Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009

Προαστιακός: Από σήμερα επεκτείνεται η ηλεκτροκίνηση μέχρι τα Άνω Λιόσια

Aργά αλλά σταθερά ο Προαστιακός στην Αθήνα αρχίζει να γίνεται πραγματικός προαστιακός σιδηρόδρομος. Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο επεκτείνεται από σήμερα, από το Σταθμό Νερατζιώτισσα στο Σταθμό Άνω Λιόσια. Έτσι η ηλεκτροκινούμενη διαδρομή Αεροδρόμιο – Νερατζιώτισσα – Αεροδρόμιο επεκτείνεται σε Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο με 4 δρομολόγια ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Αυτή η εξέλιξη θα ωφελήσει σημαντικά τους επιβάτες από και προς Κιάτο, καταργώντας την επιπλέον μετεπιβίβαση για τους επιβάτες που μετακινούνταν μεταξύ Κιάτου - Αεροδρομίου.
Υπό κατασκευή είναι το υπόλοιπο δίκτυο στην πόλη και μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, όπου πλέον είναι ορατοί οι στύλοι σε όλο το σιδηροδρομικό διάδρομο. Απομένει φυσικά η τοποθέτηση των καλωδίων προκειμένου για πρώτη φορά το ηλεκτρικό τρένο να διασχίσει την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Ακούγεται παράδοξο φυσικά να υπάρχει ηλεκτροδότηση σε περιοχές μικρότερης επιβατικής κίνησης όπως είναι ο Δομοκός ή η Κατερίνη και η πρωτεύουσα να κινείται ακόμη με πετρελαιοκίνητα τρένα.
Δεν έχει δοθεί σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα αλλά προφανώς το τμήμα που τελεί υπό κατασκευή ή υπογειοποίηση (Ρουφ-Τρεις Γέφυρες-ΣΚΑ) θα είναι το τελευταίο και σίγουρα δε θα παραδοθεί στο χρόνο που διανύουμε.
Φέτος αντίθετα περιμένουμε την επέκταση της ηλεκτροκίνησης μέχρι το Κιάτο και αυτό θα είναι το μεγάλο νέο της ηλεκτροκίνησης για το 2009, καθώς το δρομολόγιο θα μπορεί να εκτελείται με ηλεκτρικά τρένα από τα Άνω Λιόσια (που είναι ο πρώτος σταθμός που συναντά το τρένο μετά το ΣΚΑ) και μέχρι το Κιάτο.
Να θυμίσουμε ότι από το βασικό κορμό όλων των γραμμών και δρομολογίων του Προαστιακού ακόμα λείπουν οι νέοι σταθμοί Ταύρος, Θυμαράκια, Άγιοι Ανάργυροι, Πύργος Βασιλίσσης, Λυκότρυπα και φυσικά ο κεντρικός σταθμός διασταύρωσης και διακλάδωσης όλων των γραμμων Σ.Κ.Α (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών). Επίσης στη γραμμή προς Κιάτο θα προστεθούν: ο σταθμός Ζεφύρι, η επέκταση και ο σταθμός Ξυλόκαστρο καθώς και το μικρό παρακλάδι με τους σταθμούς Ισθμός & Λουτράκι.

5 σχόλια:

NIKOS, HALANDRI είπε...

Στην επέκταση προς Λουτράκι εκκρεμεί η τελική χάραξη και η θέση του τερματικού σταθμού. Συνεπώς θα αργήσει πολύ η υλοποίηση του έργου.
Νικος

Ανώνυμος είπε...

Μιας και μιλήσαμε για Λουτράκι, προτείνω ο σταθμός να γίνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο καζίνο, αφού αυτή είναι η κύρια ατραξιόν της πόλης.

Θωμάς Ακριτίδης είπε...

Ως κάτοικος του Δήμου Μεταμόρφωσης Αττικής θα ήθελα να σας απασχολήσω με το θέμα της έναρξης λειτουργίας του προαστιακού σταθμού της Μεταμόρφωσης, που ενώ αποπερατώθηκε πριν από ένα εξάμηνο και περισσότερο (και αφού προηγήθηκαν μακρόχρονοι αγώνες γι' αυτό), κατά εντελώς ακατανόητο τρόπο, παραμένει ακόμη ερμητικά κλειστός.

Η Μεταμόρφωση αποτελεί μεγάλο βιομηχανικό και βιοτεχνικό κόμβο, όπου απασχολούνται πολλοί εργαζόμενοι, από όλο το λεκανοπέδιο. Πολλοί απ' αυτούς εξυπηρετούνται από τα ελάχιστα αστικά λεωφορεία (διέλευση 1 λεωφορείο ανά ώρα), που προκαλούν αφάνταστη ταλαιπωρία και άγχος.


Η ανάπτυξη κάθε Εθνικής Οικονομίας, απαιτεί προφανώς την ύπαρξη σύγχρονης συγκοινωνιακής υποδομής, όπως συμβαίνει αυτονόητα, σε όλο τον σύγχρονο κόσμο.


Δεκαπέντε χρόνια αγώνων του λαού της Μεταμόρφωσης έπεισαν τους αρμόδιους (κάτι που δεν μπορούσαν να το καταλάβουν μόνοι τους), ότι έπρεπε επιτέλους να κατασκευαστεί και στη Μεταμόρφωση σταθμός του Προαστιακού. Ο Σταθμός κατασκευάστηκε με καθυστέρηση 5 ετών από τότε που αποφασίστηκε η κατασκευή του και αυτονόητα, μετά από τόση ταλαιπωρία, θα έπρεπε να λειτουργήσει αμέσως.



Αλλά ω του θαύματος! Ο σταθμός σφραγίστηκε αμέσως μετά την κατασκευή του, ενώ δεν μιλά κανείς για πιθανή ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του (ή μάλλον λένε για τέλος 2009!!!). Μαζί με το σταθμό σφραγίστηκαν και τα στόματα όλων για το καυτό αυτό θέμα (δημοτική αρχή, αντιπολίτευση, τοπικά Μ.Μ.Ε).



Νομίζω πως ο λαός της Μεταμόρφωσης που μετά από τόσους αγώνες, τον έφεραν μεν στην πηγή, αλλά φροντίζουν να τον αφήνουν ακόμη διψασμένο, δηλαδή να τον εμπαίζουν ασύστολα, θα πρέπει να σκεφτεί τρία πράγματα:



α. Ποιοι είναι αυτοί που τον εμπαίζουν στο υπόψη θέμα, υποτιμώντας ασύστολα τη νοημοσύνη του και γιατί.



β. Στις επόμενες δημοτικές εκλογές να στείλει όσους τον εμπαίζουν, εκεί που τους αξίζει.



γ. Να απαιτήσει, χωρίς την οποιαδήποτε αναβολή, την άμεση λειτουργία του σταθμού, που εκτός των άλλων την κατασκευή του την έχουμε πληρώσει όλοι οι φορολογούμενοι!

Με εκτίμηση
Θωμάς Α.
Μεταμόρφωση Αττικής

Ανώνυμος είπε...

Έχω την εντύπωση ότι υπάρχει πρόβλημα με το μήκος του σταθμού της Μεταμόρφωσης. Η αποβάθρα είναι πολύ μικρή για να χωρέσει ολόκληρο το Desiro. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση μου δίνει όπως τη βλέπω μέσα από το τρένο. Εκτός αυτού είναι και πολύ στενή, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν θα τη χρησιμοποιούν πολλοί επιβάτες.

DESIRO EMU είπε...

Όλοι ξέρουμε πως μέσα στο 2009 αποκλείεται να υπάρχει ηλεκτροκίνηση μέχρι τον Πειραιά.Αυτό που δεν ξέρουν πολλοί είναι όμως πως η ΕΕ θα απαιτήσει την επιστροφή κονδυλίων αν μέχρι το τέλος του 2009 δεν έχει ηλεκτροκινηθεί ο Πειραιάς...Πάλι ρεζίλι μας κάνει ο ΟΣΕ...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα