γραμμές 1 και 2
6.Σταθμός Λαρίσης: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 2 με ΟΣΕ και Προαστιακό
6.Σταθμός Νερατζιότισσα: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 1 και Προαστιακού
7.Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 3 και Προαστιακού
8.Σταθμός Σύνταγμα: Σύνδεση Μετρό Γραμμές 2 και 3 και Τραμ
9,10.Σταθμός Συγγρού-Φιξ και Νέος Κόσμος: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 2 και Τραμ.

Όλες αυτές οι διασυνδέσεις βοηθούν στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση των επιβατών αλλά όχι μόνο. Δίνουν περισσότερες επιλογές στις διαδρομές των πολιτών που λόγω αυτών των Σταθμών μπορούν να πάνε σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.
Πολυσταθμοί
Στην Αθήνα υπάρχει μόνο ένας πολυσταθμός. Το Σύνταγμα που ενώνει 2 Γραμμές Μετρό και την απόληξη του Τραμ.
Ένας σημαντικός μελλοντικός Σταθμός στο μέλλον πρόκειται να είναι ο Σταθμός Μετρό Ελληνικό καθώς θα ενωθεί και με το δίκτυο του Τραμ ενώ αυτή τη εποχή γίνεται μελέτη κόστους- εφικτότητας για την επέκταση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) του Μετρό. Θα είναι ένας τριπλής δυνατότητας διαδρομής Σταθμός. Ένας Πολυσταθμός.
Το ίδιο θα γίνει με το Σταθμό Πειραιάς με τη επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αλλά και του Τραμ. Σταθμοί διασύνδεσης θα γίνουν μελλοντικά και οι Σταθμοί: Μαρούσι(Γρ.1 και 4), Κηφισίας (Γρ.4 και Προαστιακός) Κατεχάκη και Ευαγγελισμός(Γρ.3 και 4)Πανεπιστήμιο(Γρ.2 και 4)
Με τέτοιους Σταθμούς οι δυνατότητες επιλογής μετακίνησης πολλαπλασιάζονται έλκοντας χιλιάδες περισσότερους επιβάτες αποτρέποντας τη χρήση του αυτοκινήτου.
Τι λείπει;
Με τις επόμενες επεκτάσεις των μέσων στην Αθήνα θα μεγαλώσει αυτή η λίστα. Χρειάζονται όμως σίγουρα και άλλοι Σταθμοί διασύνδεσης. Το Τραμ π.χ θα μπορούσε επεκτεινόμενο στο Σταθμό Λαρίσης να συνδεθεί και με τον Προαστιακό και προς τα Πατήσια με τη Γραμμή 1.
Απουσιάζει και σύνδεση Τραμ και Μετρό με τα Βορειονατολικά Προάστια που θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή του Παγκρατίου ή του Χίλτον.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν και σίγουρα πρέπει να γίνουν. Οι συγκοινωνιολόγοι μιλούν για μη αναστρέψιμο έμφραγμα στις μετακινήσεις στην Αθήνα το 2010 η το 2011.
*** Για να διευκρινίσω: Ο ΗΣΑΠ (Ο Ηλεκτρικός δηλαδή) εκπονεί μελέτη κόστους- οφέλους για την επέκταση στο Ελληνικό. Πρόκειται για υπόγεια επέκταση του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1. Πρόκειται για μελέτη κατά πόσο θα ήταν εμπορικά επιτυχής μια τέτοια επέκταση. Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση ακόμα για αυτή την επέκταση. Γεωγραφικά προφανώς ένας νέος υπόγειος κλάδος θα ξεκινούσε από το Σταθμό Φάληρο. Πρόκειται πάντως για μια πολύ σημαντική εξέλιξη στις μελλοντικές επεκτάσεις στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες τους επόμενους μήνες.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση:
"Ένας σημαντικός μελλοντικός Σταθμός στο μέλλον πρόκειται να είναι ο Σταθμός Μετρό Ελληνικό καθώς θα ενωθεί και με το δίκτυο του Τραμ ενώ αυτή τη εποχή γίνεται μελέτη κόστους- εφικτότητας για την επέκταση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) του Μετρό. Θα είναι ένας τριπλής δυνατότητας διαδρομής Σταθμός. Ένας Πολυσταθμός."
Προς τα που θα επεκταθεί η Γραμμή 1 για να φτάσει ως το Ελληνικό; Μήπως εννοείς τη Γραμμή 3 αντί για την 1;

Ανώνυμος είπε...

ο ησαπ εχει προκυρηξει μελετη επεκτασης στο ελληνικο

www.isap.gr

Ανώνυμος είπε...

ισως υποθετω να φτασει ο ησαπ μεσω
των γραμμων του τραμ απο το φαληρο στο ελληνικο και η γραμμη 3 να τερματιζει στο φαληρο περνοντας απο την ευαγγελιστρια

Ανώνυμος είπε...

Πρώτη φορά το ακούω αυτό!!! Σίγουρα ισχύει; Υπάρχει κάπου η προκύρηξη της μελέτης επέκτασης του ΗΣΑΠ προς το Ελληνικό; Έψαξα στο www.isap.gr αλλά δε βρήκα κάτι...

Ανώνυμος είπε...

www.isap.gr


εργα

αλλα εργα


μελετες

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι, μετά την πολύτιμη βοήθειά σου το βρήκα... Απλά απίστευτο!!! Για πιθανή επέκταση προς Πέραμα είχα ακούσει. Για πιθανή επέκταση προς Σχολή Δοκίμων (Χ"κυριάκειο) είχα ακούσει. Αλλά επέκταση προς το Ελληνικό πρώτη φορά το ακούω!!! Μ'αρέσει πολύ σαν ιδέα, για την πληρέστερη και σωστότερη κάλυψη των νοτίων προαστίων με μέσο σταθερής τροχιάς. Το τραμ καλό-χρυσό αλλά είναι μόνο για μικρές διαδρομές. Οι περιοχές αυτές θα χρειαστούν και μετρό.

Υπάρχει έστω και μια ιδέα για την χάραξη που θα ακολουθηθεί ή είναι ακόμα πολύ νωρίς για να το συζητάμε;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα