κα μήνες πέρασαν από την έναρξη της παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου στην Κ/Ξ Aegean Motorway group. Από τότε τα έργα ξεκίνησαν σε όλο το μήκος του δρόμου (Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας) και κυρίως στο πιο αιματοβαμμένο μέρος των Ελληνικών Εθνικών Οδών: Τα Τέμπη. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου κιόλας όταν ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε την αρχή στην διάνοιξη των οδικών τούνελ στα βουνά που περικλύουν τα Τέμπη, έχουν περάσει 5 μήνες. Σε αυτό το διάστημα δεν είναι δυνατό να φαίνεται η εξέλιξη του έργου στους οδηγούς και στο κοινό αλλά οι εργασίες στα τούνελ προχωρούν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Το έργο στα Τέμπη περιλαμβάνει 3 Σήραγγες χωριστών κλάδων μήκους 11,5 χλμ ανά κλάδο και 23 χλμ συνολικά, που θα κατασκευαστούν στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, 3 μεγάλες γέφυρες, μήκους 700μ 500μ και 200μ αντίστοιχα και 2 ανισόπεδους κόμβους (Α/Κ), ένα στη Ραψάνη και ένα στον Πλαταμώνα.Το σύνολο των έργων θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2012 αντικαθιστώντας το ακατάλληλο επίγειο τμήμα της παλαιάς οδού αλλά και τη διέλευση μέσα από τον Πλαταμώνα, τμήματα τα οποία θα παραμείνουν ως διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.
Με την ολοκλήρωση των έργων, η Τ1 ( η πρώτη σήραγγα με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη) θα γίνει η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα παίρνοντας τα πρωτεία από την σημερινή μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα, αυτή του Δρίσκου στην Εγνατία Οδό.
Νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των έργων, θα υπάρξουν και κάποιες παραδόσεις μικρών τμημάτων.
Ειδικότερα, το Μάιο του 2009 θα έχουμε την ολοκλήρωση των βελτιώσεων στο τμήμα Τέμπη –Σκοτίνα (υφιστάμενος δρόμος) ενώ το Μάιο του 2010 θα έχουμε την ολοκλήρωση των βελτιώσεων σε όλο το τμήμα (Ράχες Μαλλιακού- Κλειδί Ημαθίας).
Όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα, για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια (όταν άρχισαν με το 1ο ΚΠΣ οι πρώτες αναβαθμίσεις τμημάτων σε αυτοκινητόδρομο), όλη η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, με 2 ή 3 λωρίδες (ανάλογα με την περιοχή) και ΛΕΑ σε κάθε κατεύθυνση.
Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχουμε κάποια επίσημη ενημέρωση για την πρόοδο του έργου που ενδιαφέρει τουλάχιστον τη μισή Ελλάδα, που διασχίζει τη διαδρομή αρκετές φορές το χρόνο.
Περίοδος που απομένει για την παράδοση του έργου : 46 μήνες
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Το έργο αυτό είναι μαζί με τον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, είναι τα μόνα έργα απ΄όσα έχουν δοθεί με παραχώρηση που γίνονται κατασκευαστικές εργασίες αν και ακούγεται ότι και στα υπόλοιπα έργα παραχώρησης μέχρι τέλος Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσουν έργασίες κατασκευής αυτών.Τώρα όσο αφορά αυτό το έργο ελπίζω σε 4 περίπου χρόνια από τώρα να ολοκληρωθεί ώστε η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε συνδυασμό και με την ολοκλήρωση των έργων στον Μαλλιακό και την ανακατασκευή από Α/Κ Ριτσώνας έως Α/Κ Θήβας,να είναι πλέον ένας αυτοκινητόδρομος ευρωπαικών προδιαγραφών που θα παρέχει ασφάλεια στους χρήστες του.
Η Ελλάδα είναι πολύ ορεινή χώρα και συν τοις άλλοις, διοικητικά πολύ πίσω συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη. Κράτος γραφειοκρατικό και αναποτελεσματικό. Δεν είναι τυχαίο ότι τα έργα του ΠΑΘΕ ξεκίνησαν το 1985(!!!) και θα χρειαστούν τουλάχιστον 5 ακόμη χρόνια για να ολοκληρωθούν!!! Παρά το ορεινό ανάγλυφο, 30 χρόνια συνολικά για να φτιάξεις 700 χλμ αυτοκινητόδρομο είναι πάρα πολλά. Παρ' όλα αυτά οι σήραγγες Καμμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου και η κατασκευή του πετάλου όπως και η ολοκλήρωση της Εγνατίας δικαιολογημένα πιστώνονται στον κ. Σουφλιά. Αν υπήρχε μάλιστα ήδη ξεχωριστό υπουργείο Περιβάλλοντος, το Δημοσίων Εργων θα ήταν ακόμη περισσότερο αποτελεσματικό, δηλαδή ταχύ στις παραδόσεις. Το έργο όμως είναι ποιοτικό τουλάχιστον. Κάτι είναι και αυτό για τα ελληνικά δεδομένα. Ακόμη τι γίνεται με τον Ε65; Για να πας σήμερα από Λαμία στην Καρδίτσα μέσω Δομοκού κάνεις το σταυρό σου. Οι υλοποιούμενες διαπλατύνσεις του υφιστάμενου δρόμου έχουν εγκαταλειφθεί...και ο δρόμος είναι έτσι ακόμη πιο επικίνδυνος.
η μεγαλυτερη σηραγγα στα βαλκανια κατασκευαζεται στην κροατια και ειναι 7500m.φιλικα παντα
Δημοσίευση σχολίου