Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 10 μήνες εργασιών

κα μήνες πέρασαν από την έναρξη της παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου στην Κ/Ξ Aegean Motorway group. Από τότε τα έργα ξεκίνησαν σε όλο το μήκος του δρόμου (Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας) και κυρίως στο πιο αιματοβαμμένο μέρος των Ελληνικών Εθνικών Οδών: Τα Τέμπη. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου κιόλας όταν ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε την αρχή στην διάνοιξη των οδικών τούνελ στα βουνά που περικλύουν τα Τέμπη, έχουν περάσει 5 μήνες. Σε αυτό το διάστημα δεν είναι δυνατό να φαίνεται η εξέλιξη του έργου στους οδηγούς και στο κοινό αλλά οι εργασίες στα τούνελ προχωρούν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Το έργο στα Τέμπη περιλαμβάνει 3 Σήραγγες χωριστών κλάδων μήκους 11,5 χλμ ανά κλάδο και 23 χλμ συνολικά, που θα κατασκευαστούν στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, 3 μεγάλες γέφυρες, μήκους 700μ 500μ και 200μ αντίστοιχα και 2 ανισόπεδους κόμβους (Α/Κ), ένα στη Ραψάνη και ένα στον Πλαταμώνα.Το σύνολο των έργων θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2012 αντικαθιστώντας το ακατάλληλο επίγειο τμήμα της παλαιάς οδού αλλά και τη διέλευση μέσα από τον Πλαταμώνα, τμήματα τα οποία θα παραμείνουν ως διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.
Με την ολοκλήρωση των έργων, η Τ1 ( η πρώτη σήραγγα με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη) θα γίνει η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα παίρνοντας τα πρωτεία από την σημερινή μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα, αυτή του Δρίσκου στην Εγνατία Οδό.
Νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των έργων, θα υπάρξουν και κάποιες παραδόσεις μικρών τμημάτων.
Ειδικότερα, το Μάιο του 2009 θα έχουμε την ολοκλήρωση των βελτιώσεων στο τμήμα Τέμπη –Σκοτίνα (υφιστάμενος δρόμος) ενώ το Μάιο του 2010 θα έχουμε την ολοκλήρωση των βελτιώσεων σε όλο το τμήμα (Ράχες Μαλλιακού- Κλειδί Ημαθίας).
Όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα, για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια (όταν άρχισαν με το 1ο ΚΠΣ οι πρώτες αναβαθμίσεις τμημάτων σε αυτοκινητόδρομο), όλη η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, με 2 ή 3 λωρίδες (ανάλογα με την περιοχή) και ΛΕΑ σε κάθε κατεύθυνση.
Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχουμε κάποια επίσημη ενημέρωση για την πρόοδο του έργου που ενδιαφέρει τουλάχιστον τη μισή Ελλάδα, που διασχίζει τη διαδρομή αρκετές φορές το χρόνο.
Περίοδος που απομένει για την παράδοση του έργου : 46 μήνες

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το έργο αυτό είναι μαζί με τον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, είναι τα μόνα έργα απ΄όσα έχουν δοθεί με παραχώρηση που γίνονται κατασκευαστικές εργασίες αν και ακούγεται ότι και στα υπόλοιπα έργα παραχώρησης μέχρι τέλος Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσουν έργασίες κατασκευής αυτών.Τώρα όσο αφορά αυτό το έργο ελπίζω σε 4 περίπου χρόνια από τώρα να ολοκληρωθεί ώστε η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε συνδυασμό και με την ολοκλήρωση των έργων στον Μαλλιακό και την ανακατασκευή από Α/Κ Ριτσώνας έως Α/Κ Θήβας,να είναι πλέον ένας αυτοκινητόδρομος ευρωπαικών προδιαγραφών που θα παρέχει ασφάλεια στους χρήστες του.

Ανώνυμος είπε...

Η Ελλάδα είναι πολύ ορεινή χώρα και συν τοις άλλοις, διοικητικά πολύ πίσω συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη. Κράτος γραφειοκρατικό και αναποτελεσματικό. Δεν είναι τυχαίο ότι τα έργα του ΠΑΘΕ ξεκίνησαν το 1985(!!!) και θα χρειαστούν τουλάχιστον 5 ακόμη χρόνια για να ολοκληρωθούν!!! Παρά το ορεινό ανάγλυφο, 30 χρόνια συνολικά για να φτιάξεις 700 χλμ αυτοκινητόδρομο είναι πάρα πολλά. Παρ' όλα αυτά οι σήραγγες Καμμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου και η κατασκευή του πετάλου όπως και η ολοκλήρωση της Εγνατίας δικαιολογημένα πιστώνονται στον κ. Σουφλιά. Αν υπήρχε μάλιστα ήδη ξεχωριστό υπουργείο Περιβάλλοντος, το Δημοσίων Εργων θα ήταν ακόμη περισσότερο αποτελεσματικό, δηλαδή ταχύ στις παραδόσεις. Το έργο όμως είναι ποιοτικό τουλάχιστον. Κάτι είναι και αυτό για τα ελληνικά δεδομένα. Ακόμη τι γίνεται με τον Ε65; Για να πας σήμερα από Λαμία στην Καρδίτσα μέσω Δομοκού κάνεις το σταυρό σου. Οι υλοποιούμενες διαπλατύνσεις του υφιστάμενου δρόμου έχουν εγκαταλειφθεί...και ο δρόμος είναι έτσι ακόμη πιο επικίνδυνος.

Ανώνυμος είπε...

η μεγαλυτερη σηραγγα στα βαλκανια κατασκευαζεται στην κροατια και ειναι 7500m.φιλικα παντα

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα