Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Θεσσαλονίκη: Θα γίνει η Κοπεγχάγη του Μέλλοντος;


Με αφορμή το ταξίδι μου στη Σκανδιναβία ταξίδεψα σε Κοπεγχάγη και Στοκχόλμη. Θα μπορούσες κάλλιστα να τις παρομοιάσεις με την Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Και οι ομοιότητες σταματούν εδώ καθώς δυστυχώς για μας είναι πολύ πιο εξελιγμένες σαν πόλεις και φυσικά συγκοινωνιακά. Στην παρούσα ανάρτηση θα προσπαθήσω να σας δώσω όσες περισσότερες πληροφορίες για την πρωτεύουσα της Δανίας και πως θα μπορούσε η Θεσσαλονίκη να την αντιγράψει.
Η Κοπεγχάγη (στα δανικά København) σημαίνει Εμπορικό λιμάνι έχει πολλά διαφορετικά συστήματα μέσων σταθερής τροχιάς. Ο πληθυσμός της πόλης επίσημα έχει 500.000 κατοίκους αλλά Μητροπολιτικά φτάνει περίπου το 1.700.000 κατοίκους (δηλαδή ένας στους 3 κατοίκους της Δανίας μένει στην Κοπεγχάγη).
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Η Κοπεγχάγη έχει ένα αρκετά εξελιγμένο σύστημα μεταφορών που είναι επαρκές. Το Μετρό μπήκε στη ζωή της πόλης το 2002 και είναι στα πρότυπα του υπό κατασκευή Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μια βασική γραμμή με 2 καταλήξεις. Η κατάληξη για το Αεροδρόμιο Kastrup ολοκληρώθηκε το 2007. Οι σταθμοί πριν την πόλη (στα προάστια) είναι επιφανειακοί. Η πλατφόρμα είναι κεντρική με πόρτες που ανοίγουν αυτόματα με την έλευση του τρένου. Οι συρμοί του τρένου είναι επίσης χωρίς οδηγό αλλά αυτόματοι. Το μήκος της αποβάθρας όμως είναι περίπου το μισό από ότι στην Αθήνα, δηλαδή περίπου 60-70 μέτρα και φυσικά το ίδιο και τα τρένα. Ελπίζω ότι στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης να μην είναι τόσο μικροί οι σταθμοί και τα τρένα. Η έλευση των τρένων ήταν περίπου ανά 5 λεπτά και το σύστημα μετρό λειτουργούσε όλο το 24ωρο απλά μεταξύ 3 με 4 το πρωί ήταν πιο αραιά τα δρομολόγια για την απαραίτητη συντήρηση του δικτύου (ενώ το δικό μας Μετρό χρειάζεται 5 ώρες κάθε μέρα). Αυτή την εποχή κατασκευάζουν άλλη μια γραμμή κυκλική η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018. Και το εννοούν...
Κατά τα άλλα υπάρχουν κάποιες γραμμές λεωφορείων ενώ για τους τουρίστες και τους χρήστες του κέντρου υπάρχει μια συχνότατη λεωφορειακή γραμμή η Cirkel. Φυσικά υπάρχει ευρύ δίκτυο Προαστιακού στην πόλη που εξυπηρετεί πολύ καλά αλλά και το λεγόμενο RE (δηλαδή Regional=Τοπικά τρένα). Γραμμές τρένου οι οποίες είναι ουσιαστικά τροφοδοτικές στο γενικότερο σύστημα Μετρό χωρίς να βγαίνουν στα προάστια). Κίνηση αυτοκινήτων στους δρόμους δεν υπάρχει αφού δεν υπήρχε λόγος να το χρησιμοποιήσεις ενώ είναι και η παγκόσμια πρωτεύουσα για τους ποδηλάτες οι οποίοι κυριαρχούν σε όλη την πόλη της Κοπεγχάγης. Δεν υπάρχει δρόμος χωρίς ποδηλατόδρομο ενώ υπήρχαν και ειδικά ποδήλατα για τις μαμάδες και τους μπαμπάδες με ειδικό χώρο για τα μωρά ή τα μικρά παιδάκια (!!). Επιστημονική φαντασία εεε; Θέλετε και άλλο; Μπορείς να πάρεις το ποδήλατο το οποίο ανήκει στο Δήμο να το χρησιμοποιήσεις και να το αφήσεις σε όποιο σημείο εσύ νομίζεις (εννοείται εκεί που υπάρχει στάθμευση ποδηλάτων). Χωρίς χρήματα..
Γενικά η Κοπεγχάγη νομίζω είναι ένα πολύ καλό πρότυπο για τη Θεσσαλονίκη για την ανάπτυξη σοβαρού συστήματος συγκοινωνιών που να καλύπτει την πόλη. Τώρα που γίνεται το Μετρό το οποίο είναι σχεδόν ολόιδιο με της Κοπεγχάγης μπορεί να γίνει ένας σχεδιασμός με Προαστιακό, Τραμ και ποδήλατα. Μεγάλο μέρος της πόλης είναι επίπεδο που βοηθά την κίνηση με ποδήλατο ενώ το Τραμ θα μπορούσε να καλύψει τις περιοχές της πόλης με ύψωμα. Το Μετρό αν αναπτυχθεί μέχρι τη Σταυρούπολη και μελλοντικά προς Σίνδο και Κορδελιό μπορεί σε συνδυασμό με την ανάπτυξη Προαστιακού και τροφοδοτικά λεωφορεία προς αυτά τα μέσα από τις γειτονικές περιοχές να καλύψει τις Δυτικές Συνοικίες και προάστια της πόλης. Ανατολικά με ανάπτυξη Μετρό προς α)Καλαμαριά (και αεροδρόμιο μελλοντικά) β)Νέα Ελβετία και μία νέα γραμμή Μετρό από κέντρο για Τούμπα και τροφοδοτικά λεωφορεία. Οι ποδηλατόδρομοι αν αναπτυχθούν και άλλο θα μπορούσαν να εκτοπίσουν τα αυτοκίνητα που παρκάρουν συνεχώς πάνω στους ποδηλατόδρομους.
Είναι επιλογή μας λοιπόν αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να γίνει τόσο όμορφη όσο της αξίζει...
**Πρέπει να προσθέσω επίσης ότι όντως υπήρχε και θαλάσσια αστική συγκοινωνία ενώ από το Αεροδρόμιο έχεις την επιλογή του Μετρό, του Προαστιακού, των Λεωφορείων και υπάρχει και σύνδεση με το Μάλμε της Σουηδίας μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας και οδικώς από την γέφυρα του Oresund η οποία είναι 16,4χλμ μήκος και είναι ένα ακόμα μνημείο. Θα διαφωνήσω συμφωνώντας με τους φίλους σχολιαστές. Η νοοτροπία η σημερινή ΜΠΟΡΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξει. Δεν ήμασταν πάντα έτσι. ΑΝ κάποιοι οραματιστούν μια Θεσσαλονίκη αντάξια του ονόματος της και πάψει το αλληλοφάγωμα και κάνουμε έργα αντί να λέμε έργα τότε θα έχουμε και τη Θεσσαλονίκη που μας αξίζει αλλά και γενικότερα τις πόλεις που μας αξίζουν.

25 σχόλια:

Χριστος Κωττας είπε...

Κυριε Καραγιαννη,
Αν καποτε η Ελλαδα γίνει η Δανια του νοτου (σε ποιον αιωνα αραγε...) τοτε και η Θεσσαλονικη θα ειναι η Κοπεγχαγη του μελλοντος.
Στο μεταξυ η προσγειωση στη πραγματικοτητα του σημερα ειναι θλιβερη και οδυνηρη, ειδικα για όσα παιδια της αναγκαστηκαν να ξενιτευτουν καποια στιγμη - για τους γνωστους λογους που τοσοι ακομα συνελληνες αναγκαστηκαν να κυνηγησουν ονειρα και καριερα σε Αθηνα και εξωτερικο. Και καθε που επιστρέφουν, βρίσκουν ενα μεταπολεμικό αστικό μόρφωμα ολόενα πιο άσχημο, άναρχο, χωρίς αιδώ για 23 αιώνες ιστοριας, διχως σεβασμό για το πολίτη του σήμερα ή οραμα για το αύριο. Μια βολτα (κατα προτιμηση με...ποδήλατο στους "ποδηλατόδρομους" της πόλης) θα σας πείσει...
Και θα σας δώσει μια εικόνα παρακμιακή, που φοβάμαι πως έχει ποτίσει το πετσί του νεοέλληνα και δε σώζεται με 9.6 χιλιομετρα μετροπόντικα η ημιτελείς εξωτερικους περιφεριακούς λεωφόρους...

Σχετικά και επίκαιρα, παραθέτω και το χθεσινο σχόλιο του Μ.Βοιτσιδη στον αγγελιοφόρο της θεσσαλονικης:

http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=36&artid=35780

Unknown είπε...

Είμουν φοιτητής στην Κοπεγχάγη και έζησα με αυτές τις υποδομές για μερικά χρόνια. Ισως με τη βόλτα στην πόλη που κάνατε να είδατε μόνο τα βασικά στοιχεία αυτού του συστήματος.
Σε κάτι ακόμα που μοιάζουν αυτές οι δύο πόλεις είναι πως είναι περικυκλωμένες από το υγρό στοιχείο. Μήπως προσέξατε τα θαλάσσια λεωφορεία; Με κανονικές στάσεις σαν αυτές των συνηθισμένων λεωφορείων και δρομολόγια σαν να είναι στους δρόμους της πόλης. Να μια καλή ιδέα για την Θεσσαλονίκη.
Το μετρό αν και το μισό από αυτό της Αθήνας απασχολεί ελάχιστους υπαλλήλους αφού δεν έχει ούτε ταμία για να αγοράσεις εισητήριο.Όλα αυτόματα!
Φτάνοντας στο Kastrup θα παρατηρήσατε πως έχει τρένα για την ενδοχώρα τρεις φορές την ώρα. Στην Ελλάδα έχει 5 την ημέρα νομίζω.
Δυστυχώς η νοοτροπία μας εδώ μου κάνει να φαίνονται όλα αυτά τόσο μακρυά όσο απέχει η Ελλάδα από τη Δανία. Εύχομαι να αλλάξουν όλα κάποια στιγμή εφόσον ο Πρωθυπουργός μας οραματίζεται την "Σουηδία της Μεσογείου".

Antonis είπε...

Μην ξεχναμε ομως οτι το Μετρο της Αθηνας (ειχα διαβασει σχετικο αφιερωμα κανα χρονο πριν στο περιοδικο του Βηματος) σταματαει για τοσες ωρες τη μερα, αλλα εκεινες τις ωρες στα "υπογεια" και τα αμαξοστασια δουλευει ενα ολοκληρο εργοταξιο το οποιο προλαβαινει οριακα το φως της ημερας.
Ολοι οι συρμοι περνανε απο πλυντηριο εξωτερικα, για οσες βρωμιες (πχ τυχον γκραφιτι) δεν φυγουν γινεται εξτρα καθαρισμος απο ανθρωπο, ενω και εσωτερικα ολοι οι συρμοι καθαριζονται, πλενονται και σκουπιζονται.
Την ιδια στιγμη συνεργεια με ειδικο μηχανημα που κινειται πανω στις ραγες τις πλενει και ριχνει κατι (σαν γρασσο, σιλικονη) που ειναι καλο για τις μεταλλικες γραμμες. Επισης σε οσα σημεια παρατηρουνται τεχνικα προβληματα ή καταπονηση του δικτυου επεμβαινουν "ειδικοι" και τα διορθωνουν (και δεν διορθωνονται σε μικρο χρονο).
Ολα αυτα συμφωνα με το τοτε πολυσελιδο αρθρο το οποιο ειχε και παρα πολλες φωτογραφιες. Δυστυχως δεν το εχω κρατησει.
Δεν ξερω λοιπον αν ολα τα ανωτερω ισχυουν για την Κοπενχαγη (αμφιβαλλω). Επισης μονο σας ειπατε οτι ο πληθυσμος της ειναι μολις μερικες χιλιαδες και το υπαρχον μετρο της μικροτερο απο της Αθηνας και σε ευθεια γραμμη (αρχη-τελος) σαν το μελλοντικο της Θεσαλλονικης και οχι 2 γραμμες σε διαφορετικα επιπεδα οπως της Αθηνας, αρα δεν μπορουμε να το συγκρινουμε με μιας πολης 4,5 εκατ. κατοικων. Ας μην ειμαστε τελειως "αδικοι".

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Εδώ το μόνο που δεν κάνουμε είναι να καταστροφολογούμε. Προσπαθούμε να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο. Αλλά πρέπει να λέμε και τα πράγματα με το ονομα τους.
Στην επόμενη ανάρτηση για τη Στοκχόλμη θα δεις ότι συμβαίνει το ίδιο. Με ένα δίκτυο 3 βασικών γραμμών και 7 (!!) διαφορετικές καταλήξεις και λειτουργία 24 ώρες, συχνότητα απίστευτη και πολλές εναλλακτικές.
Ας μιμούμαστε το καλο και όχι να λέμε οκ αυτό κάνουμε καλό είναι. Η βελτίωση είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Το Μετρό της Αθήνας είναι απο τα κορυφαία συστήματα Μετρό στον κόσμο σε λειτουργία και αισθητική. Η βελτίωση όμως όπως και η καινοτομία είναι πάντα ευπρόσδεκτα πράγματα.

Μετρόφιλος είπε...

Σκοπός δεν είναι να μοιάσει η Θεσσαλονίκη με την Κοπεγχάγη. Η κάθε πόλη έχει τις ιδιαιτερότητές της. Σε αντίθεση με την Κοπεγχάγη η Θεσσαλονίκη είναι πυκνοκατοικημένη, περιβάλλεται από βουνά και έχει υψομετρικές διακυμάνσεις. Γι' αυτό αποκλείεται να γίνουν δημοφιλή τα ποδήλατα σε αυτήν. Αποτελεσματικό δίκτυο προαστιακού είναι δύσκολο να αναπτυχθεί τώρα πλέον. Αν ακολουθούσαμε την Κοπεγχάγη, ο προαστιακός θα έπρεπε να διασχίζει όλη τη Θεσσαλονίκη από άκρη σε άκρη. Η Έδεσσα δεν είναι προάστιο της Θεσσαλονίκης!
Γι' αυτό το μόνο που μπορεί να τη σώσει είναι η ανάπτυξη του μετρό. Η πρώτη γραμμή που κατασκευάζεται είναι μια καλή αρχή. Η επέκταση του δικτύου πρέπει να συνεχιστεί μέχρι να φτάσει τουλάχιστον τα 50 χιλιόμετρα.

KouFa είπε...

Συμφωνω με το Μετροφιλο 'σχεδον' σε ολα.
εχεις δικιο για το οτι η θεσσαλονικη πρεπει να κοιταξει να δημιουργησει η κ να εκμεταλευτει το δικο της χαρακτηρα.
αλλα δν συμφωνω με την αποψη σου για το ποδηλατο.κι'ομως παρολες τις υψομετρικες διαφορες που εχει σε διαφορα σημεια της η θεσσαλονικη ,ιδιαιτερα προς τα ανατολικα ειναι ευκολη η χρηση του ποδηλατου.
αλλα ακομα κ προς τα δυτικα,με καταλληλες κινησεις κ επεκταση των ποδηλατοδρομων ,θα αυξηθουν τα ποδηλατα κ θα παραμεριστουν τα ΙΧ.
Εγω ο ιδιος μενω Ανω Ηλιουπολη, σε μια αποσταση περιπου 6 χλμ. απο την Αριστοτελους κιομως χρησιμοποιω ποδηλατο κ ας εχει κ ανηφορες .Δν πιστευς οτι ειναι τοσο δυσκολο να γινει.

Εγω δεν περιμενω απο τη Θεσσαλονικη να γινει η Κοπενχαγη του μελλονος,αλλα η Θεσσαλονικη του μελλοντος :) και χωρις μιζεριες κ τα συναφη ,που λιγοστευουν πλεον, ευελπιστω σε καλυτερο μελλον!

Ανώνυμος είπε...

Καλά τι είναι αυτά που λέτε...? Με τους συγκεκριμένους τοπικούς άρχοντες που βγάζετε, από ποιόν περιμένετε να σας κάνει ποδηλατόδρομους? Από το κράτος των Αθηνών? Για να βγείτε σε λαοσύναξη, μετά των ευλογιών του σεβασμιοτάτου εθνοπατέρα να κατακεραυνώνεται τους δαιμονισμένους που θέλουν το κακό της πόλης σας...

Δυστυχώς όλοι νομίζουμε ότι κάποιος θα καθαρίσει για εμάς. Δυστυχώς!

Ανώνυμος είπε...

Κυριε Καραγιαννη η σύγκριση είναι εντυπωσιακή και είθε να μπορούσε να λειτουργήσει σαν ΚΟΥΔΟΥΝΑ για ορισμένους! Θα ήθελα όμως να κάνω και 2 παρατηρήσεις (η 2η ΤΡΑΓΙΚΗ).

* Γράφετε:

[Αυτή την εποχή κατασκευάζουν άλλη μια γραμμή κυκλική η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018. Και το εννοούν...]

Μην ξεχνάτε ότι τόσο η Αθήνα, όσο και η Θεσσαλονίκη είναι ΞΕΧΕΙΛΕΣ από αρχαιότητες. Να σας θυμίσω τα ΧΙΛΙΑΔΕΣ αρχαιολογικά ευρύματα στο κέντρο της Αθήνας? Ή τι έγινε ιδιαίτερα στο Μοναστηράκι, με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθούν οι μετροπόντικες και να πάει 2,5 έτη πίσω η έναρξη λειτουργίας?

Ή τι έγινε πρόσφατα στον Άλιμο, που σκόνταψαν πάλι σε αρχαιότητες σε μέρος που δεν φανταζόταν κανείς και πήγε 1 έτος πίσω από τους άλλους 3 σταθμούς?

Ειδικά στην Θεσσαλονίκη έχετε πάρει είδηση ότι γίνεται ΧΑΜΟΣ από ευρήματα όλων των εποχών, αρχαία, βυζαντινά, νεότερους αγωγούς και τελειωμό δεν έχει? Και από όσο έχω δει στα αφιερώματα των εφημερίδων, το μεγαλύτερο μέρος του εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος των έργων δεν έγινε τόσο [από το κράτος των Αθηνών] όπως γράφει ο Ανώνυμος, αλλά από αυτό που μόλις ανέφερα.

Όχι ότι συμφωνώ με τυχόν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις! Για να λέμε όμως και του στραβού το δίκιο, δεν μπορείς να έχεις απαίτηση μη εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος των έργων Μετρό σε πόλεις με τόσες αρχαιότητες, διότι είναι σχεδόν απίστευτο να ΜΗΝ σε χτυπήσει το απρόβλεπτο "πέσαμε σε αρχαία"!!!!

* Γράφετε επίσης:

[Δεν υπάρχει δρόμος χωρίς ποδηλατόδρομο ενώ υπήρχαν και ειδικά ποδήλατα για τις μαμάδες και τους μπαμπάδες με ειδικό χώρο για τα μωρά ή τα μικρά παιδάκια (!!). Επιστημονική φαντασία εεε; Θέλετε και άλλο; Μπορείς να πάρεις το ποδήλατο το οποίο ανήκει στο Δήμο να το χρησιμοποιήσεις και να το αφήσεις σε όποιο σημείο εσύ νομίζεις (εννοείται εκεί που υπάρχει στάθμευση ποδηλάτων). Χωρίς χρήματα..]

Αν κάνουμε το ίδιο εδώ, ξέρετε τι θα έχει γίνει ως την επόμενη μέρα? Δεν θα έχει μείνει ούτε ένα! Θα τα έχουν κλέψει ΟΛΑ οι αναρχικοί, οι τσιγγάνοι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες!!!!

Προσοχή, ΔΕΝ είπα ότι δεν υποστηρίζω την ιδέα των ποδηλατοδρόμων! ΧΙΛΙΕΣ φορές να μπορούσε να γίνει και εδώ!

Πρώτα όμως εξασφαλίζεις ένα φυσιολογικό πολιτισμένο στάνταρ. Πώς να φτιάξεις ποδηλατόδρομους με τέτοια δεδομένα? ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ-ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟ ΓΚΕΤΟ-ΧΑΛΙ ΠΟΥ ΚΑΤΗΝΤΗΣΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΜΑΣ!!!!!!!!

Επειδή διαισθάνομαι ότι θα με βγάλετε ρατσιστή, πείτε ότι θέλετε εις βάρος μου, απαντάω προκαταβολικά ότι αδιαφορώ πλήρως, δεν μπορείτε να με πικράνετε! Δεν γίνεται!

Κατά τα άλλα συμφωνώ πλήρως με όσα γράφετε και συγχαρητήρια για την δουλειά σας! Μακάρι να τα διάβαζε κάποιος αρμόδιος τα άρθρα σας! Keep walking!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

KouFa είπε...

Μετροφιλε και Τραμοφιλε ,νομιζω οτι εσυ το επιδιωκεις να σε αποκαλεσουμε ετσι.

Ειναι δυνατον να μιλαμε για τετοια πραγματα εδω μεσα?

Ειναι δυνατον να πιστευεις οτι για το χαλι που εχουν οι ελληνικες πολεις ευθυνονται οι μεταναστες?

Τελοσπαντων τα ποδηλατα αυτα για τα οποια αναφερθηκαν οι παραπανω ,επειδη εχω διαβασει, προκειτε να εχουν ειδικο τσιπακι πανω για την ανιχνευση του σε περιπτωση κλοπης ,αλλωστε τετοιο ποδηλατο εχω δει απο κοντα.Με τετοιες συνθηκες ειναι απιθανο καποιος να θελησει να το κλεψει.

KouFa είπε...

Και γνωριζω πολυ μεγαλυτερους κλεφτες στην ελλαδα απο τους αναρχικους φιλτατε...

Αντιπαρακμιακος είπε...

Ο φιλος Μετροφιλος και Τραμοφιλος, μιλησε για εγκληματιες, για αναρχικους, για ναρκωμανεις και για ΛΑΘΡΟμεταναστες (οχι ΝΟΜΙΜΟΙ μεταναστες), αγαπητε KouFa.
Ειναι γνωστο τοις πασι πως οι ΝΟΜΙΜΟΙ μεταναστες (ο αριθμος των οποιων χρειαζεται η καθε χωρα υπολογιζεται μετα απο ερευνα επι του ημεδαπου εργατικου δυναμικου-θεσεων εργασιας και τασεις μελλοντικων τιμων των ως ανω μεταβλητων) συμβαλλουν στην παραγωγικοτητα και την αποδοτικοτητα της χωρας και της κοινωνιας και ειναι απαραιτητο να απολαμβανουν ολα τα δικαιωματα των ημεδαπων πολιτων, ενω πρεπει να ενσωματωνονται στην ημεδαπη κοινωνια.
Αυτα, βεβαια, ισχυουν σε οποιαδηποτε Ευρωπαϊκη χωρα, ΕΚΤΟΣ απο την Ελλαδα. Στην Ελλαδα δεν υπαρχει τετοια ερευνα για να καθοριζει οριο υποδοχης, ενω το χειροτερο απο ολα σε αυτη τη χωρα ειναι πως δεχεται κυματα ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ, αβουλη και ανικανη να τα απωθησει, καλυπτοντας την ανικανοτητα αυτη με το "ανθρωπιστικο" προσωπειο, επικαλωντας ανθρωπινα δικαιωματα ανθρωπων που εχουν ηδη παρανομησει με την παραμονη τους, ζημιωνοντας τα ιδια ανθρωπινα δικαιωματα ημεδαπων και ΝΟΜΙΜΩΝ μεταναστων. Το πιο τρελο απ ολα, ειναι πως υπαρχουν ΜΚΟ και πολιτικα κομματα (ιδανικα στο ΤΣΥΡΙΓΜΑ με νεαρες-μελωδικες φωνες) να υποστηριζουν την παρανομη αυτη κατασταση και να εμποδιζουν το κρατος να εφαρμοσει τους νομους του (απελαση).
Οσοι μεταναστες ΔΕΝ ενσωματωνονται στην ημεδαπη κοινωνια και επιμενουν στον παλιο τροπο ζωης τους, χωρις να θελουν αυτοι να δεχτουν να ζησουν με τον "διαφορετικο οικοδεσποτη", καθιστωντας προπαντων τον εαυτο τους "ρατσιστη", υποβαθμιζουν τις γειτονιες με τον παραδοξο και διαφορετικο τροπο ζωης τους, που θελουν να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΙ στους αλλους, χωρις να σεβονται τον υπαρχων τροπο ζωης των "ιθαγενων", οδηγωντας σε ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΗ. (ορισμος γκετοποιησης)
Ειδικα αν υπαρχουν ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ εξ αυτων (ΛΑΘΡΑΙΟΙ) η ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΗ ειναι ενα φαινομενο αναμενομενο, καθως οι συγκεκριμενοι ανθρωποι δεν λογοδοτουν και δεν ειναι υποχρεωμενοι σε κανεναν, οντας φαντασματα για το κρατικο συστημα που πλανωνται, ενω η ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ περιοχη ειναι ενα ιδανικη εστια παραβατικοτητας, οπως διακινηση και χρηση ναρκωτικων, πορνεια, παρανομο εμποριο,κτλ καθως ακομη και η αρμοδια αρχη (Ελληνικη Αστυνομια) "φοβαται" να περασει απο αυτες τις συνοικιες, αφηνωντας την παρανομια να οργιαζει.
Θελω να μου πειτε αν αυτα τα πραγματα γινονται σε καποια αλλη χωρα της Ευρωπης...

Οσο για τους μεγαλυτερους κλεφτες (κοστουμαρισμενοι κλεφτες) δεν απειλουν τη ζωη σου και δεν σε σκοτωνουν, πρωτου σε κλεψουν (εγκληματιες), ουτε βαζουν αδεσποτες βομβες απο εδω και απο εκει (αναρχικοι), ουτε σε κυνηγανε με μολυσμενες συριγγες (ναρκωμανεις), ουτε σου υποβαθμιζουν την ποιοτητα ζωης και το μελλον σου με την παρουσια τους (τσιγαννοι, ΛΑΘΡΟμεταναστες)...
Επισης, σεβαστειτε τον μαζοχα Ελληνικο λαο που τους εκλεγει, τους δινει την εξουσια και τη δυναμη να κανουν αυτα που κανουν...
Στα παραπανω περιθωριακα στοιχεια, ειμαι σιγουρος πως ο Ελληνικος λαος δεν τους δινει την αδεια...

Επισης, προτεινω να μαθετε τις διαφορες των ορων γκετοποιηση-υποβαθμιση.

Οσοι αμφιβαλλουν για την κατασταση του κεντρου της Αθηνας, μια βολτα σε αυτο, θα τους πεισει...
Ακομη και Αυστραλεζικο περιοδικο που ασχολειται με ποιοτητα ζωης γραφει οτι η Αθηνα ειναι η ΤΑΧΥΤΕΡΑ ΓΚΕΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ενω το Υπουργειο Εξωτερικων τους βγαζει τελεσιγραφο αποφυγης της Αθηνας και γενικοτερα της Ελλαδος.

.

Αντιπαρακμιακος είπε...

Σε οσους παλι, νομιζουν πως το κεντρο της ΑΘηνας θα εξωραϊστει και θα ειναι ελκυστικο αν κανουμε παρκακια, πλατειες, ποδηλατοδρομους και πεζοδρομους, τοτε επαξια μπορουν να παρομοιαστουν με τον νυν δημαρχο της Αθηνας, που νομιζει πως η δημιουργια πλατειας στο πρωην κτιριο ΝΑΤ στην Ομονοια, η "βιοκλιματικη παρεμβαση" στα πεζοδρομια των πιο γκετοποιημενων, υποβαθμισμενων και επικινδυνων οδων (Ευριπιδου, Σοφοκλεους,κτλ) και τα καλλιτεχνικα παγκακια στις πλατειες "Athens Bench Mark", θα εξωραϊσουν το κεντρο, τοτε μπορειτε να βαλετε υποψηφιοτητα στις δημοτικες εκλογες...
Ειμαι σιγουρος πως ο αποβλακωμενος απο την εργολαβικη επιχειρηση ελληνικος λαος, θα σας βγαλει πρωτους...Επι του θεματος, τωρα, η Θεσσαλονικη ειναι μια πολη σε πολυ καλυτερη κατασταση απο την Αθηνα και μπορει να προλαβει το εγκλημα αναρχιας που εγινε στην Αθηνα, οπως μπορει και να διαφυλαξει το ιστορικο κεντρο της απο την υποβαθμιση και την γκετοποιηση

KouFa είπε...

απαπα τι διαβαζω παλι σημερα.

η απαντηση στο γιατι η Ελλαδα ειναι ετσι οπως ειναι βρισκεται στους ανθρωπους τις.

Αυτους κ μονο.

_5_ είπε...

Ως κάτοικος Θεσσαλονίκης μπορώ να σας πω τα εξής:
1) ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ: το δίκτυο ΝΣΣ-Νέα Ελβετία και ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΕΥΚΑΡΠΙΑ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ-ΣΙΝΔΟΣ
όπως έχει ανακοινωθεί ακούγεται αρκετά καλό για την πόλη.. Το πολύ πολύ να γίνει μια παράλληλη γραμμή στο τμήμα Πανεπιστήμιο - ... - Πατρικίου ως εξής:Πανεπιστήμιο - Τριανδρία - Άνω Τούμπα- Χαριλάου - Μαρτίου - Πατρικίου. Νομίζω πως από κει και πέρα οτιδήποτε άλλο θα είναι πλεονασμός!
2) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ:
Δίκτυα Θεσσαλονίκη (ΝΣΣ) Λάρισα, Έδεσσα, Φλώρινα, Κιλκίς, Σέρρες, νεα γραμμή για Αμφίπολη-Καβάλα και Χαλκιδική
Ο σταθμός Καβάλας και Χαλκιδικής δεν είναι απαραίτητο να είναι ο ΝΝΣ. Ποια ευρωπαϊκή πόλη έχει μόνο ένα σταθμό; Μπορέι πχ ο Καβάλας(Αλεξανδρούπολης) να είναι στην Ευκαρπία, δίπλα στο σταθμό του μετρό, και αντίστοιχα ο Χαλκιδικής να είναι στην Μίκρα. (όπως ο προαστιακός Αθηνά- Αεροδρόμιο)!
3)ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ή ΤΡΟΧΙΟΔΡΟΜΟΣ στην εξοχή:
Πραγματικός προαστιακός για τα προάστια: Αμπελόκηποι, Μενεμένη, ΚΤΕΛ, Ελευθέριο, Κορδελιό προς i>Σίνδος, Άδενδρο,Πλατύ, και πρoς ii)Νέα Ιωνία(Διαβατά),Αγχίαλος, Άγιος Αθανάσιος, Γέφυρα και νέες γραμμές για Νεά Μεσημβρία, Νεοχωρούδα|| Ωραιόκαστρο,Λητή, Λαγυνά, Λαγκαδά, Άγιος Βασίλειος,Λίμνη Βόλβη|| Καλοχώρι, Χαλάστρα, Μάλγαρα, Κύμινα,||Θέρμη, Τριάδι, Βασιλικά||Περαία, Μηχανιώνα, Επανομή.
4) ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ: Άπειρες δυνατότητες...

_5_ είπε...

Αν θα σας ενδιέφερε θα μπορούσα να σχεδιάσω αυτό που έχω φανταστεί να το στείλω στον Κ. Καραγιάννη να το αναρτήσει εδώ. Φυσικά δεν πρόκειται για κάτι επίσημα.. Απλά για τις φιλοδοξίες ενός 22χρονου Θεσσαλονικού για την πόλη του...

Ανώνυμος είπε...

Ο Αντιπαρακμιακος, οπως και ο Μετροφιλος και Τραμοφιλος, τα λενε σωστα! Και το τραγικοτερο ειναι οτι ο Γιωργακης, μονο και μονο για να μπαστακωθει στην εξουσια, θα τους δωσει τωρα ψηφο και ιθαγενεια, να μπαστακωθουν ολοι αυτοι εδω μεσα και φυσικα αυτος θα ξαναβγαινει και ξαναβγαινει πρωθυπουργος μεχρι να πεθανει!

Οχι απλως μετα δεν θα φυγουν ποτε, αλλά θα γινουμε και μαγνητης εκατομμυριων αλλων λαθραιων που θα αρχισουν πλεον να ερχονται ολοι μονο εδω και σε καμια αλλη χωρα! Σε λίγα χρονια θα εχουμε πια καταντησει μειονοτητα στη χωρα μας!

Αντιπαρακμιακος είπε...

Συμφωνω απολυτα στα λεγομενα σας...
Η Ελλαδα ειναι ετσι οπως ειναι εξαιτιας των ανθρωπων της... Αλλα εξαιτιας των ανθρωπων που την κυβερνουν...

Για αυτο και δεν προκειται να δουμε ποτε κατι καλο πουθενα...
Ειτε προκειται για υποδομες ειτε προκειται για ποιοτητα ζωης, ειτε προκειται για ενα γενικοτερο καλο μελλον...Για εμας ή για τα παιδια μας...

Το μονο που πρεπει να κανει η Θεσσαλονικη ειναι να μην επιτρεψει την αναρχη δομηση, την υποβαθμιση καποιας περιοχης της αλλα και να ξεχασει τον αρχοντοχωριατισμο της που δεν θελει ΟΥΤΕ να ακουσει για τραμ...

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

http://mmmathinon.blogspot.com/2010/04/1.html

Ένα καταπληκτικό άρθρο για τη ΜΗ εφαρμογή του πράσινου κύματος στο Αθηναϊκό Τραμ...
Αναμένω παρατηρήσεις/σχόλια...
Παρακαλω τον διαχειριστη του παροντος ιστολογιου να με ενημερωσει αν εχει καποιο νεο ή παρατηρηση για αυτο το "σκανδαλο" που επιτελειται εδω και 6 χρονια απο αντιτραμικους υπουργους, οδηγους ΙΧ και κατοικους περιοχων διελευσης του τραμ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Μετρόφιλος είπε...

Τραμοαλλοπαρμένε, έφτιαξες και μπλογκ; Μπράβο, και εις ανώτερα!

Ανώνυμος είπε...

1. Υπάρχει και μία ακόμα πρακτική δυσκολία: τόσο η Αθήνα, όσο και η Θεσσαλονίκη είναι τόσο απίστευτα άναρχα δομημένες πόλεις, ώστε πρακτικώς δεν είναι εύκολο να βρεθούν ελεύθερες λωρίδες για ποδηλατόδρομους (όπως και γενικότερα να βρεθούν ελεύθερα τετραγωνικά μέτρα για να γίνουν ζώνες πρασίνου, που ΤΟΣΟ χρειαζόμαστε ΟΛΟΙ!!!!).

Ο μόνος τρόπος να βρεθούν είναι να γίνουν μεγάλης έκτασης απαλλοτριώσεις. Αλλά σας προκαλώ να βάλουμε στοίχημα α) αν θα βρεθούν ποτέ τα λεφτά για απαλλοτριώσεις όταν σε λίγο μας βλέπω για χρεωκοπία και ΔΝΤ και β) πώς να γίνει κάτι τέτοιο όταν θα προκληθούν ΧΙΛΙΑΔΕΣ προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αυτό φυσικά εννοείται ότι θα τα ακυρώσει όλα, με την λογική "κράτος εν κράτει" που έχει, όπως έχω ξαναγράψει εδώ μέσα!

2. Επίσης KouFa γράφεις:

[Ειναι δυνατον να πιστευεις οτι για το χαλι που εχουν οι ελληνικες πολεις ευθυνονται οι μεταναστες?]

Όχι όλες οι πόλεις, αλλά η Αθήνα έχεις πάρει είδηση πως κατήντησε? Διάβασες το σχόλιο του Αντιπαρακμιακού (μπράβο μεγάλε, καλά τα λες στους δήθεν "προοδευτικούς", στις ΜΚΟ και στους "ΣΦΥΡΙΖΑ αδιάφορα") και ειδικά αυτό που γράφει το Αυστραλέζικο περιοδικό για Αθήνα και Ελλάδα?

Εκτός αν είσαι Κρονιανός (έπεσες από τον Κρόνο) και ακόμα δεν τα έχει παρατηρήσει γύρω σου όλα αυτά!!!!

3. Επίσης γράφεις:

[Τελοσπαντων τα ποδηλατα αυτα για τα οποια αναφερθηκαν οι παραπανω, επειδη εχω διαβασει, προκειτε να εχουν ειδικο τσιπακι]

α. Η λέξη γράφεται πρόκειται, όχι πρόκειτε!!!!

β. Σκοτίστηκαν οι αναρχικοί, οι κουκουλοφόροι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες αν θα έχει τσιπάκι πάνω σε αυτά!!!!

Πολύ που θα "τρομάξουν"!

4. Ώπα καιρό είχαμε! Ο Τραμολυσσαλέος ξαναχτύπησε δριμύτερος! Έφτιαξε και μπλογκ! Μπράβο και εις ανώτερα!

Προς αποφυγήν παραξηγήσεως, σε πληροφορώ ότι άνοιξα ΑΜΕΣΩΣ την ιστοσελίδα και σε λίγα λεπτά θα μελετήσω το άρθρο προσεκτικά και όπου θα έχεις δίκιο θα συμφωνήσω! Αλλά ελπίζω να μην ξαναδώ πάλι τα γνωστά, όπως π.χ. μην γίνει Μετρό γιατί στον πρώτο σεισμό θα πέσει η Αθήνα εξαιτίας του και κάτι τέτοια που έχει γράψει κατά καιρούς!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

KouFa είπε...

Ο μονος τροπος να γινουν ποδηλατοδρομοι φιλτατε ειναι να αντικαταστησουν σε μεγαλο μερος τους κανονικους δρομους.
Το ποδηλατο πρεπει να επικρατησει πανω στο Ι.Χ. κ οχι απλα να συμβιωσει.

KouFa είπε...

φιλε _5_ θα ηθελα να το δω δημοσιευμενο :)

πολυ ομορφες αποψεις!

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Προκειται για παρεξηγηση...

Αν καταλαβα καλα, υπηρχε καποιος υπερβολικα τραμοφιλος και εχθρος του μετρο τον οποιο μπερδευετε με εμενα...

Ειμαι αναγνωστης του παροντος ιστολογιου και ηθελα να μοιραστω αυτο το αρθρο για το τραμ στο δικο μου ιστολογιο, το οποιο αναφερεται σε ολα τα ΜΜΜ της Αθηνας, ιδιαιτερα εκεινα της σταθερης τροχιας, ειτε ειναι μετρο ειτε ειναι τραμ ειτε προαστιακος...
Το καθενα ειναι απαραιτητο να υπαρχει και δηλωνω φιλος ολων των ΜΜΜ και οχι μονο του τραμ, απλα αυτο ετυχε να ειναι η σημερινη μου δημοσιευση. Αλλωστε, καθε εχθρος του μετρο που σεβεται τον εαυτο του δεν βαζει στο ιστολογιο του φωτο συρμου του μετρο, ουτε γραφει γενικα για το μετρο, οπως κανω εγω... Ακραια στοιχεια σαν αντιτραμικους και εχθρους του μετρο ειναι το ιδιο και το αυτο και καταστρεφουν με την επιμονη τους σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΜΜ, τον ομορφο κοσμο των συγκοινωνιακων υποδομων που πρεπει να ειναι πλουσιος απο ολων των ειδων τα ΜΜΜ.

Ευχαριστω...

Ανώνυμος είπε...

Προς τον "Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών"

Σου ζητάω συγγνώμη, έγινε παρεξηγηση!

Όπως κατάλαβες σωστά, υπάρχει εδώ μέσα κάποιος υπερβολικά Τραμολυσσαλέος και εχθρός του Μετρό ο οποίος λέει τα εξής (σου παραθέτω τι ακριβώς έχει γράψει κατά καιρούς, τα έχω αποθηκεύσει με copy and paste):

1. Το Μετρό είναι (επιχειρήματα του 19ου αιώνα!) σκοτεινό, κλειστοφοβικό, ψυχοπλακωτικό, μία "υπόγα" όπου κάνεις παρέα με τα ποντίκια και από τα ανοικτά παράθυρα του Μετρό μπορεί να φας στη μάπα κάποιον ιπτάμενο...αρουραίο!

2. Το Μετρό είναι το απαραίτητο βοήθημα για να πουλάνε οι αυτοκινητοβιομηχανίες και νάχεις χιλιάδες "ποντικούς" στις στοές και ισόποσες ...δόσεις μποτιλιαρισμένων στην επιφάνεια.]

3. Ο βλάχος Καραμανλής μαζί με τον άλλο βλάχο το Σουφλιά κατέστρεψαν την Ελλάδα γιατί κυνήγησαν το Τραμ!

4. Επειδή είμαστε σεισμογενής χώρα, μην γίνει Μετρό γιατί στον πρώτο σεισμό θα πέσει όλη η Αθήνα εξαιτίας των σηράγγων του Μετρό!!!! (στην Ιαπωνία που έχουν κάνει Μετρό σε 10 πόλεις, ζώα είναι?)

5. Πρέπει να καταργηθούν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και να πάει παντού Τραμ.

6. Αφού πήξαμε στα ΙΧ, ο μόνος τρόπος να περιοριστούν είναι να καταληφθεί το 50% όλων των δρόμων από γραμμές Τραμ.

Αν και υποστηρίζω ΚΑΙ τα δύο Μέσα, εδώ συμφωνώ με τον Μετρόφιλο!!!! Δεν μπορεί ο Τραμόλυσσαλέος να υποστηρίζει ότι αφού πήξαμε στα ΙΧ, ο μόνος τρόπος να περιοριστούν είναι να καταληφθούν όλοι οι δρόμοι από γραμμές Τραμ.

ΟΚ, πες ότι ξεχειλίσαμε από γραμμές Τραμ. Και μετά τι;;;; Θα αρχίσουν να πουλάνε όλοι τα ΙΧ τους στους επαρχιώτες και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αρχίσουν να αδειάζουν από τα ΙΧ;;;;

Του δίνω εγγύηση ότι δεν θα μειωθεί ο στόλος ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ 1 ΙΧ!!!! Και τότε, αν έχουν καταληφθεί όλοι οι δρόμοι από γραμμές Τραμ, που θα τα βάζουν? Μέσα στα διαμερίσματα?

Η μοναδική εφικτή λύση, όπως έχω ξαναπροτείνει, είναι πάνω στις Γραμμές του Μετρό να "κρεμάσουμε" μικρές συμπληρωματικές Γραμμές Τραμ και ειδικές "τροφοδοτικές" γραμμές λεωφορείων, ώστε να υπάρχει για ΟΛΕΣ τις συνοικίες της Αθήνας - Θεσσαλονίκης η δυνατότητα πρόσβασης στο δίκτυο του Μετρό ΚΑΙ ταυτόχρονα και στα Κέντρα της Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Είναι ο ένας και μοναδικός τρόπος που καθιστά ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΕΡΙΤΤΗ την χρήση του ΙΧ για είσοδο στο κέντρο.

Επίσης, μετά από αυτό θα μπορέσουμε πλέον να αντικαταστήσουμε τους λεωφορειόδρομους της Πανεπιστημίου, Σταδίου και Πατησίων (και ορισμένων της Θεσσαλονίκης) με Τραμ και να προβούμε σε πεζοδρομήσεις στα Κέντρα, αναβαθμίζοντάς τα και εκτοπίζοντας τα ΙΧ.

Ε όχι όμως (όπως γράφει κάθε τόσο ο Τραμολυσσαλέος) και να καταργηθούν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και να πάει παντού Τραμ!

Και πάλι ζητάω συγγνώμη από τον "Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών"!

Επειδή δεν είχα ευχέρεια να διαβάσω ταυτόχρονα ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ιστοσελίδα, αρχικά νόμισα ότι ήταν ο Τραμολυσσαλέος, αλλά όπως είχα υποσχεθεί, αμέσως μετά ΔΙΑΒΑΣΑ την ιστοσελίδα και διεπίστωσα ότι απλώς πρόκειται για μία δική του ιστοσελίδα, η οποία αναφέρεται σε ΟΛΑ τα ΜΜΜ της Αθήνας, Μετρό, Τραμ, Προαστιακος, λεωφορεία κλπ.

Και γι' αυτό συμπληρώνω, συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Προς ορισμένους που θα με παρεξηγήσουν:

ΔΕΝ είμαι εξ' ορισμού αντίθετος με το Τραμ! Για το Τραμ στην παραλιακή συμφωνώ 120% με την κατασκευή του διότι:

1. ΔΕΝ διχοτόμησε την παραλιακή
2. ΕΧΕΙ χώρο να αναπτύξει ταχύτητα
3. ΔΕΝ σταματάει κάθε 200 μέτρα σε φανάρια
4. ΔΕΝ πετάγονται (τόσο συχνά) μπροστά του πεζοί και ΙΧ
5. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕ την παραλιακή, εξυπηρετώντας ΚΑΙ τις πλαζ το καλοκαίρι
6. ΣΑΦΩΣ προσφέρει πιο απολαυστική διαδρομή!

Αλλά στην Νέα Σμύρνη και στον Νέο Κόσμο ήταν λάθος. Η ιστορική αλήθεια είναι ότι έγινε ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ διότι πίεζε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για την κατασκευή Μέσου Σταθερής Τροχιάς που θα συνέδεε τα παραλιακά αθλητικά στάδια.

Επειδή δεν υπήρχε ούτε στον ορίζοντα η προοπτική να γίνει ποτέ Μετρό στα (ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΔΙΚΗΜΕΝΑ) νότια προάστεια, ΠΡΟΧΕΙΡΟΕΦΤΙΑΞΑΝ το Τραμ για να είναι τυπικώς ΟΚ με την Δ.Ο.Ε. και ΟΧΙ διότι το απαιτούσαν οι ανάγκες μετακίνησης στην Αθήνα.

Καταλήξαμε έτσι να έχουμε στην Νέα Σμύρνη (και Νέο Κόσμο) αυτήν την διχοτομική κλωτσοπατινάδα που πάει σαν χελώνα και με σταμάτα ξεκίνα όλη την ώρα, ενώ όλοι ήθελαν Μετρό.

Το Τραμ είναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΜΕΣΟ για:

1. Παραλιακές ζώνες
2. Προάστεια όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό, με μικρές συμπληρωματικές (ως προς το Μετρό) "γραμμούλες" Τραμ
3. Πεζοδρομημένα ιστορικά κέντρα πόλεων.

Δεν τα βάζω όλα στο ίδιο καλούπι! Απλώς χρειάζεται ΠΙΟ προσεκτική μελέτη για το που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πρέπει να γίνει. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΣΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΡΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα