Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008

Ιόνια Οδός:Οι πρώτες εργασίες...

Κανονικά και χωρίς καθυστερήσεις προχωρούν οι διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής της Ιόνιας Οδού.
Το καλό νέο πλέον είναι όλοι οι αρμόδιοι δηλώνουν ότι τα έργα θα τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα που προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης που έχει ισχύ από το Δεκέμβρη του 2007. Όσον αφορά τους σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν από τα Γιάννινα μέχρι το Αντίρριο θα λειτουργήσουν τέσσερις (μάλλον ένας σε κάθε Νομό).
Ο πρώτος μεταξύ του Ανισόπεδων Κόμβων Κλόκοβας και Μεσολογγίου, ο δεύτερος μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Αγγελοκάστρου και Φυτειών, ο τρίτος μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Αμφιλοχίας και Άρτας και ο τέταρτος μεταξύ Γοργόμυλου και Αβγού.
Η Ιόνια Οδός, χαρακτηρίζεται έργο ζωτικής σημασίας για την Ήπειρο και την Βορειοδυτική Ελλάδα και αναμένεται να αποτελέσει έναν πραγματικό άξονα ανάπτυξης για τις περιοχές από όπου θα διέλθει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει στην δημοσιότητα το ΥΠΕΧΩΔΕ, η έναρξη των προθεσμιών για την κατασκευή του έργου, δεν σηματοδοτείται από την ημερομηνία κύρωσης της σύμβασης στην Βουλή, αλλά από την υπογραφή της «έναρξης παραχώρησης», που προϋποθέτει την έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού, αυτό έγινε στις 19 Δεκεμβρίου 2007 και η ημερομηνία αποτελεί την αφετηρία όλων των χρονικών προθεσμιών για την υλοποίηση του έργου.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής που συνοδεύει την σύμβαση παραχώρησης, οι μελέτες εφαρμογής του έργου, πρέπει να ολοκληρωθούν εντός ενός έτους, δηλαδή μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου 2008. Η διαδικασία εκπόνησης εκ μέρους της Κοινοπραξίας είναι σε εξέλιξη.
Για την διασφάλιση της ομαλούς κατασκευής της Ιόνιας Οδού, προχωρά η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, αλλά και των επιτάξεων για τις περιπτώσεις εκείνες όπου διαπιστώνονται προβλήματα ή καθυστερήσεις. Σε όλο το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι το Κεφαλόβρυσο, μήκους 43 χιλιομέτρων, έχει γίνει η κήρυξη της απαλλοτρίωσης και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία προσδιορισμού προσωρινής μονάδας και αναγνώρισης δικαιούχων. Στο τμήμα, από το Βόρειο άκρο της παράκαμψης Αγρινίου μέχρι το Νότιο άκρο της παράκαμψης Άρτας, έγινε κήρυξη απαλλοτρίωσης σε μήκος 24 χιλιομέτρων και άμεσα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιτάξεως. Για το υπόλοιπο τμήμα 29 χιλιομέτρων έχουν συνταχθεί τα απαιτούμενα διαγράμματα.
Στο τμήμα από το Βόρειο άκρο της παράκαμψης Άρτας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας, στα Γιάννινα, αναμένεται από το Υπουργείο Οικονομικών η κήρυξη απαλλοτριώσεων σε μήκος 27,5 χιλιομέτρων, ώστε να ξεκινήσει και εκεί, παράλληλα με την διαδικασία των απαλλοτριώσεων και οι επιτάξεις. Για τα υπόλοιπα 25 χιλιόμετρα συντάσσονται τα απαιτούμενα διαγράμματα.
Όπως υπογραμμίζεται στην απάντηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, οι εγκαταστάσεις των εργοταξίων βρίσκονται στο τελικό στάδιο της αδειοδότησης. Για το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι το Κεφαλόβρυσο έχουν προταθεί προς το παρόν εργοτάξια στις περιοχές Αντιρρίου, Ευήνου και Αιτωλικού.
Οι εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου ξεκίνησαν ήδη στο τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου. Επίσης προχωρούν στον ΠΑΘΕ και στο τμήμα που έχει αναλάβει η ίδια κοινοπραξία.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου η ολοκλήρωσή του προβλέπεται εντός 72 μηνών από την έναρξη της παραχώρησης, δηλαδή στις 18 Δεκεμβρίου 2013. Στην πρώτη αποκλειστική προθεσμία πάντως, η ανάδοχος κοινοπραξία ανταποκρίθηκε πλήρως στις συμβατικές της υποχρεώσεις. Η δεύτερη αποκλειστική προθεσμία προβλέπει εντός 20 μηνών, δηλαδή μέχρι στις 19-8-2009 την ολοκλήρωση των εργασιών στον ΠΑΘΕ, πλην των εργασιών πλην ορισμένων τμημάτων τα οποία έχουν χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους 32 μήνες. Εντός 40 μηνών ο παραχωρησιούχος πρέπει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι το Νότιο άκρο της παράκαμψης Αγρινίου και το σύνολο του έργου πρέπει να έχει παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2013 ή το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2014.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ καλό που ξεκινάει αυτό το πολύ σημαντικό έργο έστω και με 1 χρόνο καθυστέρηση,μιας και πρόκειται για έναν πολύ επικίνδυνο δρόμο.Το ζητούμενο είναι τώρα να καλυφθεί αυτή η καθυστέρηση του ενός έτους που μεσολάβησε από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης,αν και το θεωρώ λίγο δύσκολο μιας και το τμήμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 19 Απριλίου του 2011 δηλαδή απομένουν 2 χρόνια και 4 μήνες μέχρι τότε και συνολικά 6 χρόνια για να παραδοθεί όλος ο δρόμος μέχρι τα Ιωάννινα,πράγμα που σημαίνει ότι ο ρυθμός κατασκευής του έργου πρέπει να είναι πάρα πολύ γρήγορος.

Ανώνυμος είπε...

Χθές έκανα την διαδρομή από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο όπου αρχίζει η ευρεία παράκαμψη Αγρινίου μια διαδρομή μήκους 45 χιλιομέτρων.Σε όλη την διαδρομή δεν είδα ούτε ένα εργοτάξιο η κάτι άλλο που να δείχνει ότι πρόκειται να ξεκινήσει το έργο.
Όταν έφτασα στην διασταύρωση πρός Αγγελόκαστρο έστριψα αριστερά και είδα το πρώτο τμήμα της παράκαμψης του Αγρινίου από Κεφαλόβρυσο έως Αγγελόκαστρο που είναι ημιτελές.
Η εντύπωση που αποκόμισα είναι πως το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιόνιας Οδού είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 85% και άνω και μένει μόνο να κατασκευαστεί η διαχωριστική νησίδα και κάποια άλλα μικρότερα έργα.Επομένως ο χρόνος που προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης για την ολοκλήρωση αυτού του ημιτελούς τμήματος που είναι 32 μήνες,μπορεί να μειωθεί στους 12 ή το πολύ στους 16 μήνες αν δουλέψουν πολύ γρήγορα,πράγμα το οποίο δεν μπορώ να πώ με βεβαιότητα για το τμήμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο,το οποίο πρέπει βάσει της σύμβασης να έχει ολοκληρωθεί έως τις 19 Απριλίου του 2011,δηλαδή σε 2 χρόνια και 4 μήνες από τώρα όπως έγραψα και στο προηγούμενο σχολιό μου.
Υ.Γ Ο Σουφλιάς είχε πεί το καλοκαίρι ότι οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινούσαν τον Σεπτέμβριο,αλλά μέχρι τώρα το μόνο που υπάρχει είναι οι ταμπέλες του έργου κααι τίποτα άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Σε χθεσινές συνομιλίες μου με κάτοικο του Αγρινίου, μου είπε πως μέχρι τέλη Απριλίου θα έχει παραδωθεί η περιμέτρική Αγρινίου.
Καθυστέρησε γιατί έπρεπε να αλλάξουν τα ατσάλινα διαχωριστικά με τσιμεντένια.
Ελπίζουμε...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα