Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009

Θα υπάρξει Νέα γραμμή Μετρό Πειραιάς - Άγιος Δημήτριος;

Yπάρχουν νέα σχετικά με τη μελέτη κόστους της γραμμής Πειραιάς- Ελληνικό; Με βάση μια δήλωση του Υπουργου ΠΕΧΩΔΕ Κου Σουφλιά όταν επιθεώρησε τις υπό κατασκευή επεκτάσεις της Αθήνας, μπορούν να αναφερθούν τα παρακάτω:
Είναι πολύ πιθανό να αναφέρεται στη συγκεκριμένη μελέτη κόστους – ωφέλους (Πειραιάς – Άγιος Δημήτριος) ο υπουργός, μιας και είναι ενεργή εδώ και τουλάχιστον 1,5 χρόνο που με βάση το χρονικό των μελετών είναι χρόνος ικανός για την ωρίμανση μιας μελέτης. Επίσης είναι γνωστή η εργασιακή σύνδεση μεταξύ του Πειραιά και των Νοτίων Προαστίων της Αθήνας.
Με αυτή τη λογική ίσως να αποφάσισαν τη μετακίνηση του τελικού σταθμού από το Ελληνικό στον Αγιο Δημήτριο, προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία, μιας και γύρω από τον Αγιο Δημήτριο υπάρχουν περιοχές πυκνοκατοικημένες.
Σίγουρα, με την επικαιροποίηση της νέας ΜΑΜ, σίγουρα θα υπάρξουν πολλές ιδέες στο τραπέζι για το μέλλον του Μετρό στην Αθήνα αλλά αφού υπάρχει ήδη μια μελέτη σχετικά με μια νέα γραμμή, ίσως ωφελήσει στην μέγιστη επιτυχία της γραμμής αυτής.
Η πιθανότερη χάραξη δεν θα είναι παραλιακή για να μην είναι ανταγωνιστική με το Τραμ αλλά και να καλύπτει και νέες περιοχές της Αθήνας.
Λογικά, για να γίνει αυτή η γραμμή θα έχει 2 άξονες. Τον Ανατολικό με πορεία από Πειραιά προς Αγιο Δημήτριο και τον Δυτικό με πορεία προς Αμφιάλη.
Ειδήσεις τέτοιες πρέπει να μας χαροποιούν πολύ καθώς είναι αυτό που χρειάζεται η Αθήνα και μιας και οι παρούσες επεκτάσεις φτάνουν στο τέλος τους, είναι μια καλή ευκαιρία να δοθούν νέες διαστάσεις σε αυτό το τόσο όμορφο μέσο.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ Η ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕΤΡΟ?ΣΤΟ SITE ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΦΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΗ ΜΑΘΟΥΜΕ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ...

Ανώνυμος είπε...

Κ. Καραγιάννη επιτρέψτε μου να κάνω μια πρόταση. Θα μπορούσε το τμήμα της Γραμμής 3 του Μετρό από το Χαϊδάρι έως το Δημοτικό Θέατρο να γίνει ξεχωριστή γραμμή. Ασ την ονομάσουμε 5 χρώματος Μώβ. Από το Δημ. Θεάτρο μπορεί να επεκταθεί μέχρι την έξοδο της Λεωφ. Καλαμακίου στην Ποσειδώνος. Αναλυτικά μετά το Δημ. Θέατρο.: 1. ΦΑΛΗΡΟ(ΗΣΑΠ), 2. ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ (ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ), 3. ΤΑΥΡΟΣ (ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ), 4. ΤΑΥΡΟΣ (ΗΣΑΠ), 5 ΛΕΩΦ. ΣΥΓΓΡΟΥ (στο υψος της Νεας Σμύρνης), 6.ΑΙΝΟΥ Κ' ΑΙΓΑΙΟΥ (στα ορια των Δήμων Ν. Σμύρνης, Αθηναίων κ' Αγ. Δημητρίου), 7. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ(Γραμμή 2), 8. (στην διασταυρωση των οδών Αγ. Δημητρίου κ' Αγ. Βαρβάρας στον Αγ. Δημήτριο, και τέλος 9. ΚΑΛΑΜΑΚΙ (στο τέρμα της Λεωφ. Καλαμακίου στην Ποσειδώνος). Αν μπορούσε ποτέ να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο θα ένωνε τα Δυτ. Προάστεια με τα Νότια και ίσως να επέτρεπε και τη έπέκταση της Γραμμής 3 με άλλον ένα σταθμό στο Χαϊδάρι στην περιοχή του Δαφνίου και έναν στον Άνω Κορυδαλλό. Ποια η άποψη σας επ'αυτού; Ευχαριστώ Αλέξης Παπαζήσιμος

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Εχω αναρτήσει τουλάχιστον 3 φορές αρθρο με την αποψη μου να γίνει ξεχωριστη γραμμή το τμήμα Χαιδάρι- Θέατρο. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σου..Ομως εγώ είμαι ένας απλός πολίτης και όχι πολιτικός. Αλλοι αποφασίζουν, εμείς απλώς μπορούμε να διατυπώνουμε τη γνώμη μας.

Ανώνυμος είπε...

Κατά τη γνώμη μου ο βέλτιστος συνδυασμός μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο πρέπει να ανατεθεί στον ΟΑΣΑ ως μητροπολιτικό φορέα άσκησης συγκοινωνιακής πολιτικής. Να ενισχυθεί με ειδικό επιστημονικό προσωπικό και να του παρασχεθούν σημαντικές αρμοδιότητες. Δεν μπορεί ο εκάστοτε υπουργός μεταφορών ή δημοσίων έργων να αυτοσχεδιάζουν.
Κατά την γνώμη μου προτεραιότητα για το Μετρό είναι η γραμμή 4. Πρότεινα και επαναλαμβάνω προς ΥΠΕΧΩΔΕ και Αττικό ΜΕΤΡΟ η επέκταση προς Πειραιά να έχει τερματικό σταθμό αυτόν του Προαστιακού Τρένου και εκεί σύνδεση με τραμ προς Πέραμα. Ενα τραμ όμως γρήγορο με υπόγεια διάβαση στην ακτή Κονδύλη, εντός του λιμένος για αποφυγή εμπλοκής στην κυκλοφορία, κοντά στον μαντρότοιχο και σε αντικατάσταση λεωφορειολωρίδας μεταξύ πυλών Ε6 και Ε4. Οι εξοικονομούμενοι πόροι (εκτιμώ 150 εκ. ευρώ) να διατεθούν για τη γραμμή 4. Το τραμ πρέπει να γίνει γρήγορο. Το φτιάξαμε,λεφτά ξοδεύτηκαν, καλά κάναμε, είναι ανεπίτρεπτο να σέρνεται ακόμη. "Πράσινο κύμα", ανισόπεδος κόμβος στην παραλιακή στου Πράπα, αποκλειστική λωρίδα στην Αρδηττού, επέκταση δακτυλίου, κατάργηση αριστερών στροφών για ΙΧ κλπ Κυρίως μείωση του αριθμού των εγκάρσιων διελεύσεων των γραμμών στις απολύτως αναγκαίες. Ετσι, Σύνταγμα Γλυφάδα 45 λεπτά βρέξει χιονίσει και Σύνταγμα Πειραιάς το ίδιο. Εξαιρετικοί χρόνοι για τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Στο προηγούμενο σχόλιο παρέλειψα από κεκτημένη ταχύτητα το όνομά μου. Σπύρος Γιακουμάκης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα