Κανονικά και χωρίς καθυστερήσεις προχωρούν οι διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής της Ιόνιας Οδού.
Το καλό νέο πλέον είναι όλοι οι αρμόδιοι δηλώνουν ότι τα έργα θα τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα που προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης που έχει ισχύ από το Δεκέμβρη του 2007. Όσον αφορά τους σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν από τα Γιάννινα μέχρι το Αντίρριο θα λειτουργήσουν τέσσερις (μάλλον ένας σε κάθε Νομό).
Ο πρώτος μεταξύ του Ανισόπεδων Κόμβων Κλόκοβας και Μεσολογγίου, ο δεύτερος μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Αγγελοκάστρου και Φυτειών, ο τρίτος μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Αμφιλοχίας και Άρτας και ο τέταρτος μεταξύ Γοργόμυλου και Αβγού.
Η Ιόνια Οδός, χαρακτηρίζεται έργο ζωτικής σημασίας για την Ήπειρο και την Βορειοδυτική Ελλάδα και αναμένεται να αποτελέσει έναν πραγματικό άξονα ανάπτυξης για τις περιοχές από όπου θα διέλθει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει στην δημοσιότητα το ΥΠΕΧΩΔΕ, η έναρξη των προθεσμιών για την κατασκευή του έργου, δεν σηματοδοτείται από την ημερομηνία κύρωσης της σύμβασης στην Βουλή, αλλά από την υπογραφή της «έναρξης παραχώρησης», που προϋποθέτει την έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού, αυτό έγινε στις 19 Δεκεμβρίου 2007 και η ημερομηνία αποτελεί την αφετηρία όλων των χρονικών προθεσμιών για την υλοποίηση του έργου.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής που συνοδεύει την σύμβαση παραχώρησης, οι μελέτες εφαρμογής του έργου, πρέπει να ολοκληρωθούν εντός ενός έτους, δηλαδή μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου 2008. Η διαδικασία εκπόνησης εκ μέρους της Κοινοπραξίας είναι σε εξέλιξη.
Για την διασφάλιση της ομαλούς κατασκευής της Ιόνιας Οδού, προχωρά η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, αλλά και των επιτάξεων για τις περιπτώσεις εκείνες όπου διαπιστώνονται προβλήματα ή καθυστερήσεις. Σε όλο το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι το Κεφαλόβρυσο, μήκους 43 χιλιομέτρων, έχει γίνει η κήρυξη της απαλλοτρίωσης και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία προσδιορισμού προσωρινής μονάδας και αναγνώρισης δικαιούχων. Στο τμήμα, από το Βόρειο άκρο της παράκαμψης Αγρινίου μέχρι το Νότιο άκρο της παράκαμψης Άρτας, έγινε κήρυξη απαλλοτρίωσης σε μήκος 24 χιλιομέτρων και άμεσα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιτάξεως. Για το υπόλοιπο τμήμα 29 χιλιομέτρων έχουν συνταχθεί τα απαιτούμενα διαγράμματα.
Στο τμήμα από το Βόρειο άκρο της παράκαμψης Άρτας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας, στα Γιάννινα, αναμένεται από το Υπουργείο Οικονομικών η κήρυξη απαλλοτριώσεων σε μήκος 27,5 χιλιομέτρων, ώστε να ξεκινήσει και εκεί, παράλληλα με την διαδικασία των απαλλοτριώσεων και οι επιτάξεις. Για τα υπόλοιπα 25 χιλιόμετρα συντάσσονται τα απαιτούμενα διαγράμματα.
Όπως υπογραμμίζεται στην απάντηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, οι εγκαταστάσεις των εργοταξίων βρίσκονται στο τελικό στάδιο της αδειοδότησης. Για το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι το Κεφαλόβρυσο έχουν προταθεί προς το παρόν εργοτάξια στις περιοχές Αντιρρίου, Ευήνου και Αιτωλικού.
Οι εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου ξεκίνησαν ήδη στο τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου. Επίσης προχωρούν στον ΠΑΘΕ και στο τμήμα που έχει αναλάβει η ίδια κοινοπραξία.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου η ολοκλήρωσή του προβλέπεται εντός 72 μηνών από την έναρξη της παραχώρησης, δηλαδή στις 18 Δεκεμβρίου 2013. Στην πρώτη αποκλειστική προθεσμία πάντως, η ανάδοχος κοινοπραξία ανταποκρίθηκε πλήρως στις συμβατικές της υποχρεώσεις. Η δεύτερη αποκλειστική προθεσμία προβλέπει εντός 20 μηνών, δηλαδή μέχρι στις 19-8-2009 την ολοκλήρωση των εργασιών στον ΠΑΘΕ, πλην των εργασιών πλην ορισμένων τμημάτων τα οποία έχουν χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους 32 μήνες. Εντός 40 μηνών ο παραχωρησιούχος πρέπει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι το Νότιο άκρο της παράκαμψης Αγρινίου και το σύνολο του έργου πρέπει να έχει παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2013 ή το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2014.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Είναι πολύ καλό που ξεκινάει αυτό το πολύ σημαντικό έργο έστω και με 1 χρόνο καθυστέρηση,μιας και πρόκειται για έναν πολύ επικίνδυνο δρόμο.Το ζητούμενο είναι τώρα να καλυφθεί αυτή η καθυστέρηση του ενός έτους που μεσολάβησε από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης,αν και το θεωρώ λίγο δύσκολο μιας και το τμήμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 19 Απριλίου του 2011 δηλαδή απομένουν 2 χρόνια και 4 μήνες μέχρι τότε και συνολικά 6 χρόνια για να παραδοθεί όλος ο δρόμος μέχρι τα Ιωάννινα,πράγμα που σημαίνει ότι ο ρυθμός κατασκευής του έργου πρέπει να είναι πάρα πολύ γρήγορος.
Χθές έκανα την διαδρομή από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο όπου αρχίζει η ευρεία παράκαμψη Αγρινίου μια διαδρομή μήκους 45 χιλιομέτρων.Σε όλη την διαδρομή δεν είδα ούτε ένα εργοτάξιο η κάτι άλλο που να δείχνει ότι πρόκειται να ξεκινήσει το έργο.
Όταν έφτασα στην διασταύρωση πρός Αγγελόκαστρο έστριψα αριστερά και είδα το πρώτο τμήμα της παράκαμψης του Αγρινίου από Κεφαλόβρυσο έως Αγγελόκαστρο που είναι ημιτελές.
Η εντύπωση που αποκόμισα είναι πως το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιόνιας Οδού είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 85% και άνω και μένει μόνο να κατασκευαστεί η διαχωριστική νησίδα και κάποια άλλα μικρότερα έργα.Επομένως ο χρόνος που προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης για την ολοκλήρωση αυτού του ημιτελούς τμήματος που είναι 32 μήνες,μπορεί να μειωθεί στους 12 ή το πολύ στους 16 μήνες αν δουλέψουν πολύ γρήγορα,πράγμα το οποίο δεν μπορώ να πώ με βεβαιότητα για το τμήμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο,το οποίο πρέπει βάσει της σύμβασης να έχει ολοκληρωθεί έως τις 19 Απριλίου του 2011,δηλαδή σε 2 χρόνια και 4 μήνες από τώρα όπως έγραψα και στο προηγούμενο σχολιό μου.
Υ.Γ Ο Σουφλιάς είχε πεί το καλοκαίρι ότι οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινούσαν τον Σεπτέμβριο,αλλά μέχρι τώρα το μόνο που υπάρχει είναι οι ταμπέλες του έργου κααι τίποτα άλλο.
Σε χθεσινές συνομιλίες μου με κάτοικο του Αγρινίου, μου είπε πως μέχρι τέλη Απριλίου θα έχει παραδωθεί η περιμέτρική Αγρινίου.
Καθυστέρησε γιατί έπρεπε να αλλάξουν τα ατσάλινα διαχωριστικά με τσιμεντένια.
Ελπίζουμε...
Δημοσίευση σχολίου