Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2008

Αττικό Μετρό: οριστικά απο Φεβρουάριο η εξάμηνη διακοπή της Γραμμής 3

Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές από μήνα σε μήνα οριστικοποιήθηκε η εξάμηνη διακοπή, της Αττικό Μετρό στη Γραμμή 3 στο τμήμα Εθνική Άμυνα - Αεροδρόμιο. Τον Φεβρουάριο του 2009 θα γίνει η διακοπή η οποία είναι αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή των τριών «ορφανών» σταθμών Νομισματοκοπείου, Χολαργού και Αγίας Παρασκευής. Το πολύπαθο έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2006.
Λέγεται ότι το χρονοδιάγραμμα είναι πλέον οριστικά αλλά σε αυτό το έργο καλύτερα να μην παίρνουμε και όρκο.
Μερικές μέρες πριν τη διακοπή θα υπάρξει ενημερωτική εκστρατεία, σχετικά με τις εναλλακτικές που θα έχει το επιβατικό κοινό όσον αφορά τη μετακίνησή του στη συγκεκριμένη διαδρομή (Εθνική Άμυνα - Αεροδρόμιο). Κατά πάσα πιθανότητα οι επιβάτες θα θυμηθούν τα προ του 2004 μέσα με ειδικές λεωφορειακές γραμμές.
Η έναρξη των εργασιών τον Φεβρουάριο κρίνεται από τους υπευθύνους η πλέον κατάλληλη αφού έτσι η επαναλειτουργία τον Αύγουστο θα επαναφέρει τη γραμμή μέχρι το Αεροδρόμιο. Τώρα εδώ υπάρχει ένα σοβαρό θέμα καθώς ο Προαστιακός δεν διαθέτει απευθείας σύνδεση με το Σταθμό Λαρίσης και τα δρομολόγια του Αεροδρομίου τερματίζουν στην Νερατζιότισσα. Αναγκαστικά λόγω της διακοπής λειτουργίας του Σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας θα υπάρχει ανταπόκριση στη Νερατζιότισσα. Η ταλαιπωρία αυτών που θα επιλέγου μετακίνηση με το τρένο θα χρειάζονται πλέον πάνω από 1 ώρα μέχρι το κέντρο της πόλης.
Οι προγραμματισμένες εργασίες απαιτούν τουλάχιστον ένα εξάμηνο αλλά είναι άγνωστο αν αυτό το διάστημα (κρίνοντας από το παρόν και το παρελθόν0 είναι αρκετό για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ένωσης του Σταθμού Αγία Παρασκευή με την υφιστάμενη σήραγγα.
Με το πέρας των εργασιών θα εγκαινιαστεί και ο Σταθμός Νομισματοκοπείο και η διαδρομή Νομισματοκοπείο - Σύνταγμα θα πραγματοποιείται σε 10 λεπτά. Ο σταθμός του Χολαργού αναμένεται να παραδοθεί το 2010 και ένα χρόνο αργότερα ο σταθμός Αγίας Παρασκευής (μάλλον εντός του 2011).
Η διακοπή της λειτουργίας τμήματος της γραμμής του μετρό είναι απολύτως αναγκαία, καθώς πρέπει να κατεδαφιστεί η σήραγγα σε δύο σημεία: στην Αγία Παρασκευή, προκειμένου να κατασκευαστεί το «κέλυφος» του σταθμού, και στον Χολαργό, για την ολοκλήρωση ενός φρεατίου εξαερισμού. Στον σταθμό Νομισματοκοπείου, που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, κατασκευάζεται υπόγειος χώρος στάθμευσης 630 θέσεων, καθώς και σταθμός μετεπιβίβασης, προκειμένου να αποτελέσει τη νέα βάση για το «τέρμα» των λεωφορειακών γραμμών που σήμερα βρίσκεται στη συμβολή της οδού Κατεχάκη με τη λεωφόρο Μεσογείων.
Στον σταθμό Νομισματοκοπείου συζητείται να δημιουργηθεί ένα μικρό μουσείο για την ιστορία του σύγχρονου ελληνικού νομίσματος/ χαρτονομίσματος. Ωστόσο, οριστική απόφαση δεν έχει ακόμα ληφθεί και δεν αποκλείεται το σχέδιο να μην προχωρήσει τελικά.
Στον σταθμό Χολαργού το ΥΠΕΧΩΔΕ ζήτησε να εκτεθούν αντίγραφα των ευρημάτων που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών, δηλαδή χυτήρια, καθώς και τμήμα αρχαίας οδού.
Με την ολοκλήρωση και των 3 σταθμών θα προστεθούν 60.000 επιβάτες καθημερινά στο δίκτυο του Μετρό. Όταν ολοκληρωθούν...

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΑ...ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ....ΟΣΟ ΖΩ ΕΛΠΙΖΩ ΟΜΩΣ

Ανώνυμος είπε...

Εσείς που πιστεύετε τα λόγια του Σουφλιά γισ το Μετρό. Ο,τι λέει είναι παραμύθια της Χαλιμάς! Επί της ουσίας ούτε Μετρό θέλει. Ποιά έργα;
Εξήγγειλε τη γραμμή 4 προ τριετίας για την οποία δεν υπάρχουν πόροι, ειδικά τώρα με την κρίση, είναι αδύνατο να εξευρεθούν, απλά και μόνο επειδή ήθελε να παρεμποδίσει την επέκταση του τραμ στην Αθήνα και πάει χαμένος ο κόπος του "χωριατοθεού" το 1953 που αφαιρέθηκαν οι ράγες κατ' αρχήν από την Πατησίων. Η αρχή του τέλους της όμορφης Αθήνας από τα χέρια του βάρβαρου και άξεστου "εθνάρχη".
Επέκταση στον Πειραιά. Μετά 2.5 χρόνια διαγωνισμός γιοκ. Είχε προ διετίας αλλάξει τη χάραξη...επί χάρτου για να διευκολύνει τον Αγραπίδη που δεν ήθελε το τραμ!
Η επέκταση πορ Ελληνικό είναι μια μεγάλη πατάτα μιας και οι σταθμοί κατασκευάζονται μακριά από περιοχές κατοικίας! Ποιό μετρό; Σας δουλεύει ψιλό γαζί ο περιβαλλοντοκαταστροφέας βλάχος στα χνάρια του άλλου βλάχου από το Κιούπκοϊ...

Ανώνυμος είπε...

Μέσα στα επόμενα 2 χρόνια θα έχουμε 10 νέους σταθμούς του μετρό, που θα σημάνουν σημαντική αναβάθμιση της ευκολίας μετακίνησης.
Δεν είναι απαραίτητο οι σταθμοί να είναι μέσα στα σπίτια. Οι πιο πετυχημένοι σταθμοί είναι εκείνοι που προσφέρουν δυνατότητα μετεπιβίβασης σε πολλές λεωφορειακές γραμμές. Τέτοιοι θα είναι π.χ. οι σταθμοί της Ηλιούπολης (μετεπιβίβαση προς Ηλιούπολη και Άλιμο), του Αλίμου (μετεπιβίβαση προς Αργυρούπολη και Τερψιθέα Γλυφάδας) του Ελληνικού (μετεπιβίβαση προς Γλυφάδα, Βούλα, Βάρκιζα), του Νομισματοκοπείου (μετεπιβίβαση προς Αγία Παρασκευή και προς όλα τα Μεσόγεια), της Ανθούπολης (μετεπιβίβαση προς Ίλιον, Πετρούπολη). Τέλειο συμπλήρωμα του μετρό θα ήταν μια γραμμή λεωφορείων εξπρές από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας χωρίς ΚΑΜΙΑ ενδιάμεση στάση και με την ίδια συχνότητα που θα έχει το μετρό. Έτσι οι Γλυφαδιώτες θα μπορούν να παρηγορούνται μέχρι να φτάσει το μετρό και στο κέντρο της Γλυφάδας.

Ανώνυμος είπε...

Το μετρό θα συνδεθεί με τραμ με προτεραιότητα στο πάρκο Ελληνικού. Δεν χρειάζονται επικαλύψεις μέσων σταθερής τροχιάς. Τα λεωφορεία είναι άβολα, θορυβώδη, προσφέρουν κακό ταξίδι, είναι επικίνδυνα σε ολισθηρά οδοστρώματα και οι στάσεις τους άθλιες. Δεν εξυπηρετούν αμέα, μάνες με καρότσια κλπ Καιρός να καταργηθούν να ξεβρωμίσει η Αθήνα και αντικατασταθούν με ένα πυκνότατο δίκτυο τραμ 250 χιλιομέτρων.

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέψτε μου να συμφωνήσω με "τον/την μισώ τους βλάχους" ως αναφορά στην "βλαχιά" που κυριαρχούσε,κατ' αρχήν,εκείνες τις τραγικότατες δεκαετίες,όπου εν μια ριπή του "πανμέγιστου εθνάρχη" μας καταστράφηκε το καλύτερο δίκτυο τραμ της Ευρώπης, και άφησε πίσω του μια πόλη κατεστραμένη, πιγμένη στη βρώμα και τα καυσαέρια. Δυστηχώς αυτή η "βλαχιά" και η κακομοιριά συνεχίζεται ακόμη και σήμερα με την άθλια πολιτική του "έχω αυτοκίνητο κάνω ότι γουστάρω" που σαφώς και είναι κορώνα στο κεφάλι ατόμων σαν τον κ. Σουφλιά...και πολλών άλλων. Φίλε/Φίλη δεν νομίζω ότι είναι λάθος η επέκταση που βρήσκεται υπογείως της Λεωφ. Βουλιαγμένης. Τα σπίτια είναι γύρω απο αυτήν και δεν νομίζω ότι γίνεται να έχουμε όλοι ένα σταθμό έξω απο την πόρτα μας. Ας περπατίσουμε και λίγο είναι και αυτό κομμάτι της συννείδησής μας, του να μην χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα