Στη Θεσσαλονίκη όλοι οι κάτοικοι ζουν με το όνειρο του Μετρό. Ένα όνειρο που σε 4 χρόνια θα πάρει σάρκα και οστά. Θα λειτουργήσει η πρώτη υπόγεια γραμμή Μετρό συνδέοντας τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με το Κέντρο και την Νέα Ελβετία.
Φυσικά μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα το έργο πέρασε -κυριολεκτικά- δια πυρός και σιδήρου και χάρις στην επιμονή του ΥΠΕΧΩΔΕ (για να είμαστε ειλικρινείς) φτάσαμε στα μισά περίπου του έργου.
Ίσως δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη αλλά έχουν περάσει 2,5 από τα 6 ή 6,5 χρόνια που απαιτούνται για την κατασκευή. Τα περισσότερα εργοτάξια έχουν ανοίξει και απομένουν τα 3 τελευταία εργοτάξια για να ολοκληρωθεί η κατάληψη των εργοταξιακών χώρων. Στα 2,5 αυτά χρόνια ολοκληρώθηκαν σχεδόν όλες οι προπαρασκευαστικές εργασίες και πλέον έχει αρχίσει η κυρίως κατασκευαστική δουλειά. Έτσι σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων: στον επίσταθμο του ΝΕΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ κατά 93%, στον Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κατά 76%, στον Σταθμό ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ κατά 91%, στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ κατά 45%, στη διακλάδωση της Γραμμής προς Σταυρούπολη κατά 72%, ενώ σε στάδιο ολοκλήρωσης κατά 81% βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης στο Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Εκεί από τον νέο χρόνο θα γίνουν πιο προχωρημένες εργασίες και από το 2010 θα αρχίσουν να παίρνουν την τελική τους μορφή (πολύ θα ήθελα να τους έβλεπα σε κάθε στάδιο κατασκευής). Οι υπόλοιποι Σταθμοί και αυτοί προετοιμάζονται.
Το σημαντικότερο όλων είναι βέβαια οι 2 σήραγγες που για πρώτη φορά θα σκάψουν το υπέδαφος της πόλης. Αυτό είναι φυσικά και το ερωτηματικό καθώς έχουν γίνει και όλες οι σχετικές μελέτες και γεωτρήσεις αλλά στο πραγματικό του έργου (την διάνοιξη) θα φανεί και το τι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Ολοκληρώθηκε η συναρμολόγηση του πρώτου Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (ο γνωστός Μετροπόντικας). Αρχές του έτους ξεκινάει το ταξίδι του για την Ανατολική Θεσσαλονίκη. Ο δεύτερος Μετροπόντικας θα ακολουθήσει με 2-3 μήνες διαφορά.
Έτσι πλέον είμαστε στο μέσο ενός μεγάλου έργου που θα αλλάξει τις συνήθειες των πολιτών και των επισκεπτών θα αναβαθμίσει την πόλη και με τις επεκτάσεις θα την κάνει πιο ανθρώπινη.
Οι περισσότεροι από εσάς ήδη γνωρίζετε ότι η πρώτη επέκταση είναι προς Καλαμαριά με 5 Σταθμούς και η δεύτερη προς Σταυρούπολη με 5 Σταθμούς. Οι επόμενες επεκτάσεις κατά πάσα πιθανότητα θα είναι δυτικά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Κορδελιό (περίπου 4-5 χλμ) με ανταπόκριση και στα νέα ΚΤΕΛ (κάτι που η συντριπτική πλειοψηφία από εσάς ζητάτε) και ανατολικά από την Καλαμαριά στο Αεροδρόμιο (περίπου 3χλμ).
Φυσικά αυτά είναι υποθετικά αλλά και τα πιο πιθανά. Για εγκυρότερα νέα για νέες επεκτάσεις ίσως μάθουμε μέσα στο 2009.
Να λοιπόν να που μάθουμε να ζούμε με τα εργοτάξια. Μετά θα μάθουμε να ζούμε με το Μετρό...
**Θα πρότεινα (και ελπίζω να συμφωνείτε) να συμμετέχει σε αυτή την φοβερή εμπειρία της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο πολίτης με προγράμματα ξενάγησης από την Αττικό Μετρό και την Κ/Ξ κατασκευής βοηθώντας στην κατανόηση των δυσκολιών που συναντά.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
ΟΝΤΩΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΠΑΡΟΛΙΓΟΝ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΓΕΚ ΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΡΙΞΕΙ ΜΙΑ ΚΛΕΦΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑΤΑ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ.ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΕΙΔΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο ΡΥΘΜΟΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΤΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΘΕΙ Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΠΙΤΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ,ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ (ΤΑ ΕΡΓΑ) ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ.ΜΕΡΙΜΝΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΕΠΕΚΤΑΣΕΩΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ...
Το μετρό της Θεσσαλονίκης έτσι όπως έχει σχεδιαστεί θα είναι ανεπαρκές. Γίνεται που γίνεται ο κόπος για να ανοιχτούν οι σήραγγες, γιατί δεν κατασκευάζονται σταθμοί με αποβάθρες μήκους 110 μέτρων που να χωράνε συρμούς των 6 βαγονιών για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες της πόλης, στο άμεσο αλλά και στο απώτερο μέλλον;
Τα αυτόματα τρενάκια-μινιατούρα που θα κινούνται χωρίς οδηγό θα πήζουν από κόσμο. Έτσι όμως πώς θα πείσουν τον επιβάτη να μετεπιβιβαστεί από το λεωφορείο στο μετρό ή να αφήσει το ΙΧ στο σπίτι;
ΣΩΣΤΟΙ Ο ΤΑΣΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ, ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ, ΑΛΛΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ. 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ... ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ 3-4 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ Η ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ.
Η Θεσσαλονίκη ένα σύγχρονο δίκτυο τραμ χρειαζόταν. Να ξεβρωμίσει από το καυσαέριο και το θόρυβο χιλιάδων ΙΧ. Το Μετρό των 9 χλμ θα κοστίσει μια περιουσία στον φορολογούμενο. Με τα ίδια λεφτά φτιαχνόντουσαν 100 χλμ τραμ να εξυπηρετηθεί ολόκληρη η πόλη και να κατασργηθόύν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Και κυρίως, πολύ πιο γρήγορα οι Θεσσαλονικείς θα είχαν άριστη και σύγχρονη συγκοινωνία, τόσο ελκυστική σε σημείο που το ΙΧ τους θα το χρησιμοποιούσαν μόνο σαββατοκύριακα! Τώρα περιμένετε Μετρό. Καλά κρασιά στο 2020 και βλέπουμε...έπρεπε νάχε βγει ο Μπουτάρηε Δήμαρχος κι όχι αυτός ο δεξιός βλάχος.
Δημοσίευση σχολίου