Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009

Nέα Εθνική Λυρική Σκηνή και ανάπλαση του Δέλτα Φαλήρου

Λίγους μήνες μετά από την εκκίνηση της προμελέτης, παρουσιάστηκε σήμερα επίσημα ένα τμήμα της ανάπλασης της μεταμόρφωσης του Δέλτα Φαλήρου. Είναι μάλιστα τόσο σημαντικό το γεγονός ώστε παραβρέθηκε ο πρωθυπουργός κος Κ.Καραμανλής, υπουργοί, βουλευτές όλων των κομμάτων κλπ. Ο Πρωθυπουργός τόνισε πως είναι «μέρα προσμονής και υπερηφάνειας για ένα μεγαλειώδες έργο» και πως "το κέντρο είναι σταθμός στη ζωή του τόπου μας και η ακτινοβολία του θα ξεπεράσει τα σύνορα".
Η επίσημη ονομασία θα είναι "Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος" και θα γίνει στον εγκαταλελειμένο χώρο του παλαιού ιπποδρόμου, χαμηλά στη Λ. Συγγρού, σε μια περιοχή μεταξύ των Δήμων Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου.
Πρόκειται για ένα τεράστιο project, το οποίο περιλαμβάνει τη Νέα Εθνική Λυρική Σκηνή, την Εθνική Βιβλιοθήκη, την Αγορά , πολυχώρους καθώς και χώρους αναψυχής για τους πολίτες, συνολικού εμβαδού 166.000τμ. Ο στόχος των δημιουργών είναι να ολοκληρωθεί το 2015 και να αποδοθεί άμεσα, τόσο στο φιλοθεάμον κοινό όσο και στους απλούς πολίτες και τουρίστες που θα επιθυμούν να το επισκεφθούν.
Το κόστος της εκτέλεσης των εργασιών ανέρχεται σε 450εκ.€ και είναι δωρεά του ιδρύματος Νιάρχου.
Την παρουσίαση της προμελέτης έκανε ο διεθνούς φήμης Ιταλός αρχιτέκτονας Ρέντσο Πιάνο, ο οποίος έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του έργου.
Ο Πιάνο είναι γνωστός για πολλά έργα, όπως το Πολιτιστικό Κέντρο Ζορζ Πομπιντού, η ανάπλαση του παλιού λιμανιού της Γένοβας και της πλατείας Πότσνταμ στο Βερολίνο, το κέντρο Πάουλ Κλέε στη Βέρνη, τα καινούργια γραφεία των Νew Υork Τimes, αλλά και την Ακαδημία Επιστημών της Καλιφόρνιας.
Το κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διαθέτει όλο τον απαραίτητο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και θα φιλοξενεί ελληνικές αλλά και διεθνείς παραγωγές.
Επίσης σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο-μουσείο θα εκτεθούν και πολύτιμα κειμήλια της ιστορίας του μουσικού θεάτρου (όχι και πολύ γνωστού στο ευρύ κοινό).
Εκ μέρους του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ο κ. Ανδρέας Δρακόπουλος είπε: «Μας τιμά η δυνατότητα που μας παρέχεται να τιμήσουμε την Ελλάδα».
Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2009 και, όπως είπαμε, η ολοκλήρωση τους τοποθετείται εντός του 2015.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και γιατί να φτιάξουμε νέα λυρική σκηνή, (που δε λέω, καλό να γίνει...) και να μη χρησιμοποιήσουμε ένα από τα γειτονικά στάδια των Ολυμπιακών αγώνων (νομίζω το στάδιο Ταε κβον ντο είναι αυτό που είνα 500 μ από το σημείο χωροθέτησης των νέων έργων). Και αν θέλει ο Νιάρχος να φτιάξει και αυτός ένα Νοσοκομείο, απέναντι από το Ωνάσσειο, να του μπει και στο μάτι...

Ανώνυμος είπε...

Μπραβο, ελπιζω να συνεχιστει αυτη η ταση που ξεκινα ωστε και αλλοι ευποροι συμπολιτες μας να αποδωσουν (με δικο τους οικονομικο κερδος στο τελος) τεχνη, γνωσεις και ελπιδες σε ολους μας.

Παραδειγματα
(1) Μεγαλο μουσειο κινεζικης τεχνης
(2) Μεγαλο μουσειο ινδικης τεχνης
(3) Μεγαλο μουσειο ιαπωνικης τεχνης

Ειμαι σιγουρος οτι οι παραανω χωρες θα υποστηριζαν κατι τετοιο στην ελλαδα

Κυριε Καραγιαννη, ενημερωστε μας λιγο για αυτο το ΦΙΧ που ενω νομικα εχει αποδεσμευθει γκρεμιζεται με ρυθμους απιστευτα αργους.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα