Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009

Εγνατία Οδός: Παραδόθηκαν άλλα 4 τμήματα μήκους 70χλμ

Άλλα 4 τμήματα παραδόθηκαν σήμερα στην Εγνατία Οδό, συνολικού μήκους 70χλμ, και πλέον το τμήμα Γρεβενά-Κήποι Έβρου μήκους 516χλμ. διανύεται ολόκληρο ως αυτοκινητόδρομος.
Τα τμήματα που δόθηκαν στην κυκλοφορία είναι τα εξής:
• Στρυμόνας – Αγ. Ανδρέας της μεσόγειας χάραξης μήκους 41 χλμ.
• Παράδεισος Καβάλας – Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου) μήκους 7 χλμ.
• Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου) 9 χλμ.
• Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους 13χλμ.
Όπως ανακοινώθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου θα παραδοθούν και τα τελευαταία 50χλμ και έτσι η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα μήκους 670χλμ, στο βασικό άξονα θα λειτουργήσει (με τους προβλεπόμενους σταθμούς διοδίων).
Αναλυτικά τα τμήματα:
Είναι τμήμα μήκους 41 χλμ και εκτείνεται από τον Στρυμόνα ποταμό μέχρι την αρχή της Παράκαμψης της Καβάλας. Το τμήμα αυτό αντικαθιστά την παλαιά εθνική οδό που είναι παραθαλάσσια μειώνοντας την απόσταση κατά 10 χλμ, το χρόνο ταξιδιού τουλάχιστον κατά 15 λεπτά. Διαθέτει 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με διαχωριστικό τύπου new jersey.
Περιλαμβάνονται:
• η δίδυμη σήραγγα του Συμβόλου, μήκους 1.150 μέτρων
• μεγάλα τεχνικά έργα (Γέφυρες – Άνω Διαβάσεις), συνολικού μήκους 800 μέτρων περίπου
• πλήθος μικρών τεχνικών έργων (Κάτω Διαβάσεις –οχετοί)
• παράπλευρο και κάθετο δίκτυο, συνολικού μήκους 70χλμ περίπου
Τον Ιούνιο του 2008 δόθηκε στην κυκλοφορία ο δεξιός κλάδος της γέφυρας του Στρυμόνα και ο ανισόπεδος κόμβος Στρυμόνα που συνδέουν την Εγνατία Οδό με τις Σέρρες και τη Δράμα».
2ο τμήμα : Παράδεισο Καβάλας μέχρι τον Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου).
Το μήκος είναι 7χλμ και θα διαθέτει επίσης 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με διαχωριστικό τύπου new jersey.
Το τμήμα περιλαμβάνει:
• τρείς γέφυρες συνολικού μήκους 550 μέτρων διπλού κλάδου
• μία σήραγγα μήκους 300 μέτρων διπλού κλάδου
**Στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των παρόδιων περιοχών και της προσπάθειας αναβάθμισης της περιοχής του Δέλτα του Νέστου ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έδωσε εντολή και ξεκινούν άμεσα η κατασκευή εξόδου από την Εγνατία Οδό προς το Δέλτα του Νέστου καθώς και η λήψη μέτρων για τη διευθέτηση των ρεμάτων της περιοχής ώστε να προστατευθούν τα χωριά κοντά στην Εγνατία Οδό. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.
3ο Τμήμα : Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου) 9 χλμ
Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της Εγνατίας οδού, που κατασκευάστηκε στην περιοχή των Ιωαννίνων, με το οποίο αντικαθίστανται 15 χλμ της παλαιάς Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Τρικάλων, στην οποία εδώ και πολλά χρόνια ταλαιπωρούνται οι οδηγοί που κινούνται στην περιοχή λόγω του μικρού πλάτους του οδοστρώματος και των πολλών στροφών της χάραξης.
Με την ολοκλήρωση μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και της γέφυρας του Αράχθου μειώνεται, σε σχέση με την παλαιά Εθνική Οδό, η απόσταση Ιωαννίνων-Μετσόβου κατά 11 χλμ αλλά κυρίως μειώνεται σημαντικά, τουλάχιστον κατά 40 περίπου λεπτά, ο χρόνος ταξιδιού από το κέντρο των Ιωαννίνων μέχρι το Μέτσοβο.
Το τμήμα που παραδίδεται περιλαμβάνει :
• Δύο γέφυρες συνολικού μήκους 650 μέτρων διπλού κλάδου
• Δύο σήραγγες, μία μικρή μήκους 300 μέτρων και μία μεγάλη μήκους 2.400 μέτρων περίπου
4ο τμήμα : Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους 13 χλμ
Πρόκειται για τμήμα του κάθετου άξονα που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Καστοριά και από εκεί με τα Ελληνο-Αλβανικά σύνορα.
Τα πρώτα 5 χλμ. από τον κόμβο Σιάτιστας μέχρι τον κόμβο Μικροκάστρου του τμήματος αυτού δόθηκαν στην κυκλοφορία στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2007.
Σήμερα δίνονται στην κυκλοφορία τα επόμενα 13χλμ. από τον Α/Κ Μικροκάστρου μέχρι τον Α/Κ Αλιάκμονα στην περιοχή του Βοίου απ’ όπου ο ταξιδιώτης μπορεί να συνεχίσει στη παλαιά Εθνική Οδό προς Καστοριά και Ελληνο-Αλβανικά σύνορα.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος αντικαθιστά τμήμα της παλαιάς Εθνικής οδού Σιάτιστας - Καστοριάς μήκους 19χλμ και ελαττώνεται με τον καινούριο δρόμο ο χρόνος ταξιδιού κατά τουλάχιστον 20 λεπτά, δεδομένου ότι το παλαιό δίκτυο στη περιοχή έχει πολλές στροφές και στενή διατομή.
Το τμήμα αυτό έχει δύο μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 500 μέτρων.

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τεράστιο έργο,επιτέλους..

Οφειλουμε να αναγνωρίσουμε όλοι στο σημερινό υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ ότι προχώρησαν σε 5 χρόνια όλα σχεδόν τα έργα με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ξεκίνησαν επίσης αρκετά και γενικά το συγκεκριμένο υπουργείο κινήθηκε πολύ ικανοποιητικά σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Μακάρι και σε άλλα υπουργεία να υπήρχε αντίστοιχη αποτελεσματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολυ θετικό γεγονός η παράδοση στην κυκλοφορία αυτών των τμημάτων της Εγνατίας Οδού,με τα οποία μειώνονται οι αποστάσεις ανάμεσα στις πόλεις τις οποίες διασχίζει ο άξονας αυτός,αν και θα έπρεπε να είχαν δοθεί πρίν την Πρωτοχρονιά αφού ήταν ήδη έτοιμα από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Τώρα όσον αφορά την αποτελεσματικότητα της σημερινής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ θα πώ ότι ειδικά στην περίπτωση της Εγνατίας τον Μάρτιο του 2004 που ανέλαβε τα περισσότερα προβλήματα είχαν επιλυθεί και ειδικά η Μεσόγεια χάραξη από τον Στρυμώνα έως την Νέα Πέραμο Καβάλας βρισκόταν σε εξέλιξη η μελέτη του έργου,καθώς επίσης και ο δεύτερος κλάδος της Σήραγγας Μετσόβου με τις προσβάσεις της ήταν στην φάση κατάρτισης της οριστικής μελέτης χάραξης,άρα συνέχισε από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και αν προσπάθησε να παρουσιάσει ότι αυτή ξεκίνησε από το μηδέν.Επίσης άκουσα τον Σουφλιά σήμερα να επαναλαμβάνει ότι αυτός ενεργοποίησε το μεγάλυτερο πρόγραμμα δημόσιων έργων που γνώρισε ποτέ η Ελλάδα προσθέτοντας σε αυτά και τις συμβάσεις παραχώρησης που τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται ακόμα στην φάση εγκατάστασης των εργοταξίων.

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΛΩΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ!ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΡΕΙΑ.ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΒΛΕΠΩ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΖΗΛΕΥΩ.ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΩ ΚΙ ΕΓΩ ΝΑ ΠΕΡΗΦΑΝΕΥΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΧΩΡΑ.ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΥΡΙΕ ΣΟΥΦΛΙΑ,ΔΟΥΛΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ.ΑΝ ΓΚΡΙΝΙΑΞΑΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΠΕΥΣΤΕΙ Η ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ.ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΕΤΣΙ,ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΔΡΟΜΟ ΝΑ ΔΙΑΝΥΣΟΥΜΕ...

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΑΘΕΙΕΣ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΡΘΩΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥ ΥΠΕΧΩΔΕ.ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ.ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΒΟΡΕΙΑ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΞΑΓΓΕΛΘΕΙ ΕΚΤΕΛΕΙΤΕ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ.

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!! ΕΛΠΙΖΩ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 55 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ (ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ) ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΟΙ ΚΑΘΕΤΟΙ ΑΞΟΝΕΣ. ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟΡΙΑ ΕΧΩ: ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ... ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Ετος εναρξης εγνατιας 1995.επειδη στην ελλαδα ξεχναμε πολυ ευκολα θυμηθητε μετα απο ποσα χρονια παραδοθηκαν τα πρωτα χλμ. τα σχετικα πιο ευκολα του εργου.Καλοκαιρι 2004.Εξαγγελια.το 2008 η εγνατια θα ειναι ετοιμη.ΕΤΟΣ 2008.ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ.ΑΚΟΜΗ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΓΝΑΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΗΝ!ΕΤΣΙ ΤΟ ΦΑΝΤΑΖΟΝΤΑΝ ΤΟ ΕΡΓΟ!ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΑΝΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝΕ ΕΔΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΑΣΠΡΟ.ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΕΙ.JIMMYS

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια του χθεσινού μου σχολίου και διαβάζοντας τα επόμενα σχόλια θα προσθέσω τα παρακάτω.
Η Εγνατία Οδός ως ιδέα μπορεί να ξεκίνησε από την δεκαετία του 1960,αλλά ανακοινώθηκε για πρώτη φορά ότι αρχίζει η κατασκευή της το 1991από τον ίδιο τον τότε Πρωθυπουργό Κ.Μητσοτάκη τον Οκτώβριο του ίδιου έτους σε περιοδία του στα Ιωάννινα και μάλιστα τότε δήλωνε πως η κατασκευή της θα στοίχιζε 500 δις ΔΡΧ ήτοι 1,5 εκ. Ευρώ.
Χωρίς να υπάρχει κανενός είδους μελέτη το έργο ξεκίνησε στα τέλη του 1994 έχοντας να αντιπετωπίσει τεράστια προβλήματα με κυριότερο αυτό της μη επαρκούς χρηματοδότησης αφού μόλις 500 δις ΔΡΧ είχαν εξασφαλιστεί για την κατασκευή του το 1993 και χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να ενταχθεί στα διευρωπαικά δίκτυα στο τέλος του 1994.
Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο που περιέγραψα παραπάνω και με τιτάνιες προσπάθειες τον Μάρτιο του 2004 είχαν ολοκληρωθεί 350 χλμ και έχοντας επιλυθεί τα προβλήματα που αντιμετώπιζε το έργο σε ποσοστό 75% ο Σουφλιάς το συνέχισε και το ολοκληρώνει μέσα σε 5 χρόνια,αλλά έχοντας να αντιμετωπίσει πολύ λιγότερα προβλήματα από ότι είχαν να αντιμετωπίσουν οι προηγούμενοι υπουργοί ΥΠΕΧΩΔΕ.
Υ.Γ Το συμπέρασμα λοιπόν για να μην κουράζω περισσότερο είναι ότι να μην κομπάζει και κοκορεύεται ο Σουφλιάς,γιατί αν είχε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που υπήρξαν στην έναρξη του έργου και που χρειάστηκαν τεράστιες προσπάθειες για να ξεπεραστούν θα ήθελε 10 χρόνια για να τοολοκληρώσει.

Ανώνυμος είπε...

Με μεγαλη χαρα βλεπουμε ενα τεραστιο εργο στο τελος του. Συγχαρητηρια στον Κυριο Σουφλια προσωπικα, εναν ανθρωπο που απεχει απο τις καναλομαχιες και τα ευκολοσχολια (που ακμαζουν παντου στην χωρα μας) και με συνεχες και επιπονο εργο καταφερε να ολοκληρωσει εναν τοσο μεγαλο εργο.
Οσο για τους υπολοιπους δρομους, αλλοι ειναι ηδη στο σταδιο της κατασκευης η στο στησιμο των εργοταξιων.
Παρα τους πολεμους των κατασκευαστικων, που ποτε δεν σχολιαζεται απο τα καναλια (σε πολλες περιπτωσεις οι εθνικοφρονες κατασκευαστες ως τυπικοι Ελληνες και αυτοι παρεμποδιζουν ενα εργο με παμπολες ενστασεις, τις πταιει?), ο οδικος χαρτης τησ ηπειρωτικηε Ελλαδος προχωρει με ικανοποιητικους ρυθμους.
Ας πιεσουμε ολοι τωρα για την 4η γραμμη του μετρο, για το Μητροπολιτικο παρκο, και την αναπλαση των αθλιων Κουντουριωτικων...
καλη χρονια σε λους τους Βορειοελλαδιτες και με'γεια σας!

Ανώνυμος είπε...

ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΡΙΚΟΙ.ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ.ΟΣΑ ΧΛΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ ΤΟΣΑ ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ (ΔΥΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΤΩΡΙΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ) ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΣΗΡΡΑΓΓΕΣ ΚΑΙ Η ΜΕΣΟΓΕΙΑ ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΤΑΝ ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ).ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΘΑΡΑ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΒΑΛΛΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΡΟΠΟΙΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΠΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σ'ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΡΓΑ

Ανώνυμος είπε...

Απορώ με μερικούς που σπεύδουν να συγχαρούν τον Σουφλιά λες και το έργο αυτό το πληρώνει από την τσέπη του! Ο εν λόγω είναι ο υπουργός των μεγάλων καθυστερήσεων.
1. Κακιά Σκάλα ρεύμα προς Αθήνα παραδόθηκε με 2 ολόκληρα χρόνια καθυστέρηση σε σχέση με αυτό που είχε υποσχεθεί ο ίδιος.
2. Μετρό προς Αιγάλεω με δύο χρόνια καθυστέρηση επίσης.
3. Μετρό προς Πειραιά. Μετά 2.5 χρόνια άκαρπου διαγωνισμού, επαναπροκήρυξη! Και πάει λέγοντας.
Η Ολυμπία Οδός για παράδειγμα, με τον πολύ μεγάλο φόρτο ως την Πάτρα τουλάχιστον, δρόμος μέγιστη σκοτώστρα, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, ενώ πληρώνουμε εδώ και 6 μήνες στους εργολάβους αυξημένα διόδια.
Αυτό είναι το "σπουδαίο" έργο της ΝΔ στους δρόμους! Για τον σιδηρόδρομο; Αφήστε το καλύτερα. Οσο για την ποιότητα των έργων, ξεχνούν εύκολα μερικοί την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου επί Σημίτη, το έργο του τραμ της Αθήνας που ο Σουφλιάς πολέμησε λυσσαλέα. Με ποιό δικαίωμα; Αλλα έλεγε προεκλογικά η ΝΔ για το τραμ. Οτι θα το επεκτείνει στον Πειραιά και δυτική Αθήνα. Το έχω το πρόγραμμά τους. Το γράφει επί λέξει. Με ποιό δικαίωμα λοιπόν ο Σουφλιάς εξαπάτησε τον ελληνικό λαό για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που άπτεται της ποιότητας ζωής του; Δεν θέλω να ξανακούσω το παραμικρό για δαύτον!

Ανώνυμος είπε...

Κυριε Βρυσινα,

Δεν θελετε να ακουσετε τιποτε για τον Κυριο Σουφλια, οταν αναφερομαστε σε δημοσια προσωπα καλο ειναι να ακολουθουμε βασικους κανονες κοινωνικης συμπεριφορας, προφανως τους αγνοειτε η μαλλον δεν υπαρχουν στον κοσμο σας.

Εξηγηστε μας ποιος εισθε για να κανουμε παντα εναν εντελεχη ελεγχο, πριν γραφουμε αποψεις που μπορει να σας ενοχλουν.
Γνωριζετε ω μεγιστε κυριε Βρυσινα, ποσες περιπου προσφυγες γινονται στα ελληνικα και ξενα δικαστηρια για ενα δημοσιο εργο, 35-45?

Αυτο ω μεγιστε κυριε Βρυσινα οδηγει οπως ισως και ενας ηπιος και ευγενικος κυριος οπως εσεις (δεν θελω να ξανακουσω ειπα, γαβ) σε καθυστερησεις πολλων μηνων και ισως ετων πριν τελικως επισημως ανακοινωθει ο τελικος αναδοχος. Σε αυτο ω μεγιστε Προεδρε (υποθετω οτι εισθε προεδρος καπου...) φταινε οι κατασκευαστες.

Οσο για τον κυριο Σουφλια, το παθος σας ειναι οπως και ο τροπος που γραφετε ενδεικτικος του ποιος εισθε. Η αποψη του υπουργου για το Τραμ ειναι δικη του, ας του στειλουμε ενα γραμμα να αλλαξει αμεσα γνωμη γιατι ο κυρ Βρυσινας δεν θελει να ακουει τιποτε για τιποτε, τελος!

Ο καθε ανθρωπος, κυριε Βρυσινα, εχει το δικαιωμα της αποψης του ακομη και αν πολλοι απο εμας διαφωνουμε, ετσι τουλαχιστον συμβαινει στις δημοκτρατιες, που απο την γραφη σας συμπεραινω οτι πολυ ασπαζεστε και αγαπατε.

Ο κυριος Σουφλιας δεν ειναι υπευθυνος για το Τραμ, αυτο ειναι αρμοδιοτητα του υπουργου μεταφορων, καταλαβαινετε λοιπον γιατι ενας αλλος αναγνωστης γραφει για ευκολοσχολια.
Το τραμ δεν προχωρησε στον Πειραια γιατι το εμποδισαν οι τοπικοι αρχοντες, η αθλια και ελειινη ελληνικη τοπικη αυτοδιοικηση, ο ανικανος κυριος τοτε υπουργος κυριος (προσεξτε ακομη και αν δεν τον συμπαθω κυριε Βρυσινα) Λιαπης και ο περιφημος τεως δημαρχος, κατι παρομοιο συμβαινει, ω κυριε Βρυσινα με την πεζοδρομηση της οδου Αθηνας.

Κανω μια παρενθεση εδω και αναφερω την πυρηνικη ενεργεια για την οποια ο κυριος Σουφλιας ηθελε να ξεκινησει μια συζητηση (θετικα, αρνητικα ενημερωση), αλλα αμεσως ξεσηκωθηκαν παμπολοι κυριοι Βρυσινες, τι ειπαν, ΔΕΝ θελουμε συζητηση τελος!

Οσο για το μετρο γραμμη 3 προς Πειραια, παλι οι προσφυγες ηταν παμπολες και οδηγησαν στην μεγαλη ομολογουμενως καθυστερηση.

Αυτο που πρεπει να αποδοθει με εντονη κριτικη στον Κυριο (κυριε Βρυσινα) Σουφλια ειναι η ακατανοητη διαγραφη ενος σταθμου για να μην δονειται ο υπερβαρος μητροπολιτης Πειραια, απαραδεκτο.

Οι επεκτασεις της αττικης οδου στην νοτια αθηνα αντιμετωπιζουν τις λυσσαλεες αντιδρασεις των δημαρχων, εθνικοφρονες οπως ανεφερε ενας αναγνωστης.


Η Ελλαδα κυριε Βρυσινα βριθει απο αντιδρασεις και ανθρωπους που ποτε δεν θελουν να ακουσουν τιποτε, γι'αυτο δεν προχωρει παρα σαν μια υπερβαρη χελωνα.

(1)Συζητουμε αποψεις μεγιστε κυριε Βρυσινα ειδικα και το υπογραμιζω οταν διαφωνουμε
(2)Προσπαθουμε να ειμεθα κοσμιοι, ολα ειναι παιδεια αγαπητε μου.

καλη χρονια σας

Ανώνυμος είπε...

Το ειρωνικό σου ύφος Ανώνυμε είναι ενδεικτικό του επιπέδου σου. Μιλάς για ευγένεια κι όμως υβρίζεις τον τέως υπουργό Μεταφορών και ειρωνεύεσαι με αμετροεπές ύφος εμένα. Εγώ ουδέποτε έχω αναφερθεί υβριστικά στο πρόσωπο του κ. Σουφλιά που με τόσο πάθος υπερασπίζεσαι. Τις πολιτικές του επιλογές κατακρίνω και όχι τον άνθρωπο. Ασε λοιπόν κατά μέρος τα δικολαβίστικα σχόλια και τις ανοησίες. Για όσα ανέφερα στο σημείωμά μου δεν απαντάς. Αμ δεν συμφέρει! Είναι γεγονός ακόμη ότι για το θέμα του τραμ έχει επανειλημμένα εκτεθεί ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ από την αρχή που ανέλαβε. Εν αντιθέσει με τα γραφόμενα στο πρόγραμμα της ΝΔ. Απόδειξη ότι το τραμ δεν έχει προχωρήσει ακόμη όπως θα έπρεπε. Ούτε προτεραιότητα έχει ακόμη στα φανάρια, σέρνεται και γι' αυτή την άθλια συμπεριφορά απέναντι στο μέσο φταίει το ΥΠΕΧΩΔΕ διότι η σηματοδότηση και όχι μόνο είναι ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ μιας και μεταξύ άλλων εμφανίζεσαι και ανενημέρωτος. Και δεν είναι μόνο το τραμ. Η αλλαγή του τρόπου ανάθεσης των δημοσίων έργων δεν πρέπει να διαπνέεται μόνο από εντιμότητα αλλά και από αποτελεσματικότητα. Και η τελευταία, τα τελευταία 5 χρόνια έχει κάνει φτερά. Αυτή είναι η πραγματικότητα και σου επαναλαμβάνω και πάλι. Πάψε τις ανοησίες και να κρύβεσαι κάτω από το σκοτεινό πέπλο της ανωνυμίας.
Να μη βρίζεις δε, ούτε να ειρωνεύεσαι. Αλλο έκφραση οργής που η δική μου είναι πάντα κόσμια, άλλο βρισιές. Αλλά είπαμε, από επίπεδο... το κουμπί στο ασανσέρ έχει πρόσημο μείον.

Ανώνυμος είπε...

Kyrie Brysina,

Diabasa ta sxolia tou prohgoumenou angnwsth kai meta thn dikh sas ekrytmh apanthsh.
Gnwrizete ton plhthiko bathmo otan milate stous anthrwpous?

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοι Κυριοι,

Τα σχολια του αναγνωστη ως προς τις καθυστερησεις των εργων λογω ενδο-πολεμων μεταξυ κατασκευαστικων ειναι αληθεια, το γνωριζω γιατι εργαζομαι σε μια απο αυτες και το τι συμβαινει ειναι απαραδεκτο.
απο οτι γνωριζω το υπουργειο ΠΕΧΩΔΕ δεν εχει καμια σχεση με την σηματοδοτηση.

Εχει δικιο ο αλλος αναγνωστης για την αναγκη επιτελους χρησης του πληθυντικου οταν γραφουμε...

Ανώνυμος είπε...

Με αφορμή τα τελευταία σχόλια θα επαναλάβω αυτά που είχα πεί στα σχολιά που είχα κάνει στις 13 και στις 14 Ιανουαρίου,ότι ο Κ.Σουφλιάς θα πρέπει να μην κοκκορεύεται και να κομπάζει γιατί ολοκληρώνει ένα έργο για το οποίο το κόμμα του το 1993 έλεγε ότι θα στοίχιζε 500 δις ΔΡΧ ήτοι 1,5 δις Ευρώ και που δεν έκανε πάρα πολλά για να προωθήσει το έργο αυτό και που το 2004 το βρήκε σε εξέλιξη και με λυμένα τουλάχιστον κατά 75%τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει το 1994 όταν ξεκινούσε η προσπάθεια για την υλοποίηση της Εγνατίας Οδού,που
εάν είχε να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που υπήρξαν στο ξεκίνημα του έργου θα έκανε σίγουρα 10 χρόνια για να το υλοποιήσει.
Τέλος όσον αφορά τα υπόλοιπα έργα που κατά τον ίδιο είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων που γνώρισε ποτέ η Ελλάδα,τα μισά από αυτά σε προυπολογισμό είναι οι συμβάσεις παραχώρησης που εκτός από τον άξονα Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και Μαλλιακού-Κλειδίου όλα τα υπόλοιπα βρίσκονται ακόμα στην φάση εγκατάστασης των εργοταξίων και αναμένεται να αρχίσουν κατασκευαστικές εργασίες μετά τις απόκριες.

Ανώνυμος είπε...

Σε κάποιους "προλαλήσαντες" ανώνυμους.
1. Ο ενικός αριθμός, κατά Ζουράρι τουλάχιστον, δεν αποτελεί έλλειψη ευγένειας. Αντίθετα, η αμεσότητα που εκφράζει έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την προσποίηση του πληθυντικού της δήθεν ευγένειας. Αν κάποιος, ο οποιοσδήποτε, παραμένει κόσμιος, δεν έχει σημασία ο αριθμός...ευγενείας.
2. το ΥΠΕΧΩΔΕ ΕΧΕΙ σχέση με τη σηματοδότηση (είναι το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο για όλη την Ελλάδα!!!) και μπορεί να κάνει πολλά για να λειτουργεί σωστά το τραμ αν ήθελε. Και επιβάλλεται να κάνει, έστω κι αργά. Διότι το τραμ στον Πειραιά περιλαμβάνεται στο κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ 2004-2008 και βρισκόμαστε αισίως στο 2009! Και εξ όσων γνωρίζω η ΝΔ εξελέγη κυβέρνηση μετά τον... κ. Αγραπίδη.
Τα σέβη μου.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Αγαπητοί σχολιαστές ανώνυμοι και μη. Θα ήθελα να σας πω τα παρακάτω. Το θέμα μας δεν είναι αν το ΠΑΣΟΚ ή η ΝΔ είναι καλύτεροι ή αν ο κ. Σουφλιάς έκανε το ένα η το άλλο.
Πιστεύω πως η κάθε κυβέρνηση θέλει να προχωρήσουν τα έργα της. Το θέμα είναι με πόση θέρμη το κάνει. Επίσης κατά την ταπεινή μου γνώμη το σύστημα δημοπρατήσεων είναι λανθασμένο καθώς έργα τεράστιας εθνικής σημασίας μπορούν να αναβληθούν ή να καταργηθούν εξαιτίας 1 ανθρώπου (πχ Μητροπολίτης Πειραιά), μερικών κατοίκων (Υποθαλάσσια Θεσ/νίκης), λίγων διοικητικών (βλέπε ΣτΕ) και άλλα πολλά τραγελαφικά.
Θα έπρεπε πάντα κατά την γνώμη τη δική μου να περνούν απευθείας απο το ΣτΕ πριν γίνει οτιδήποτε έτσι ώστε να υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις που να μην εφεσιβάλλονται απο ΚΑΝΕΝΑ. Με το σημερινό σύστημα τα έργα που είναι με άξονα 5 ετίας γίνονται εξαιτίας τέτοιων γεγονότων 10 ετίας και βάλε.
Εμείς αγαπάμε την εκσυγχρονισμό της χώρας και με βάσξ αυτή την αγάπη ξεπερνάμε κομματικές ταμπέλες. Ετσι δεν είναι;

Ανώνυμος είπε...

Κυριε Καραγιαννη,

Εχετε δικιο, η συζητηση ξεφυγε απο την τροχια της. Ολοι θελουν εργο να παραδωσουν αλλα δυστηχως πολεμουμε με ολη την ελληνικη πραγματικοτητα.

Πρεπει να μετατραπει η διαδικασια των ενστασεων, γιατι οπως ολοι γνωριζουμε, κανενα εργο δεν μπορει να αποδοθει οσο υφιστανται νομικες ενστασεις. Αρα το νομικο πλαισιο ειναι απαραιτητο για να μην διδεται η δυνατοτητα σε 3-4 κατασκευαστικες να επιβραδυνουν εθνικα εργα.
Εδω πρεπει να ασκηθει κριτικη στον καθολα εργατικο και αποτελεσματικο υπουργο κυριο Σουφλια αλλα και τους βραδυκινητους υπουργους δικαιοσυνης.

Επισης πως ειναι δυνατον κληρικοι να αποφασιζουν για το μετρο, γραφηκε απο αλλους αναγνωστες, δεν μπορουμε να εκδηλωσουμε την αντιδραση μας?

Ως προς τον σεβασμο και την ελληνικη γλωσσα, ο πληθυντικος ενδυκνειται, αρκετη αμεσοτητα βαρβαρη ζουμε στην χωρα μας...

Ανώνυμος είπε...

O ενικός αριθμός δεν είναι...σπάσιμο βιτρίνας. Αρκεί να είναι κόσμιος. Ακόμη, στην κακοπιστία καμμιά φορά, υπάρχει και πρέπει να υπάρχει μια έντονη αντίδραση όταν δεν ξεφεύγουμε από κάποια όρια.
Ο κ. Καραγιάννης ουσιαστικά με δικαιώνει. Εγώ επανειλημμένα έχω κατακρίνει το μειοδοτικό σύστημα Σουφλιά και τον έχω καλέσει να το διορθώσει, πράγμα που δεν έπραξε. Ορίστε, τώρα πληρώνουμε τα σπασμένα και έργα μέγιστης εθνικής σημασίας δεν προχωρούν, με χαρακτηριστική την περίπτωση του Μετρό στον Πειραιά που ακυρώθηκε ο διαγωνισμός μετά από 2.5 χρόνια! Και άντε τώρα φτου κι από την αρχή. Ακόμη, είναι πανθομολογούμενο πως η δυναμική των Ο.Α. διακόπηκε απότομα μετά από αυτούς. Μέτρα για το κυκλοφοριακό που ίσχυσαν ευεργετικά κατά τη διάρκειά τους προς όφελος των ΜΜΜ, μετά από αυτούς καταργήθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ και ζούμε πάλι τον βραχνά των ΙΧ. Σε λίγους μήνες, κατά τους συγκοινωνιολόγους, η Αθήνα παραλύει!
Η Ευρώπη από την άλλη, σε λίγο θα ταξιδεύει από άκρη σε άκρη με τρένα των 360 χλμ/ώρα και εμείς μιλάμε ακόμη εδώ για ταχύτητες της τάξης των 150 ως το 2014!!! Είναι λοιπόν πολιτικό το θέμα. Η έλλειψη πολιτικής βούλησης από την παρούσα κυβέρνηση είναι διαπιστωμένη. Αντίθετα, η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε ένα τεράστιο έργο: Μετρό (γραμμές 2 και 3) σε 7 μόλις χρόνια με δυσκολότατους σταθμούς ανταπόκρισης όπως το Σύνταγμα ή το Μοναστηράκι. Εκανε το τραμ, τον προαστιακό ως την Κόρινθο, όπου ακόμη δεν φθάνει ηλεκτρικό τρένο αλλά επικρατεί μια τριτοκοσμική κατάσταση. Από την άλλη ο κ. Σουφλιάς, εντελώς αψυχολόγητα για μένα, το τραμ το πολέμησε, στην αρχή τουλάχιστον και υπάρχουν καταγεγραμμένες δηλώσεις του. Ο κ. Σουφλιάς όμως είναι υπουργός Περιβάλλοντος χώρας-μέλους της ΕΕ και όχι ο τυχαίος απλός πολίτης. Ως πολίτης ας πιστεύει ό,τι θέλει, δικαίωμά του, ως υπουργός όμως οφείλει να υποστηρίξει ενεργά το μέσο. Εστω για την υστεροφημία του.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Λοιπόν εγώ θα πω κάτι τελευταίο σχετικά με αυτά που γράφονται για πολιτικούς. Είναι άδικο για οποιονδήποτε να δυσφημείται τη στιγμή που ο ίδιος δεν συμμετέχει. Σας παραπέμπω λοιπόν σε κατεύθυνση λόγου για τα έργα και όχι σε πολιτικούς με εκφράσεις που δεν συνάδουν με το ύφος του ιστολογίου αυτού.
Απο εδώ και μπρος όποιος δυσφημείται πέρα απο τα ανεκτά όρια θα διαγράφεται το σχόλιο του.
Είπαμε ότι εμείς αγαπάμε τα έργα. Ας μιλήσουμε για αυτά λοιπόν.

Ανώνυμος είπε...

Η σημασία της Εγνατίας έχει υπερτιμηθεί για πολιτικούς λόγους. Βιαστήκαμε να την ολοκληρώσουμε για να μην προλάβουν οι Σκοπιανοί να φτιάξουν την Παραεγνατία. Ταυτόχρονα παραμελήθηκαν άλλοι, πολύ σημαντικότεροι από πλευράς κίνησης, αυτοκινητόδρομοι, όπως το κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα.
Είμαι περίεργος να δω πόσα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν την Εγνατία όταν ολοκληρωθεί. Αυτοί που σίγουρα θα μας ευγνωμονούν είναι οι Τούρκοι φορτηγατζήδες που θα γλιτώσουν τους κατσικόδρομους της Ρουμανίας. Άλλωστε για χάρη τους δέχτηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση να χρηματοδοτήσει το έργο. Αν η Ευρώπη τελείωνε στον Έβρο κανείς δεν θα ενδιαφερόταν να φτιάξει αυτοκινητόδρομο για να εξυπηρετούνται οι Θρακιώτες και οι Ηπειρώτες.

Ανώνυμος είπε...

Γνωρίζει κανείς σας πότε θα κατασκευασθούν και αν, ΣΕΑ, στην Εγνατία;

Ανώνυμος είπε...

Πρίν από λίγο βρήκα χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας των Ιωαννίνων Νέοι Αγώνες Ηπείρου που αναφέρει ότι στο τμήμα που παραδώθηκε πρόσφατα από Μπαλντούμα έως Κόμβο Περιστερίου εμφανίστηκε καθίζηση στο οδόστρωμα μήκους 10 εκατοστών σε μήκος 25 μέτρων στο ρεύμα πρός Μέτσοβο με αποτέλεσμα η δεξιά λωρίδα να κλείσει για την κυκλοφορία.
Αυτό έρχεται σε συνέχεια καταγγελιών που είχε κάνει πρίν από ένα μήνα ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ιωαννίνων Πρόδρομος Χατζηευφραιμίδης,ο οποίος είχε καταγγείλει ότι προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τα Χριστούγεννα γίνονταν ασφαλτοστρώσεις με βροχή και δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις του ότι θα παρουσιαστούν προβλήματα στο άμεσσο μέλλον.Δυστυχώς αυτά γίνονται όταν για να είναι μέσα στο χρονοδιάγραμμα που είχε υποσχεθεί ο Σουφλιάς για παράδοση της Εγνατίας στο τέλος του 2008 πίεζε την Άκτωρ που είχε την εργολαβία και έδωσε μάλιστα και έξτρα πρίμ και έτσι και η Άκτωρ για να μπορέσει να τελειώσει μέσα στην προθεσμία δεν πρόσεξε την ποιότητα του έργου με τα γνωστά όπως ανέφερα παραπάνω αποτελέσματα,χαλώντας και την φήμη της.
Υ.Γ Πρέπει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο η Άκτωρ πήρε επιπλέον δύο εργολαβίες προυπολογισμού 120 εκ.Ευρώ περίπου από τον Κόμβο Σελλών έως τον Κόμβο Μετσόβου με χρόνο ολοκλήρωσης τους 6 μήνες,που αφορούν εργασίες ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου στο κομμάτι αυτό,οπότε είναι πιθανό να κλείσει η Εγνατία ξανά στο σημείο που εμφανίστηκε η καθίζηση προκειμένου να επιδιορθωθεί,πράγμα απαράδεκτο για πρόσφατα παραδοθέν έργο.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα