Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Ιόνια Οδός: Μεγάλη πρόοδος στο έργο


Σημαντικές εξελίξεις έχουμε στην πρόοδο του Αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού που λύνει τα προβλήματα της ένα -ένα και προχωρά με ταχύς ρυθμούς πλέον στην υλοποίηση του έργου.
Αρχίζοντας από το Αντίρριο έχουμε το τέλος της διάνοιξης της σήραγγας της Μακύνειας που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και "γιορτάστηκε" η τελική διάνοιξη της. Όσον αφορά τη σήραγγα της Παλιοβούνας παρότι ακούγονται πολλές φωνές πως είναι σίγουρο ότι θα γίνει σήραγγα η πραγματικότητα είναι ότι είμαστε ακόμα ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ αφού δεν υπάρχουν οριστικές αποφάσεις και επίσημες ανακοινώσεις για την τελική χάραξη αν θα γίνει με σήραγγα ή αναβάθμιση του υπάρχοντος δρόμου. Με την επέμβαση του Υπουργείου Υποδομών δίδονται αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις στα τμήματα Αντίρριο- Κεφαλόβρυσο και Κουβαρας-Κομπότι Αρτας. Αυτό σημαίνει ότι οι μπουλντόζες πιάνουν δουλειά άμεσα και εκεί. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκονται πλέον και οι εργασίες μετά το Κομπότι όπου τα έργα δεν είναι εμφανή γιατί ακολουθούν διαφορετική χάραξη από τη σημερινή.
Προχωρούν εντατικά πλέον και τα έργα από την Κάμπη Αρτας μέχρι το Νομό Ιωαννίνων δουλεύοντας πλέον συστηματικά. Και δεύτερο μέτωπο εργασιών ανοίχθηκε στο νομό Ιωαννίνων για την κατασκευή της Ιόνιας οδού, μετά από αυτό στην περιοχή της Μυροδάφνης, αφού το τελευταίο διάστημα τα μηχανήματα δουλεύουν προετοιμάζοντας την έναρξη της διάνοιξης της σήραγγας Αμπελιάς. Η ισπανική εταιρεία Ferrovial Agroman που έχει αναλάβει στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης την κατασκευή της Ιόνιας στο νομό Ιωαννίνων έχει αναθέσει σε υπεργολάβο το έργο και εδώ και λίγες εβδομάδες άρχισαν οι εργασίες διαμόρφωσης προετοιμασίας της πλαγιάς στην οποία θα γίνει η διάτρηση για να κατασκευαστούν οι δίδυμες σήραγγες μήκους 900 μέτρων περίπου η καθεμία. Είμαστε σε μια μικρή αναμονή για την απαλλοτρίωση στο σημείο εκείνο αλλά πρόκειται να ολοκληρωθεί σύντομα.
Ήδη οι εργασίες στο τμήμα αυτό μέχρι Σκλίβανη εξελίσσονται και ανάλογα με την πορεία των απαλλοτριώσεων θα επεκτείνεται το μέτωπο, με επόμενο το τμήμα Αβγό-Αμπελιά-Εγνατία, ωστόσο ακόμη το έργο στο νομό βρίσκεται σε αρχικά στάδια, άλλωστε είναι από τα τελευταία που πρέπει να παραδοθούν από τον παραχωρησιούχο.
Η παράκαμψη Άρτας πρόκειται -άνευ απροόπτου- να παραδοθεί τον Οκτώβριο με καθυστέρηση ενός έτους. Το όλο τμήμα εκεί είναι το Άγιος Δημήτριος-Σελλάδες.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την εποχή εμφανίζεται στην περιοχή της Αμφιλοχίας όπου ακόμα οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει αν και πρόκειται για το συνδετήριο τμήμα της Ιόνιας από Βορρά σε Νότο και φυσικά ο λόγος είναι οι γνωστές αποζημιώσεις και απαλλοτριώσεις. Εδώ περιμένουμε το επόμενο διάστημα να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Συνοψίζοντας λοιπόν τα προβλήματα της Ιόνιας Οδού έχουν συρρικνωθεί σημαντικά και τα σημαντικότερα εμφανίζονται στην Παλιοβούνα που θα πρέπει να λυθεί άμεσα καθώς είναι η αρχή του Αυτοκινητόδρομου και στην Αμφιλοχία. Από κει και πέρα το έργο τρέχει είτε με μέση είτε με μεγάλη ταχύτητα. Τα χρονοδιαγράμματα δεν νομίζω να τηρηθούν και περιμένουνε νέο χρονοδιάγραμμα που θα είναι και το οριστικό.
Γενικά έχουμε μπει πλέον σε μια οριστικά θετική πορεία στο έργο της Ιόνιας Οδού που τα εργοτάξια έχουν καταλάβει στο συνολικού σχεδόν μέρος της χάραξης. Αν όλα κυλήσουν ομαλά από εδώ και πέρα τότε δεν έχουμε να φοβόμαστε καθόλου για την τύχη αυτού του πολύ μεγάλου αναπτυξιακού έργου που θα μεταμορφώσει όλη την Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο που δικαιολογημένα παραπονιέται οτι είναι ο ουραγός της Ελληνικής Οικονομίας.

11 σχόλια:

Νικόλας είπε...

Πότε θα γνωρίζουμε αν θα υπάρξει ανοιγμα της Παλιοβούνας;;;;
Στην Αμφιλοχία θα περνάει πάλι μέσα απο την πόλη η θα φτιαχτεί κάποιος περιφεριακός πάνω απο το βούνο;;;;
Πάντως στο κομμάτι που έφτιαξαν για την παράκαμψη του Αγρινίου αν και ειναι πολύ καλο 1ον δεν έχει τσιμέντένια νησίδα σε όλο το μήκος της και φωτισμό επίσης(δεν ξέρω μήπως ολοκληρωθούν μελλοντικα αυτα)
και 2ον και κυριωτερο δεν έχει έξοδο για το Αγρίνιο.Αμα κάποιος θέλει να παέι στο Αγρινιο πρέπει να βγεί απο τον αυτοκινητοδρομο πολλα χιλιόμετρα πριν (τουλάχιστον 20-30 λεπτα)γιατι τέτοια χαζομάρα???

Ανώνυμος είπε...

Όντως δν υπάρχει κάποια έξοδος προς Αγρίνιο απο τον αυτοκινητόδρομο. Δηλαδή όταν ολοκληρώθει τι θα γίνει??? Μιλάμε για μία πόλη 100.000 κατοίκων! Ας τρέξουν απο τώρα οι αρμόδιοι ωστε μέχρι τηυν ολοκλήρωση της Ιόνιας να κατασευαστει κόμβος για το Αγρίνιο!!!

neovoulos είπε...

Για Νικόλα και Ανώνυμο : Η έξοδος για Αγρίνιο γίνεται προσωρινά πριν ή μετά (ανάλογα την κατεύθυνση) την παράκαμψη γιατί δεν υπάρχει ακόμη η συνδετήρια οδός.
Σε συνέχεια όμως με την ανάρτηση για το Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, θέλω να τονίσω την έλλειψη πρόνοιας για συμπληρωματικότητα των οδικών έργων με τα σιδηροδρομικά. Δείτε την παράκαμψη Κορίνθου που είχε φτιαχτεί με πρόνοια για το σιδηρόδρομο (που ακόμη φτιάχνεται - τώρα για την ηλεκτροκίνηση) και συγκρίνετέ την με την παράκαμψη Αγρινίου...
Αν το κόστος κατασκευής του ΔΣΑ είναι σήμερα απαγορευτικό, μια μικρή επιβάρυνση σε απαλλοτριώσεις και τεχνικά σήμερα, θα δώσει μια ευκαιρία στις επόμενες γενιές να κάνουν το όνειρο πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

E oxi kai 100.000 το Αγρίνιο. Μαθαμε τώρα και όλες οι πόλεις έχουν 100.000 κόσμο. Τότε η Λάρισα πόσο έχει 500 και τα Γιάννενα 300.
Και τι παει να πει μεγάλη πόλη? Σε σχέση με το μεσολόγγι που είναι χωριό είναι όντως μεγάλη, όπως και σε σχέση με δεκάδες άλλα χωριά. Το να είσαι όμω η 15η πόλη σε 50 νομούς μάλλον σε κάνει μέτρια πόλη...

Ανώνυμος είπε...

Για τον ανώνυμο 1.16πμ θα ήθελα να του πω ότι η Ιόνια οδός συνδέει την Πάτρα ( Αντίρριο) με τα Γιάννενα και το Αγρίνιο είναι η μεγαλύτερη πόλη που ῾συναντά᾽ . Ούτε το Μεσολόγγι, ούτε η Αμφιλοχία, ούτε η Άρτα, ούτε η Φιλιππιάδα μαζί έχουν το μέγεθος του Αγρινίου. Τώρα γιατί το συγκρίνει με τις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας.....

Ανώνυμος είπε...

Καλά τώρα που ανοίγουν οι μεταφορές θα'σου πω εγώ πόσο καλά θα περάσουν οι Κ.Τ.Ε.Λ.-ατζήδες κυρίως στη Δυτική Στερέα και την Ήπειρο.Αγρίνιο-Αθήνα(αντίστροφα,απλό)=24.30 ενώ μ'επιστροφή 43 και Αγρίνιο-θεσσαλονίκη(αντίστροφα,απλό)32-34 ανάλογα τη διαδρομή και μ'επιστροφή 57-59.Νίκο Καραγιάννη για να σε ρωτήσω κάτι.Όταν με το καλό τελειώσουν οι αυτοκινητόδρομοι τα Κ.Τ.Ε.Λ. δεν θα πρέπει να μειώσουν και τις τιμές βάσει νόμου 2001 που μετράνε αναλόγως τα χιλιόμετρα;

Ανώνυμος είπε...

Απογραφή 2001. Βραχώρι(Αγρίνιο)=>52000,Μεσολόγγι=>18000.
Επιτέλους να συνεχίσουν απρόσκοπτα οι εργασίες της Ιονίας!Δεκαετίες την αναμένουμε στη Δυτική Ελλάδα.Στην εθνική Αντιρρίου-Τιρράνων(και όχι Ιωαννίνων,εδώ και 20 χρόνια) κάθε 50m υπάρχουν εικονισματάκια!!!Κι ο νοών νοείτω.
Παράλληλα με την Ιόνια, επίγει να κατασκευαστούν σε πρώτη φάση συνδετήριες οδοί με 1)Αγρίνιο-Θέρμο-χωριά Τριχωνίδας 2)Αστακό-Πλατυγιάλι.
Σε τριτοκοσμικό επίπεδο βρίσκεται στο μεγαλύτερό του μέρος, το Βόνιτσα-Αστακός.Έτσι,όμως, δεν δύναται να αξιοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο της Ακαρνανίας απέναντι από Λευκάδα,Ιθάκη.
Αλλά ξέχασα,μας σφιχταγκαλίαζει το ΔΝΤ!Εύγε στους λεβέντες πολιτικούς μας!

Ανώνυμος είπε...

Ω Ελλας αρχαία χώρα
τι σοφούς
έβγαζες πρώτα
τι μ...κες
βγάζεις τώρα!

Βρε καλώς το ΔΝΤ!!!

EVAN είπε...

ΝΟΜΙΖΩ, ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΥ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΝΟΤΙΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΛΑΜΙΑ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΡΙΟ ΜΕΣΩ ΑΜΦΙΣΑΣ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.

Ανώνυμος είπε...

EVAN και απο Λαμία προς Αγρίνιο μέσω Καρπενησίου για εξυπηρέτηση κατοίκων Δυτικής Στερεάς με Ανατολική Στερεά-Εύβοια-Ήπειρο και αντιστρόφως ανάλογα.

dimantzio είπε...

με το τμήμα της Ιόνιας οδού απο βιομηχανική περιοχή Ιωαννίνων μέχρι τον οδικό άξονα Ιωαννίνων Κακαβιάς τι γίνεται;έχει χαραχθεί;και αν ναι απο που περνάει;έχειδημοπρατηθεί; που βρίσκεται το τμήμα αυτό της Ιόνιας οδού;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα