Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009

Προαστιακός Αθήνας: Χαλκίδα και Θήβα έρχονται φέτος

Ο Προαστιακός της Αθήνας από πολλούς σήμερα χαρακτηρίζεται "προαστειακός" και μάλλον όχι αδίκως. Τα αραιά δρομολόγια, οι πολλές αλλαγές δρομολογίων κυρίως στο αστικό τμήμα της Αθήνας αλλά και οι ελλειπείς συρμοί, με αποτέλεσμα την υπερφόρτωση με δυσαρεστημένους επιβάτες, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Προαστιακού σήμερα.
Περιμένουμε πολλά από τον Προαστιακό, κυρίως τη βελτίωση της αξιοπιστίας του. Φέτος λοιπόν τα έργα του Προαστιακού θα γίνουν ορατά και στους επιβάτες με την προσθήκη 2 νέων γραμμών. Αναλυτικά:
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα έργα μετατροπής της μετρικής γραμμής σε κανονική διπλή και ηλεκτροκινούμενη προς Χαλκίδα προχωρούν ικανοποιητικά και χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και αναμένεται στο τελευταίο τετράμηνο του έτους (το πιθανότερο γύρω στον Αύγουστο) να παραδοθεί στο κοινό μετά απο διακοπή 3 ετών. Θα είναι η 3η γραμμή του Προαστιακού μετά το Αεροδρόμιο και το Κιάτο. Το δρομολόγιο Αθήνα-Χαλκίδα υπολογίζεται περίπου στα 55 λεπτά και η συχνότητα θα είναι ανά 30 λεπτά.
Προς το τέλος τους έτους, θα προστεθεί και η 4η γραμμή Αθήνα-Θήβα, όπου εκεί το μόνο που χρειάζεται είναι η ηλεκτροκίνηση και τα συνοδευτικά έργα (τηλεδιοίκηση κλπ).
Και αυτή η γραμμή θα πραγματοποιεί δρομολόγια ανά 30 λεπτά (τις ώρες αιχμής τουλάχιστον).
Το ιδιαίτερο σε αυτές τις δύο επεκτάσεις είναι ότι έχουν κοινή γραμμή μέχρι την Οινόη, όπου θα διακλαδώνεται η γραμμή προς Χαλκίδα και προς Θήβα. Οι σταθμοί που θα συναντούν και στις 2 επεκτάσεις ανακαινίζονται προκειμένου να υποδεχτούν τον Προαστιακό έχοντας υποστεί "λίφτινγκ".
Οι σταθμοί από την Αθήνα που θα συναντούν κοινά και οι 2 γραμμές είναι οι:
ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΣΚΑ (υπο κατασκευή) και ΑΧΑΡΝΕΣ, ΔΕΚΕΛΕΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΑΦΙΔΝΕΣ, ΣΦΕΝΔΑΛΗ, ΑΥΛΩΝΑ, ΑΓΙΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΟΙΝΟΗ (υπο ανακαίνιση). Από την Οινόη, η γραμμή για Χαλκίδα θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΚΑΛΟΧΩΡΙ, ΑΥΛΙΔΑ, ΣΤΕΝΟ, ΧΑΛΚΙΔΑ. Απο την Οινόη γραμμή για Θήβα θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΤΑΝΑΓΡΑ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ, ΥΠΑΤΟ, ΘΗΒΑ.
Το 2009 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για τον Προαστιακό καθώς θα προσθέσει αλλές 2 γραμμές στη λειτουργία του.
Για το άμεσο μέλλον αναμένουμε τη λειτουργία του σταθμού ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ και το 2011 η γραμμή προς ΚΙΑΤΟ θα επεκταθεί μέχρι το ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ. Το 2011 αναμένεται στην ίδια γραμμή να προστεθεί και ο σταθμός ΖΕΦΥΡΙ. Στη βασική γραμμή θα προστεθούν οι σταθμοί ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ο σταθμός ΤΑΥΡΟΣ.
Υπο δημοπράτηση για το 2010 είναι η γραμμή προς ΛΑΥΡΙΟ με έτος ολοκλήρωσης το 2014 ενώ ακόμα σε προμελέτη βρίσκεται η γραμμή προς ΡΑΦΗΝΑ που μάλλον θα είναι έτοιμη μετά το 2016 συμπληρώνοντας το παζλ του Προαστιακού για αυτή τη δεκαετία τουλάχιστον.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ:
1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
2. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΚΙΑΤΟ (μελλοντικά ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ) και μικρή διακλάδωση για ΛΟΥΤΡΑΚΙ
3. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΧΑΛΚΙΔΑ (υπό κατασκευή)
4. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΘΗΒΑ (υπό κατασκευή)
5. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΛΑΥΡΙΟ (υπό μελέτη)
6. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΡΑΦΗΝΑ (υπό προμελέτη)

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση:

1) Μήπως υπάρχει κάποιος χαρτης των διαδρομών;
2)Η γραμμή προς Χαλκίδα θα είναι χωρίς ισόπεδες διαβάσεις;
3)Η γραμμή προς Θήβα θα είναι χωρίς ισόπεσες διαβάσεις; Δεδομένου ότι θα τη χρησιμοποιούν και τα τραίνα για Θεσσαλονίκη θα είναι διπλή ή τετραπλή;

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Eπίσημος χάρτης των διαδρομών δεν υπάρχει (τουλάχιστον εγώ δεν έχω βρει). Και οι 2 γραμμές θα είναι μόνο με ανισόπεδες διαβάσεις.
Τα τρένα θα κινούνται στη διπλή γραμμή του ΟΣΕ απλώς τα τρένα του ΟΣΕ δεν θα κάνουν στάση στις γραμμές προς Χαλκίδα και Θήβα.

Ανώνυμος είπε...

Στην ανάρτηση για το συγκεκριμένο θέμα, έχει γίνει ένα λάθος: η γραμμή πρός Χαλκίδα δεν ήταν μετρική. Ήταν πάντα κανονικού πλάτους, απόδειξη ότι έχουν κινηθεί όλοι οι τύποι συρμών κανονικού - και μόνο - πλάτους στη γραμμή ως το 2007. Τώρα γίνεται μερική διπλοποίηση γραμμής, τοποθέτηση τσιμεντοστρωτήρων και ηλεκτροκίνηση. Πάντως εφόσον η ηλεκτροκίνηση δεν έχει φτάσει στο σταθμό Λαρίσης, πιθανολογώ ότι το ΣΚΑ θα είναι αφετηρία ηλεκτροκίνητων συρμών και θα πηγαίνουμε ως εκεί με ντιζελοκίνητους συρμούς.

Ανώνυμος είπε...

Πολλές στασεις ρε γαμώτο. Τώρα θα μπαίνει ο καθένας στον συρμό και θα πηγαίνει Χαλκίδα με την κάρτα του οασα. Αν οχι χαλκιδα μεχρι τον Αγ.Στέγανο σίγουρα. Καταλαβαίνουμε τι έχει να γίνει. Θα γίνει ένα έργο τύπου ησαπ απλώς πιο συγχρονο. αν είναι έτσι δεν επεκτείνεται ο ηλεκτρικος από Κηφισιά προς χαλκίδα να μας έρθει και πιο φθηνά. και καλα οι παραπανω στασεις μεχρι τις Αχαρνές. Το τρώμε. Θα διασταυρώνεται στο ΣΚΑ με την άλλη γραμμή του αεροδρομίου και Α.Λιωσίων και Κιάτου... ολη η Αττική θα χρησιμοποιεί τα τραίνα της Χαλκίδος για να κινηθεί αστικά. Θα ερχονται απο ασπρόπυργο και ανω λιόσια και θα μπαινουν στο τρένο της Χαλκίδος για να πανε στο Μενίδι και τους Α. Αναργύρους. Εκτος αυτών μειώνεται και η ζωή των τραίνων με την επιβίβαση τόσων επιβατών καθημερινά. μην γελιόμαστε είδαμε και την γραμμή προς Κιάτο πως πανε. Μπηκα μια μέρα καλοκαίρι να παω Μεγαρα από Αθήνα και νόμισα οτι μπήκα σε στάνη. Δενήταν τραίνο αυτο. Ειναι που είναι υπερβολικά μικρό και άβολο, είναι και θεοβρώμικο. Ο΄ άνθρωπος που πάει Κόρινθο και Κιάτο τι φταίει δηλ; λες και δεν ακριβοπληρώνει το εισιτήριο δηλ. ελπίζω μην τα δούμε αυτά και στα τραίνα για Χαλκίδα. Αλλα τι στην Ελλάδα ζούμε. ελπιζω μην ειμαι απαισιόδοξος. εγω θέλω το καλύτερο γιατί πηγαίνω συχνά Χαλκίδα. Αν θα το βρω...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα