Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παρόλα τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς αλλά και τώρα με την παγκόσμια οικονομική κρίση έχει να επιδείξει μεγάλη πρόοδο σε όλους τους τομείς και έχει μειώσει αισθητά την απόσταση που τη χωρίζει από τις υπόλοιπες προηγμένες χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Νέοι Αυτοκινητόδρομοι έχουν μπει στη ζωή μας και πολύ από αυτούς έχουν γίνει καθημερινότητα. Οι αυτοκινητόδρομοι που λειτουργούν είναι περίπου 1.570χλμ:
- Εγνατία Οδός 600χλμ(εκτός κάποιων μικρών τμημάτων)
- Αττική Οδός 65χλμ
- Ελευσίνα- Κιάτο 100χλμ(ΠΑΘΕ)
- Μεταμόρφωση-Λαμία 210χλμ(ΠΑΘΕ)
- Ράχες- Τέμπη (ΠΑΘΕ)140χλμ
- Σκοτίνα-Θεσσαλονίκη 100χλμ (ΠΑΘΕ)
- Κάθετοι άξονες Εγνατίας 250χλμ
- Γέφυρα Ριο-Αντιρριο 3χλμ
- Κόρινθος-Τρίπολη 90χλμ
Τα αεροδρόμια της χώρας αναβαθμίζονται με πρώτο και καλύτερο το Ελ. Βενιζέλος που έχει πολυβραβευτεί. Σε πορεία αναβάθμισης σε διεθνές αεροδρόμιο που θα δέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις και το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα επεκτείνονται με πολύ αργούς ρυθμούς. Σήμερα λειτουργεί ένα δίκτυο με 3 Γραμμές που έχει μήκος 56χλμ και 55 σταθμούς. Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, το Αττικό Τραμ και άλλα έργα ώθησαν την Ελλάδα μπροστά και βελτίωσαν την ποιότητα ζωής των πολιτών που ζουν σε αυτή τη χώρα.
Όμως αυτά είναι η αρχή. Η συνέχεια προβλέπεται πιο συναρπαστική και υπόσχεται σε 6-7 χρόνια από σήμερα η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πιο μοντέρνες συγκοινωνιακά χώρες της Ευρώπης. Η αλήθεια είναι ότι γκρινιάζουμε συχνά, θέλω όμως να πιστεύω ότι είναι δημιουργική γκρίνια και πως μέσα από τον διάλογο και την πίεση βγαίνουν πάντα θετικά αποτελέσματα,
Το όραμα πολλών γενεών Ελλήνων έχει αρχίσει ήδη να παίρνει σάρκα και οστά.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια
Αυτοκινητόδρομοι υπό κατασκευή:
-Ανατολική Οδός Πελοπονήσσου (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) (Λεύκτρο-Σπάρτη)
-Ολύμπια Οδός (Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα)
-Νέα Οδός (αναβάθμιση τμημάτων από Μεταμόρφωση-Σκάρφεια και Σχηματάρι-Χαλκίδα)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (περιλαμβάνεται η σήραγγα Τεμπών)
-Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Αγρίνιο-Άρτα-Ιωάννινα)
-Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας
Μια ολόκληρη γενιά αυτοκινητοδρόμων ετοιμάζονται και θα ολοκληρωθούν με χρονικό ορίζοντα το 2014. Εντός της επόμενης δεκαετίας όμως θα υπάρξει και συνέχεια και με άλλους αυτοκινητόδρομους.
Αυτοκινητόδρομοι υπό μελέτη:
-Κάθετος άξονας Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Σέρρες- Προμαχώνας
-Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής ( Υμηττός- Αγία Μαρίνα, Υμηττός-Λ.Ποσειδώνος, επέκταση μέχρι τη Ραφήνα)
-Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης
-Αναβάθμιση ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο
Ενώ θα υπάρξουν και μια σειρά από άλλα οδικά έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ 2007-2013 τα οποία θα τονώσουν ακόμα περισσότερο την περιφέρεια.
Οδικά μέχρι το 2014
-Τρίκαλα- Άρτα
-Λάρισα- Φάρσαλα
-Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο
-Αγρίνιο – Καρπενήσι
-Χαλκίδα- Ψαχνά- Ιστιαία-Αιδηψός
-Σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια Οδό
-Σύνδεση Λευκάδα με Άκτιο
-Τρίπολη- Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία
-Αναβάθμιση Λεωφόρου Θηβών
-Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
-Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με Νέα Εθνική Οδό
Η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ επιτέλους ξεκίνησε και είναι από τα πολύ σημαντικά έργα. Τα έργα των Τεμπών (σήραγγες 11.5χλμ και αρκετές γέφυρες) θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2012 σταματώντας το βάσανο χιλιάδων οδηγών καθημερινά.
Τα έργα του Μαλλιακού μήκους 70χλμ είναι σε εξέλιξη και απομένουν η παράκαμψη Λαμίας και το τμήμα Στυλίδα-Ράχες που θα ολοκληρωθούν το 2009 και το 2010 αντίστοιχα. Έτσι ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού θα πραγματοποιηθεί εντός του 2009 με κάποια μικρά τμήματα. Οι κάθετοι της Εγνατίας θα παραδοθούν και αυτοί μέχρι τα τέλη του 2009.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος για Σπάρτη έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το Καλοκαίρι του 2007 και θα αρχίσει να παραδίδεται τμηματικά από το τέλος του 2009 έως την ολοκλήρωση του το Μάρτιο του 2011.
Η Ιόνια Οδός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα (σύνδεση με Εγνατία Οδό) ξεκίνησε και αυτός να κατασκευάζεται από το Καλοκαίρι του 2008 με χρονικό ορίζοντα το 2014 αλλά τμηματικά θα αρχίσει να παραδίδεται από το καλοκαίρι του 2010.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Γρεβενά) είναι ένας ολοκαίνουργιος Αυτοκινητόδρομος ο οποίος έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το Φθινόπωρο του 2008. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι μάλλον εντός του 2014.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος -Πάτρα-Καλαμάτα είναι ένα σημαντικό έργο το όποιο έχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται από το Καλοκαίρι του 2008 . Ό χρόνος παράδοσης του ορίζεται χρονικά τον Αύγουστο του 2014. Το σημαντικό τμήμα όμως μέχρι την Πάτρα θα είναι έτοιμο 2 χρόνια νωρίτερα (2012).
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής) δεν έχουν ξεκινήσει καθώς περιμένουμε την επαναδημοπράτηση του έργου. Φέτος όμως θα είναι και η χρονιά για τη δημοπράτηση (επιτέλους) της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης που θα αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά τα επόμενα χρόνια.
to be continued.. (ΑΥΡΙΟ ΤΟ Β` ΜΕΡΟΣ)
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Για τα περισσότερα από αυτά τα έργα που αναφέρονται εκτός των έργων που θα γίνουν με σύμβαση παραχώρησης,οι μελέτες τους έχουν προκυρηχθεί από το 2006 και μετά με χρόνο ολοκλήρωσης των μελετών από 12 έως και 30 μήνες ανάλογα,οπότε το 2014 είναι εφικτό τα περισσότερα από αυτά να έχουν ολοκληρωθεί,με την προυπόθεση οι μελέτες να ολοκληρωθούν το αργότερο μέχρι τα τέλη του 2010.
Δημοσίευση σχολίου